Nejrychlejší kombi na světě
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tym chcem povedat iba to ze kazdy nadava na Talianov (tak na nich nadava jeden moj kamos automechanik). Ale je pravda ze robia najlepsie motory na svete. Proste su technologicka spicka. Audi si to plne uvedomuje a pouziva ich techniku, pretoze nemaju vhodnu svoju vlastnu. Proste VW group nevymisla rasdej nic nove, radsej to nechaju na talianov nech vymyslia odskusaju a ked je to dobre tak to pouziju. Napr. TDI EDC rotacka je vlastne okukana a Croma mech. TDI rotacka. PD bol vyvoj VW (s BOSCHom) a bol to krok spat. A tak presedlavaju na taliansky CR. Ja a zvysok mojich blizkych mame talianov (FIAT group) a nik znas na nich co sa tyka motora, elektriky, prevodovky nemoze povedat jedno krive slovo. Ale zase opacne oproti nemcom (VW group) sa to uz neda povedat o kasne (myslim u tych starsich) hniju jedna radost a sluzbach (zlosti stahovanie okien a pod.). To maju zase vynikajuce VW group. Kazdy ma nieco dobre a nieco zle.Mongo píše:TDI tech.. tvoju poznamku som trosku nepochopil.....
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
To snad ani nemuze byt mysleno (natoz brano) vazneTDI tech píše: Tym chcem povedat iba to ze kazdy nadava na Talianov (tak na nich nadava jeden moj kamos automechanik). Ale je pravda ze robia najlepsie motory na svete. Proste su technologicka spicka. Audi si to plne uvedomuje a pouziva ich techniku, pretoze nemaju vhodnu svoju vlastnu. Proste VW group nevymisla rasdej nic nove, radsej to nechaju na talianov nech vymyslia odskusaju a ked je to dobre tak to pouziju.

Konkretne PD mohl byt krok zpet co se tyce hluku, nicmene jinak to byl v oblasti vstrikovacich tlaku nehorazny skok vpred (tehdejsi tlak CR byl prekonan radem desitek procent). Na CR se presedlalo jen z duvodu zvysene hlucnosti a tehdy nove nastupujici normy o emisich (alespon co je mi z tisku znamo). PD bylo "tak slepou ulickou", ze co je mi znamo, tak ARL nebyl schopen dlouho nikdo konkurovat.
Tvuj kamos mechanik nadava pravem - stejne jako ti vsichni kolem me, kteri by si nikdy Itala nebo Francouze na seriozni jezdeni nekoupili. Muj kamarad mel znacnou dobu Fiat Coupe 2,0 20V a jak i on sam bez na tlaku tvrdil "italska sracka" - vysypal se do toho nehorazne (a to ikdyz to koupil v dobrem stavu). Co se Lancie tyce, tak to se muzes zeptat na reference Olega z firmy TurboPower - strucne receno, je rad, ze ji ma z domu. Nemohu si zaboha vzpomenout na spokojeneho uzivatele italskeho vozu v mem okoli.
Nejlepsi motory rikas - jaky? Myslis atmosfericky benzinovy, jakoze Ferrari? Pokud ano, pak vez, ze co se atmosferickych motoru tyce, pak podstatne lepsich litrovych vykonu dosahuje Honda. Mel jsi namysli preplnovane benziny? Zde se obavam, ze vede Porsche ne? Nebo snad preplnovane diesely?

Ted se zachovam jako laik - ukaz mi tak zavazne upravy JTD jako jsou k videni u TDI a snad mi pomuzes pochopit Tvuj nazor.
A neco malo z dost mozna subjektivniho pohledu: v dobe, kdy Reeshovy kroky v chiptuningu byly na pocatku, tak se na "nase" stare rotacky a tech par PDcek zkouseli vytahovat panove z BitPower s jejich udajnymi 230k (s objemove vetsi motorizaci) - neuplynul rok a nejenze neudrzeli krok, ale ani se o to radeji nesnazili. Je mozne je videt vzdy vystavovat, ale radeji ani nestartuji, aby si neurizli z ostudy kabat.
