Rozdíl mezi benzínem a dieslem

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jarek.hanak
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 24 bře 2009, 21:39
Odpovědi: 0

Rozdíl mezi benzínem a dieslem

Příspěvek od jarek.hanak »

Dobrý den,
mám takovou jednodušší otázečku.Mohl by mi prosím někdo jako úplnému laikovi vysvětlit rozdíl mezi benzínem a dieslem?Hlavně jaké jsou výhody a nevýhody obou?A který z nich je lepší si v dnešní době pořídit?Děkuji
Petr K.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

A který z nich je lepší
Na to neexistuje jednoznačná odpověď. Jak pro koho. Já na benzín jezdit neumím a na stará kolena už se to učit nebudu, tak mi zbývá jenom ten chrochťák.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1285
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Já měl vždycky jen benziny. Nafťáka mám pouze odtahovku. V dnešní době si myslím, že už se diesel moc nevyplatí. Pravda měrná spotřeba je menší. Ale většinou nafťák musí být trochu vyšší objem, takže pojistka. Dále dražší údržba, složitější opravy hlavně co se týká přeplňovaných motorů, tak častější poruchovost. A dnes jsou nafťáky pouze přeplňované, protože nafta bez turba je prázdné nic. Tím samozřejmě nekritizuju zaryté diesely. Je to věc názoru a zvyku.
lenka
Přispěvovatel
Příspěvky: 334
Registrován: 09 bře 2008, 11:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od lenka »

Nejlépe podle mě to zjistíte když se s tím či oním svezete a vyslechnete hrdé majitele a porovnáte to se svými nároky, z této "trojčlenky" pak lépe vyvodíte závěr..
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Měl jsem benzin / plyn celé roky a tvrdil jsem, že naftu NIKDY !!!
Pak jsem z rodinných důvodů koupil naftu a tvrdím, že benzin už NIKDY !!!

Je to věc názoru a především osobních potřeb.

Já si nemyslím, že nafta má dražší údržbu a vyšší poruchovost. Jsem přesvědčen, že je to naprosto srovnatelné s benzinem. Takže tudy cesta nevede.

Spíš si myslím, že naftu by si měl pořídit člověk, který najezdí hodně kilometrů, protože v porovnání s benzinem dost výrazně ušetří na palivu. Například já najedu ročně cca 30.000 km. Kdybych měl Galaxy krmit benzinem, už bych jistojistě umřel hladem i s celou rodinou. Takže pro mě je nafta jednoznačná volba. Myslím, že je dost podstatný rozdíl jezdit s chudým dvoulitrem za deset v benzinu nebo se svižným TDi za šest a půl nafty :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
norok86
Přispěvovatel
Příspěvky: 553
Registrován: 13 led 2009, 15:09
Odpovědi: 0
Bydliště: usti nad labem

Příspěvek od norok86 »

Muj prvni byl G1 1,5D spotreba max 5l po meste 3-4l dalka
Druhy byl nejvetsi omyl v zivote Passat B3 1,8i spotreba 14l po meste 10l dalka
Treti G3 1,9TDI spotreba 5,5l po meste 4,5 dalka
A to stale nekam pospicham :D
A dalsi bude Toledo II 1,9TDI
Benzin uz nikdy v zivote, za ty 4mesice co jsem mel passata jsem zaplatil za benzin tolik ze by mi to do G3 stacilo na rok (LOL)
Uživatelský avatar
NEVO
Přispěvovatel
Příspěvky: 976
Registrován: 07 kvě 2008, 20:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Or.Polhora-Slovensko

Příspěvek od NEVO »

presne ako napisal marek 77 ak najazdis viac kilakov oplati sa ti diesel lebo sa ti vrati vacsinou vyssia kupna cena dieslov oproti benzinakom,
ale ak toho moc nejazdis a vacsinou kratsie trasi tak je lepsi benzin aj sa rychlejsie zahreje a menej u vadia caste studene starty.
Ale este je tu jeden faktor ktory to ovplivnuje a to je rok vyroby auta, lebo dnesne diesle maju uz daleko od tych starych naftakov co dymili a v zime nechceli startovat, a neber toako chvalenie dieslov lebo ja mam uz druheho benzinaka a na moje jazdenie (cca 6 az 9 tisic) do roka mi bohate vyhovuje. (noteeth)
nafta je dobra, benzin este lepsi, ale radsej by som to nepil
Uživatelský avatar
Anas
Přispěvovatel
Příspěvky: 386
Registrován: 19 zář 2007, 12:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubai & Jihlava

Příspěvek od Anas »

Stejnou otazku chtelo se me ptat.

