chytrá diagnostika??

diskutujte o diagnostických prostředcích pro různé značky vozidel

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Smajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 07 říj 2007, 19:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Pohora, horní štěpánov

Příspěvek od Smajda »

joe píše:
Smajda píše:Jenže jsem hold student, tak musím studovat teoreticky, než začnu vidělávat a budu si moci dovolit KTS. A když tak nad tím přemýšlím, to není otom, že si pořídím KTS a jsem machr. musím se s ní nejdřív naučit dělat...
idealne by bolo, keby ministerstvo skolstva preplacalo KTS 502 ako skolsku pomocku :)))
robit sa s nou naozaj treba naucit, ale zo vsetkych diagnostik, co som doteraz mal/videl (a uz toho bolo fakt dost :) ) ma KTS najlogickejsi a najprehladnejsi uzivatelsky interfejs, urceny (bez urazky) radovym automechanikom bez nejakeho IT alebo elektrotechnickeho vzdelania.
pre zaciatok, ak sa chces s KTS naucit robit, a nijaku nemas, zapni si v DDC simulacny rezim a vyskusaj si nasucho, ako sa s tym robi.
ak sa ti zapaci, rad ti jednu 502 dodam :)
jojo, jako školská pomůcka by byla dobrá, my máme taky KTS ve škole na praxi, jenže mistr mě s tím nenechá moc hrát, maximálně vyčtu závady, zbytek jako blok hodnot apod dělá von :(

taky sem se informoval o spoustu diagnostikách, na autosalonu mi to vše předvedli ukázali, ale nic mě z toho nějak nenadchlo, kts semi zdá nej
za kolik ty kts prodáváš? :roll: abych viděl kolik mám šetřit :-D
Octavia I 1.9tdi 66kw ALH
|diagnostika koncern vozů do rv. 2004| základní elektromontáže centrálů apod.|
joe
Aktivista
Příspěvky: 1547
Registrován: 22 pro 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od joe »

Smajda píše:
joe píše:
Smajda píše:Jenže jsem hold student, tak musím studovat teoreticky, než začnu vidělávat a budu si moci dovolit KTS. A když tak nad tím přemýšlím, to není otom, že si pořídím KTS a jsem machr. musím se s ní nejdřív naučit dělat...
idealne by bolo, keby ministerstvo skolstva preplacalo KTS 502 ako skolsku pomocku :)))
robit sa s nou naozaj treba naucit, ale zo vsetkych diagnostik, co som doteraz mal/videl (a uz toho bolo fakt dost :) ) ma KTS najlogickejsi a najprehladnejsi uzivatelsky interfejs, urceny (bez urazky) radovym automechanikom bez nejakeho IT alebo elektrotechnickeho vzdelania.
pre zaciatok, ak sa chces s KTS naucit robit, a nijaku nemas, zapni si v DDC simulacny rezim a vyskusaj si nasucho, ako sa s tym robi.
ak sa ti zapaci, rad ti jednu 502 dodam :)
jojo, jako školská pomůcka by byla dobrá, my máme taky KTS ve škole na praxi, jenže mistr mě s tím nenechá moc hrát, maximálně vyčtu závady, zbytek jako blok hodnot apod dělá von :(

taky sem se informoval o spoustu diagnostikách, na autosalonu mi to vše předvedli ukázali, ale nic mě z toho nějak nenadchlo, kts semi zdá nej
za kolik ty kts prodáváš? :roll: abych viděl kolik mám šetřit :-D
-> mas SZ.
stefi
Přispěvovatel
Příspěvky: 803
Registrován: 14 pro 2008, 16:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od stefi »

z uni diag je kts fakt naj volba pomer cena vykon si myslim, clovek sem tam potrebuje nahrat vstreky,dobre rozpracovana na BMW,OPEL,Mercedes,velka vyhoda diag VP pumpy,trosku mi vadia starsie fordy a japonci
subaru1
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 13 úno 2009, 10:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od subaru1 »

joe píše:
Smajda píše:
joe píše: idealne by bolo, keby ministerstvo skolstva preplacalo KTS 502 ako skolsku pomocku :)))
robit sa s nou naozaj treba naucit, ale zo vsetkych diagnostik, co som doteraz mal/videl (a uz toho bolo fakt dost :) ) ma KTS najlogickejsi a najprehladnejsi uzivatelsky interfejs, urceny (bez urazky) radovym automechanikom bez nejakeho IT alebo elektrotechnickeho vzdelania.
pre zaciatok, ak sa chces s KTS naucit robit, a nijaku nemas, zapni si v DDC simulacny rezim a vyskusaj si nasucho, ako sa s tym robi.
ak sa ti zapaci, rad ti jednu 502 dodam :)
jojo, jako školská pomůcka by byla dobrá, my máme taky KTS ve škole na praxi, jenže mistr mě s tím nenechá moc hrát, maximálně vyčtu závady, zbytek jako blok hodnot apod dělá von :(

