uvah a zajima me vas nazor. Muj denni provoz znamena v prumeru asi deset
max. 15 minutovych jizd a to vzdy se studenymi starty. Proto se budu snazit co jak nejvic zefektivnit hospodareni s tepelnou a elektrickou energi auta.
Ohrev RO odpadnim teplem vyfukoveho potrubi t.j. vyroba nejakeho ucinneho vymeniku formou duraloveho mezikusu mezi hlavou a vyfukovym svodem ktery by byl vyroben podobne jako el. ohrevna kostka t.j. dva zrcadlove k sobe prilozene a po obvodu zavarene dily ve kterych by byl vyfrezovan labyrint. Z duvodu tepelnych vykyvu (vyfuk rychle chladne) by tento vymenik neslouzil v systemu samostatne, ale jako finalni vymenik pred palivovym filtrem a diky svemu rychlemu tepelnemu nabehu by prispival k sklidneni chodu motoru tesne po startu v zimnich mesicich. Otazka zni jak by se ohrev projevil v parnem lete, napr. co by to provedlo s odvzdusnovakem Oventrop o kterem se na serveru europeconu primo pise ze "I když zařízení je v SRN úspěšně používáno u mnoha přestaveb na rostlinný olej, vlastní výrobce toto zařízení prodává a certifikoval pouze pro použití s LTO a udává max. teplotu 60°C a pouze u jím deklaroveném použití zařízení poskytuje zákonnou záruku." a nebo s ostatnimi dily ktere teoreticky nesnesou vyssi tepelnou zatez nez cca 130 stupnu a vice.
Ohrev RO motorovym olejem, ktery neni problem pri vetsi zatezi motoru dostat pres 100 stupnu, vhodne pouzit vymenik napr. ktery se pouziva u nekterych motoru koncernu VW pro chlazeni motoroveho oleje vodou jenz snad lze pri mirne uprave stredoveho prutokoveho sroubu pouzit i u jinych vozu a nebo z nejake silnejsi motorky kde poslednich par let byvaji vymeniky mot. oleje standartem vybavy.
Ohrev RO elektrinou kde me zajima vas nazor na jeji spotrebu v zavislosti na mnozstvi spotrebicu a to vcetne tech ktere nesouvisi s ohrevem samotnym t.j. svetla, ventilatory, radia, zesilovace atd. a zastavbou silnesich alternatoru (dnesni az cca 150A) Elektrika je moje nejvetsi slabina a moc se v ni nevyznam.
Dale me zajima co si myslite o tepelnych izolaci jak motoroveho prostoru samotneho tak i palivoveho potrubi a treba i nejakeho krytu nadrze vcetne jejiho zaizolovani napr. nejakou mineralni vatou.
Co rikate na pouziti privodu paliva z ohebneho potrubi PEX ktere se pouziva u podlahoveho topeni, jenz si myslim ze svou tepelnou odolnosti, ohebnosti a svymi prumery jak venk. tak i vnitrnimi by mohly vyhovovat nasim pozadavkum. Prohlednout si je muzete snad ve vsech supermarketech OBI.
Doufam ze toho neni na vas moc a radi si to prectete.
Nepovazuji se v tomhle oboru za odbornika, proto me za nektere uvahy nekamenujte.
