Vymennik tepla na vyfuku

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Odpovědi: 0
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

(offtopic)
Zdravím!
Zatím spíš sleduji, jak se tu diskutuje o hlavně řepkových olejích coby palivu..Samozřejmě ale mám čím dál tím větší chuť připojit se k těm, co na tuto PHM jezdí. Mám prostý dotaz: šlo by jezdit víceméně bez problémů na směs rostliny a nafty (řekněme 1:1) s mojí kárkou, když bych tam přidal předehřev paliva např.: http://automotive.europecon.net/index.p ... 57&lang=cs? Nebo co je k tomu potřeba. Vím, že jsou nadšenci, kteří na tuto směs jezdí i bez předehřevu, ale nechci moc trápit čerpadlo. Spoustu věcí si udělám sám, ale vynálezce zrovna nejsem, tak proto se přikláním k profi předehřevům. pozn.: olej mám v omezeném množství za velmi příznivou cenu, tak se návratnosti nebojím, ale nechci totálně překopávat celý autí. Děkuji za názory.
(hm)
nemám žádné auto na naftu
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

kartmen píše:(offtopic)
Zdravím!
Mám prostý dotaz: šlo by jezdit víceméně bez problémů na směs rostliny a nafty (řekněme 1:1) s mojí kárkou, když bych tam přidal předehřev paliva (hm)
To jako myslis s tou Octavii jo?Myslim si ze TDI dlouho trva, nez se zahreje, takze by jsi hlavne pri nizkych teplotach to auto dost dloho trapil.Mozna tak s kombinovanym ohrivacem, ten co uvadis je pouze pomocny.

http://automotive.europecon.net/index.p ... 57&lang=cs
kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Odpovědi: 0
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

Jasně, jsem Maňas, špatně jsem si to přečet. Dík. A s tím předehřevem, jak je uveden výše by to mohlo chodit? :?
nemám žádné auto na naftu
giomek
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 13 dub 2006, 01:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od giomek »

Ale obzvlášť u některých dieselových agregátů s přímym vstřikovánim paliva do spalov. prostoru (HDI, hlavně ale VW TDI-PD ) mnozí porfesionální firmy zybývající se přestavbou používají - krom dalších zařízení jako je elektrický předehřev - i výměník který je na primárním okruhu ohříván právě motorovym olejem, a to proto, že účinnost motorů VW TD-PD je tak vysoká, že v zimě a při nízkym zatížení motoru trvá mnohdy věčnost, než se dostane chladící kapalina,které odnímá teplo "běžný" výměník který tu většina z nás používá, na požadovanou teplotu !!! Motorovej olej se u těhle agregátů ohřeje dřív a navíc na teplotu vyšší, což je jedině přínosem .


No právě vím že olej se zahřívá mnohem rychleji než voda a na vyšší teplotu. A když jsem tak koukal do motoru a viděl ty vývody z bloku k olejovýmu chladiči tak proč tam před ten chladič jednoduše nevředit ten výměník... Jednak by nemusel mít až tak šílenou účinnost jako na vodu a hlavně zahřátí by teoreticky mělo proběhnout daleko dřív... ;)
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

kartmen píše:Jasně, jsem Maňas, špatně jsem si to přečet. Dík. A s tím předehřevem, jak je uveden výše by to mohlo chodit? :?
Asi by to chodilo, ale pokud koupis ten predehrev a takto zainvestujes, tak dvounadrzkovy system uz neni daleko.Navic je pakarna to porad nekde michat a prelivat (znam).
kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Odpovědi: 0
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

No jo, právě o tom to je. Sám si na to netroufnu ani omylem a zadávat to nějaký firmě - u nás snad jen Rapidoil, tak si připravit hafo tisíc korunek. To se mi právě nechce. Obdivuju vás nadšence a všeuměly, že to dáte dohromady. Nejsem vyloženě antitalent, ale jsou hranice, za který se nedostanu. (wallbash) To jak tam píšou zapojit přes relé a přes pojistku, to už by bylo pro někoho jinýho. Ne že bych nechápal k čemu to tam je, ale nazapojil bych to. Takže v tom vidím úskalí. Ach jo. (wallbash)
nemám žádné auto na naftu
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

nevie niekto aku dlzku by cca musel mat vymennik typu "18mm Cu trubka v 22mm" aby sa vykon zhruba vyrovnal 2kW vymenniku od eurospeconu?
AGR 66kW seria
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:P
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:31, celkem upraveno 1 x.
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

radluk píše:a jake je ohrivaci medium, horky vzduch?
uz sa tu taky vemennik riesil.Ohriavacie medium->voda
AGR 66kW seria
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Odpovědi: 0
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

chalani, a original predohrev nafty v peugeote 405 mi nestaci??? a naco si trojcesne ventily??? ja to vobec nechapem...teda malo, cize trebalo by mi poslat nejaky link kde to je vsetko podrobne napisane
djmario1
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18 srp 2008, 21:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od djmario1 »

ahoj chlapi koukam jak to tu krasne rozebirate
ja mam za sebou dva filtry koupene z renaultu/resp z vrakoviste /
vcetne predehrevů a chodí to docela pekne,no a na ducatu mam dve nadrze,v ty zadni mam snek pres kterej honim teplou vodu a dva tricestny ventily,takze po ujeti cca 100 km mohu přepnout na zadni nadrz s olejem uplne v poho a mam zmerenou teplotu ca 55 stupnu coz staci
tudiz ducato 2,5td 85kw
normalni prumer je ca 10 l /100km
predni nadrz ca 70 l
zadni ca 65 l
dojezd ca 1350km
jo a pomoci dvou tricestaku mohu za jizdy pres vratku od cerpadla pretahovat naftu ze predu do zadu a obracene
jsem to ale vykuk
jinak 250 000 km na pouzitej frit a vse ok
emise ok
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

8)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“