Teplota vzduchu z turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Dusan Vana
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 12 kvě 2009, 08:48
Odpovědi: 0

Teplota vzduchu z turba

Příspěvek od Dusan Vana »

Zdravim.
Robil som zastavbu TDI z Octa 81 kW do Citroen ZX!!! vsetko sa podarilo docela v pohode, len mam problem s intercoolerom. Mam zohnaty z Fiata Marea (2,4 TD 5 valec) lenze nezostalo na neho moc miesta. Zatial mam turbo pripojene priamo na sanie bez IC. vykon vsak nesplna moje predstavy.
Aka je maximalna pripustna teplota vzduchu, ktore je tlacene turbom do motora, aby motor isiel co najefektivnejsie? Ak teoreticky uvazujem nepouzit cooler. Pripominam, ze nemam v plane jazdit preteky a ani ho hnat po dialnici 160 je "zdutu" kozu :D
dik
tequilaman
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 06 črc 2009, 08:53
Odpovědi: 0
Bydliště: jičín - mlada bolesalv

Příspěvek od tequilaman »

nemyslim ze by si mohl dosahnout nejake kriticke teploty avsak IC bych nepodcenoval plnci tlak a teplota jdou ruku v ruce toho horkrho vzduchu bys tam musel nacpat vic aby to jelo stejne ale zas bez IC budes mit vyhodu v pruznosti motoru budes mit nafoukano o neco driv nez s IC
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Teplota stlačeného vzduchu nemá nic společného s plnicím tlakem, ale s hustotou (množstvím) vzduchu proudícího do válců.
Teplota vzduchu po stlačení turbodmýchadlem může v některých případech překročit i 150°C. Stlačený vzduch se musí chladit z toho důvodu, že čím je chladnější, tím více se ho do válců vejde a motor pracuje nesrovnatelně efektivněji. Úkolem IC je snížit teplotu plnicího vzduchu minimálně o 60°C, lépe o víc. Takže kdyby se Ti povedlo stlačený vzduch ochladit i o víc jak 60°C oproti jeho teplotě po stlačení, dosáhneš lepší účinnosti motoru.

Tedy jestliže máš IC z motoru 2,4 V5, dá se předpokládat, že bude mít větší účinnost než originál IC v Octavii. Je dobré jej umístit pokud možno do náporu vzduchu, takže v ideálním případě k chladiči vody nebo do vyřezaného otvoru v kapotě. Někdo jej umisťuje do prostoru mezi masku a chladič klimy.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

Prosim Ta hod foto, celkom ma zaujima jak vizera TDI v ZX....
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

misoVW píše:Prosim Ta hod foto, celkom ma zaujima jak vizera TDI v ZX....
Taky by mě to zajímalo. ZX není právě velké auto.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Pouzi origo IC zo ZX 1.9TD 66kW a mas klud. Pokial to nechces hnat cez 160k tak ti to postaci.
Kupim elektroinstalaciu na Octu 1U TDI z L&K http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... 846#602846
Dusan Vana
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 12 kvě 2009, 08:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dusan Vana »

Marek77 píše:
misoVW píše:Prosim Ta hod foto, celkom ma zaujima jak vizera TDI v ZX....
Taky by mě to zajímalo. ZX není právě velké auto.....
Neviem preco, ale momentalne mi tu vobec nejdu dat fotky :x . Ale uvazujem ze dam nove tema "zastavba TDI do ZX" .zatial sa vam to pokusim poslat na mail
Dusan Vana
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 12 kvě 2009, 08:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dusan Vana »

TDI tech píše:Pouzi origo IC zo ZX 1.9TD 66kW a mas klud. Pokial to nechces hnat cez 160k tak ti to postaci.
origos zial nemam. a uz ani nemam chut ho zhanat. som bol rad, ze som za rozumnu cenu (vymenu) zohnal tento z Fiata.
kazdy si za jednotlive diely pyta nehorazne sumy. a pritom cele auto by som zohnal skora zadarmo
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

Foto musis zmensit, dovolim si ich sem dat ja (aby videli aj ostatni) :