Jinak na zaver bych ocenil, kdybys mi rekl, od koho konkretne odkoukali vse kolem R10 a R15 - neodkoukali to nakonec od Francouzu s tim jejich HDi?

... ocekavam fakticke namitky, pripadne chyby rad uznam ... precijen jsem stale jen clovek a jakozto takovy subjektivne ovlivnitelny

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Forest trochu tvrde ale stotoznuji se. ja nebyl nikdy v chomutove a tak nevim jak to probihalo tam jsem z turnova a kdo sleduje deni tak zna 1 golf.stribrnou od ladouse. pred nejakou dobou byl on na vrcholu jeste s modrym polem a borou. vse taknejak kolektivni prace..ten umel tohle ten tamto.nikdo jiny se nechytal vzdy pouze vystavovali.a je temer jedno jaka jina znacka to byla.
Jinak s tim fiatem znamy mel take fiat coupe. nevim presne motorizaci a jestli existovala myslim ze tam mel 2 turba..mozna jen jedno uz nevim.penez ma dost ale to co do toho auta nasypal to brecel a hlavne to nekoncilo porod nove a nove zavady. nakonec to skoncilo u i soudu uz nevim proc
Sice prispevek trochu z cesty ale proste nedam na koncern Tdi motory dopustit
Jinak s tim fiatem znamy mel take fiat coupe. nevim presne motorizaci a jestli existovala myslim ze tam mel 2 turba..mozna jen jedno uz nevim.penez ma dost ale to co do toho auta nasypal to brecel a hlavne to nekoncilo porod nove a nove zavady. nakonec to skoncilo u i soudu uz nevim proc
Sice prispevek trochu z cesty ale proste nedam na koncern Tdi motory dopustit
Audi A4 quattro Tdi bez uprav...
to: Forest Takze pekne po poriadku. PD je nieco co tu uz bolo na uplnom zaciatku. Je to zastaraly system, nic prevratne. Prave vazeny pan Rudolf Diesel ked skovstruoval svoj prvy funkcny vznetovy motor, na vstrekovanie paliva pouzil jediny vtej dobe dostupny a ako tak schopny system (nedostatocna technologia vyroby a opraqcovania, v tej dobe z hladiska presnosti opracovania a tvrdosti materialov sa bohuzial nedalo nic lepsie vymysliet) vstrekovania a to PD. PD sa oddavna pouzivalo v lodnych motoroch, lokomotivach, starych ruskych tankoch, a v TZ-14K (klbovy malotraktor). Tam je ten system velmi vhodny nakolko pracuje v nizkych otackach a s nizkym vstrekovacim tlakom. Ale u vysokotackovych motoroch osobnych automobilov sa prestal pouzivat nakolko trpi poruchovostou a nevyhodami. Napr. presakujuce tesnenia (O kruzky), nerovnomernost vstrekovacich tlakov, nedokaze spravit modulovany vstrek cim nedokaze plnit emisne limity atd. Jedina jeho vyhoda je ze neodobera tak velmi vykon motoru ako CR nakolko vysoky vstrekovaci (sice nieje konstantny) tlak je k dispozicii len pocas potrebnych 30 stupnov na uhlovom diagrame a nie celych 720 stupnov ako u CR. Preto koncern VW ukoncil vyvoj vyrobu PD. Este mali jeden zufaly pokus PPD (uz dokaze ciastocne modulovany vstrek) ale to bolo fiasko a ako ten motor necakane do ponuky prisiel, tak z nej aj zmizol.
K tomu ARL a otom ako mu nic nekonkurovalo, spamataj sa zo zivota, FIAT 1.9 JTD-M 16V 110kW ti nic nehovori? Skus sa previest, to sa neda s ARL porovnat. ARL ako vsetky PDcka ma jednu caharakteristicku vlastnost, a to vrchol krutiaceho momentu iba v uzkom rozsahu otcok. Zatiahne to od 1500 do 3000 (s origo softom) a potom sa uz nic nedeje. Kdezto CR ked zacne tahat od 1500 tak krasne plynule taha az do 4500ot. bez pulzovania vykonu a pod.
