Pilot LIAZky se při jízdě rozhodně nenudíPetr H. píše:joo vysvětli to postarší Liazce která má 2 a aby byly oba ready. Krom toho ten motor má skoro půl tuny a je k němu přišroubovaná hliníková skříň převodovky. Celé je to usazené v obrovském prostoru prázdnoty bez jakýchkoliv krytů. Takže za 20 st. mrazu dokáže vozidlo jet úplně bez vody i na velkou vzdálenost. Navíc v motoru je kýbl oleje a 2 kýble vody. Olejový chladič je chlazený vodou a jedno má podle potřeby ohřívat nebo chladit druhé. Radiátor topení 2x. V krátkém okruhu napřímo.jist píše:Valná většina studených motorú je nedovírající termostat anebo topení které motor stačí uchladit
Vodní pumpa mizerná ,odvzdušnit radiátor topení v kabině lze jen za pomoci nejvišších otáček. V kopci nestíhá pumpa prohánět vodu motorem a ten se přehřívá. Je to takové mizerné litinové kolečko asi 15 cm z maličkatými lopatkami na boku.
Celé tohle složité zařízení za jízdy reguluje řidič mechanickým kolečkem, stahováním rolety před chladičem ....![]()
Jinak žhavení funguje na principu odporového drátu. Podle návodu se žhaví až 2 minuty a tím se ohřeje vzduch v sacím potrubí, žhavení se provádí podle potřeby, dokud se nedosáhne klidného chodu motoru.
Doba ohřevu oproti motoru z traktoru absolutně nesrovnatelná, traktor začne topit dřív než vyjedeš z podniku.
Jinak ta liazka už 2 nádrže má stačí nechat zavřený ten ventil co je uprostřed, nebo úplně rozpojit. A dotáhnout od druhé potrubí.
Výkon alternátoru jestli si dobře pamatuju je 55A max. a 28,5 V , odečti povinné osvětlení a máš to. Použít můžeš tak max 2/3 maxima jinak ráno nenatočíš.
Nebude asi nejjdednodušší udelat normální zbastlenej výměník a prostě počkat co čerpadlo vydrží ... vodstavenech liazek všude stojí mraky a čerpadlo vyměníš i na silnici... taky sem to jednou musel udělat...
Tak jsem si trochu zavzpomínal...měl jsem nejsilnější, 160 KW verzi dal se s tim prásknout do kopce favorit i s 8 tunama na zádech...
Ro a kamion
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
nemám žádné auto na naftu
re
Jo jo taky jsem s tou 160Kw jezdil byla to pila ale právě si pamatuju že jsem vyměnil termostaty pořádně zadečkoval masku, přidal radiátor z autobusu do kabiny a všichni se ke mně chodili ohřívat.Myslim že na ten výměník ještě dost tepla zbyde a navíc na zimu je lepší dávat 50 na 50% stejně to neni osobák a sehnat tolik oleje by musel být pořádný zdroj 
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 33984
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 33984
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
traku tuším že jsem to tu už četl ale nevím co je LKW a PKW, ono ti s těma pruhama to domakali tak že musíš evidovat i vyměněný olej, pokud ho dáš do sběrny tak nic, ale pokud ho naleješ do kotle je to topný olej a zaplatit daně miloštruck píše:Být tebou tak trochu v hlavě přemýšlím. patříš do kategorie LKW ne PKW a tam je třeba být hodně v ilegalitě. Znáš takové ty transportery s modrýma pruhama §. !!!!!!martins70 píše:Jo a oleje je dostatek.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 33984
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
LKW - nákladní, PKW - osobní dle Německých soudruhůslovacek.milos píše:traku tuším že jsem to tu už četl ale nevím co je LKW a PKW, ono ti s těma pruhama to domakali tak že musíš evidovat i vyměněný olej, pokud ho dáš do sběrny tak nic, ale pokud ho naleješ do kotle je to topný olej a zaplatit daně miloštruck píše:Být tebou tak trochu v hlavě přemýšlím. patříš do kategorie LKW ne PKW a tam je třeba být hodně v ilegalitě. Znáš takové ty transportery s modrýma pruhama §. !!!!!!martins70 píše:Jo a oleje je dostatek.
Jak jsem napsal kolegovi truckovi. Prodej v jiných státech,např. německo, je zcela volný. Olej se prodává u čerpacích stanic a vyjde na 0,96 eura. Pokud děláš s nákladákem kolečko,pak nemusíš tankovat u nás. Takže díky za upozornění na mé špatné myšlení a doporučuji těm,kterým to myslí "víc",aby se rozhlédli kolem sebe na cestách. Pokud si říkáš truck,pak předpokládám,že s tímhle dopravním prostředkem máš něco společného. Pokud tedy nejezdíš s TRUCKEM kolem komína. Ale nic ve zlém, tohle forum je tady přece pro to,aby jsme se podělili o zkušenosti a také získali nové informace.
