Výměna oleje v DSG
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výměna oleje v DSG
Měnil někdo z Vás už olej na DSG převodovce?
Někde jsem slyšel, že by se měl dělat co 60tkm + filtr.
Dík
Někde jsem slyšel, že by se měl dělat co 60tkm + filtr.
Dík
jo,měnil.Musí se co 60.000.Musí se dodržet popis co je v DP ohledně teploty při vypuštění a napuštění.Jinak je na to spešl přípravek.je to obyč.kus hadice,na jedné straně je šroubení na láhev s ventilem a na druhé je šroubení s trubičkou do převodovky.Nalel jsem tam 6L a potom postupoval podle DP.Skoro litr si to potom vyhodilo ven
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
já si na to udělal, jen šroubení s trubičkou a natlačím to tam špricnou.. pak se to uhřeje na teplotu podle DP a hadici oddělám a nechám přetéct.. jo a nezapoměnte vyšroubovat trubičku, kteá je pod výpuštákem jinak toho moc nevypustíte
a pak před nalitím našroubovat zpět..
jiank rozvody na 20 tdi 16v jsou dost podobné jak na 1.9.. akorát je tam o kolo víc a o jednu kladku. napínání je stejné aretování kol a kliky taky.. akorát novější mají jiný přípravek na aretování spodního kolečka..

jiank rozvody na 20 tdi 16v jsou dost podobné jak na 1.9.. akorát je tam o kolo víc a o jednu kladku. napínání je stejné aretování kol a kliky taky.. akorát novější mají jiný přípravek na aretování spodního kolečka..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS
Rekapitulace: Výměna oleje DSG
Obecný postup:
1/ Olej měnit každých 60000km (lépe i dřív), olej a filtr koupit ve Škodovce (koupit i těsnění do filtru)
2/ Vyndat baterku, filtr BOX a kryt pod motorem
3/ Zvednout auto vyndat vypouštěcí šroub a tyčku pod ním, nechat vytéct olej.
4/ Vyměnit filtr
5/ Vrátit tyčku do výpustného otvoru a pomocí přípravku (nemusí být nutně originál) natlačit do převodovky nový olej.
6/ Nastartovat nechat vytéct přebytečný olej (dodržet teploty)
7/ Nastrojit auto (hotovo)
34-12 Výměna převodového oleje
a filtru automatické převodovky
DSG a kontrola
stavu oleje
Potřebné speciální nářadí, kontrolní a měřicí přístroje
a pomocné prostředky
♦Diagnostický přístroj -VAS 5051-
♦Adaptér k naplnění oleje -VAS 6262-
♦Zachycovací vana
♦Ochranné brýle
♦Ochranné rukavice
♦Dbát upozornění k automatické převodovce DSG -
02E ⇒Kap. 00-2.
♦Všeobecné pokyny k opravám ⇒Kap. 00-2.
♦Zásady čistoty při pracích na převodovkách ⇒Kap.
00-2.
♦Teplota převodového oleje se zjistí pomocí diagnostického
přístroje -VAS 5051-.
♦Stav převodového oleje se mění s teplotou převodového
oleje.
♦Kontrola stavu převodového oleje při nízké teplotě
vede k přeplnění.
♦Kontrola stavu převodového oleje při vysoké teplotě
vede k nedostatečnému naplnění.
♦Přeplnění nebo nedostatečné naplnění ovlivňuje
správou funkci převodovky.
♦Těsnicí kroužek výpustného a kontrolního šroubu
vždy vyměnit.
Předpoklady
Motor vypnutý
Vozidlo ve vodorovné poloze, všechny nástavce
zvedáku musí být ve stejné výšce, tím je zajištěna vodorovná
poloha.
Volicí páka v „P“
Výstraha!
♦ Jestliže byla provedena oprava a nebyl naplněn
olej nebo ho je v převodovce málo příp. po silném
úniku převodového oleje nesmí být motor startován.