ObrázekObrázek
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Dusan Vana
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 12 kvě 2009, 08:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dusan Vana »

misoVW píše:Foto musis zmensit, dovolim si ich sem dat ja (aby videli aj ostatni) :

ObrázekObrázek
dik za spolupracu
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Dusan Vana píše:
misoVW píše:Foto musis zmensit, dovolim si ich sem dat ja (aby videli aj ostatni) :

ObrázekObrázek
dik za spolupracu
Hm, konecne tam mas poradnej motor. Co se týce toho coleru, tak když me rupnul v pasatu a propojil jsem to primo od turba do saní,tak jedinej rozdil byl v tom. Ze pri vyžší rychlosti,když si chtel akcelerovat treba ze 110 km/h na 140km/h tak to bylo línejsí. zrychloval pomaleji a do kopce to je cejtit výc a taky na to víc slapes. S colerem to jelo do stejnýho kopce rychlostí 13O km/h s pedalem seslaplým tak do ctvrtky. Bez koleru , byl pres půlku, na plnej knedlík to jelo 150km/h víc ani hovno, s colerem 175 km/h v pohode. Max. je u pasika 190 km/h na rovine, taky jde oto co tam mas za kola,je to B4 81KW. Jinak jak jsou vedra,tak je to taky cejtit že se mu musí slapnout víc. Tak ten coler tam nejni jen tak k nicemu.
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

vypadá to pěkně..-.
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Přiznám se, že jsem moc nevěřil, že se to tam vejde. Ale není to vůbec špatné. Jen abys kvůli výměně rozvodů nemusel vyndavat motor - moc místa tam není :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Dusan Vana
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 12 kvě 2009, 08:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dusan Vana »

Zdeněk M píše:
Dusan Vana píše:
misoVW píše:Foto musis zmensit, dovolim si ich sem dat ja (aby videli aj ostatni) :

ObrázekObrázek
dik za spolupracu
Hm, konecne tam mas poradnej motor. Co se týce toho coleru, tak když me rupnul v pasatu a propojil jsem to primo od turba do saní,tak jedinej rozdil byl v tom. Ze pri vyžší rychlosti,když si chtel akcelerovat treba ze 110 km/h na 140km/h tak to bylo línejsí. zrychloval pomaleji a do kopce to je cejtit výc a taky na to víc slapes. S colerem to jelo do stejnýho kopce rychlostí 13O km/h s pedalem seslaplým tak do ctvrtky. Bez koleru , byl pres půlku, na plnej knedlík to jelo 150km/h víc ani hovno, s colerem 175 km/h v pohode. Max. je u pasika 190 km/h na rovine, taky jde oto co tam mas za kola,je to B4 81KW. Jinak jak jsou vedra,tak je to taky cejtit že se mu musí slapnout víc. Tak ten coler tam nejni jen tak k nicemu.
s tym coolerom ci dat alebo nie, si lamem hlavu uz dlhsie. ci to vobec bude za tu pracu stat. lebo ked si citam rozne ine prispevky vo foru, tak mi to podla nazorov druhych pripada, ze ten IC je fakt dolezity a ze nad neho jednoducho nieje. popravde neviem :?
a ked si ten IC v tvojom pasate "vykratil" malo to nejaky vplyv na spotrebu paliva? a ako ti vlastne mohol IC rupnut? lebo mne sa to zda ako neznicitelna suciastka, teda pokial nehavarujes
Dusan Vana
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 12 kvě 2009, 08:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dusan Vana »

Marek77 píše:Přiznám se, že jsem moc nevěřil, že se to tam vejde. Ale není to vůbec špatné. Jen abys kvůli výměně rozvodů nemusel vyndavat motor - moc místa tam není :wink:.
to ze som tam ten motor dal je vlastne nahoda. povodne sme do toho citrona zhanali origoš motor PSA 1.9 len nieco novsie napr. zo Xare a s turbom. ked sme vsak prisli na inzerat k jednemu chlapikovy, tak sme tam uvideli v kute motor z Octavky no a na 1.9 TD od PSA sme rychlo zabudli (rofl)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“