BMW 318 TDS problém - vstřikovací čerpadlo...???
Moderátoři: šulda, Moderátoři
BMW 318 TDS problém - vstřikovací čerpadlo...???
Ahoj lidi opět mám zas problém...
Od rána mi auto špatně chytalo (jindy jak studené na drc a teplé tak na otočení i dvě)
K večeru vyjíždím (klidně a motor dostatečně prohřátý) z vedlejší silnice na hlavní a po cca 50m mi auto přestane táhnout a jede jak kdybych měl vypuštěné gumy zajel jsem ke krajnici zastavil nechal motor běžet a šel se podívat co se děje.Vše dobrý jen otáčky motoru lehce kolísaj takový nepravidelný chod.Po chvilce auto chcíplo a šedý kouř za autem
Zkusil jsem to natočit a nic jen to točilo trochu to mělo jako snahu naskočit ale bez úspěchu.Koukl jsem do motoru a od filtru nafta měla snahu téct ale jako by se to tlačilo do čerpadla a zas pak zpět do filtru.Rozdělal jsem přívod i vývod z filtru a naftu podávací čerpadlo tlačilo z nádrže i pak přes filtr jen přes vstřikovací čerpadlo to nejde takže je asi závada v čerpadle že???Je složité výměna za jiné popřípadě po repasi čerpadla ho dát správně zpátky musí se něco nastavovat??? Díky za rady
Od rána mi auto špatně chytalo (jindy jak studené na drc a teplé tak na otočení i dvě)
K večeru vyjíždím (klidně a motor dostatečně prohřátý) z vedlejší silnice na hlavní a po cca 50m mi auto přestane táhnout a jede jak kdybych měl vypuštěné gumy zajel jsem ke krajnici zastavil nechal motor běžet a šel se podívat co se děje.Vše dobrý jen otáčky motoru lehce kolísaj takový nepravidelný chod.Po chvilce auto chcíplo a šedý kouř za autem
Zkusil jsem to natočit a nic jen to točilo trochu to mělo jako snahu naskočit ale bez úspěchu.Koukl jsem do motoru a od filtru nafta měla snahu téct ale jako by se to tlačilo do čerpadla a zas pak zpět do filtru.Rozdělal jsem přívod i vývod z filtru a naftu podávací čerpadlo tlačilo z nádrže i pak přes filtr jen přes vstřikovací čerpadlo to nejde takže je asi závada v čerpadle že???Je složité výměna za jiné popřípadě po repasi čerpadla ho dát správně zpátky musí se něco nastavovat??? Díky za rady
Ahoj,
na čerpadlo by to byla docela náhlá smrt, i když u těhle parostrojů jsem se setkal už s ledasčím. Předpokládám že nejezdíš na nějaké nafto- fritové směsi, napadá mě ta souvislost s poměrně rychlým poklesem venkovních teplot.
- Teče nafta z přepadu na vstřiku? Jestliže ne, máš to ucpaný někde před vstupem do čerpadla.
- Nafta z přepadu teče: - tak povol převlečné matky na trubkách u každého vstřiku (nebo alespoň u těch, kam se dostaneš) a startuj.
- Nafta teče, tak to při startování dotáhni a nemá to důvod neběžet.
- Nafta neteče:
- seknul se nebo je v čudu stop ventil (lepší případ)
- čerpadlo v čudu (horší případ)
- Nafta při startování při povolených maticích na vstřikách teče ale po utažení stejně motor neběží:
- Koukni se do sání, na vzduchový filtr atd. jestli se tam něco nestalo a není to udušený.
- Jedna s posledních šancí - přicpal se výfuk (utrhla se přepážka v tlumiči a pod.)
- Závada v elektronice, ŘJ a to od stolu ani u auta nevyřešíme.
na čerpadlo by to byla docela náhlá smrt, i když u těhle parostrojů jsem se setkal už s ledasčím. Předpokládám že nejezdíš na nějaké nafto- fritové směsi, napadá mě ta souvislost s poměrně rychlým poklesem venkovních teplot.
- Teče nafta z přepadu na vstřiku? Jestliže ne, máš to ucpaný někde před vstupem do čerpadla.
- Nafta z přepadu teče: - tak povol převlečné matky na trubkách u každého vstřiku (nebo alespoň u těch, kam se dostaneš) a startuj.
