Podtaceni TDI - PD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
pasa píše:zkus si přečíst tohle http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova- ... jici/11624 možná tam najdeš odpověď
jo zajimavy clanek, ale myslim ze uplne vse se snazit dodrzovat vse co uvadi se neda proste uhlidat. muj zpusob je takovy: rano sednu natocim a hned jedu max.1500- 2000 ot i pri -20C cekam na 90 teplotu a pak jezdim normalne podle situace. nebojim se i pres 4000 ot.
Passat 1.9 TDI PD r.v.2003 AVF 96kw 6-Gang
tak bych rád oživil trochu toto téma 
doposud sem jezdil benzínem a teď přešel na 1.9 TDI PD (74 kw v OI tour)
s dieselem se pořád učím ale hodně tíhnu k podtáčení (nevím proč, mělo by to být asi naopak) - jezdim tak od 1500ot...řadím tak na 2-2,4tis otackach...z benzinu jsem zvyklej radit dle hluku..jenze TDI pekne rve uz ve 2tis tak asi proto....jinak kdyz dojizdim treba na semafor tak to necham klesnout klidne i na 1200 (bez pridavani plynu )protoze podrazovani a jakoby brzdeni motorem mi u toho TDI prijde takovy hodne divoky....samozrejme se z tech 1200ot nerozjizdim ale vetsinou zastavim kdyz skoci mezitim zelena to pak podradim - podrazovat pri 1500 (kdyz chci jen zpomalovat mi prijde fakt neefektivni - u benzinu se muselo tam to zaclo cukat ale tu ne) tak nevim...asi to delam porad blbe - jak dojizdite vy na krizovatky?? Nekteri asi na neutral...dik za rady...
A i tak si myslim ze kdybych dal cihlu na plyn treba pri 1400ot tak to motoru snad neublizi - protoze pokud vim tak je tam elektronickej plyn ktery si to pohlida a nenalozi to naplno...nebo se mylim?Vubec netusim

doposud sem jezdil benzínem a teď přešel na 1.9 TDI PD (74 kw v OI tour)
s dieselem se pořád učím ale hodně tíhnu k podtáčení (nevím proč, mělo by to být asi naopak) - jezdim tak od 1500ot...řadím tak na 2-2,4tis otackach...z benzinu jsem zvyklej radit dle hluku..jenze TDI pekne rve uz ve 2tis tak asi proto....jinak kdyz dojizdim treba na semafor tak to necham klesnout klidne i na 1200 (bez pridavani plynu )protoze podrazovani a jakoby brzdeni motorem mi u toho TDI prijde takovy hodne divoky....samozrejme se z tech 1200ot nerozjizdim ale vetsinou zastavim kdyz skoci mezitim zelena to pak podradim - podrazovat pri 1500 (kdyz chci jen zpomalovat mi prijde fakt neefektivni - u benzinu se muselo tam to zaclo cukat ale tu ne) tak nevim...asi to delam porad blbe - jak dojizdite vy na krizovatky?? Nekteri asi na neutral...dik za rady...
A i tak si myslim ze kdybych dal cihlu na plyn treba pri 1400ot tak to motoru snad neublizi - protoze pokud vim tak je tam elektronickej plyn ktery si to pohlida a nenalozi to naplno...nebo se mylim?Vubec netusim

