JE0K je typ auta ale motor by mal byt G9T 718, velmi podobny mojmu G9T 702. Vsetky tie veci o ktorych som pisal mas.David Klimša píše:Super,díky za další tip a zájem rozhodně mám!!!Motor typ JEOK,jestli je tam klapka-nevím a radši se do toho sám hrabat nebudu,ale toto dám přečíst servismanskýmu,je to kluk šikovná a určo bude vědět... :-)V sobotu jde rencek na servis,tak jsem zvědavej,jak dopadnu a jestli se problém dohledáLaco19 píše:Neviem aky mas v ESPACE motor 2.2dci, ci mas viriacu klapku v nasavani. Ak ju mas, skus pri tom klepani na volnobeh vytiahnut podtlakovu hadicku z ovladacej membrany vlavo od nasavania (hore, cca v urovni hlavy motora, v oblasti vstrekovacieho cerpadla). Ak este podtlakove ovladanie nie je rozbite a supatko je vcelku, mozno to prestane klepat a budes vediet naisto cim je to. Ak je v tom nieco rozbite, bude klepat nadalej, nic nezistis.David Klimša píše:Ahoj všem zkušenějším.Stal jsem se čerstvým majitelem Renaultu Espace 2,2dci,právě dovezeného z Německa.Je to r.v.10/2000,95kw,digiklima,pal.poč.,rádio+cd,el.o+zrc.,jezdí výborně.Ale při zahřátém motoru to tak nějak kovově klepe-jako starej dieselovej golf.Jakmile přidám plyn-na cca 1000ot/min.,hnusnej zvuk se vytratí.
Můj opravárenskej na nic nepřišel,na foru jsem taky nic podobnýho nenašel.Tak kdyby jste se někdo s něčím takovým setkali a řešili,budu moc rád za odpověď.
Dalsim zdrojom zvukov mozu byt ozubene kolesa pohanajuce cerpadlo a rozvody ale to je skor "rachotenie" ako pravidelne klepanie.
Ak mas zaujem, mozem pohladat zvuky mojho G9T 702 pred vymenou ozubeneho kolesa, pred opravou klapky - mozno ti to klepe podobne.![]()
Rozhodně potom poreferuju.Díky moc!
Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 20
- Registrován: 10 zář 2008, 14:27
- Bydliště: Čelákovice
Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh
Tak jsem se teď díval,mám tam typ G9T A7,tak máš pravduLaco19 píše:JE0K je typ auta ale motor by mal byt G9T 718, velmi podobny mojmu G9T 702. Vsetky tie veci o ktorych som pisal mas.David Klimša píše:Super,díky za další tip a zájem rozhodně mám!!!Motor typ JEOK,jestli je tam klapka-nevím a radši se do toho sám hrabat nebudu,ale toto dám přečíst servismanskýmu,je to kluk šikovná a určo bude vědět... :-)V sobotu jde rencek na servis,tak jsem zvědavej,jak dopadnu a jestli se problém dohledáLaco19 píše: Neviem aky mas v ESPACE motor 2.2dci, ci mas viriacu klapku v nasavani. Ak ju mas, skus pri tom klepani na volnobeh vytiahnut podtlakovu hadicku z ovladacej membrany vlavo od nasavania (hore, cca v urovni hlavy motora, v oblasti vstrekovacieho cerpadla). Ak este podtlakove ovladanie nie je rozbite a supatko je vcelku, mozno to prestane klepat a budes vediet naisto cim je to. Ak je v tom nieco rozbite, bude klepat nadalej, nic nezistis.
Dalsim zdrojom zvukov mozu byt ozubene kolesa pohanajuce cerpadlo a rozvody ale to je skor "rachotenie" ako pravidelne klepanie.
Ak mas zaujem, mozem pohladat zvuky mojho G9T 702 pred vymenou ozubeneho kolesa, pred opravou klapky - mozno ti to klepe podobne.![]()
Rozhodně potom poreferuju.Díky moc!

