Kafilerní tuk a jiné suroviny pro reesterifikaci.
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Ved prave, ten kto nema na naftu za 25, nebude mat ani na prestavbu CR. Nemam presne spocitane male auto, ale je to najmenej 2000 Euro. Takze u malych aut absolutna blbost. Pri malych autach s CR, ktore sme robili nehrala cena za prestavbu az taku rolu, pretoze prestavby sluzili bud na vyskumno-vyvojove ciele alebo majitelia boli kamarati. Pre bezneho uzivatela je to vsak nezmysel. Ine je to napriklad v tahacoch MAN a Scania HPI, ked je taketo auto vyrobnym prostriedkom. Na druhej strane je aktualna cena kafilernych tukov na urovni 150 euro/tona. Problem je, ze cislo kyslosti tychto tukov je az okolo 30. Je to strasne vela a bez upravy kyslosti Ti motor jednoducho zhrdzavie. Kafilerne tuky maju zmysel az pri vacsom vozidlovom parku, kedy sa rozlozia naklady na ich upravu, pripadne v kogeneracii.
Držím sa hesla: Nehádaj sa s blbcom, mohol by ťa pomýliť
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33810
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
rasol píše:Ved prave, ten kto nema na naftu za 25, nebude mat ani na prestavbu CR. Nemam presne spocitane male auto, ale je to najmenej 2000 Euro. Takze u malych aut absolutna blbost. Pri malych autach s CR, ktore sme robili nehrala cena za prestavbu az taku rolu, pretoze prestavby sluzili bud na vyskumno-vyvojove ciele alebo majitelia boli kamarati. Pre bezneho uzivatela je to vsak nezmysel. Ine je to napriklad v tahacoch MAN a Scania HPI, ked je taketo auto vyrobnym prostriedkom. Na druhej strane je aktualna cena kafilernych tukov na urovni 150 euro/tona. Problem je, ze cislo kyslosti tychto tukov je az okolo 30. Je to strasne vela a bez upravy kyslosti Ti motor jednoducho zhrdzavie. Kafilerne tuky maju zmysel az pri vacsom vozidlovom parku, kedy sa rozlozia naklady na ich upravu, pripadne v kogeneracii.


Re: to roman09
Zdravím a jsem velice rád za tvoji odpověď kterou beru jako odbornou radu o kterou mě především jde a proto jsem taky vstoupil na toto forum, protože řešít jestli mám na naftu nebo né můžu řešít v hospodě s lidma kteří o přestavbě nevědí nic a na tento pohon viděli jednou zetor v televizy.rasol píše:Bolo by dobre, aby si predovsetkym odpovedal na par otazok:
1. O aky CR motor sa jedna?
2. Ktoré firmy Ta odhovaraju z dovodu cistoty paliva?
3. Si schopny ochotny akceptovat cenu upravy motora CR ?
4. Si schopny upravit kyslost kafilernych tukov pre motor?
Poznam par firiem prezentujucich upravy na RO, ktore maju v predmete cinnosti vsetko mozne, ich internetove stranky navodzuju dojem zabehnutych velkych nadnarodnych spolocnosti. V skutocnosti sa ale casto jedna o ONE MAN SHOW v prenajatej kancelarii s internetom a telefonom. V reale maju problem spolahlivo spravit i tu najprimitivnejsiu upravu a velmi tazko sa da dopracovat k nejakemu funcnemu zariadeniu povedzme po dvoch rokoch pretoze referencie uz davno nejestvuju.
Cistota paliva je dolezita v akomkolvek motore. Ide o vsak to, ci je firma dostatocne technicky vyspela upravu CR motora spravit a ci vobec uz nejaky CR motor upravila. Stat sa v tomto smere objektom pre pokusy nie je prave najlakavejsia predstava.
U CR motorov to je hlavne o spolahlivosti upravy, vhodnych komponentoch, elektronike a prepojeni s motorovou riadiacou jednotkou. Tu sa nedaju pouzit hrackarske ventily, casove rele ani diody navrtane do palubnej dosky. V kazdom pripade je to vsak o cene, ktoru je zaujemca schopny akceptovat, co je hlavny dovod preco sa maloobjemove CR motory robia len vynimocne.
Pokial vsak mas naozaj zaujem o upravu CR motora, viac sa mozes dozvediet 21.4.2009 na 18. chemicko-technologickej konferencii APROCHEM 2009 Milovy-Snežne n.M., Hotel Devet skal, kde mame prednasku na temu Zmesi rastlinných olejov a etanolu ako dieselové palivo. Skusobnym vozidlom je upraveny VW Tuareg s motorom CR, cez ktory pretiekli oleje a tuky samotne i v zmesiach s ostatnymi palivami. Na valcovej skusobni sa preverili i vsetky vykonostne a emisne charakteristiky, vratane bezne nemeranych emisii.
Jedná se o vozidlo Iveco Eurocargo objem 3920cm do teto doby jsem zbíral překevším skušenosti ostatních i konzultace s firmama protože auto bylo v záruce a prodejce o tomto pohonu níkdy ani neslišel a hlavně se stím v záruce nechce zabývat.Dnes už je situace jiná a můžu se
do toho pustit.Poslední konzultace byla i s firmou na kterou máte odkaz http://www.rostlinnyolej.cz/ a na podzim mě nabízeli přestavbu u německého partnera krery to umí i na novem voze se zárukou.Kdysi jsem s nima řešil vlastní filtraci pro jistotu čístoty popřípadě i vlaství lisovnu.Ale není to jenom o lisování jetu problém s pokrutinou atd.
