jaky motor TDI v Golfu IV
Moderátoři: šulda, Moderátoři
me na PD nic nenastvalo, PD je dobrej motor ja mel 85kw PD a byl jsem moc spokojenejjack91 píše:posralo se ti u PD cerpadlo, podavaci v nadrzi?Docela k nastavi co.
mvolesko: co mas za klasiku? 81Kw TDi? co te na PD stvalo, dikys
ale ted mam klasiku 66kw nejbeznejsi 90k motor asi, ma o kousek lepsi spotrebu, mnohem levnejsi dily na udrzbu, jednoduse se zvysuje vykon 200koni neni problem mit jak u klasiky tak PD
jedinou a hlavni vyhodu u PD vydim ze pri zvysovani vykonu nad 180koni PD mnohem min kouri diky dvojnasobnemu tlaku rozpraseni nafty
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp


muzu porovnat motory 66, 81 a PD74 KW na autech v praci.
Nejlepe se mi jeví to PD,protoze opravdu tahne.Dily jsem ale jeste zadne nekupoval, takze nevim...spotřeba se vylozene odviji od zpusobu jizdy,kdy silnejsi motor nuti majitele slapat na plyn
ale jinak se da se vsemi tremi typy motoru jezdit pod 5 litru
Nejlepe se mi jeví to PD,protoze opravdu tahne.Dily jsem ale jeste zadne nekupoval, takze nevim...spotřeba se vylozene odviji od zpusobu jizdy,kdy silnejsi motor nuti majitele slapat na plyn
tak to je to ti odesla ta podavaci pumpa co je na prave strane, na vacce, vid.
kolik stala?
jj i klasika cerpadlo i PD jsou super motory, maji bezkonkurencni zatah a spotrebu.Holt kdyz neco odejde (hlavne asi brutalnim zahazenim a honenim za studena....) tak se neda nic delat.
Zase oproti Peugeotu, Renaultu, Fordu... jsou TDi super motory.
Mozna ze snad Japonci maji lepsi, ale to nevim:)
kolik stala?
jj i klasika cerpadlo i PD jsou super motory, maji bezkonkurencni zatah a spotrebu.Holt kdyz neco odejde (hlavne asi brutalnim zahazenim a honenim za studena....) tak se neda nic delat.
Zase oproti Peugeotu, Renaultu, Fordu... jsou TDi super motory.
Mozna ze snad Japonci maji lepsi, ale to nevim:)
Ano, byla to ta pumpa jak jsi říkal - v podstatě jsem koupil auto, najle s ním u nás téměř 15 tis. a jak na potvoru v Chorvatsku na dálnici odejde pumpa . . . jak jsem psal s odtahem a s prací stála asi 430 EUR.
Nenaděláš nic - u nás oficiálně stojí 11.900 Kč. Tak jsem to vzal tam, abych se dostal co nejrychleji domů. Naštěstí to bylo kousek o Zagrebu, takže za 3 hodiny jsem opět jel.
V každém případě, jak je tam nyní nová, je to znát - auto lépe táhne.
Jinak na PD motoru nemohu nic vytknout, myslím že se tu někdo zmiňoval o rozvodech - jsou levnější než u klasickéh TDi . . . celá sada vyšla kolem 4 tisíc . . . .
*k*
Nenaděláš nic - u nás oficiálně stojí 11.900 Kč. Tak jsem to vzal tam, abych se dostal co nejrychleji domů. Naštěstí to bylo kousek o Zagrebu, takže za 3 hodiny jsem opět jel.
V každém případě, jak je tam nyní nová, je to znát - auto lépe táhne.
Jinak na PD motoru nemohu nic vytknout, myslím že se tu někdo zmiňoval o rozvodech - jsou levnější než u klasickéh TDi . . . celá sada vyšla kolem 4 tisíc . . . .
*k*
pristup k jizde
No nevim ja bych zase netvrdil ze je to hlavne o pristupu i kdyz to je velice dulezita vec
Moderni Vstrikovaci systemy jako common rail nebo jiz zminene PD narazi na problem necistoty nafty.
Ze zkusenosti muzu rict ze nezalezi na benzince ale na lidech(obsluhujici benzinku).
Vim ze lidi s CR tankovali u vyhlasenych stanic se kterymi maji dlouho dobou smlouvu a stejne doslo k poskozeni vstrikovace ci cerpadla.
Proto si myslim ze je v dnesni dobe nejrozumnejsi vsadit na osvedcene motory TDI, TD
Moderni Vstrikovaci systemy jako common rail nebo jiz zminene PD narazi na problem necistoty nafty.
Ze zkusenosti muzu rict ze nezalezi na benzince ale na lidech(obsluhujici benzinku).
Vim ze lidi s CR tankovali u vyhlasenych stanic se kterymi maji dlouho dobou smlouvu a stejne doslo k poskozeni vstrikovace ci cerpadla.
Proto si myslim ze je v dnesni dobe nejrozumnejsi vsadit na osvedcene motory TDI, TD
prece jenom ale kdyz natankuji naftu u Shell ci OMW, a jeste mam v aute filtr na cisteni nafty, ktery pravidelne po 30tis menim, tak musi PD drzet.
Ale je fakt ze klasika TDi je asi zatim ve vydrzi a spolehlivosti neporazitelna, jeste vetsi drzak je asi SDI, ktere nema turbo, vahu vzduchu, proste neni tam nic co na VW nejvice odchazi:)
Ale je fakt ze klasika TDi je asi zatim ve vydrzi a spolehlivosti neporazitelna, jeste vetsi drzak je asi SDI, ktere nema turbo, vahu vzduchu, proste neni tam nic co na VW nejvice odchazi:)
kyle: PD v nádrži podávacie čerpadlo má. Nemali ho len úplne prvé PD. Do 8/2000 neboli, od 9/2000 už áno. Moje ho má, počujem ho vždy pri zapnutí zapaľovania, mal som ho aj vybraté von, keď som montoval nezávislé kúrenie. 4motion má dokonca 2 plaváky a 2 čerpadlá, (delená nádrž kvôli kardanu) to druhé "čerpadlo" je len nejaký mechanický zázrak (tryska) ktorý je pripojený na saciu časť hlavného čerpadla v prvej polovici nádrže.
Koumi má pravdu, určite u PD dodržiavať predpísaný olej 505.01 (klasika 15000 km) alebo 506.01 (longlife). Problémy pri použití nesprávneho oleja asi prídu až za pár rokov, ale určite prídu. Problém je potom s vačkami, ktoré ovládajú vstrekovače. (vydierajú sa). Sú tam extrémne tlaky, oveľa viac ako na ventilových vačkách. Preto má PD taký široký rozvodový remeň, o 0,5 cm širší a + má výraznejšie zuby, ako klasické TDI, a to ani nemusí poháňať vstrekovacie čerpadlo. Takže vidno, že ten chudák remeň má čo ťahať.
Zo srandy to tam nebude.
Koumi má pravdu, určite u PD dodržiavať predpísaný olej 505.01 (klasika 15000 km) alebo 506.01 (longlife). Problémy pri použití nesprávneho oleja asi prídu až za pár rokov, ale určite prídu. Problém je potom s vačkami, ktoré ovládajú vstrekovače. (vydierajú sa). Sú tam extrémne tlaky, oveľa viac ako na ventilových vačkách. Preto má PD taký široký rozvodový remeň, o 0,5 cm širší a + má výraznejšie zuby, ako klasické TDI, a to ani nemusí poháňať vstrekovacie čerpadlo. Takže vidno, že ten chudák remeň má čo ťahať.