Renault espace 2,2dci
Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh
Daj mu to precitat nech sa tym inspiruje.David Klimša píše:ale toto dám přečíst servismanskýmu,je to kluk šikovná a určo bude vědět...
Co sa tyka viriacej klapky, v neskorsich rocnikoch je sice namontovana ale vraj od vyroby ju uz nepripajali na ovladaci ventil, nasavanie je stale otvorene naplno. Vovnutri potrubia je otocne supatko, ktore sa opotrebuje a ked vzduch v nasavani pulzuje klepe - je to dost hlasny zvuk. Nech ta nemyli, ze to neklepne pri vsetkych 4 valcoch, moze byt ulomeny len kusok supatka na konci pri 1. valci a klepe to len tam.
Ta klapka zatvara privod vzduchu ku polovici nasavacich ventilov (je dvojite nasavanie). Strategia ovladania klapky je taka, ze pri studenom motore je otvorena naplno (otvorena neklepe) a pri zohriatom motore je zatvorena pri nizsom prudeni vzduchu. Asi preto ti to neklepe ked mas studeny motor a ked zvysis otacky.
Co sa tyka rozvodov, staci dat dolu viecko na vodnom cerpadle (nic nevytecie) a pozriet ake siroke je ozubene koleso na cerpadle. Ak ma zuby siroke do 1cm je to OK, ak su zuby po celej sirke kolesa (cca 3,5cm) je to pricinou rachotenia. To siroke koleso po urcitom opotrebeni zablokuje vymedzovanie vole v ozubeni a potom to klepe. Nove koleso stoji cca 4-5000SK. Pri kontrole treba pozriet na koniec snimaca polohy vackovych hriadelov, ci na nom nie su kovove piliny - to uz by bolo horsie.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 20
- Registrován: 10 zář 2008, 14:27
- Bydliště: Čelákovice
Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh
Ty jo,vyčerpávající nastínění situace a tohle mi neporadili ani ve značkovém servisu-inu,rozborka a sborka motoru s výměnou všeho možného bez záruky odstranění závady je pro ně lepší byznys...Laco19 píše:Daj mu to precitat nech sa tym inspiruje.David Klimša píše:ale toto dám přečíst servismanskýmu,je to kluk šikovná a určo bude vědět...
Co sa tyka viriacej klapky, v neskorsich rocnikoch je sice namontovana ale vraj od vyroby ju uz nepripajali na ovladaci ventil, nasavanie je stale otvorene naplno. Vovnutri potrubia je otocne supatko, ktore sa opotrebuje a ked vzduch v nasavani pulzuje klepe - je to dost hlasny zvuk. Nech ta nemyli, ze to neklepne pri vsetkych 4 valcoch, moze byt ulomeny len kusok supatka na konci pri 1. valci a klepe to len tam.
Ta klapka zatvara privod vzduchu ku polovici nasavacich ventilov (je dvojite nasavanie). Strategia ovladania klapky je taka, ze pri studenom motore je otvorena naplno (otvorena neklepe) a pri zohriatom motore je zatvorena pri nizsom prudeni vzduchu. Asi preto ti to neklepe ked mas studeny motor a ked zvysis otacky.
Co sa tyka rozvodov, staci dat dolu viecko na vodnom cerpadle (nic nevytecie) a pozriet ake siroke je ozubene koleso na cerpadle. Ak ma zuby siroke do 1cm je to OK, ak su zuby po celej sirke kolesa (cca 3,5cm) je to pricinou rachotenia. To siroke koleso po urcitom opotrebeni zablokuje vymedzovanie vole v ozubeni a potom to klepe. Nove koleso stoji cca 4-5000SK. Pri kontrole treba pozriet na koniec snimaca polohy vackovych hriadelov, ci na nom nie su kovove piliny - to uz by bolo horsie.
