Volnoběh Sharan 1,9 TDI AFN 81 kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

bodyvlk
Přispěvovatel
Příspěvky: 346
Registrován: 09 črc 2007, 21:16
Odpovědi: 0

Volnoběh Sharan 1,9 TDI AFN 81 kW

Příspěvek od bodyvlk »

Vážení přátelé poraďte. Myslím si, že mám moc vysokou dávku paliva na volnoběh. Po nastartování mi auto smrdí jako avie a z výfuku jde nespálená nafta. Čerpadlo, trysky, filtry apod. jsou v pořádku, nastavené čerpadlo je ne horní rysku, protože to nejlépe jede a nejméně smrdí na volnoběh. Při nastavení čerpadla přesně na rysku, tak to smrdí víc a tolik to netáhne. Dá se nějak přes VAG zkontrolovat dávka a případně upravit? Ještě jsem vypozoroval, že když auto stojí zadkem nahoru, třeba na nájezdech, tak to je smrad z výfuku neuvěřitelně velký a když stojí předkem nahoru, tak není prakticky žádný. Může to mít vliv? Děkuji za rady.
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

A nemáš něco nalitýho ve vejfuku? :? To naklonění je divný. :? Nastavit dávku paliva přes vag samozřejmě jde. Postup je v sekci faq - výměna trysek.
Passat 4motion AVF
djmario1
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18 srp 2008, 21:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od djmario1 »

AHOJ CHLAPI MAM TAKOVEJ PROBLEM,dovezl jsem si sharika z rakouska celkem dobre svezeni ale!!!!!!
nejsem schopen dostat se se spotrebou pod 10 l MF1 i 2
AUTO SICE JEDE JAK RANĚNA SVIŃA ALE i kdyby tam byl cip zda se mi to moc neni problem aby to ukazovalo treba 20l/100 a teda i dost kouří
dal jsem novou vahu,regulator podtlaku obtoku turba,egr mam zaslepeny pliskem
vymazal jsem adaptacni hodnoty,teploty vse max 5 stupnu odchylka,turbo tlaci ok.
koukali jsme dneska na to u kamosa ve VW a dle vagu hodnoty vahy a vseho v normalu prej mi asi blbě ukazuje palubka jestli je teda spravne kodovani můžete to nekdo zkontrolovat???????
budiky mam 7M0 919 881 Q
kodovani 00124
je to sharan 97/02,manual,klimatronik,abs,central ruco,
motor afn 19tdi 81 KW
dik za zhlidnuti kdyztak treba i na mail djmario1@seznam.cz
:-) :-D (crazy)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

djmario1 píše:AHOJ CHLAPI MAM TAKOVEJ PROBLEM,dovezl jsem si sharika z rakouska celkem dobre svezeni ale!!!!!!
nejsem schopen dostat se se spotrebou pod 10 l MF1 i 2
AUTO SICE JEDE JAK RANĚNA SVIŃA ALE i kdyby tam byl cip zda se mi to moc neni problem aby to ukazovalo treba 20l/100 a teda i dost kouří
dal jsem novou vahu,regulator podtlaku obtoku turba,egr mam zaslepeny pliskem
vymazal jsem adaptacni hodnoty,teploty vse max 5 stupnu odchylka,turbo tlaci ok.
koukali jsme dneska na to u kamosa ve VW a dle vagu hodnoty vahy a vseho v normalu prej mi asi blbě ukazuje palubka jestli je teda spravne kodovani můžete to nekdo zkontrolovat???????
budiky mam 7M0 919 881 Q
kodovani 00124
je to sharan 97/02,manual,klimatronik,abs,central ruco,
motor afn 19tdi 81 KW
dik za zhlidnuti kdyztak treba i na mail djmario1@seznam.cz
:-) :-D (crazy)
ty máš dvouválec? :-D Ja mam kodovani u afn 00140, ale dle VISu posledni pozice 2-benzín, 3-diesel ;) :P
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Re: Volnoběh Sharan 1,9 TDI AFN 81 kW

Příspěvek od 1pavel »

bodyvlk píše:Vážení přátelé poraďte. Myslím si, že mám moc vysokou dávku paliva na volnoběh. Po nastartování mi auto smrdí jako avie a z výfuku jde nespálená nafta. Čerpadlo, trysky, filtry apod. jsou v pořádku, nastavené čerpadlo je ne horní rysku, protože to nejlépe jede a nejméně smrdí na volnoběh. Při nastavení čerpadla přesně na rysku, tak to smrdí víc a tolik to netáhne. Dá se nějak přes VAG zkontrolovat dávka a případně upravit? Ještě jsem vypozoroval, že když auto stojí zadkem nahoru, třeba na nájezdech, tak to je smrad z výfuku neuvěřitelně velký a když stojí předkem nahoru, tak není prakticky žádný. Může to mít vliv? Děkuji za rady.
Mě to vyřešil vyhozený kat taky smrad jak z avie byl total ucpaný
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
djmario1
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18 srp 2008, 21:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od djmario1 »

no jo a co ta spotreba hejbla se ti nejak?
mne to kouri jak dost ocipovany auto ale zere tak za tri ocipovany auta???!!!!!
djmario1
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18 srp 2008, 21:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od djmario1 »

