Stingray píše:
zaujimave vies poslat blizsiu specifikaciu? momentalne sa predala esterifikacna linka na ukrajinu ale ideme stavat novu linku 60ton MERA denne a novu vyskumnu technologiu na katalycku vysokoteplotnu konverziu. Aka by bola cena pri mesacnom odbere 40ton? Viete to zabezpecit?
No, myslel som si, ze dobre poznam tych, co sa zaoberaju dodavkami technologii vyroby FAME na Ukrajinu, ale asi som sa mylil. Je tu dalsi subjekt. Otazka je, co si predstavujes pod pojmom dodavka technologie.
Pokial je to vsak zvaranie pozadovanych komponentov a ich povrchova uprava, pripadne ina subdodavka, tak si mylis pojmy. Ak je to inak, potom sa zasa mylim ja a ospravedlnujem sa. Moje pochybnosti vylucis jednoduchym udanim referencie, kde si tu technologiu dodal. Uz tu bol jeden, co tvrdil, ze dodava kogeneracne jednotky do Rakuska a nakoniec to bol elektromechanik podielajuci sa na montazi elektrorozvodov, ponukajuci skvele nove technologie upravy motorov na RO, ktore demonstruje na starom BMW
Trochu sa mi zda zvlastne ze dnes, ked Biopalivam 1. generacie uz odzvana a firmy na vyrobu FAME padaju ako muchy, ides stavat linku na 60 ton MERO denne. Vyroba MERO je pre potreby Slovenska v podstate vyriesena, vsetky smele plany na dalsie vyrobne jednotky sa postupne rozplyvaju a mnoho tych jestvujucich je na predaj. V ramci navrhu noveho zakona o spotrebnej dani je to viacmenej len o tom, ktora skupina vyhra. Stoji de facto proti sebe skupina zaoberajuca sa mineralnymi motorovymi palivami/SAPPO/ a skupina producentov FAME. Hadaj ktora skupina ma na to, aby vyhrala? Spotrebne dane su totiz jednym zo zakladnych prijmov do statneho rozpoctu a biopaliva bez danovych ulav nemaju sancu na prezitie. Zmesne palivo B30 je v nedohladne a okolite krajiny na zapad od nas taktiez nemaju zaujem o zvysovanie objemu biopaliv nad ramec direktivy EU, co je jasne stanovene aj narodnymi legislativami. Preto je napriklad dnes v Nemecku biodiesel drahsi ako NM a v Rakusku su podporovane iba biopaliva pochadzajuce z domacich surovinovych zdrojov. V CR je situacia obdobna, napriek tomu ze tam maju postavicku menom Bursik, ktory sa na zeleno sice tvari a biopaliva vhodne vyuzil vo svojej kampani ale tym sa jeho moznosti a snahy skoncili.
Petrovy H. som ponukol ten kafilerny tuk preto, aby sa mal s cim hrat a experimentovat. Nieje na predaj vo velkom mnozstve, pretoze ho vyuzivame v upravenych kogeneracnych jednotkach a kuraci tuk v obmedzenom mnozstve zasa v motoroch nakladnych vozidiel. No a pokial sa naozaj venujes vyskumnej ulohe hydrogenačného krakovania TAG, uz sme sa pravdepodobne stretli a preto aj budes vediet, kde sa ten tuk da zohnat.
V prilohe davam nasledovne foto:
- kuraci tuk v palivovom filtri Mercedes Actros Euro 5
- kuraci tuk - pred tankovanim, teplota cca 27 stupnov
- kafilerny tuk - vzorka pouzita pri motorovych skuskach