Díky moc a už se nemůžu dočkat,až auto odvezu...zda máš pravdu-a fakt věřím,že jí máš


Renault espace 2,2dci
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 20
- Registrován: 10 zář 2008, 14:27
- Bydliště: Čelákovice
Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh
Tak mi nezbývá nic jiného,nežli tě,Laco,veřejně pochválitLaco19 píše:Neviem aky mas v ESPACE motor 2.2dci, ci mas viriacu klapku v nasavani. Ak ju mas, skus pri tom klepani na volnobeh vytiahnut podtlakovu hadicku z ovladacej membrany vlavo od nasavania (hore, cca v urovni hlavy motora, v oblasti vstrekovacieho cerpadla). Ak este podtlakove ovladanie nie je rozbite a supatko je vcelku, mozno to prestane klepat a budes vediet naisto cim je to. Ak je v tom nieco rozbite, bude klepat nadalej, nic nezistis.David Klimša píše:Ahoj všem zkušenějším.Stal jsem se čerstvým majitelem Renaultu Espace 2,2dci,právě dovezeného z Německa.Je to r.v.10/2000,95kw,digiklima,pal.poč.,rádio+cd,el.o+zrc.,jezdí výborně.Ale při zahřátém motoru to tak nějak kovově klepe-jako starej dieselovej golf.Jakmile přidám plyn-na cca 1000ot/min.,hnusnej zvuk se vytratí.
Můj opravárenskej na nic nepřišel,na foru jsem taky nic podobnýho nenašel.Tak kdyby jste se někdo s něčím takovým setkali a řešili,budu moc rád za odpověď.
Dalsim zdrojom zvukov mozu byt ozubene kolesa pohanajuce cerpadlo a rozvody ale to je skor "rachotenie" ako pravidelne klepanie.
Ak mas zaujem, mozem pohladat zvuky mojho G9T 702 pred vymenou ozubeneho kolesa, pred opravou klapky - mozno ti to klepe podobne.

MOC TI DĚKUJU,RADY TOHOTO TYPU JSOU K NEZAPLACENÍ

Renault espace 2,2dci
Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh
Ze nie je zapojena vobec nevadi. Renault to myslel dobre, ak prudi male mnozstvo vzduchu je lepsie ked sa nasava len cez jeden ventil na valci aby sa zmes rozvirila. Neratali s tym, ze sa to tak skoro opotrebuje. Preto je myslim lepsie ak nie je vobec zapojena.David Klimša píše:Tak mi nezbývá nic jiného,nežli tě,Laco,veřejně pochválitLaco19 píše:Neviem aky mas v ESPACE motor 2.2dci, ci mas viriacu klapku v nasavani. Ak ju mas, skus pri tom klepani na volnobeh vytiahnut podtlakovu hadicku z ovladacej membrany vlavo od nasavania (hore, cca v urovni hlavy motora, v oblasti vstrekovacieho cerpadla). Ak este podtlakove ovladanie nie je rozbite a supatko je vcelku, mozno to prestane klepat a budes vediet naisto cim je to. Ak je v tom nieco rozbite, bude klepat nadalej, nic nezistis.David Klimša píše:Ahoj všem zkušenějším.Stal jsem se čerstvým majitelem Renaultu Espace 2,2dci,právě dovezeného z Německa.Je to r.v.10/2000,95kw,digiklima,pal.poč.,rádio+cd,el.o+zrc.,jezdí výborně.Ale při zahřátém motoru to tak nějak kovově klepe-jako starej dieselovej golf.Jakmile přidám plyn-na cca 1000ot/min.,hnusnej zvuk se vytratí.
Můj opravárenskej na nic nepřišel,na foru jsem taky nic podobnýho nenašel.Tak kdyby jste se někdo s něčím takovým setkali a řešili,budu moc rád za odpověď.