♦ Smí se použít jen takový převodový olej pro automatické
převodovky DSG, který je uveden jako
náhradní díl pro automatickou převodovku DSG -
02E. Jiné oleje vedou k poruchám funkce případně
k výpadku převodovky, číslo náhradního dílu
⇒ Katalog náhradních dílů.
Upozornění
OCTAVIA II 2004 􀂳 Automatická převodovka DSG - 02E
Výměna převodového oleje a filtru automatické převodovky DSG
a kontrola stavu oleje
Vydání 06.05
S00.5718.01.15 34-12 strana 2
-VAS 5051- je připojen
Teplota převodového oleje nesmí při začátku kontroly
přesahovat teplotu 35 C.
♦Převodovky s výpustným šroubem -A- a kontrolním
šroubem -B- montovány do 12.04.
♦Převodovky montované od 01.05 mají jen kontrolní
šroub -B-.
♦Olej může být vypouštěn a kontrolován jen přes kontrolní
šroub -B- ,který se nachází v blízkosti kyvné vzpěry.
Výměna převodového oleje a olejového
filtru
Dbát následujících pokynů do té doby, než bude ukončena
výměna oleje.
Demontáž a montáž olejového filtru
– Demontovat kryt motoru ⇒příslušný motor; opr.
sk. 10.
– Odpojit svorkovnici -2- na snímači množství nasávaného
vzduchu -G70-.
– Odpojit odvzdušňovací hadici -1- a přívodní vzduchovou
hadici -5-.
– Uvolnit pružnou sponu -3- pomocí kleští na pružné
spony -VAS 5024 A- a demontovat přívodní vzduchovou
hadici od trubky.
– Vyšroubovat šroub -4- a demontovat těleso vzduchového
filtru.
– Zvednout vozidlo.
– Demontovat spodní kryt motoru ⇒Karoserie -
montážní práce; opr. sk. 50.
– Postavit pod převodovku zachycovací vanu.
– Spustit vozidlo.
OCTAVIA II 2004 􀂳 Automatická převodovka DSG - 02E
Výměna převodového oleje a filtru automatické převodovky DSG
a kontrola stavu oleje
Vydání 06.05
34-12 strana 3
– Odšroubovat z převodovky těleso olejového filtru -1-.
– Před sejmutím olejového filtru je potřeba jej trochu
naklonit.
Z olejového filtru tak může stéct olej zpět do převodovky.
Vždy vyměnit O-kroužek -2-.
– Demontovat filtr -3-.
– Potřít O-kroužek -2- převodovým olejem.
– Potřít O-kroužek v sacím nákružku -šipka- nového
olejového filtru převodovým olejem.
– Nový olejový filtr nasadit osazením -šipka- směrem
dolů a těleso filtru dotáhnout 20 Nm.
– Namontovat těleso filtru snímač množství nasávaného
vzduchu - G70-, zapojit elektrické svorkovnice,
svorkou upevnit odvzdušňovací hadici ⇒příslušný
motor; opr. sk. 24 popř. ⇒opr. sk. 21.
Výměna převodového oleje a kontrola stavu oleje
– Zvednout vozidlo.
– Demontovat ochranný plech -A- na spodku převodovky
-šipky-; pokud je namontován.
Zachycovací vana je umístěna pod převodovkou.
Pozor!
♦ Používat ochranné brýle.
♦ Používat ochranné rukavice.
OCTAVIA II 2004 􀂳 Automatická převodovka DSG - 02E
Výměna převodového oleje a filtru automatické převodovky DSG
a kontrola stavu oleje
Vydání 06.05
S00.5718.01.15 34-12 strana 4
Převodovky s výpustným šroubem -A- a kontrolním šroubem
-B- montovány do 12.04.
Převodovky montované od 01.05 mají jen kontrolní šroub
Olej může být vypouštěn a kontrolován jen přes kontrolní
šroub -B- .
– Vyšroubovat kontrolní šroub -B-, který se nachází v
blízkosti kyvné vzpěry.
