Podtaceni TDI - PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
skoda405
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Registrován: 25 led 2006, 00:11
Odpovědi: 0
Bydliště: PD

Příspěvek od skoda405 »

Čest ja by som sa opytal ked jazdite po meste co je lepsie podla vas na spotrebu natahovat to na nizkych otackach na stvrt plynu alebo jazdit radsej razantnejsie na 1 ,2 ,3 .inak mam ASZ 6kvalt po meste mi to berie 7.5 litra.
toledo sport TDI PD upravy rok2009:kat off.
opel astra TDS


Yamaha FZ6S
Pampaliny
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 19 dub 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pampaliny »

ja bych chtel videt, kdo si rano projede zacpanou prahu a nepodtaci motor (potazmo ze zacatku studenej..). at jezdite podle predpisu nebo ne.. 50km/h je neco kolem 1800-1900ot/m na treti kvalt.. to jezdite vsichni padesatku na dvojku??
VW Passat Variant 1,9TDI 85KW, AJM, model 1999
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

no to by aj mna zaujmalo
Gordon
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 22 led 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Gordon »

pasa píše:zkus si přečíst tohle http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova- ... jici/11624 možná tam najdeš odpověď

jo zajimavy clanek, ale myslim ze uplne vse se snazit dodrzovat vse co uvadi se neda proste uhlidat. muj zpusob je takovy: rano sednu natocim a hned jedu max.1500- 2000 ot i pri -20C cekam na 90 teplotu a pak jezdim normalne podle situace. nebojim se i pres 4000 ot.
Passat 1.9 TDI PD r.v.2003 AVF 96kw 6-Gang
rogerer
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 08 zář 2009, 10:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od rogerer »

tak bych rád oživil trochu toto téma :-)
doposud sem jezdil benzínem a teď přešel na 1.9 TDI PD (74 kw v OI tour)
s dieselem se pořád učím ale hodně tíhnu k podtáčení (nevím proč, mělo by to být asi naopak) - jezdim tak od 1500ot...řadím tak na 2-2,4tis otackach...z benzinu jsem zvyklej radit dle hluku..jenze TDI pekne rve uz ve 2tis tak asi proto....jinak kdyz dojizdim treba na semafor tak to necham klesnout klidne i na 1200 (bez pridavani plynu )protoze podrazovani a jakoby brzdeni motorem mi u toho TDI prijde takovy hodne divoky....samozrejme se z tech 1200ot nerozjizdim ale vetsinou zastavim kdyz skoci mezitim zelena to pak podradim - podrazovat pri 1500 (kdyz chci jen zpomalovat mi prijde fakt neefektivni - u benzinu se muselo tam to zaclo cukat ale tu ne) tak nevim...asi to delam porad blbe - jak dojizdite vy na krizovatky?? Nekteri asi na neutral...dik za rady...
A i tak si myslim ze kdybych dal cihlu na plyn treba pri 1400ot tak to motoru snad neublizi - protoze pokud vim tak je tam elektronickej plyn ktery si to pohlida a nenalozi to naplno...nebo se mylim?Vubec netusim :-D
Uživatelský avatar
scharan2000
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 08 čer 2009, 07:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Topolčany

Příspěvek od scharan2000 »

Moje jazdenie.napr tento tyzden v pondelok.Rano sadnem do auta nastartujem vonku je -7 motor prve 1-2 sekundy tak trochu zaklepe,vystupim oskriabem si predne okno co je asi 1minuta a sadnem,odchadzam do prace.Prvych cca 5km len s lahkou nohou do 2000-2200ot.A po zohriati cca na 70° uz kludne do 3000, a ked mam naponahlo tak ten moj motor zvlada toho dost normalne 2-3-4 az do 4000-4500 ot,podla situacie,stane sa na dialnici ze idem 80km s pedalom na podlahe.Auto ma teraz 180tisic a zatial olej nezere.ked som ho kupil malo 130tisic a pokazene turbo-velka vola na oske.Teraz mam ja taky problem ze sa mu nechce do nejakych 1800ot a potom vystreli ako s praku.nikto nevie preco a ideme skusit vymenit vacku lebo trosku klepka a je vidiet ze je trochu odrata na 1 alebo na 4 valci-neviem.tak uvidime co to spravi
Audi A3 sporback r.v.06, 1.9TDI,77KW,uprava profituning na 107KW 320NM uz len spomienky
VW Touran highline,2.0TDI,BKD,dsg
VW Passat 2.0TDI,CR,DSG
HarlyFXRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 386
Registrován: 05 pro 2009, 08:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od HarlyFXRS »

Mám Oct.66kW,AGR,trysky FB Sprint 502 (bez čipu,EGR Off-sání se tolik nezanáší),takže nyní cca 83kW a dříve jsem jezdil tak do 2800-3000ot.S novými tryskami šli ot.dolů,takže nyní mi stačí 2200-2500ot. (na rovince,5.kvalt,100km/h- točí 2000ot.).Někdy samozřejmě protáhnu do 4000 ot. a vyfouknu saze.
Bez zatížení jezdím i 1500ot.,-třeba při zahřívání motoru.
Naposledy upravil(a) HarlyFXRS dne 06 led 2010, 22:21, celkem upraveno 1 x.
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1158
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

jezdím od 2t do 3,5t protože to pouze v tomto rozmezí jede dobře. pod tím nic moc a nad tím spíš nic než moc :D
sem tam se ale neudržím a i otáčkoměr si trochu protáhne záda :P
pod 2t nejdu. spotřebu mám 4,8 takže to není nejhorší
Golfino
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 17 srp 2008, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od Golfino »

Ja sa snažím jazdit od 1900 ot. Klesnut pod tuto moju hranicu nema ziadny vyznam (aspon u mojho motora 1.9 TDI PD+chip 102kw) lebo ked idem na rovinke z lahkym plynom na 1600 ot aktualna spotreba je o dost vyssia ako ked idem na 2000-2200 ot. Turbo zapina pri 2000 ot. Hlavne sa bojim o dvojhmotu, ktora je dost hakliva na nizke otacky. Inak s motorom som spokojny, v interieri ziadne vybracie alebo rezonovanie, jak v benzinaku, akurat ked otvorim dvere tak pocut ten ,,jemnucky,, traktorik. :-D
Panky
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 21 říj 2008, 21:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Panky »

No ať si každý jezdí jak chce. Ale podtáčet neni dobrý ani u tdi a ani u tdi-pd.Většina lidí ani nepomyslí že u dieselu jsou víc jak dvakrát větší tlaky než u benzínu. A když mu dáte pokouřit v rozmezí od volnoběhu do 1700ot tak se může dvojhmota uklepat, aby to pobrala. No ono je v autě klídek ale motor by Vám nejradši nafackoval kdyby měl ruce. A pak se neni co divit že přijede do servisu maňas s tim jak mu po 40000km zase klepe dvojhmota. Se zeptám jak jezdí a on že do dvou tisíc ot. aby nepoškodil motor a že takhle má taky malou spotřebu. Tak jsem mu řek ať si spočítá kolik ušetří s pul litrem menší spotřeby a kolik zaplatí za opravu. Opravdu se nevyplatí honit spotřebu, protože náklady na opravu jsou větší. Já osobně točim do 2800ot abych se na další kvalt nedostal pod 1900ot. Studený to nechám minutu, dvě vorazit a pak točim stejně jako teplý ale pomalu přidávám. Žádný "hrábě jedna dvě a eště na trojku vrznout". Ono studený je to ještě horší podtáčet než teplý. Jo a po městě jezdim na trojku. Ty dvě decky navíc oproti čtyřce mě nezabijou. Ale jet na čtyřku 1400ot byť ustáleně mě fakt zabíjí.Toliko ode mne. Teď se do mě pusťte (LOL)
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Rozhodujici jsou prubehy krivek vykonu a toc. momentu v zavislosti na otackach.
rogerer
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 08 zář 2009, 10:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od rogerer »