Dalsim zdrojom zvukov mozu byt ozubene kolesa pohanajuce cerpadlo a rozvody ale to je skor "rachotenie" ako pravidelne klepanie.
Ak mas zaujem, mozem pohladat zvuky mojho G9T 702 pred vymenou ozubeneho kolesa, pred opravou klapky - mozno ti to klepe podobne.,podle všeho jsi měl pravdu s tím podtlakovým ventilem.Mě tam dokonce ta hadička chybí,možná na to soudruzi z NDR při výměně těch řemenů zapomněli...,každopádně je to u mechanika a zejtra,nejpozději pozítří se dozvím verdikt.
MOC TI DĚKUJU,RADY TOHOTO TYPU JSOU K NEZAPLACENÍ
Ak by nebola zapojena od vyroby (o com pochybujem, prestali to zapajat az cca po r. 2003), potom je stale otvorena a nemoze sa rozbit a klepat.
Na druhu stranu, ked sa klapka opotrebuje a zacne klepat, kym este nie je celkom prelomena pomoze odpojenie hadicky - mozno sa uz o takuto upravu niekto pokusil. Ked to urobil neskoro, supatko moze byt prelomene na 2 casti a vtedy aj ked sa polovica s ovladanim zablokuje v otvorenej polohe, druha cast sa moze nadalej otacat aj klepat.
Musis uvazit sam ci to rozoberat, nie je to az take jednoduche. Mozno by pred demontazou stalo za to, pozriet v akom stave je koniec packy ovladacej membrany - ak je riadne opotrebovana, supatko bude asi v podobnom stave.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 20
- Registrován: 10 zář 2008, 14:27
- Bydliště: Čelákovice
Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh
No,jsem napnutý,jako kšandy.Zejtra to rozebere a pak se ozve...Laco19 píše:Ze nie je zapojena vobec nevadi. Renault to myslel dobre, ak prudi male mnozstvo vzduchu je lepsie ked sa nasava len cez jeden ventil na valci aby sa zmes rozvirila. Neratali s tym, ze sa to tak skoro opotrebuje. Preto je myslim lepsie ak nie je vobec zapojena.David Klimša píše:Tak mi nezbývá nic jiného,nežli tě,Laco,veřejně pochválitLaco19 píše: Neviem aky mas v ESPACE motor 2.2dci, ci mas viriacu klapku v nasavani. Ak ju mas, skus pri tom klepani na volnobeh vytiahnut podtlakovu hadicku z ovladacej membrany vlavo od nasavania (hore, cca v urovni hlavy motora, v oblasti vstrekovacieho cerpadla). Ak este podtlakove ovladanie nie je rozbite a supatko je vcelku, mozno to prestane klepat a budes vediet naisto cim je to. Ak je v tom nieco rozbite, bude klepat nadalej, nic nezistis.
Dalsim zdrojom zvukov mozu byt ozubene kolesa pohanajuce cerpadlo a rozvody ale to je skor "rachotenie" ako pravidelne klepanie.
Ak mas zaujem, mozem pohladat zvuky mojho G9T 702 pred vymenou ozubeneho kolesa, pred opravou klapky - mozno ti to klepe podobne.,podle všeho jsi měl pravdu s tím podtlakovým ventilem.Mě tam dokonce ta hadička chybí,možná na to soudruzi z NDR při výměně těch řemenů zapomněli...,každopádně je to u mechanika a zejtra,nejpozději pozítří se dozvím verdikt.
MOC TI DĚKUJU,RADY TOHOTO TYPU JSOU K NEZAPLACENÍ
Ak by nebola zapojena od vyroby (o com pochybujem, prestali to zapajat az cca po r. 2003), potom je stale otvorena a nemoze sa rozbit a klepat.