Za tímto šroubem je přepadová trubka z umělé hmoty s
vnitřním šestihranem 8 mm a utahovacím momentem 3
Nm. Délka přepadové trubky určuje stav oleje v převodovce,
při výměně přiřadit podle čísla náhradního
dílu⇒Elektronický katalog originálních dílů
– Demontovat přepadovou trubku
Vyteče přibližně 5,0 l oleje. Zachycovací vanu ponechat i
nadále pod převodovkou.
– Našroubovat přepadovou trubku a dotáhnout ji 3 Nm.
– Nádobu s olejem před otevřením protřepat.
– Našroubovat rukou adaptér -A- z -VAS 6262- do otvoru
kontrolního šroubu.
Při výměně láhve je možno uzavřít kohout nebo držet adaptér
pro plnění oleje -VAS 6262- výše než převodovku.
– Naplnit pomocí adaptéru -VAS 6262 - 5,5 litrů převodového
oleje pro automatické převodovky DSG.
– Přečíst teplotu převodového oleje na -VAS 5051-.
– Nastartovat motor.
– Sešlápnout brzdový pedál a volicí páku přesunout do
každé polohy asi na 3 s. Volicí páku opět přesunout
do »P«.
Upozornění
Výstraha!
♦ Plnicí hadice a adaptér -VAS 6262 - musí být čísté
a převodový olej nesmí být smíchán s jinými oleji!
VAS 6262
OCTAVIA II 2004 􀂳 Automatická převodovka DSG - 02E
Výměna převodového oleje a filtru automatické převodovky DSG
a kontrola stavu oleje
Vydání 06.05
S00.5718.01.15
34-12 strana 5
Nevypínat motor!
Při teplotě převodového oleje 35 °C až 45 °C:
– Rozpojit za chodu motoru rychlospojku adaptéru
k plnění oleje -VAS 6262-.
– Nechat vytéct přebytek oleje.
♦Každých 30 s vyteče z přepadové trubky pro kontrolu
stavu oleje trochu oleje, nezávisle na výšce hladiny;
příčinou jsou impulzy oleje, který ochlazuje spojku).
Tato množství oleje nejsou kritériem pro určení správného
stavu oleje a nesmí se pro jeho posouzení brát
v úvahu.
♦Olej, který z převodovky vytekl, se pro plnění převodovky
již nesmí použít. Použitý olej je třeba likvidovat
dle předpisů ⇒Kap. 00-2.
– Jakmile olej vytekl (začíná kapat), vyšroubovat adaptér
k plnění oleje -VAS 6262- a našroubovat kontrolní
šroub -B- s novým těsněním.
Utahovací moment: 45 Nm
– Vypnout motor.
Tím je ukončena výměna převodového oleje a olejového
filtru.
Stav oleje je správný.
– Namontovat spodní kryt motoru ⇒Karoserie -
montážní práce; opr. sk. 50.
1/ Olej měnit každých 60000km (lépe i dřív), olej a filtr koupit ve Škodovce (koupit i těsnění do filtru)
2/ Vyndat baterku, filtr BOX a kryt pod motorem
3/ Zvednout auto vyndat vypouštěcí šroub a tyčku pod ním, nechat vytéct olej.
4/ Vyměnit filtr
5/ Vrátit tyčku do výpustného otvoru a pomocí přípravku (nemusí být nutně originál) natlačit do převodovky nový olej.
6/ Nastartovat nechat vytéct přebytečný olej (dodržet teploty)
7/ Nastrojit auto (hotovo)
34-12 Výměna převodového oleje
a filtru automatické převodovky
DSG a kontrola
stavu oleje
Potřebné speciální nářadí, kontrolní a měřicí přístroje
a pomocné prostředky
♦Diagnostický přístroj -VAS 5051-
♦Adaptér k naplnění oleje -VAS 6262-
♦Zachycovací vana
♦Ochranné brýle
♦Ochranné rukavice
♦Dbát upozornění k automatické převodovce DSG -
02E ⇒Kap. 00-2.
♦Všeobecné pokyny k opravám ⇒Kap. 00-2.
