Rozdíl mezi benzínem a dieslem
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 24 bře 2009, 21:39
Rozdíl mezi benzínem a dieslem
Dobrý den,
mám takovou jednodušší otázečku.Mohl by mi prosím někdo jako úplnému laikovi vysvětlit rozdíl mezi benzínem a dieslem?Hlavně jaké jsou výhody a nevýhody obou?A který z nich je lepší si v dnešní době pořídit?Děkuji
Petr K.
mám takovou jednodušší otázečku.Mohl by mi prosím někdo jako úplnému laikovi vysvětlit rozdíl mezi benzínem a dieslem?Hlavně jaké jsou výhody a nevýhody obou?A který z nich je lepší si v dnešní době pořídit?Děkuji
Petr K.
Já měl vždycky jen benziny. Nafťáka mám pouze odtahovku. V dnešní době si myslím, že už se diesel moc nevyplatí. Pravda měrná spotřeba je menší. Ale většinou nafťák musí být trochu vyšší objem, takže pojistka. Dále dražší údržba, složitější opravy hlavně co se týká přeplňovaných motorů, tak častější poruchovost. A dnes jsou nafťáky pouze přeplňované, protože nafta bez turba je prázdné nic. Tím samozřejmě nekritizuju zaryté diesely. Je to věc názoru a zvyku.
Měl jsem benzin / plyn celé roky a tvrdil jsem, že naftu NIKDY !!!
Pak jsem z rodinných důvodů koupil naftu a tvrdím, že benzin už NIKDY !!!
Je to věc názoru a především osobních potřeb.
Já si nemyslím, že nafta má dražší údržbu a vyšší poruchovost. Jsem přesvědčen, že je to naprosto srovnatelné s benzinem. Takže tudy cesta nevede.
Spíš si myslím, že naftu by si měl pořídit člověk, který najezdí hodně kilometrů, protože v porovnání s benzinem dost výrazně ušetří na palivu. Například já najedu ročně cca 30.000 km. Kdybych měl Galaxy krmit benzinem, už bych jistojistě umřel hladem i s celou rodinou. Takže pro mě je nafta jednoznačná volba. Myslím, že je dost podstatný rozdíl jezdit s chudým dvoulitrem za deset v benzinu nebo se svižným TDi za šest a půl nafty
.
Pak jsem z rodinných důvodů koupil naftu a tvrdím, že benzin už NIKDY !!!
Je to věc názoru a především osobních potřeb.
Já si nemyslím, že nafta má dražší údržbu a vyšší poruchovost. Jsem přesvědčen, že je to naprosto srovnatelné s benzinem. Takže tudy cesta nevede.
Spíš si myslím, že naftu by si měl pořídit člověk, který najezdí hodně kilometrů, protože v porovnání s benzinem dost výrazně ušetří na palivu. Například já najedu ročně cca 30.000 km. Kdybych měl Galaxy krmit benzinem, už bych jistojistě umřel hladem i s celou rodinou. Takže pro mě je nafta jednoznačná volba. Myslím, že je dost podstatný rozdíl jezdit s chudým dvoulitrem za deset v benzinu nebo se svižným TDi za šest a půl nafty

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Muj prvni byl G1 1,5D spotreba max 5l po meste 3-4l dalka
Druhy byl nejvetsi omyl v zivote Passat B3 1,8i spotreba 14l po meste 10l dalka
Treti G3 1,9TDI spotreba 5,5l po meste 4,5 dalka
A to stale nekam pospicham
A dalsi bude Toledo II 1,9TDI
Benzin uz nikdy v zivote, za ty 4mesice co jsem mel passata jsem zaplatil za benzin tolik ze by mi to do G3 stacilo na rok
Druhy byl nejvetsi omyl v zivote Passat B3 1,8i spotreba 14l po meste 10l dalka
Treti G3 1,9TDI spotreba 5,5l po meste 4,5 dalka
A to stale nekam pospicham

A dalsi bude Toledo II 1,9TDI
Benzin uz nikdy v zivote, za ty 4mesice co jsem mel passata jsem zaplatil za benzin tolik ze by mi to do G3 stacilo na rok

presne ako napisal marek 77 ak najazdis viac kilakov oplati sa ti diesel lebo sa ti vrati vacsinou vyssia kupna cena dieslov oproti benzinakom,
ale ak toho moc nejazdis a vacsinou kratsie trasi tak je lepsi benzin aj sa rychlejsie zahreje a menej u vadia caste studene starty.
Ale este je tu jeden faktor ktory to ovplivnuje a to je rok vyroby auta, lebo dnesne diesle maju uz daleko od tych starych naftakov co dymili a v zime nechceli startovat, a neber toako chvalenie dieslov lebo ja mam uz druheho benzinaka a na moje jazdenie (cca 6 az 9 tisic) do roka mi bohate vyhovuje.
ale ak toho moc nejazdis a vacsinou kratsie trasi tak je lepsi benzin aj sa rychlejsie zahreje a menej u vadia caste studene starty.
Ale este je tu jeden faktor ktory to ovplivnuje a to je rok vyroby auta, lebo dnesne diesle maju uz daleko od tych starych naftakov co dymili a v zime nechceli startovat, a neber toako chvalenie dieslov lebo ja mam uz druheho benzinaka a na moje jazdenie (cca 6 az 9 tisic) do roka mi bohate vyhovuje.