To Panky & All:

okey - de mi spis o to kdyz nekam dojizdim treba na tu krizovatku...takze kdyz pustim plyn a dojizdim tak pri 1900ot mam vzdy podradit?? To mi prijde trosku zcestny...a jak se tu psalo k tomu pridavat plyn aby se to vyrovnalo - kdyz zpomaluju tak je to prece pitomost pokud jak tu nekdo psal nemuzu ovladat brzdu a plyn jednou nohou...kdyz dojizdim a necham to padnout k nakym 1200 a pak zastavim pripadne podradim kdyz padne zelena tak to tomu autu snad nemuzu ublizit (kdyz v tech nizkych nepridavam plyn)...
osobne me prijdou idealni otacky uz od 1800..nevim

jinak co sem cetl :

-----------------
Optimální je řadit při 2500 ot./min. a otáčky udržovat mezi 1500-2000 ot./m., při kterých se motor cítí nejlépe. Turbo začíná spínat kolem 1500 ot./m. a naplno „tlačí“ kolem 2000 ot./m.
----------------
viz. http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky. ... lanek=1264

on ose tezko pak nejak jezdi kdyz kazdej tvrdi neco jinyho....[/url]
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1158
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

jestli tam třeba nejde o to, že když takhle při dojíždění padnou otáčky pod určitou mez (což 1200 už může být), musí se začít vstřikovat palivo, aby motor nezdechl. tím by mohly vznikat slušné rázy na setrvačník apod.

dojezdu bez plynu při 1900 bych se nebál. osobně při dojezdu teda vyřazuji a nebo když vím, že padne zelená, tak podřadím a jedu pomaleji
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

rogerer píše:Optimální je řadit při 2500 ot./min. a otáčky udržovat mezi 1500-2000 ot./m., při kterých se motor cítí nejlépe. Turbo začíná spínat kolem 1500 ot./m. a naplno „tlačí“ kolem 2000 ot./m.
----------------
viz. http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky. ... lanek=1264
Ked citam vyraz "turbo zacina spinat" tak automaticky prestanem citat - a doporucujem to aj tebe.... fundovany clovek co trochu rozumie ako funguje preplnovany motor nemoze napisat takuto (aj ked ludovo zauzivanu) hovadinu... kompresor v turbine sa toci cely cas, keby to tak nebolo tak akou cestou sa do valca preboha dostane vzduch... ale to je vedlajsie, ide o to ze je kopec pseudo-odbornych clankov ktore su len kompilaciou polopravd kolujucich medzi ludmi a pisanymi v diskusiach na internete... aj ten redaktor je len clovek a nie kazdy sme dobry v tom co robime a za co sme plateni - ak mi rozumies co myslim ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
rogerer
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 08 zář 2009, 10:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od rogerer »

boobika píše:jestli tam třeba nejde o to, že když takhle při dojíždění padnou otáčky pod určitou mez (což 1200 už může být), musí se začít vstřikovat palivo, aby motor nezdechl. tím by mohly vznikat slušné rázy na setrvačník apod.

dojezdu bez plynu při 1900 bych se nebál. osobně při dojezdu teda vyřazuji a nebo když vím, že padne zelená, tak podřadím a jedu pomaleji
to sem chtel vedet thx :-)
ja totiz nikdy v zivote nedojizdel na krizovatky na neutral nebo seslaplou spojku...u benzinu sem vzdy podrazoval a brzdil motorem :-D tady podradit pri 1900ot treba ze 3 na 2 to vyleti celkem vysoko ze...prost emi to prijde neprirozeny to radsi ten neutroš...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“