♦Zásady čistoty při pracích na převodovkách ⇒Kap.
00-2.
♦Teplota převodového oleje se zjistí pomocí diagnostického
přístroje -VAS 5051-.
♦Stav převodového oleje se mění s teplotou převodového
oleje.
♦Kontrola stavu převodového oleje při nízké teplotě
vede k přeplnění.
♦Kontrola stavu převodového oleje při vysoké teplotě
vede k nedostatečnému naplnění.
♦Přeplnění nebo nedostatečné naplnění ovlivňuje
správou funkci převodovky.
♦Těsnicí kroužek výpustného a kontrolního šroubu
vždy vyměnit.
Předpoklady
Motor vypnutý
Vozidlo ve vodorovné poloze, všechny nástavce
zvedáku musí být ve stejné výšce, tím je zajištěna vodorovná
poloha.
Volicí páka v „P“
Výstraha!
♦ Jestliže byla provedena oprava a nebyl naplněn
olej nebo ho je v převodovce málo příp. po silném
úniku převodového oleje nesmí být motor startován.
♦ Smí se použít jen takový převodový olej pro automatické
převodovky DSG, který je uveden jako
náhradní díl pro automatickou převodovku DSG -
02E. Jiné oleje vedou k poruchám funkce případně
k výpadku převodovky, číslo náhradního dílu
⇒ Katalog náhradních dílů.
Upozornění
OCTAVIA II 2004 􀂳 Automatická převodovka DSG - 02E
Výměna převodového oleje a filtru automatické převodovky DSG
a kontrola stavu oleje
Vydání 06.05
S00.5718.01.15 34-12 strana 2
-VAS 5051- je připojen
Teplota převodového oleje nesmí při začátku kontroly
přesahovat teplotu 35 C.
♦Převodovky s výpustným šroubem -A- a kontrolním
šroubem -B- montovány do 12.04.
♦Převodovky montované od 01.05 mají jen kontrolní
šroub -B-.
♦Olej může být vypouštěn a kontrolován jen přes kontrolní
šroub -B- ,který se nachází v blízkosti kyvné vzpěry.
Výměna převodového oleje a olejového
filtru
Dbát následujících pokynů do té doby, než bude ukončena
výměna oleje.
Demontáž a montáž olejového filtru
– Demontovat kryt motoru ⇒příslušný motor; opr.
sk. 10.
– Odpojit svorkovnici -2- na snímači množství nasávaného
vzduchu -G70-.
– Odpojit odvzdušňovací hadici -1- a přívodní vzduchovou
hadici -5-.
– Uvolnit pružnou sponu -3- pomocí kleští na pružné
spony -VAS 5024 A- a demontovat přívodní vzduchovou
hadici od trubky.
– Vyšroubovat šroub -4- a demontovat těleso vzduchového
filtru.
– Zvednout vozidlo.
– Demontovat spodní kryt motoru ⇒Karoserie -
montážní práce; opr. sk. 50.
– Postavit pod převodovku zachycovací vanu.
– Spustit vozidlo.
OCTAVIA II 2004 􀂳 Automatická převodovka DSG - 02E
Výměna převodového oleje a filtru automatické převodovky DSG
a kontrola stavu oleje
Vydání 06.05
34-12 strana 3
– Odšroubovat z převodovky těleso olejového filtru -1-.
– Před sejmutím olejového filtru je potřeba jej trochu
naklonit.
Z olejového filtru tak může stéct olej zpět do převodovky.
Vždy vyměnit O-kroužek -2-.
– Demontovat filtr -3-.
– Potřít O-kroužek -2- převodovým olejem.
– Potřít O-kroužek v sacím nákružku -šipka- nového
olejového filtru převodovým olejem.
– Nový olejový filtr nasadit osazením -šipka- směrem
dolů a těleso filtru dotáhnout 20 Nm.