- scharan2000
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 124
- Registrován: 08 čer 2009, 07:55
- Bydliště: Topolčany
Moje jazdenie.napr tento tyzden v pondelok.Rano sadnem do auta nastartujem vonku je -7 motor prve 1-2 sekundy tak trochu zaklepe,vystupim oskriabem si predne okno co je asi 1minuta a sadnem,odchadzam do prace.Prvych cca 5km len s lahkou nohou do 2000-2200ot.A po zohriati cca na 70° uz kludne do 3000, a ked mam naponahlo tak ten moj motor zvlada toho dost normalne 2-3-4 az do 4000-4500 ot,podla situacie,stane sa na dialnici ze idem 80km s pedalom na podlahe.Auto ma teraz 180tisic a zatial olej nezere.ked som ho kupil malo 130tisic a pokazene turbo-velka vola na oske.Teraz mam ja taky problem ze sa mu nechce do nejakych 1800ot a potom vystreli ako s praku.nikto nevie preco a ideme skusit vymenit vacku lebo trosku klepka a je vidiet ze je trochu odrata na 1 alebo na 4 valci-neviem.tak uvidime co to spravi
Audi A3 sporback r.v.06, 1.9TDI,77KW,uprava profituning na 107KW 320NM uz len spomienky
VW Touran highline,2.0TDI,BKD,dsg
VW Passat 2.0TDI,CR,DSG
VW Touran highline,2.0TDI,BKD,dsg
VW Passat 2.0TDI,CR,DSG
Mám Oct.66kW,AGR,trysky FB Sprint 502 (bez čipu,EGR Off-sání se tolik nezanáší),takže nyní cca 83kW a dříve jsem jezdil tak do 2800-3000ot.S novými tryskami šli ot.dolů,takže nyní mi stačí 2200-2500ot. (na rovince,5.kvalt,100km/h- točí 2000ot.).Někdy samozřejmě protáhnu do 4000 ot. a vyfouknu saze.
Bez zatížení jezdím i 1500ot.,-třeba při zahřívání motoru.
Bez zatížení jezdím i 1500ot.,-třeba při zahřívání motoru.
Naposledy upravil(a) HarlyFXRS dne 06 led 2010, 22:21, celkem upraveno 1 x.
Ja sa snažím jazdit od 1900 ot. Klesnut pod tuto moju hranicu nema ziadny vyznam (aspon u mojho motora 1.9 TDI PD+chip 102kw) lebo ked idem na rovinke z lahkym plynom na 1600 ot aktualna spotreba je o dost vyssia ako ked idem na 2000-2200 ot. Turbo zapina pri 2000 ot. Hlavne sa bojim o dvojhmotu, ktora je dost hakliva na nizke otacky. Inak s motorom som spokojny, v interieri ziadne vybracie alebo rezonovanie, jak v benzinaku, akurat ked otvorim dvere tak pocut ten ,,jemnucky,, traktorik. 

No ať si každý jezdí jak chce. Ale podtáčet neni dobrý ani u tdi a ani u tdi-pd.Většina lidí ani nepomyslí že u dieselu jsou víc jak dvakrát větší tlaky než u benzínu. A když mu dáte pokouřit v rozmezí od volnoběhu do 1700ot tak se může dvojhmota uklepat, aby to pobrala. No ono je v autě klídek ale motor by Vám nejradši nafackoval kdyby měl ruce. A pak se neni co divit že přijede do servisu maňas s tim jak mu po 40000km zase klepe dvojhmota. Se zeptám jak jezdí a on že do dvou tisíc ot. aby nepoškodil motor a že takhle má taky malou spotřebu. Tak jsem mu řek ať si spočítá kolik ušetří s pul litrem menší spotřeby a kolik zaplatí za opravu. Opravdu se nevyplatí honit spotřebu, protože náklady na opravu jsou větší. Já osobně točim do 2800ot abych se na další kvalt nedostal pod 1900ot. Studený to nechám minutu, dvě vorazit a pak točim stejně jako teplý ale pomalu přidávám. Žádný "hrábě jedna dvě a eště na trojku vrznout". Ono studený je to ještě horší podtáčet než teplý. Jo a po městě jezdim na trojku. Ty dvě decky navíc oproti čtyřce mě nezabijou. Ale jet na čtyřku 1400ot byť ustáleně mě fakt zabíjí.Toliko ode mne. Teď se do mě pusťte 