- Nafta teče, tak to při startování dotáhni a nemá to důvod neběžet.
- Nafta neteče:
- seknul se nebo je v čudu stop ventil (lepší případ)
- čerpadlo v čudu (horší případ)
- Nafta při startování při povolených maticích na vstřikách teče ale po utažení stejně motor neběží:
- Koukni se do sání, na vzduchový filtr atd. jestli se tam něco nestalo a není to udušený.
- Jedna s posledních šancí - přicpal se výfuk (utrhla se přepážka v tlumiči a pod.)
- Závada v elektronice, ŘJ a to od stolu ani u auta nevyřešíme.
Nafta přes čerpadlo nejde takže bud' ten ventil nebo čerpadlo.Ten ventil je někde vidět ?Dá se třeba vyndat a zkusit to bez něj?Aby se zjistil jeho stav.barvas píše:Ahoj,
na čerpadlo by to byla docela náhlá smrt, i když u těhle parostrojů jsem se setkal už s ledasčím. Předpokládám že nejezdíš na nějaké nafto- fritové směsi, napadá mě ta souvislost s poměrně rychlým poklesem venkovních teplot.
- Teče nafta z přepadu na vstřiku? Jestliže ne, máš to ucpaný někde před vstupem do čerpadla.
- Nafta z přepadu teče: - tak povol převlečné matky na trubkách u každého vstřiku (nebo alespoň u těch, kam se dostaneš) a startuj.
- Nafta teče, tak to při startování dotáhni a nemá to důvod neběžet.
- Nafta neteče:
- seknul se nebo je v čudu stop ventil (lepší případ)
- čerpadlo v čudu (horší případ)
- Nafta při startování při povolených maticích na vstřikách teče ale po utažení stejně motor neběží:
- Koukni se do sání, na vzduchový filtr atd. jestli se tam něco nestalo a není to udušený.
- Jedna s posledních šancí - přicpal se výfuk (utrhla se přepážka v tlumiči a pod.)
- Závada v elektronice, ŘJ a to od stolu ani u auta nevyřešíme.
Neznám konkrétně tento motor, měl TDS M51. Ten stop ventil vypadá jako třeba teplotní čidlo, vede k tomu drát, je to na čepadle většinou u přívodu. Dá se vymontovat, většinou i rozebrat, je tam taková pružinka s jehlou která to uzavírá. To vyndáš a namontuješ zpět, pak Ti samozřejmě nepůjde vypnout motor klíčkem, musíš podržet brzdu a přes kvalt.
PS: Stejně ale ještě pořádně překontroluj palivové vedení než budeš dolovat čerpadlo ven, nech to ještě někým před tím prohlédnout aby potvrdil diagnozu, za prvé ono to vyndání a zasnandání čerpadla není tak jednoduché a za druhé, není obvyklé aby čerpadlo mělo takhle náhlou smrt.
PS: Stejně ale ještě pořádně překontroluj palivové vedení než budeš dolovat čerpadlo ven, nech to ještě někým před tím prohlédnout aby potvrdil diagnozu, za prvé ono to vyndání a zasnandání čerpadla není tak jednoduché a za druhé, není obvyklé aby čerpadlo mělo takhle náhlou smrt.
Díky za rady,už mám knížku o BMW a tak jsem to tam hledal a něco málo našel hlavně ten stop ventil kde je přesně a jak ještě zkusit relátka atd.barvas píše:Neznám konkrétně tento motor, měl TDS M51. Ten stop ventil vypadá jako třeba teplotní čidlo, vede k tomu drát, je to na čepadle většinou u přívodu. Dá se vymontovat, většinou i rozebrat, je tam taková pružinka s jehlou která to uzavírá. To vyndáš a namontuješ zpět, pak Ti samozřejmě nepůjde vypnout motor klíčkem, musíš podržet brzdu a přes kvalt.
PS: Stejně ale ještě pořádně překontroluj palivové vedení než budeš dolovat čerpadlo ven, nech to ještě někým před tím prohlédnout aby potvrdil diagnozu, za prvé ono to vyndání a zasnandání čerpadla není tak jednoduché a za druhé, není obvyklé aby čerpadlo mělo takhle náhlou smrt.