nafta je dobra, benzin este lepsi, ale radsej by som to nepil
Stejnou otazku chtelo se me ptat.
O tu spotrebu se mluvi porad a nekdo je pro a nekdo je proti, u mne i kdys je nafta drazsi vic nes 40%, ale utracim penize skoro stejne jak 1.6 MPI ale hlavne nemusim kazy par dni se stavit na benzinku, pumpuju kazdy 14 dni, ja taky ujedu dost, jezdim do prace kolem 30 km jeden smer.
zalibilo se mi v nafte ten prvni utah 0-40 km/h a nemam obavu ze na krizovatce mne sklame. i kdys se myslim ze TSI to us je taky prima.
Jen se nekdy stydim kdys nekdy udela zamne takovy cerny mrak, a nekdy mne to bavi kdys nekdo otravuje a to se stava kdis niakou dobu jezdim v zacpe nebo pomalu.
Vadi mi ze nekdy Toyota Yaris moze otravovat ze chce se rozjet na dalnici a ze ho prikazim.
vihoda ze i kdis mas plne auto tak auto stale taha, pred par mesicu jsem vitahnul maly van zahrabany v pisku jako by nic.
OT : s hlediska odporniku kteryich je tu dost, jake auto se vam lepe upravuje a rychlejsi zjistite problem?
O tu spotrebu se mluvi porad a nekdo je pro a nekdo je proti, u mne i kdys je nafta drazsi vic nes 40%, ale utracim penize skoro stejne jak 1.6 MPI ale hlavne nemusim kazy par dni se stavit na benzinku, pumpuju kazdy 14 dni, ja taky ujedu dost, jezdim do prace kolem 30 km jeden smer.
zalibilo se mi v nafte ten prvni utah 0-40 km/h a nemam obavu ze na krizovatce mne sklame. i kdys se myslim ze TSI to us je taky prima.
Jen se nekdy stydim kdys nekdy udela zamne takovy cerny mrak, a nekdy mne to bavi kdys nekdo otravuje a to se stava kdis niakou dobu jezdim v zacpe nebo pomalu.
Vadi mi ze nekdy Toyota Yaris moze otravovat ze chce se rozjet na dalnici a ze ho prikazim.
vihoda ze i kdis mas plne auto tak auto stale taha, pred par mesicu jsem vitahnul maly van zahrabany v pisku jako by nic.
OT : s hlediska odporniku kteryich je tu dost, jake auto se vam lepe upravuje a rychlejsi zjistite problem?
Skoda Octavia 4x4 1.9 TDI, 66KW, rv. 2002
Motor AGR
Dubai, U.A.E
Motor AGR
Dubai, U.A.E
při správné údržbě je životnost motorů větší než životnost plechů okolo. Je jedno jestli benzin nebo diesel.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Benzin versus nafta - večná motoristická otázka.
Ja som uprednostnil naftu hlavne z pohľadu dojazdu. Takto mi stačí navštíviť Ukrajinu raz za dva týždne, kde natankujem doplna a to mi vystačí na 1200 až 1300 km
Momentálne cena za 1 l benzínu a nafty je zhodná a spotreba pri dieslovom pohone je podstatne menšia. Takto sa môžem voziť v luxusnom automobile za 6,5l/100km
Ja som uprednostnil naftu hlavne z pohľadu dojazdu. Takto mi stačí navštíviť Ukrajinu raz za dva týždne, kde natankujem doplna a to mi vystačí na 1200 až 1300 km

Momentálne cena za 1 l benzínu a nafty je zhodná a spotreba pri dieslovom pohone je podstatne menšia. Takto sa môžem voziť v luxusnom automobile za 6,5l/100km
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
U mě taky rozhodla spotřeba. Kdybych chtěl Galaxy v benzinu, tak se s dvoulitrem nebo dva-trojkou pod deset litrů nedostanu (s 2,8/VR6 tak za 12-15), zatímco s naftou jedu svižně za šest až šest a půl, dálku i pod šest (a to mám přes dvě tuny).Csala píše: Takto sa môžem voziť v luxusnom automobile za 6,5l/100km
Ale je jasné, že když má někdo auto, s nímž najede ročně do deseti tisíc, nafta se moc nevyplácí. Nafťák musí jezdit - dlouhé štreky, ekonomicky, ale svižně.
Navíc u TDi motorů se mi líbí zátah od nízkých otáček a celkem plochá křivka točivého momentu (hlavně motory rotačky 81kW a PD 96kW/110kW)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
turbodiesel ma nizsie polozeny krutiaci moment ako benzin,(a ma krutak vacsi ako benzin) takze je citit silny zaber od nizkych otacok, ma silu na tazke prevody, takze je pruzny aj na 5 ke od nizkych otacok. to mam najradsej ten tah odspodu, ako v 5 litrovom bavoraku
spotrebu ani nespominam

spotrebu ani nespominam
Mercdes C cdi