Výměník ani nepotřebuješ, stačí vyřadit z funkce ten ventil dole na patce motoru a napojit to napřímo do originál předehřevu paliva v hlavě, bohatě dostačuje. MB Nepotřebuje prakticky úpravy.
To snad ne, vstup je přeci u těch dvou ventilu na leve strane motoru, za předehřevem kapaliny.
Předehřev kapaliny mam, tam by to asi taky šlo.
Napojení na přímo na motor mě nenapadlo... Nevim, zda ten ohřev v hlavě je tak výkoný aby to stačilo, i když při šlusnutí zpátečky by to stačit asi mohlo... Zkusim a uvidim... Díky za postřeh
4 Pavel
Tak jsem to napojil na přímo se šlusnutou zpátečkou na integrovaný ohřev a nění to moc učiný, po 10ti minutách, při teplotě motoru kolem 80-90°C to ohřálo tak na 40-50°C, což je dost bídné, na to jaký je teplo, takže to budu muset vyřešit stejně výměníkem...
Před výměník, dám ještě regulační ventil, abych v zimě mohl ubrat výměníku průtok a zvýšit ho tim v topení.
tAMTO JE OPRAVDU VSTUP DO TOPENÍ, JDE PŘÍMO Z HLAVY. TY ELEKTRICKÝ OVLÁDACÍ VENTILY JSOU AŽ ZA TOPENÍM. NEJSOU PAK TAK RTEPELNĚ NAMÁHANÉ. V MB PŘEMÝŠLELI.
50°C BOHATĚ STAČÍ, MB FAKT ŽÁDNOU PŘESTAVBU NEPOTŘEBUJE, JEZDÍM UŽ DLOUHÉ ROKY NA SMĚS. PŘECI JEN TA NAFTA MÁ NĚJAKÉ ADITIVA A TED V LÉTĚ DÁVÁM JEN CCA 5-10% NAFTY, JINAK PODLE TEPLOTY, KDYŽ BYLO -17°C TAK JSEM JEZDIL 50/50 ALE TO JSOU VYJÍMEČNÉ STAVY
DNES RÁNO BYLO 9,5°C A JÁ SE SVÝMI 95% RO BEZPROBLÉMŮ START, POKUD MÁŠ V POŘÁDKU VSTŘIKY, ČERPADLO A ŽHAVENÍ DRCNE VŽDYCKY.
Pavel píše:tAMTO JE OPRAVDU VSTUP DO TOPENÍ, JDE PŘÍMO Z HLAVY. TY ELEKTRICKÝ OVLÁDACÍ VENTILY JSOU AŽ ZA TOPENÍM. NEJSOU PAK TAK RTEPELNĚ NAMÁHANÉ. V MB PŘEMÝŠLELI.
50°C BOHATĚ STAČÍ, MB FAKT ŽÁDNOU PŘESTAVBU NEPOTŘEBUJE, JEZDÍM UŽ DLOUHÉ ROKY NA SMĚS. PŘECI JEN TA NAFTA MÁ NĚJAKÉ ADITIVA A TED V LÉTĚ DÁVÁM JEN CCA 5-10% NAFTY, JINAK PODLE TEPLOTY, KDYŽ BYLO -17°C TAK JSEM JEZDIL 50/50 ALE TO JSOU VYJÍMEČNÉ STAVY
DNES RÁNO BYLO 9,5°C A JÁ SE SVÝMI 95% RO BEZPROBLÉMŮ START, POKUD MÁŠ V POŘÁDKU VSTŘIKY, ČERPADLO A ŽHAVENÍ DRCNE VŽDYCKY.
Ja osobně bych to nějak ani extra neresil, už rok (leto-zima) jezdim na čistěj RO, takže problemy nemam, ale je lepsi to mit predehraty... Olej mě asi leze do motorovyho oleje a nedela to dobrotu...