Díky moc

Pokud jsi už všechno výše uvedené vyzkoušel..... Ještě bych to před vyndáním profoukal stlačeným vzduchem, při zapnutém klíčku aby stop ventil byl otevřený, dost často bývá u čerpadel na vstupu , paliva sítko,podívej se jestli tam něco není.
Bosis psal že to chcípne i při vykuchaném stop ventilu, to znamená že to už má el. pod kontrolou.
Jednou jsem něco někomu na tds mordoval a zapoměl jsem zapojit snímač otáček a také to nechtělo chytnout, pravda, číhni se také na tohle.
Píšeš, najednou kolísají otáčky, šedý kouř (to je nespálená nafta), já tomu furt nemohu uvěřit, že by čerpadlo bylo tak rychlý. To by jsi musel předtím natankovat místo nafty benzín aby se to tak rychle zadřelo.
Bosis psal že to chcípne i při vykuchaném stop ventilu, to znamená že to už má el. pod kontrolou.
Jednou jsem něco někomu na tds mordoval a zapoměl jsem zapojit snímač otáček a také to nechtělo chytnout, pravda, číhni se také na tohle.
Píšeš, najednou kolísají otáčky, šedý kouř (to je nespálená nafta), já tomu furt nemohu uvěřit, že by čerpadlo bylo tak rychlý. To by jsi musel předtím natankovat místo nafty benzín aby se to tak rychle zadřelo.
Jo zhasla normálně jako když to startovalo!!!Bosis píše:A zhasínala ta kontrolka vstřiku na budíkách nebo svítila furt,je to potřeba napsat,pak se teprv nechá jít dál.
Po otočení klíčku svítil vstřik pak žhavení a pak na drc to naskočilo i teplé to chytalo skoro na drc až dva.

ale ted' to točí jako blázen a nic !!!
Nedostane to štávu noo...-naftu
No myslím,když nesvítí kontrolka vstřiku permanentně tak to spíše vypadá na mech. závadu vstřikovacího čerpadla,tedy přidřenou regulační objímku v poloze max. přepouštění dávky do přepadu.Pak to ten stellwerk neutáhne i když se o to snaží.
Nebo pak EWS imobilizer,ten to taky dokáže utnout, když je KO.
Radit ti abys sundal celý stellwerk jestli se otočí po zapnutí "zapalování" a zkusit jestli jde z lehka posouvat regulační objímka po pístku je asi dost riskantní se zpětnou montáží a zpětným nastavením.
Nebo zkusit sundat jen to horní víčko stellwerku,tam to také uvidíš jestli to přidá dávku po zapnutí zapalování,tedy jestli se to celé otočí.Tam už se pak nemusíš bát,že bys něco rozšteloval,jen to víčko.
Nebo pak EWS imobilizer,ten to taky dokáže utnout, když je KO.
Radit ti abys sundal celý stellwerk jestli se otočí po zapnutí "zapalování" a zkusit jestli jde z lehka posouvat regulační objímka po pístku je asi dost riskantní se zpětnou montáží a zpětným nastavením.
Nebo zkusit sundat jen to horní víčko stellwerku,tam to také uvidíš jestli to přidá dávku po zapnutí zapalování,tedy jestli se to celé otočí.Tam už se pak nemusíš bát,že bys něco rozšteloval,jen to víčko.
fafejta píše:No myslím,když nesvítí kontrolka vstřiku permanentně tak to spíše vypadá na mech. závadu vstřikovacího čerpadla,tedy přidřenou regulační objímku v poloze max. přepouštění dávky do přepadu.Pak to ten stellwerk neutáhne i když se o to snaží.
Nebo pak EWS imobilizer,ten to taky dokáže utnout, když je KO.
Radit ti abys sundal celý stellwerk jestli se otočí po zapnutí "zapalování" a zkusit jestli jde z lehka posouvat regulační objímka po pístku je asi dost riskantní se zpětnou montáží a zpětným nastavením.
Nebo zkusit sundat jen to horní víčko stellwerku,tam to také uvidíš jestli to přidá dávku po zapnutí zapalování,tedy jestli se to celé otočí.Tam už se pak nemusíš bát,že bys něco rozšteloval,jen to víčko.
Tak je totálně KO čerpadlo.....



Kdo má ....???