Kafilerní tuk je určitě velice zajímaví především při cenách které uvádíš a zase mě nastartoval k řešení mé prestavby a celkem bych i navázal spolupráci s firmou jako Rasol,kogenerační jednotky jsou taky velice zajímavé.Ma tu konferenci bych dosela rád přijel dík za pozvání.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33810
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
No link na spolocnosti venujuce sa upravam na RO sice na stranke je, ale s upozornenim, ze nejestvuje ziadne prepojenie medzi Rasol a firmami na ktore odkazujeme. Zhodou okolnosti sa s konatelom Europecon
poznam osobne, mame korektne vztahy, to vsak nemeni nic na skutocnostiach na ktore upozornujem.
Papier a internet znesie vsetko, ale realita sa mnohokrat velmi odlisuje. Zvasty na internetovych strankach mohokrat veci viac ublizia ako pomozu. V mnohych pripadoch sa jedna vo firmach o do neba volajuci amaterizmus, ktory priemerne technicky zdatny zaujemca ihned odhali. Zo zvedavosti som v roli zakaznika vystupoval na viacerych osobnych stretnutiach vo firmach v SK, DE a CZ ponukajucich upravy na RO. Casto som musel po piatich minutach, par otazkach a informaciach o imaginarnych partneroch a referenciach konstatovat, ze by som nenechal vo firme upravit ani stary stabilak Slavia.
Keby som bol zakaznik ja, pozadoval by som referencie. Najlepsie vozidla, ktore boli upravene povedzme pred dvomi rokmi, ale predovsetkym take, ktore mozem vidiet na vlastne oci. Az na zaklade tychto skutocnosti sa da zistit, ci ma investicia do upravy v tej-ktorej firme zmysel.
Lisovna oleja je absolutna blbost, ide len o to, kto sa na taku blbost da nahovorit. Ono to nakreslene na papieri a v excelovskych tabulkach dobre vyzera, ale tu aj konci. Neviem ci sa chces zaoberat dopravou, alebo zamestnavat sa cele dni tym, aby si zabezpecil technologiu, dostatok semena, odbyt oleja a vyliskov. To nechaj radsej tym, co tomu rozumeju a venuj sa tomu, comu rozumies zasa Ty. Lisovne oleja maju problem prezit a niektore ani neprezili. Toto plati dnes, ale platilo uz aj pred pol rokom. Rovnako to plati aj o filtrovani oleja. Pri jednoduchych filtroch mas vysoke prevadzkove naklady, alebo su nespolahlive, vakuovy filter si zasa nekupis.
Kafilerne tuky su krasna vec, ale ich pouzivanie v jednom nakladnom vozidle a este v takom malom ake mas, nemaju zmysel. Starosti, ktore si kupis spolu s tukmi z dovodu ich pripravy /kyslost,filracia/ si nevies predstavit ani v tom najhorsom sne. Naozaj to ma zmysel az vo vacsich vozidllovych parkoch. Tebe vsak odporucam len RO alebo naftu.
poznam osobne, mame korektne vztahy, to vsak nemeni nic na skutocnostiach na ktore upozornujem.
Papier a internet znesie vsetko, ale realita sa mnohokrat velmi odlisuje. Zvasty na internetovych strankach mohokrat veci viac ublizia ako pomozu. V mnohych pripadoch sa jedna vo firmach o do neba volajuci amaterizmus, ktory priemerne technicky zdatny zaujemca ihned odhali. Zo zvedavosti som v roli zakaznika vystupoval na viacerych osobnych stretnutiach vo firmach v SK, DE a CZ ponukajucich upravy na RO. Casto som musel po piatich minutach, par otazkach a informaciach o imaginarnych partneroch a referenciach konstatovat, ze by som nenechal vo firme upravit ani stary stabilak Slavia.
Keby som bol zakaznik ja, pozadoval by som referencie. Najlepsie vozidla, ktore boli upravene povedzme pred dvomi rokmi, ale predovsetkym take, ktore mozem vidiet na vlastne oci. Az na zaklade tychto skutocnosti sa da zistit, ci ma investicia do upravy v tej-ktorej firme zmysel.
Lisovna oleja je absolutna blbost, ide len o to, kto sa na taku blbost da nahovorit. Ono to nakreslene na papieri a v excelovskych tabulkach dobre vyzera, ale tu aj konci. Neviem ci sa chces zaoberat dopravou, alebo zamestnavat sa cele dni tym, aby si zabezpecil technologiu, dostatok semena, odbyt oleja a vyliskov. To nechaj radsej tym, co tomu rozumeju a venuj sa tomu, comu rozumies zasa Ty. Lisovne oleja maju problem prezit a niektore ani neprezili. Toto plati dnes, ale platilo uz aj pred pol rokom. Rovnako to plati aj o filtrovani oleja. Pri jednoduchych filtroch mas vysoke prevadzkove naklady, alebo su nespolahlive, vakuovy filter si zasa nekupis.
Kafilerne tuky su krasna vec, ale ich pouzivanie v jednom nakladnom vozidle a este v takom malom ake mas, nemaju zmysel. Starosti, ktore si kupis spolu s tukmi z dovodu ich pripravy /kyslost,filracia/ si nevies predstavit ani v tom najhorsom sne. Naozaj to ma zmysel az vo vacsich vozidllovych parkoch. Tebe vsak odporucam len RO alebo naftu.
Držím sa hesla: Nehádaj sa s blbcom, mohol by ťa pomýliť
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33810
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice