Felicie 1,3MPI jde na dva

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Power156
Aktivista
Příspěvky: 1613
Registrován: 10 čer 2006, 10:28
Odpovědi: 0

Felicie 1,3MPI jde na dva

Příspěvek od Power156 »

Ahoj, řeším problém, MPIčko mi jde na dva válce, a to 1 a 2 jdou, ale 3 a 4 nejdou ani se nechytnou, jiskru dáva, tlak paliva 3bar vstřiky ok, prohozeny beze změny, lišta vyndaná a pri startu dávkuje . lámu si s tim hlavu a nevim co s tim
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Těsnění pod hlavou, téměř stoprocentně.

Změř kompresi.


Pravděpodobně fouklo těsnění mezi třetím a čtvrtým válcem. Když pálí třetí válec, tlak ze spalovacího prostoru profoukne do čtvrtého válce a vyletí jeho otevřeným sacím ventilem. Když pálí čtvrtý válec, stane se totéž do třetího válce a tlak vyletí otevřeným výfukovým ventilem třetího válce. Ty válce spalují, ale díky díře nejsou schopny se natlakovat, čímž nekonají práci.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

JJ změř tlaky. Jak vypadají svíčky ze 3. a 4. válce, když je teď vytáhneš ?? Je tam rozdíl mezi 1. + 2. a 3. + 4.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Vymen hadicku co ide od sania k posilovacu na podtlak a vsetko bude OK ;)
Power156
Aktivista
Příspěvky: 1613
Registrován: 10 čer 2006, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Power156 »

tlaky na všech válcích 12.5 baru, když odpojim ten podtlak ucpu prstem stale stejne jde na dva...
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

No tak když to shrnem, jsou 4 možnosti. Buď ve válcích není vzduch, což asi můžeme vyloučit. Dále tam musí být palivo že ?? Psal jsi, že jsi zkoušel měnit vstřikovače, takže jedeme dál. Tlaky jsi změřil, vypadají ok. Zbývá jen zapalování. Myslím, že máš KO půl zapalovací lišty. Venku to vypadá, že to pálí, ale pod tlakem ta jiskra asi nechce přeskočit. Chtělo by to připojit vysokonapěťovou sondu a podívat se co se děje na výstupu pro 3. a 4. válec na osciloskopu. Případně porovnat s 1. a 2. válcem. Nebo ji jednoduše zkus vyměnit.
Power156
Aktivista
Příspěvky: 1613
Registrován: 10 čer 2006, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Power156 »

m_toy píše:No tak když to shrnem, jsou 4 možnosti. Buď ve válcích není vzduch, což asi můžeme vyloučit. Dále tam musí být palivo že ?? Psal jsi, že jsi zkoušel měnit vstřikovače, takže jedeme dál. Tlaky jsi změřil, vypadají ok. Zbývá jen zapalování. Myslím, že máš KO půl zapalovací lišty. Venku to vypadá, že to pálí, ale pod tlakem ta jiskra asi nechce přeskočit. Chtělo by to připojit vysokonapěťovou sondu a podívat se co se děje na výstupu pro 3. a 4. válec na osciloskopu. Případně porovnat s 1. a 2. válcem. Nebo ji jednoduše zkus vyměnit.
lištu jsem dal novou a bezezměny. (wallbash)
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

m_toy píše:No tak když to shrnem, jsou 4 možnosti. Buď ve válcích není vzduch, což asi můžeme vyloučit. Dále tam musí být palivo že ?? Psal jsi, že jsi zkoušel měnit vstřikovače, takže jedeme dál. Tlaky jsi změřil, vypadají ok. Zbývá jen zapalování. Myslím, že máš KO půl zapalovací lišty. Venku to vypadá, že to pálí, ale pod tlakem ta jiskra asi nechce přeskočit. Chtělo by to připojit vysokonapěťovou sondu a podívat se co se děje na výstupu pro 3. a 4. válec na osciloskopu. Případně porovnat s 1. a 2. válcem. Nebo ji jednoduše zkus vyměnit.
jj, presne napsano, listu mam v regale na zkouseni, na Fabiich se mi to osvedcilo a usetrilo spoustu casu
Nissan Primera SW 1,9 DCi
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

Vem žárovkovou zkoušečku a zkus, jestli máš na obou přívodech do zapalovací lišty impulzy z jednotky. 2 silný dráty - napájení 12V, tenký dráty impulzy pro 1. + 2. Válec a 3. + 4. Válec.
Nastartuj to a zkus to za provozu, jestli to někde nepadá. +12V proti kostře.

PS : Předpokládám, že jsi zkoušel vyměnit svíčky ....
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

m_toy píše:Vem žárovkovou zkoušečku a zkus, jestli máš na obou přívodech do zapalovací lišty impulzy z jednotky. 2 silný dráty - napájení 12V, tenký dráty impulzy pro 1. + 2. Válec a 3. + 4. Válec.
Nastartuj to a zkus to za provozu, jestli to někde nepadá. +12V proti kostře.
Impulzy jsou 1. a 4. / 2. a 3. válec, ne jak píšeš. Takže kdyby měl vadnou lištu, vynechá mu buď první současně se čtvrtým nebo druhý současně se třetím, ale určitě ne třetí se čtvrtým, ty spolu nemají nic společného.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

A jo. Je to tak. Díval jsem na schéma, kde byl asi očíslovaný konektor a ne svíčky. V origo příručce je to jasný a i logicky je to jasný ....

Tak mě už nic nenapadá
Power156
Aktivista
Příspěvky: 1613
Registrován: 10 čer 2006, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Power156 »

no právě chlapi, mě jdou 1 a 2 a nejde 3 4 jakoby ten samostatny paroh, zkoušel jsem i ŘJ vyměnit koukali jsme na rozvody vše ok .
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Těsnění pod sacím potrubím? Myslím to, co je mezi sáním a hlavou..........?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

Něco jsi musel přehlídnout. Není možný, aby to nejelo, pokud to všechno má.
Znovu projdi 4 základní věci. Vzduch, palivo, jiskra, tlaky.
Ještě jsi nepsal, jestli jsi zkoušel ty svíčky.
jozefpetrovic
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 17 říj 2006, 13:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od jozefpetrovic »

Skus pozret ci su neni vyskocene tycky na ventiloch .Mne raz tak prisla felicia a ani nebolo pocut ze klepu tie tycky o kryt ventilov.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“