Neviem otom aby porse viedlo v preplnanych zazihovych motoroch. Ak tym myslis to ze maju ako prvy na svete VTG od KKK v zazihovom motore tak je to pravda. Ale v preplnanych motoroch urcite nevedu. Pozri sa na com sa vozili taliani v 80 rokoch (Uno/ Croma / Thema Turbo i.e atd.) a na com sa vozil zvysok sveta. Zvysok svetanemal ani tusenie o sekvencnom viacbodovom vstrekovani, plne elektronicky riadenom 3D zapalovani a pod. A nespominam TDI, VGT, EGR, Elektronicke servo, elektronicku rucnu brzdu a pod. Delta HF integrale je ikona vo svete motorsportu. Sadni si do Croma /Thema a kochaj sa, ako je to auto fantasticky konstrukcne riesene, nic nieje zbytocne, vsetko funkcne , pohodlne a priestorne. Predbehli svoju dobu. (bavime sa o roku 85 aby si bol v obraze). Predbehli svoju dobu. A sadni si do Passata r.v. 85 nehnevaj sa ale to je hajtra. Sorry ale zo starou zhnitou rozpadnutou Themou 2.0 16VTurbo i.e. r.v 88 (s deravou hadicou od turba do IC) dam DNES na ceste vacsinu aut dole bez problemov a je skutocne velky problem najst v dnesnej premavke nejaku rovnocennu alebo lepsiu konkurenciu. Ver ze taliani robia cely vyvoj spalovacich motov a oni urcuju kde sa bude zvysok sveta v tejto oblasti uberat. To co oni bezne, seriovo pouzivali pred 20 rokmi, dnes to pouzivaju prip. este len zacunaju pouzivat ostatny (hlavne VW group).
K motorkam sa vyjadrit neviem kedze okerem JAWA 20 , Simsona a Babety som inu motorku nemal.
Ktomu zvysovaniu vykonu. VW group je vnasom regione najrozsirenejsie, takze je logicke ze aj aut so zvysenym vykonom je tu vela. Aj tie superkvalitne dyzy robia taliani.
Tolko k mojmu nazoru. Dalej sa odmietam na tuto temu bavit, nakolko je znacne konfliktna. Kazdy chvali svojho boha a dalsia diskusia by bola otom ze kto ma vacsieho a kto docura dalej a vyssie.
K tomu ARL a otom ako mu nic nekonkurovalo, spamataj sa zo zivota, FIAT 1.9 JTD-M 16V 110kW ti nic nehovori? Skus sa previest, to sa neda s ARL porovnat. ARL ako vsetky PDcka ma jednu caharakteristicku vlastnost, a to vrchol krutiaceho momentu iba v uzkom rozsahu otcok. Zatiahne to od 1500 do 3000 (s origo softom) a potom sa uz nic nedeje. Kdezto CR ked zacne tahat od 1500 tak krasne plynule taha az do 4500ot. bez pulzovania vykonu a pod.
Neviem otom aby porse viedlo v preplnanych zazihovych motoroch. Ak tym myslis to ze maju ako prvy na svete VTG od KKK v zazihovom motore tak je to pravda. Ale v preplnanych motoroch urcite nevedu. Pozri sa na com sa vozili taliani v 80 rokoch (Uno/ Croma / Thema Turbo i.e atd.) a na com sa vozil zvysok sveta. Zvysok svetanemal ani tusenie o sekvencnom viacbodovom vstrekovani, plne elektronicky riadenom 3D zapalovani a pod. A nespominam TDI, VGT, EGR, Elektronicke servo, elektronicku rucnu brzdu a pod. Delta HF integrale je ikona vo svete motorsportu. Sadni si do Croma /Thema a kochaj sa, ako je to auto fantasticky konstrukcne riesene, nic nieje zbytocne, vsetko funkcne , pohodlne a priestorne. Predbehli svoju dobu. (bavime sa o roku 85 aby si bol v obraze). Predbehli svoju dobu. A sadni si do Passata r.v. 85 nehnevaj sa ale to je hajtra. Sorry ale zo starou zhnitou rozpadnutou Themou 2.0 16VTurbo i.e. r.v 88 (s deravou hadicou od turba do IC) dam DNES na ceste vacsinu aut dole bez problemov a je skutocne velky problem najst v dnesnej premavke nejaku rovnocennu alebo lepsiu konkurenciu. Ver ze taliani robia cely vyvoj spalovacich motov a oni urcuju kde sa bude zvysok sveta v tejto oblasti uberat. To co oni bezne, seriovo pouzivali pred 20 rokmi, dnes to pouzivaju prip. este len zacunaju pouzivat ostatny (hlavne VW group).
