Teplý start...návod na odpor

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

RV 2001 je flasch jednotka , nejlíp to pořešit tam.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

toby66kw píše:RV 2001 je flasch jednotka , nejlíp to pořešit tam.
uz to ma opravene :)
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Kovarrr
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 05 lis 2008, 14:05
Odpovědi: 0
Bydliště: vychodni Cechy

Příspěvek od Kovarrr »

chtel bych si tuhle vcicku zapojit i do jineho nekoncernoveho auta. Presneji do Omegy 2.5TD. tam je klasika, ze teply start je problem, je to take hlavou cerpadla. Chtel bych se ale zeptat, na to cidlo teploty. U BMW (tj. v te omeze) ma cidlo dva vyvody, jak poznam na ktery to dat? A nebo to je jedno? a jeste dotaz ohledne toho altiku, ven z neho vedou pouze dva vyvody a ne tri jako u VW. Poradil by mi nejaky elektrikar jak na toto? Byl bych Vam moc vdecny, nechci odpalit starter a novou hlavu za 20k se mi taky kupovat nechce:(
Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3733
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Dneska sem si s tim pohrál taky, ale měl sem jen spínací relé. Odpor 1,8kOhmu a je to znát. Na vagu to ukazuje před startem 20 stupňů celsia při 70ti stupních. Startovací dávka se zvedla z cca 20mg na 25mg. Může tohle zapojení mít vliv na dobíjení nebo jinej špatnej vliv na cokoli?

Obrázek
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4717
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

teď jsem to dělal s přepínacím relé a funguje supr. Toto řešení jen se spínacím relé má výhodu v tom,že při sepnutí relé nedojde k mžikovému odpojení čidla. Ale zase při poruše tohoto zapojení (relé, vodičů....) se připojí odpor nastálo a bude fixlovat teplotu stále, což u systému s přepínacím relé není,tam když se něco podělá, tak to jen bude jako dřív.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jj, přesně tak, nakonec to dělám taky s tím přepínacím, funguje to spolehlivě ;)
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3733
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Na druhou stranu sem se setkal se spínacíma relátkama, který při vypnutí neodskočej častějc než s relátkama, který nesepnou.
Pro kontrolu funkce relé by to chtělo zapojit přes relé i drát, kterej vede do budíků, aby mi "upravenou" teplotu ukazovala i ručička. Bylo by to možný udělat jen prostým připojením ke stávajícímu relé?
Oct asv 2000, DieselPower
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

MirekX píše:teď jsem to dělal s přepínacím relé a funguje supr. Toto řešení jen se spínacím relé má výhodu v tom,že při sepnutí relé nedojde k mžikovému odpojení čidla. Ale zase při poruše tohoto zapojení (relé, vodičů....) se připojí odpor nastálo a bude fixlovat teplotu stále, což u systému s přepínacím relé není,tam když se něco podělá, tak to jen bude jako dřív.
spinacie rele NC .. (logika fail-safe) pri poruche ostane zopnute stale = stale skratuje odpor = normalny stav .

netreba o tom polemizovat proste klasicke prepinacie autorele aj s diodou a dat odpor na zopnuty kontakt . alebo uprava RJ.
s tym rele to je cca 100kaciek ci 4ura :O))

riesil som uz x-krat vlastne ima riesene cez rozpojenie x veci v aute s logikou a klop klop klop ...problemi s rele nezaznamenane. (pouzivam autorele ake sozeniem 30/40A a rele 4x prepinaci kontakt Finder)
GIV var asz 4mot upraveny
Uživatelský avatar
skoda
Aktivista
Příspěvky: 1182
Registrován: 11 bře 2008, 16:31
Odpovědi: 0

Schema spinaciho rele

Příspěvek od skoda »

Zdarec mohl by jste to prosim sem nekdo namalovat diky moc klucí.
Bosch kts 570,vcds,Beeprog
pablo1
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 09 čer 2009, 04:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Stredné Slovensko

Příspěvek od pablo1 »

No ja mam zase takyto problem:
Ked sa motor zohreje tak pri vypnuti a znovu natoceni do 10 minut mi ide motor akoby vyhodit,proste roztrasie mi s celym autom?
Uz to riesim vzdy tak ze hned vypnem a nato zatocim druhy krat a chyti hned.Dost ma to hneva lebo viem ze by to tak nemalo byt,tak sa chcem len spytat ci niekto nemal taky problem a ako to vyriesil?
Diky za kazdu radu
Uživatelský avatar
skoda
Aktivista
Příspěvky: 1182
Registrován: 11 bře 2008, 16:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od skoda »

A u systemu s prepinacim rele pri sepnuti se odpory scitaji s origem snimacem nebo to jde jen na ten pridanej odpor co je u relatka?
Bosch kts 570,vcds,Beeprog
Re-volt
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 01 dub 2009, 21:16
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Re-volt »

Pája 19 píše:Dneska sem si s tim pohrál taky, ale měl sem jen spínací relé. Odpor 1,8kOhmu a je to znát. Na vagu to ukazuje před startem 20 stupňů celsia při 70ti stupních. Startovací dávka se zvedla z cca 20mg na 25mg. Může tohle zapojení mít vliv na dobíjení nebo jinej špatnej vliv na cokoli?

Obrázek

podle této schemy vidím,že Ti to jede přes odpor pořád,ne jen před startem a po startu se ti spojí jakoby pouvodní vodíč,ktery máš ale obklemovany stejně odporem....
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Re-volt píše:
Pája 19 píše:Dneska sem si s tim pohrál taky, ale měl sem jen spínací relé. Odpor 1,8kOhmu a je to znát. Na vagu to ukazuje před startem 20 stupňů celsia při 70ti stupních. Startovací dávka se zvedla z cca 20mg na 25mg. Může tohle zapojení mít vliv na dobíjení nebo jinej špatnej vliv na cokoli?

Obrázek

podle této schemy vidím,že Ti to jede přes odpor pořád,ne jen před startem a po startu se ti spojí jakoby pouvodní vodíč,ktery máš ale obklemovany stejně odporem....
jenže el proud teče menším odporem tudíž přez rele ;)
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Re-volt
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 01 dub 2009, 21:16
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Re-volt »

1pavel píše:
Re-volt píše:
Pája 19 píše:Dneska sem si s tim pohrál taky, ale měl sem jen spínací relé. Odpor 1,8kOhmu a je to znát. Na vagu to ukazuje před startem 20 stupňů celsia při 70ti stupních. Startovací dávka se zvedla z cca 20mg na 25mg. Může tohle zapojení mít vliv na dobíjení nebo jinej špatnej vliv na cokoli?

Obrázek

podle této schemy vidím,že Ti to jede přes odpor pořád,ne jen před startem a po startu se ti spojí jakoby pouvodní vodíč,ktery máš ale obklemovany stejně odporem....
jenže el proud teče menším odporem tudíž přez rele ;)
Jo,to je vlastně fakt,ale i tak máš po celou dobu běhu motoru relé seplé...přepínací je přepínací
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

toto řešení je asi nejlepší, dělám to tak a není problém, hlavně je vše v motoráku, dráty do 20cm
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“