passat B 4 - klíma
Moderátoři: šulda, Moderátoři
passat B 4 - klíma
Ahojte. Aj po prečítaní príspevkov na tému klima, by som sa chcel poradiť. Mám hore uvedený passat s manuálnou klimatizáciou. Problém je v tom, že tá takmer nechladí. Po zopnutí začne točiť oda ventilátory čo je v poriadku. Peľový filter vymenený. Chcem podotknúť, že auto používali starší ľudia a klímu nepoužívali min. 6 rokov. Možno postačí doplniť chladiacu zmes a otestovať systém? Je ešte nejaká možnosť ktorú by som mohol odskúšať doma v garážičke?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 173
- Registrován: 08 srp 2007, 12:21
- Bydliště: KE SR
to ze toci ventilatory je nic platne...
zopne magneticka spojka na klima cerpadle....???
ak nie je slaby tlak....pravdepodobne....tak ze naplnit....pokial ovcem je ostatne elektricke bazmeky ok....
ak zopne aj tak ist naplnit....on to odsaje pozre kolko tam toho je a naplni...ak nepomoze robota pre chladiara....
jednoduche....ze
zopne magneticka spojka na klima cerpadle....???
ak nie je slaby tlak....pravdepodobne....tak ze naplnit....pokial ovcem je ostatne elektricke bazmeky ok....
ak zopne aj tak ist naplnit....on to odsaje pozre kolko tam toho je a naplni...ak nepomoze robota pre chladiara....
jednoduche....ze
VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
Celkom jednoduché, ale všetko sa rieši až po napojení a odsatí starého chladiva a samozrejme natlakovaní nového. Potom sa ukáže čo ďaľej. Pochopil som to správne. To či zopne tá magnetická spojka neviem ale pri zopnutí klimatizácie poklesnú trochu otáčky motora - teda pribudne záťaž. Tubky som pozeral, jedna je teplá a tá druhá je letná . . .
Když zapne vrtule a klesnou otacky,tak spojka urcite sepne, urcite se budou muset odsat zbytky stareho chladiva a mozna i cast stareho oleje, o cem pochybuju,malo kdy se to povede. A hlavne doporucuji po odsatí dat novou susicku a pak nove naplnit,stoji neorigo AVA 1000kc, pak až bude plna a plne funkcní tak bude v aute smrad, tak dezinfekce vyparniku budu nevyhnutelná.lipko píše:Celkom jednoduché, ale všetko sa rieši až po napojení a odsatí starého chladiva a samozrejme natlakovaní nového. Potom sa ukáže čo ďaľej. Pochopil som to správne. To či zopne tá magnetická spojka neviem ale pri zopnutí klimatizácie poklesnú trochu otáčky motora - teda pribudne záťaž. Tubky som pozeral, jedna je teplá a tá druhá je letná . . .

Ta B ctverka je TDI nebo benzín? Ten susic už je starý a je v okruhu starý hustý olej a muže ho ucpat, když to znovu naplnís tak ti tam foukne i nový olej, a pak se to promícha stím starým a stím co je v susicce a vse se znehodnotí. Tak tisic korun nejni žadna darda a urcite se to vyplatí. Ten sprej stojí od 300-600kc podle vyrobce,množství a pod. klimatizar bi ti to mel i vydezinfikovat, tak nemusis kupovat celý sprej.lipko píše:Ja mám ten sušič pri baterke, je to taký čierny valec a ide k tomu jedna hadica od kompresoru a druhá sa stráca niekde za motorom. Je tam aj nejaký konektor a niečo ako elektromotorček alebo nejaké čidlo. Aký je dôvod výmeny tohoto filtra? Aká je cena dezinfekčného spreju?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 101
- Registrován: 17 črc 2008, 16:43
Klíma.
Zdenku,prečo si myslíš,že olej bude hustý a treba vymenit dehydrátor? Pokiaľ je v okruhu tlak a to určite je,lebo inak by tá klíma vôbec nezopla,nevidím dôvod na znehodnotenie oleja.Esteový olej parafinuje iba pri prijatí vlhkosti,prevádzkou sa neničí.Tak isto dehydrátor.Osobne si myslím,že by stačilo odtlakovať okruh ,odskúšať tesnosť a poriadne vyvákuovať dvojst.vývevou a naplniť.
Na B4 to dela chladic,cili kondenzator,ten uzky pred chladicem na vodu,je z hliniku ale na jednom míste nejni a tam proreza. Otestovat a jinak koupit novej,stojí 4500kc od AVA celkem slusna kvalita a dobrej peníz. Už sem ho taky menil,mam ho tam tretí rok a pohoda.lipko píše:Tak som dnes absolvoval otlakovanie systému, výsledok odsaté chladivo 720, predpísaná náplň 1225. Únik 13 mB, odporučili mi to nenapĺňať, respektíve rozhodla cena. Niekde to proste uniká a to číslo 13 je údajne dosť veľké . . .
JJ,jestli ti tam dal barvu,tak to poustej co to de a za dva-tri dni se stav u klimatizare,ten by mel vzít UV brejle nebo nejaký tester na unik a zjistit kde to utika,pak zbytek chladiva odsat a schovat, abys pak neplatil znova celou napln.lipko píše:Cena slušná, až ma striaslo. Teraz to určite nejdem riešiť, veď to by som do tej klímatizácie dal oklo 200 eur. Testuje sa to nejakým farbyvom v chladive, aby sa to ukázalo kde to púšťa. Výmena toho chladiča by nebol problém až na tú cenu!

Mám taky B4 a prorezlej chladič klimy. U nás za něj chtěli nejlevnějš kolem 4000 Kč, ale na německý e-bay jsem ho našel i okolo 70 € (novej), viz. např. http://cgi.ebay.de/KLIMAKONDENSATOR-VW- ... 7C294%3A50 Zkušenosti s nim ale žádný nemam, takže nevim, jestli to neni nějakej šmejd. U svýho auta jsem se na výměnu po zralé úvaze vysral (prej se musí sundat celej nárazník) Práci a náplně odhadli v docela rozumnym servise na ca. 4000 Kč, k tomu 2000 za ten chladič...holt budu stahovat vokýnko 

VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007