Na druhu stranu, ked sa klapka opotrebuje a zacne klepat, kym este nie je celkom prelomena pomoze odpojenie hadicky - mozno sa uz o takuto upravu niekto pokusil. Ked to urobil neskoro, supatko moze byt prelomene na 2 casti a vtedy aj ked sa polovica s ovladanim zablokuje v otvorenej polohe, druha cast sa moze nadalej otacat aj klepat.
Musis uvazit sam ci to rozoberat, nie je to az take jednoduche. Mozno by pred demontazou stalo za to, pozriet v akom stave je koniec packy ovladacej membrany - ak je riadne opotrebovana, supatko bude asi v podobnom stave.

Renault espace 2,2dci
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 20
- Registrován: 10 zář 2008, 14:27
- Bydliště: Čelákovice
Tak jsem byl teď u servismana,rozboural to sání(prej lahůdka)a fakt je v pytli ten plastovej dekl,rachtá to v něm,jako blázen.Novej stojí asi 2200,- bez dph,těsnění asi 1800,- bez dph,nějaký kroužky povídal eště asi 700,-,všechno na objednání.Starší těžko někde seženu a kdo ví,v jakým stavu.
Tak se zase ozvu,až bude opraveno
Tak se zase ozvu,až bude opraveno

Renault espace 2,2dci
Ked som zistil co stoji novy diel, radsej som tam nechal stary ale vybral som von supatko - kliestami po malych kuskoch (cca hodina prace).David Klimša píše:Tak jsem byl teď u servismana,rozboural to sání(prej lahůdka)a fakt je v pytli ten plastovej dekl,rachtá to v něm,jako blázen.Novej stojí asi 2200,- bez dph,těsnění asi 1800,- bez dph,nějaký kroužky povídal eště asi 700,-,všechno na objednání.Starší těžko někde seženu a kdo ví,v jakým stavu.
Tak se zase ozvu,až bude opraveno
Ten zvuk je taky, ja som mal tiez podozrenie na klukovku ale skontroloval som loziska (len rukou, nemeral som vole) a boli OK. Az potom som opravil viriacu klapku a klepot sa stratil.Houba píše:dnes k nám do práce přijel taky Espace 2.2 dCi a taky s tim že něco klepeale mam takovej dojem že spíš klika něž vířivka.
Mohol som si pracu s demontazou a opravou kolektora usetrit, lebo uz rok predtym som si vsimol, ze teply motor klepe ale po vytiahnuti podtlaku klepot stichne - vtedy este klapka fungovala, stacilo ju natrvalo odpojit.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 20
- Registrován: 10 zář 2008, 14:27
- Bydliště: Čelákovice
No co už,je to objednaný,tak bude snad klid...Laco19 píše:Ked som zistil co stoji novy diel, radsej som tam nechal stary ale vybral som von supatko - kliestami po malych kuskoch (cca hodina prace).David Klimša píše:Tak jsem byl teď u servismana,rozboural to sání(prej lahůdka)a fakt je v pytli ten plastovej dekl,rachtá to v něm,jako blázen.Novej stojí asi 2200,- bez dph,těsnění asi 1800,- bez dph,nějaký kroužky povídal eště asi 700,-,všechno na objednání.Starší těžko někde seženu a kdo ví,v jakým stavu.
Tak se zase ozvu,až bude opraveno

Renault espace 2,2dci
Třeba joo, zejtra se na to mrknu..Laco19 píše:Ten zvuk je taky, ja som mal tiez podozrenie na klukovku ale skontroloval som loziska (len rukou, nemeral som vole) a boli OK. Az potom som opravil viriacu klapku a klepot sa stratil.Houba píše:dnes k nám do práce přijel taky Espace 2.2 dCi a taky s tim že něco klepeale mam takovej dojem že spíš klika něž vířivka.
Mohol som si pracu s demontazou a opravou kolektora usetrit, lebo uz rok predtym som si vsimol, ze teply motor klepe ale po vytiahnuti podtlaku klepot stichne - vtedy este klapka fungovala, stacilo ju natrvalo odpojit.