To Panky & All:
okey - de mi spis o to kdyz nekam dojizdim treba na tu krizovatku...takze kdyz pustim plyn a dojizdim tak pri 1900ot mam vzdy podradit?? To mi prijde trosku zcestny...a jak se tu psalo k tomu pridavat plyn aby se to vyrovnalo - kdyz zpomaluju tak je to prece pitomost pokud jak tu nekdo psal nemuzu ovladat brzdu a plyn jednou nohou...kdyz dojizdim a necham to padnout k nakym 1200 a pak zastavim pripadne podradim kdyz padne zelena tak to tomu autu snad nemuzu ublizit (kdyz v tech nizkych nepridavam plyn)...
osobne me prijdou idealni otacky uz od 1800..nevim
jinak co sem cetl :
-----------------
Optimální je řadit při 2500 ot./min. a otáčky udržovat mezi 1500-2000 ot./m., při kterých se motor cítí nejlépe. Turbo začíná spínat kolem 1500 ot./m. a naplno „tlačí“ kolem 2000 ot./m.
----------------
viz. http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky. ... lanek=1264
on ose tezko pak nejak jezdi kdyz kazdej tvrdi neco jinyho....[/url]
okey - de mi spis o to kdyz nekam dojizdim treba na tu krizovatku...takze kdyz pustim plyn a dojizdim tak pri 1900ot mam vzdy podradit?? To mi prijde trosku zcestny...a jak se tu psalo k tomu pridavat plyn aby se to vyrovnalo - kdyz zpomaluju tak je to prece pitomost pokud jak tu nekdo psal nemuzu ovladat brzdu a plyn jednou nohou...kdyz dojizdim a necham to padnout k nakym 1200 a pak zastavim pripadne podradim kdyz padne zelena tak to tomu autu snad nemuzu ublizit (kdyz v tech nizkych nepridavam plyn)...
osobne me prijdou idealni otacky uz od 1800..nevim
jinak co sem cetl :
-----------------
Optimální je řadit při 2500 ot./min. a otáčky udržovat mezi 1500-2000 ot./m., při kterých se motor cítí nejlépe. Turbo začíná spínat kolem 1500 ot./m. a naplno „tlačí“ kolem 2000 ot./m.
----------------
viz. http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky. ... lanek=1264
on ose tezko pak nejak jezdi kdyz kazdej tvrdi neco jinyho....[/url]
jestli tam třeba nejde o to, že když takhle při dojíždění padnou otáčky pod určitou mez (což 1200 už může být), musí se začít vstřikovat palivo, aby motor nezdechl. tím by mohly vznikat slušné rázy na setrvačník apod.
dojezdu bez plynu při 1900 bych se nebál. osobně při dojezdu teda vyřazuji a nebo když vím, že padne zelená, tak podřadím a jedu pomaleji
dojezdu bez plynu při 1900 bych se nebál. osobně při dojezdu teda vyřazuji a nebo když vím, že padne zelená, tak podřadím a jedu pomaleji
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Ked citam vyraz "turbo zacina spinat" tak automaticky prestanem citat - a doporucujem to aj tebe.... fundovany clovek co trochu rozumie ako funguje preplnovany motor nemoze napisat takuto (aj ked ludovo zauzivanu) hovadinu... kompresor v turbine sa toci cely cas, keby to tak nebolo tak akou cestou sa do valca preboha dostane vzduch... ale to je vedlajsie, ide o to ze je kopec pseudo-odbornych clankov ktore su len kompilaciou polopravd kolujucich medzi ludmi a pisanymi v diskusiach na internete... aj ten redaktor je len clovek a nie kazdy sme dobry v tom co robime a za co sme plateni - ak mi rozumies co myslimrogerer píše:Optimální je řadit při 2500 ot./min. a otáčky udržovat mezi 1500-2000 ot./m., při kterých se motor cítí nejlépe. Turbo začíná spínat kolem 1500 ot./m. a naplno „tlačí“ kolem 2000 ot./m.
----------------
viz. http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky. ... lanek=1264

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
to sem chtel vedet thxboobika píše:jestli tam třeba nejde o to, že když takhle při dojíždění padnou otáčky pod určitou mez (což 1200 už může být), musí se začít vstřikovat palivo, aby motor nezdechl. tím by mohly vznikat slušné rázy na setrvačník apod.
dojezdu bez plynu při 1900 bych se nebál. osobně při dojezdu teda vyřazuji a nebo když vím, že padne zelená, tak podřadím a jedu pomaleji

ja totiz nikdy v zivote nedojizdel na krizovatky na neutral nebo seslaplou spojku...u benzinu sem vzdy podrazoval a brzdil motorem