FandaTDI píše:
djmario1 píše:AHOJ CHLAPI MAM TAKOVEJ PROBLEM,dovezl jsem si sharika z rakouska celkem dobre svezeni ale!!!!!!
nejsem schopen dostat se se spotrebou pod 10 l MF1 i 2
AUTO SICE JEDE JAK RANĚNA SVIŃA ALE i kdyby tam byl cip zda se mi to moc neni problem aby to ukazovalo treba 20l/100 a teda i dost kouří
dal jsem novou vahu,regulator podtlaku obtoku turba,egr mam zaslepeny pliskem
vymazal jsem adaptacni hodnoty,teploty vse max 5 stupnu odchylka,turbo tlaci ok.
koukali jsme dneska na to u kamosa ve VW a dle vagu hodnoty vahy a vseho v normalu prej mi asi blbě ukazuje palubka jestli je teda spravne kodovani můžete to nekdo zkontrolovat???????
budiky mam 7M0 919 881 Q
kodovani 00124
je to sharan 97/02,manual,klimatronik,abs,central ruco,
motor afn 19tdi 81 KW
dik za zhlidnuti kdyztak treba i na mail djmario1@seznam.cz
:-) :-D (crazy)
ty máš dvouválec? :-D Ja mam kodovani u afn 00140, ale dle VISu posledni pozice 2-benzín, 3-diesel ;) :P

ve visu jsem nasel jen sharana od 7/97
ja mam zacatek roku a mas tam taky palubni poc?
asi tam skusim zadat stejne kodovani jak mas ty vzdyt to muzu kdyztak vratit ne?
dik za odpo
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

djmario1 píše:
FandaTDI píše:
djmario1 píše:AHOJ CHLAPI MAM TAKOVEJ PROBLEM,dovezl jsem si sharika z rakouska celkem dobre svezeni ale!!!!!!
nejsem schopen dostat se se spotrebou pod 10 l MF1 i 2
AUTO SICE JEDE JAK RANĚNA SVIŃA ALE i kdyby tam byl cip zda se mi to moc neni problem aby to ukazovalo treba 20l/100 a teda i dost kouří
dal jsem novou vahu,regulator podtlaku obtoku turba,egr mam zaslepeny pliskem
vymazal jsem adaptacni hodnoty,teploty vse max 5 stupnu odchylka,turbo tlaci ok.
koukali jsme dneska na to u kamosa ve VW a dle vagu hodnoty vahy a vseho v normalu prej mi asi blbě ukazuje palubka jestli je teda spravne kodovani můžete to nekdo zkontrolovat???????
budiky mam 7M0 919 881 Q
kodovani 00124
je to sharan 97/02,manual,klimatronik,abs,central ruco,
motor afn 19tdi 81 KW
dik za zhlidnuti kdyztak treba i na mail djmario1@seznam.cz
:-) :-D (crazy)
ty máš dvouválec? :-D Ja mam kodovani u afn 00140, ale dle VISu posledni pozice 2-benzín, 3-diesel ;) :P

ve visu jsem nasel jen sharana od 7/97
ja mam zacatek roku a mas tam taky palubni poc?
asi tam skusim zadat stejne kodovani jak mas ty vzdyt to muzu kdyztak vratit ne?
dik za odpo
no přiznam se, že nevim, jestli u starších aut bylo to kódování jinak, ale vrátit to můžeš snad vždycky...taky jsem s tim trošku laboroval, ale vrtá mi hlavou, proč tam máš tu dvojku na předposlední pozici - nenapsal jsi to opačně, tj. 00124 misto 00142? To bych pak laboroval s tim posl.cislem, ale jestli náhodou na tý předposl.pozici ta dvojka bejt má, pak to kódování bude nejspíš jiný... :? (prohozený posl.dvě pozice???)
edit:a pal.pc tam taky mam, ukazovalo mi to velky cisla u spotreby prave pri 00143...
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Nejdřív bys měl tu spotřebu na PC porovnat s reálnou, při tankování, abys věděl o kolik a jestli vůbec se liší. Pak spočítáš rozdíl v procentech a to co ti výde přidáš nebo odečtej ve vagu. Tam to jde taky v procentech, myslím od 85% do 115%. Jinak ten smrad bych viděl na jak špatnej kat, tak na špatnej chip, nejspíš nějakou verzi powerboxu! :?
Passat 4motion AVF
djmario1
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18 srp 2008, 21:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od djmario1 »

