rozpadajuca sa poloos
Moderátoři: šulda, Moderátoři
rozpadajuca sa poloos
ahojte fachmani!
mam vazny problem cez vikend sa mi plnom vytočení volantu do lava rozpada polos a homokineticky klb /pri kolese/ na lavej strane ,problem je v tom ze ta poistna segertka zrejme poriadne nedrzi ,dokonca som ju vymenil za novu a stalo sa to iste zas,poloos uplne vyskoci auto je nepojazdne,asi pred mesiacom som menil vnutorný klb ,vnutorna polososa beha lahko,homokineticky klb vonkajsi tiez ide lahko bez zadrhávania len preco povoli ta segert poistka to nechapem poprosim o nejake nápady co s tym alebo si mam setrit na novu poloos? dakujem
auto seat ibiza 1.4/16v
mam vazny problem cez vikend sa mi plnom vytočení volantu do lava rozpada polos a homokineticky klb /pri kolese/ na lavej strane ,problem je v tom ze ta poistna segertka zrejme poriadne nedrzi ,dokonca som ju vymenil za novu a stalo sa to iste zas,poloos uplne vyskoci auto je nepojazdne,asi pred mesiacom som menil vnutorný klb ,vnutorna polososa beha lahko,homokineticky klb vonkajsi tiez ide lahko bez zadrhávania len preco povoli ta segert poistka to nechapem poprosim o nejake nápady co s tym alebo si mam setrit na novu poloos? dakujem
auto seat ibiza 1.4/16v
uz som to mal dvakrat rozobrate aj som tu poistku vymenil za inu a nedrzi,podla mna je to velmi biedne vymyslene a nespolahlive teraz som to zlozil dohromady a mozem sa triast kedy sa to zas rozhasi alebo co? dokonca mam teraz nahradnu poloos ale ta je z druhej strany ta dlhsia a tu zase neviem rozobrat to je situacia?
Ten vnitřní kloub musí mít axiální vůli, vyrovnává se tím délka poloosy v rejdu.
To že ti ta poloosa vyjíždí z toho kříže homokineťáku, je divné, je ta pojistka v té drážce na poloose dost roztažená? Nemáš náhodou ten kříž v kloubu otočenej? Správně se ten kloub sundavá, že poloosu upneš do svěráku, stáhneš manžetu, (můžeš trochu naklepnout zpět ten kloub na poloosu) a přes kus dřeva praštíš do toho kříže v kloubu, musíš co nejblíž poloose a poku možno docela ránu, musí to jít rázem, jinak se ti tam ten kroužek může vzpříčit, vždy mi to takto šlo, nejlíp se to ale dělá ve dvou, jeden ti podrží tu manžetu, jinak se ti tam bude motat.
To že ti ta poloosa vyjíždí z toho kříže homokineťáku, je divné, je ta pojistka v té drážce na poloose dost roztažená? Nemáš náhodou ten kříž v kloubu otočenej? Správně se ten kloub sundavá, že poloosu upneš do svěráku, stáhneš manžetu, (můžeš trochu naklepnout zpět ten kloub na poloosu) a přes kus dřeva praštíš do toho kříže v kloubu, musíš co nejblíž poloose a poku možno docela ránu, musí to jít rázem, jinak se ti tam ten kroužek může vzpříčit, vždy mi to takto šlo, nejlíp se to ale dělá ve dvou, jeden ti podrží tu manžetu, jinak se ti tam bude motat.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

Tak, tak. Homoklby musia mat na poloosi axialnu volu. Nemoze to byt na pevno na tisíchrane. Vsak naprava okrem ineho aj peruje a vzdialenost naboja kolesa od prevodovky sa tym padom meni.Kornout píše:Ten vnitřní kloub musí mít axiální vůli, vyrovnává se tím délka poloosy v rejdu.
To že ti ta poloosa vyjíždí z toho kříže homokineťáku, je divné, je ta pojistka v té drážce na poloose dost roztažená? Nemáš náhodou ten kříž v kloubu otočenej? Správně se ten kloub sundavá, že poloosu upneš do svěráku, stáhneš manžetu, (můžeš trochu naklepnout zpět ten kloub na poloosu) a přes kus dřeva praštíš do toho kříže v kloubu, musíš co nejblíž poloose a poku možno docela ránu, musí to jít rázem, jinak se ti tam ten kroužek může vzpříčit, vždy mi to takto šlo, nejlíp se to ale dělá ve dvou, jeden ti podrží tu manžetu, jinak se ti tam bude motat.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
tu poistku som daval funglovku novu,pred motazou som ju neupravoval a neroztahoval nakolko je nova a origo ale ked sa to znovu stane roztiahnem ju viac ako treba, vdaka za rady takze zvarat sa nebude ,skusim to po dobrom a podla rad,este som si vsimol ze ked vytocim volant na max nieco ako keby tam piskalo ale neviem ci to suvisi s tou poloosouKornout píše:Ten vnitřní kloub musí mít axiální vůli, vyrovnává se tím délka poloosy v rejdu.
To že ti ta poloosa vyjíždí z toho kříže homokineťáku, je divné, je ta pojistka v té drážce na poloose dost roztažená? Nemáš náhodou ten kříž v kloubu otočenej? Správně se ten kloub sundavá, že poloosu upneš do svěráku, stáhneš manžetu, (můžeš trochu naklepnout zpět ten kloub na poloosu) a přes kus dřeva praštíš do toho kříže v kloubu, musíš co nejblíž poloose a poku možno docela ránu, musí to jít rázem, jinak se ti tam ten kroužek může vzpříčit, vždy mi to takto šlo, nejlíp se to ale dělá ve dvou, jeden ti podrží tu manžetu, jinak se ti tam bude motat.