O tu spotrebu se mluvi porad a nekdo je pro a nekdo je proti, u mne i kdys je nafta drazsi vic nes 40%, ale utracim penize skoro stejne jak 1.6 MPI ale hlavne nemusim kazy par dni se stavit na benzinku, pumpuju kazdy 14 dni, ja taky ujedu dost, jezdim do prace kolem 30 km jeden smer.

zalibilo se mi v nafte ten prvni utah 0-40 km/h a nemam obavu ze na krizovatce mne sklame. i kdys se myslim ze TSI to us je taky prima.

Jen se nekdy stydim kdys nekdy udela zamne takovy cerny mrak, a nekdy mne to bavi kdys nekdo otravuje a to se stava kdis niakou dobu jezdim v zacpe nebo pomalu.

Vadi mi ze nekdy Toyota Yaris moze otravovat ze chce se rozjet na dalnici a ze ho prikazim.

vihoda ze i kdis mas plne auto tak auto stale taha, pred par mesicu jsem vitahnul maly van zahrabany v pisku jako by nic.

OT : s hlediska odporniku kteryich je tu dost, jake auto se vam lepe upravuje a rychlejsi zjistite problem?
Skoda Octavia 4x4 1.9 TDI, 66KW, rv. 2002
Motor AGR
Dubai, U.A.E
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Dobrý den.
Dokázal by mi někdo říci,jestli vydrží větší kilometrový nájezd benzínový či dieslový motor při stejné kvalitě oleje, údržbě a zacházení a hlavně z jakého důvodu.
Děkuji.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

při správné údržbě je životnost motorů větší než životnost plechů okolo. Je jedno jestli benzin nebo diesel.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

MirekX píše:při správné údržbě je životnost motorů větší než životnost plechů okolo. Je jedno jestli benzin nebo diesel.
Taky si myslím. Spíš se rozpadne karoserie než by odešel motor.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Benzin versus nafta - večná motoristická otázka.
Ja som uprednostnil naftu hlavne z pohľadu dojazdu. Takto mi stačí navštíviť Ukrajinu raz za dva týždne, kde natankujem doplna a to mi vystačí na 1200 až 1300 km ;)
Momentálne cena za 1 l benzínu a nafty je zhodná a spotreba pri dieslovom pohone je podstatne menšia. Takto sa môžem voziť v luxusnom automobile za 6,5l/100km
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Csala píše: Takto sa môžem voziť v luxusnom automobile za 6,5l/100km
U mě taky rozhodla spotřeba. Kdybych chtěl Galaxy v benzinu, tak se s dvoulitrem nebo dva-trojkou pod deset litrů nedostanu (s 2,8/VR6 tak za 12-15), zatímco s naftou jedu svižně za šest až šest a půl, dálku i pod šest (a to mám přes dvě tuny).

Ale je jasné, že když má někdo auto, s nímž najede ročně do deseti tisíc, nafta se moc nevyplácí. Nafťák musí jezdit - dlouhé štreky, ekonomicky, ale svižně.

Navíc u TDi motorů se mi líbí zátah od nízkých otáček a celkem plochá křivka točivého momentu (hlavně motory rotačky 81kW a PD 96kW/110kW)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Anas píše:
Jen se nekdy stydim kdys nekdy udela zamne takovy cerny mrak, a nekdy mne to bavi kdys nekdo otravuje a to se stava kdis niakou dobu jezdim v zacpe nebo pomalu.
To je právě ono. To mě na tom baví nejvíc. :scooter: :scooter:
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

turbodiesel ma nizsie polozeny krutiaci moment ako benzin,(a ma krutak vacsi ako benzin) takze je citit silny zaber od nizkych otacok, ma silu na tazke prevody, takze je pruzny aj na 5 ke od nizkych otacok. to mam najradsej ten tah odspodu, ako v 5 litrovom bavoraku (rofl)
spotrebu ani nespominam
Mercdes C cdi
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“