MB W124 - Kam zapojit výměník?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

ToLa
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 19 bře 2007, 09:24
Bydliště: zásada

MB W124 - Kam zapojit výměník?

Příspěvek od ToLa »

Ahoj. Chci dát do auta předehřev, ale ač jsem tu hledal, tak jsem nenašel, kam bych měl výměník zapojit a samotného mě to nějak nenapadá.

Obrázek


Je vstup do chladiče nahoře nebo dole? :)


Obrázek

Obrázek


Tipuji, že na výstup z topení ne, takže zbývá vstup do topení, nebo vstup do chladiče.
Děkuji za případnou pomoc.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 12:08, celkem upraveno 2 x.
ToLa
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 19 bře 2007, 09:24
Bydliště: zásada

Příspěvek od ToLa »

Chápu to tedy zprávně?
Obrázek

Přijde mě že ne, protože mě nenapadá, jak by byla zajištěna cirkulace....
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Odpovědi: 0
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

jo takhle je to správně, jak máš na obrázku, dáváš to těsně za to čerpadlo mezi těma ventilama a čerpadlem, jak sem psal na mclassic.cz
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Výměník ani nepotřebuješ, stačí vyřadit z funkce ten ventil dole na patce motoru a napojit to napřímo do originál předehřevu paliva v hlavě, bohatě dostačuje. MB Nepotřebuje prakticky úpravy.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

A na tý poslední fotce je vstup do topení, nikoliv výstup.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

A ješte je tu jedno řešení dát to do serie s předehřevem ostřikovací kapaliny, pokud ho tedy máš instalovaný.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

A ješte je tu jedno řešení dát to do serie s předehřevem ostřikovací kapaliny, pokud ho tedy máš instalovaný.
ToLa
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 19 bře 2007, 09:24
Bydliště: zásada

Příspěvek od ToLa »

To snad ne, vstup je přeci u těch dvou ventilu na leve strane motoru, za předehřevem kapaliny.
Předehřev kapaliny mam, tam by to asi taky šlo.
Napojení na přímo na motor mě nenapadlo... Nevim, zda ten ohřev v hlavě je tak výkoný aby to stačilo, i když při šlusnutí zpátečky by to stačit asi mohlo... Zkusim a uvidim... Díky za postřeh
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 12:08, celkem upraveno 1 x.
ToLa
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 19 bře 2007, 09:24
Bydliště: zásada

Příspěvek od ToLa »

4 Pavel
Tak jsem to napojil na přímo se šlusnutou zpátečkou na integrovaný ohřev a nění to moc učiný, po 10ti minutách, při teplotě motoru kolem 80-90°C to ohřálo tak na 40-50°C, což je dost bídné, na to jaký je teplo, takže to budu muset vyřešit stejně výměníkem...

Před výměník, dám ještě regulační ventil, abych v zimě mohl ubrat výměníku průtok a zvýšit ho tim v topení.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Nedavej tam ventil, je to zbytecne. Mas strach, ze by to netopilo? :) Vyres to tim, ze odbocka pro vymenik bude mit svetlost cca. 10 mm, to staci.
ToLa
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 19 bře 2007, 09:24
Bydliště: zásada

Příspěvek od ToLa »

Ok..
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

tAMTO JE OPRAVDU VSTUP DO TOPENÍ, JDE PŘÍMO Z HLAVY. TY ELEKTRICKÝ OVLÁDACÍ VENTILY JSOU AŽ ZA TOPENÍM. NEJSOU PAK TAK RTEPELNĚ NAMÁHANÉ. V MB PŘEMÝŠLELI.

50°C BOHATĚ STAČÍ, MB FAKT ŽÁDNOU PŘESTAVBU NEPOTŘEBUJE, JEZDÍM UŽ DLOUHÉ ROKY NA SMĚS. PŘECI JEN TA NAFTA MÁ NĚJAKÉ ADITIVA A TED V LÉTĚ DÁVÁM JEN CCA 5-10% NAFTY, JINAK PODLE TEPLOTY, KDYŽ BYLO -17°C TAK JSEM JEZDIL 50/50 ALE TO JSOU VYJÍMEČNÉ STAVY

DNES RÁNO BYLO 9,5°C A JÁ SE SVÝMI 95% RO BEZPROBLÉMŮ START, POKUD MÁŠ V POŘÁDKU VSTŘIKY, ČERPADLO A ŽHAVENÍ DRCNE VŽDYCKY.
ToLa
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 19 bře 2007, 09:24
Bydliště: zásada

Příspěvek od ToLa »

Pavel píše:tAMTO JE OPRAVDU VSTUP DO TOPENÍ, JDE PŘÍMO Z HLAVY. TY ELEKTRICKÝ OVLÁDACÍ VENTILY JSOU AŽ ZA TOPENÍM. NEJSOU PAK TAK RTEPELNĚ NAMÁHANÉ. V MB PŘEMÝŠLELI.

50°C BOHATĚ STAČÍ, MB FAKT ŽÁDNOU PŘESTAVBU NEPOTŘEBUJE, JEZDÍM UŽ DLOUHÉ ROKY NA SMĚS. PŘECI JEN TA NAFTA MÁ NĚJAKÉ ADITIVA A TED V LÉTĚ DÁVÁM JEN CCA 5-10% NAFTY, JINAK PODLE TEPLOTY, KDYŽ BYLO -17°C TAK JSEM JEZDIL 50/50 ALE TO JSOU VYJÍMEČNÉ STAVY

DNES RÁNO BYLO 9,5°C A JÁ SE SVÝMI 95% RO BEZPROBLÉMŮ START, POKUD MÁŠ V POŘÁDKU VSTŘIKY, ČERPADLO A ŽHAVENÍ DRCNE VŽDYCKY.
Ja osobně bych to nějak ani extra neresil, už rok (leto-zima) jezdim na čistěj RO, takže problemy nemam, ale je lepsi to mit predehraty... Olej mě asi leze do motorovyho oleje a nedela to dobrotu...
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“