http://de.openobd.org/vw/sharan_7m.htm#17
tady jse koukal nevim teda jestli je to spravne ale kombiinstument
je podle mne přistrojova deska a podle toho co tu pisou je 00124 spravne
001 s abs
0012 manual
00124 4valec(6 pro 6 val)
a ted mi pro zmenu hapruje to cislo co jsi napsal ty
nic jdu tam skusit zadat tvoje kodovani
doufam ze neco nepo.....
napisu jak jsem dopad
djmario1
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18 srp 2008, 21:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od djmario1 »

majkl1 píše:Nejdřív bys měl tu spotřebu na PC porovnat s reálnou, při tankování, abys věděl o kolik a jestli vůbec se liší. Pak spočítáš rozdíl v procentech a to co ti výde přidáš nebo odečtej ve vagu. Tam to jde taky v procentech, myslím od 85% do 115%. Jinak ten smrad bych viděl na jak špatnej kat, tak na špatnej chip, nejspíš nějakou verzi powerboxu! :?
no jo ale 15 % nahoru a dolu mi nic neresi to udava cca + 100 %
a kdyz otevru jednotku budíků a podivam se na real hodnoty tak to pise ok ale na display to pise nesmisly tak nevim
jdu to skusit prekodovat a uvidim jak rikam napisu

ps: powerbox jsem nenasel zadnej leda ze by neco bylo u rj. kde u toho auta je vubec schovana?????
jak jsem psal koupil jsem to v rakousku tak nevim ceho jsou nebo nejsou
schopni (LOL) (LOL) (wallbash) (wallbash)
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

djmario1 píše:
majkl1 píše:Nejdřív bys měl tu spotřebu na PC porovnat s reálnou, při tankování, abys věděl o kolik a jestli vůbec se liší. Pak spočítáš rozdíl v procentech a to co ti výde přidáš nebo odečtej ve vagu. Tam to jde taky v procentech, myslím od 85% do 115%. Jinak ten smrad bych viděl na jak špatnej kat, tak na špatnej chip, nejspíš nějakou verzi powerboxu! :?
no jo ale 15 % nahoru a dolu mi nic neresi to udava cca + 100 %
a kdyz otevru jednotku budíků a podivam se na real hodnoty tak to pise ok ale na display to pise nesmisly tak nevim
jdu to skusit prekodovat a uvidim jak rikam napisu

ps: powerbox jsem nenasel zadnej leda ze by neco bylo u rj. kde u toho auta je vubec schovana?????
jak jsem psal koupil jsem to v rakousku tak nevim ceho jsou nebo nejsou
schopni (LOL) (LOL) (wallbash) (wallbash)
Powerbox může bejt schovanej kdekoli. :?
V řj palubovky nebo v řj motoru hledals ty real hodnoty?
Čímdál tím víc mám pocit, že tam bude buď ten powerbox nebo soft na jinej(silnější motor), kterej nebude plně kompatibilní s tvojí řj.
Passat 4motion AVF
djmario1
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18 srp 2008, 21:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od djmario1 »

tak maji nemci pravdu
nepustilo mne to jinam nez jake moznosti udavaji na http://de.openobd.org/vw/sharan
tak jak jsem si myslel na třeti (resp 5 pozici)mne to pusti jen na dve moznosti 6 a 4 tedy tak jak pisou na de.openobd
podle toho mam tedy kodovani ok
prolezu jeste auto jestli nekde neni nejakej powerbox ale nevim
djmario1
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18 srp 2008, 21:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od djmario1 »

tak jsem neco nasel v jednotce priletovana krabicka z ni dva draty k vypinaci pod palubkou
co ted mohu to uvest do puvodniho stavu??????????????????
pojede to ???????????????????????????????
na jednotce nalepka abt tuning coz zase neni spatna firma
ale tohle se jim moc nepovedlo
resim co vcil??????????????????????????????????
mmj jiz drive jsem resil k cemu ten vypinac a auto jelo na obe polohy stejne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Tak to je ten Powerbox :? . To, že to po "vypnutí jede stejně ještě neznamená, že řj nebo nějaké čidlo není odvařený. Bejt tebou dal bych urychleně motor na prohlídku, jestli nemá připečený kroužky nebo načlý písty. Máš to auto dlouho? Neztrácí se olej? :?
Passat 4motion AVF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“