– Namontovat těleso filtru snímač množství nasávaného
vzduchu - G70-, zapojit elektrické svorkovnice,
svorkou upevnit odvzdušňovací hadici ⇒příslušný
motor; opr. sk. 24 popř. ⇒opr. sk. 21.
Výměna převodového oleje a kontrola stavu oleje
– Zvednout vozidlo.
– Demontovat ochranný plech -A- na spodku převodovky
-šipky-; pokud je namontován.
Zachycovací vana je umístěna pod převodovkou.
Pozor!
♦ Používat ochranné brýle.
♦ Používat ochranné rukavice.
OCTAVIA II 2004 􀂳 Automatická převodovka DSG - 02E
Výměna převodového oleje a filtru automatické převodovky DSG
a kontrola stavu oleje
Vydání 06.05
S00.5718.01.15 34-12 strana 4
Převodovky s výpustným šroubem -A- a kontrolním šroubem
-B- montovány do 12.04.
Převodovky montované od 01.05 mají jen kontrolní šroub
Olej může být vypouštěn a kontrolován jen přes kontrolní
šroub -B- .
– Vyšroubovat kontrolní šroub -B-, který se nachází v
blízkosti kyvné vzpěry.
Za tímto šroubem je přepadová trubka z umělé hmoty s
vnitřním šestihranem 8 mm a utahovacím momentem 3
Nm. Délka přepadové trubky určuje stav oleje v převodovce,
při výměně přiřadit podle čísla náhradního
dílu⇒Elektronický katalog originálních dílů
– Demontovat přepadovou trubku
Vyteče přibližně 5,0 l oleje. Zachycovací vanu ponechat i
nadále pod převodovkou.
– Našroubovat přepadovou trubku a dotáhnout ji 3 Nm.
– Nádobu s olejem před otevřením protřepat.
– Našroubovat rukou adaptér -A- z -VAS 6262- do otvoru
kontrolního šroubu.
Při výměně láhve je možno uzavřít kohout nebo držet adaptér
pro plnění oleje -VAS 6262- výše než převodovku.
– Naplnit pomocí adaptéru -VAS 6262 - 5,5 litrů převodového
oleje pro automatické převodovky DSG.
– Přečíst teplotu převodového oleje na -VAS 5051-.
– Nastartovat motor.
– Sešlápnout brzdový pedál a volicí páku přesunout do
každé polohy asi na 3 s. Volicí páku opět přesunout
do »P«.
Upozornění
Výstraha!
♦ Plnicí hadice a adaptér -VAS 6262 - musí být čísté
a převodový olej nesmí být smíchán s jinými oleji!
VAS 6262
OCTAVIA II 2004 􀂳 Automatická převodovka DSG - 02E
Výměna převodového oleje a filtru automatické převodovky DSG
a kontrola stavu oleje
Vydání 06.05
S00.5718.01.15
34-12 strana 5
Nevypínat motor!
Při teplotě převodového oleje 35 °C až 45 °C:
– Rozpojit za chodu motoru rychlospojku adaptéru
k plnění oleje -VAS 6262-.
– Nechat vytéct přebytek oleje.
♦Každých 30 s vyteče z přepadové trubky pro kontrolu
stavu oleje trochu oleje, nezávisle na výšce hladiny;
příčinou jsou impulzy oleje, který ochlazuje spojku).
Tato množství oleje nejsou kritériem pro určení správného
stavu oleje a nesmí se pro jeho posouzení brát
v úvahu.
♦Olej, který z převodovky vytekl, se pro plnění převodovky
již nesmí použít. Použitý olej je třeba likvidovat
dle předpisů ⇒Kap. 00-2.
– Jakmile olej vytekl (začíná kapat), vyšroubovat adaptér
k plnění oleje -VAS 6262- a našroubovat kontrolní
šroub -B- s novým těsněním.
Utahovací moment: 45 Nm
– Vypnout motor.
Tím je ukončena výměna převodového oleje a olejového
filtru.
Stav oleje je správný.
– Namontovat spodní kryt motoru ⇒Karoserie -
montážní práce; opr. sk. 50.