K motorkam sa vyjadrit neviem kedze okerem JAWA 20 , Simsona a Babety som inu motorku nemal.
Ktomu zvysovaniu vykonu. VW group je vnasom regione najrozsirenejsie, takze je logicke ze aj aut so zvysenym vykonom je tu vela. Aj tie superkvalitne dyzy robia taliani.
Tolko k mojmu nazoru. Dalej sa odmietam na tuto temu bavit, nakolko je znacne konfliktna. Kazdy chvali svojho boha a dalsia diskusia by bola otom ze kto ma vacsieho a kto docura dalej a vyssie.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Tak zel jedine, s cim mohu souhlasit je "Aj tie superkvalitne dyzy robia taliani.", jinak se to ubira stejnym smerem jako predchozi, pripomina mi to vtip z minule doby - zapnu radio tam Lenin, zapnu televizi, tam Lenin ... bojim se otevrit plechovku se sardinkamaTDI tech píše:Ver ze taliani robia cely vyvoj spalovacich motov a oni urcuju kde sa bude zvysok sveta v tejto oblasti uberat.
Ktomu zvysovaniu vykonu. VW group je vnasom regione najrozsirenejsie, takze je logicke ze aj aut so zvysenym vykonom je tu vela. Aj tie superkvalitne dyzy robia taliani.
Tolko k mojmu nazoru. Dalej sa odmietam na tuto temu bavit, nakolko je znacne konfliktna. Kazdy chvali svojho boha a dalsia diskusia by bola otom ze kto ma vacsieho a kto docura dalej a vyssie.

Vzpominas tu stale jen VW vs "taliani", jmenujes tu konkretne Lancia Thema 2.0 Turbo 16V (132kW), ale zapominas ponekud na Audi a jejich rozhodne legendarni S1, S2 (220kW)atd. ktere toto auto vice, nezli predci. Hovoris tu o ikone, nicmene nejsem schopen posoudit porovnani s ikonou S1, nicmene staci porovnat:
http://www.whalley-integrale.uk.com/hist.htm
http://www.rallyfans.info/audi-sport-qu ... druh%C3%BD
K PD - nevim sice o Tebou zminovane historii v traktorech, nicmene vstrikovaci tlak 2400baru byl na svoji dobu znacne zavratny a zcela zastinil (na pomerne dlouhou dobu) Tebou tak vychvalovany CR:
viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Common_railPrvní generace systému common rail z roku 1997 používala tlak 1 350 barů, druhá generace z roku 2001 už 1 600 b. Třetí generace s novými, ještě přesnějšími a rychlejšími piezo-inline vstřikovači byla představena v roce 2003. Čtvrtá generace systému firmy Bosch se má vyrábět od roku 2008, inovace mají zajistit tlak až 2 500 barů.
Co se multijetu tyce (od roku 2002), tak verze 1.9 JTD 110kW prisla v roce 2003, tedy v dobe, kdy uz se minimalne 4 roky montovaly motory ARL a rok pred uvedenim Ibizy 1,9TDI 118kW/160k.
Ohledne ladeni JTD jsem rozhodne nenasel nejake "nadupane JTD", ktere by staly za zminku (a to ani v globalnim meritku co se hledani tyce).
... ale treba me presvedcis o omylu a ja rad uznam svuj omyl

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)