taky sem se informoval o spoustu diagnostikách, na autosalonu mi to vše předvedli ukázali, ale nic mě z toho nějak nenadchlo, kts semi zdá nej
za kolik ty kts prodáváš? :roll: abych viděl kolik mám šetřit :-D
-> mas SZ.
Joe pošli mi prosím taky ceny od tebe, mě osobně i ted na autosalonu i předtím říkají vždy brutální sumy a hodně konkurence vyjde podstatně levněji.
madley
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 09 črc 2009, 14:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od madley »

Ahoj všem

Mám blbý dotaz, hledal jsem a pročítal jsem tu všechna různá fóra od rána... ale mám pocit že v tom mám ještě větší zmatek než předtím... Už jsem načerpal jisté informace ale to nejhlavnější i pořád nějak uniká...

Smejda tu položil, pro mě zajímavou otazku, ale krom toho, že tu byl docela nevybíravje sjetej za blbej dotaz a za to že nehledá, tak jsem se odpověď nedočetl... žádný link na téma kde se to řešilo, žádný link na nějaký článek který by v tom udělal nám amatérům torchu jasno...

Od rána to tu pročítám a zjistil jsem jen že software Vag-Com blokuje čínské napodobeniny kabelů a pár dalších drobností.

Ale fakt mám chaos jakej je rozdíl mezi Kabelem KKL a ELM327 (ELM323 a pod), pochopil jsem ze KKL je asi Dual K-Line i kdyz to tu nikdo nepise, nebo jsem to nenasel. Ale to jsou pro me nepodstatne detaily.

Pochopil jsem, že je ODB (EODB a JODB a podobne) a na intenretu se dčetl že jej definuje několik norem a podobně a že "nad ním" běhají různě protokoly. Tomu bych ještě rozuměl.

Ale co mi není jasné, proč nějaký kabel který umí spojit PC a vůz, není schopen některých operací, když má umět všechny protokoly ODB-II ? A jaký je tedy rozdíl mezi kabelama?

Nejsem profesionál, nebudu se tím nikdy živit ale přišlo mi jako zajímavé mít možnost sledovat i údaje z vozu které na "budíkách" nevidím.

Mám staršího Chryslera (benzín rv. 2000 ODB-II konektor ma; v USA byla povinnost ODB-II jiz od roku 1996, takze by to asi melo fakcit) a zajímalo by mě třeba co je potřeba abych se dostal k podobným informacím jako nabízí tento software: http://www.palmerperformance.com/produc ... /index.php
Chapu sice že pro vás profíky je to jen hračka k ničemu, ale já třeba hodlám dělat nějaké vákonostní úpravy na voze (časem) a možnost sledovat vliv změn na voze oproti předchozímu stavu, mi přijde zajímavá. I když asi výsledek z DYNO měření bude velmi vzdálen skutečné naměřené WHP a pod, tak nějaký odpovídající vliv tam být může. Navíc lze udělat srovnání skutečné Dyno a virtual Dyno a odhadnout asi odchylku a s tou potom nějak plus/mínus počítat a mít tak představu po několika razantních úpravách, jak moc se asi změnilo i skutečné Dyno a pak si to na něm zajet znovu ověřit. Ale nebudu muset utrácet peníze za každý solo test každou drobnou změnou, ale přitom nějaký přibližný odhad změny při výměně lze odhadnout.

Proto bych ocenil nějaké odkazy na zdejší fóra, kde už jste na podobné dotazy odpovídali. A určitě jste tu na tento dotaz odpovídali několikrát, když tu proběhla tak rozvášněná reakce na dotaz. Ale fakt říct jen hledej je alibismus... hledal sem půl dne, ale našel jsem jen tento dotaz bez odpovědi. Když občas někomu nezopakujete kde se to už řešilo a řeknete jen hledej, tak ten co bude ten skutečný zdroj hledat, asi nikdy nenajde....

Stačí mi třeba nějaké stručné info o rozdílech v kabelech, pokud jsem to pochopil správně tak jeden kabel jen nějak "překládá informace" z auta pro software pro který byl ten kabel vytvořen a jíný kabel (KKL) dokonce snad asi jen spojuje počítač a auto a o to čtení dat se asi stará přímo už ovladač toho kabelu... ale to je jen doměnka vzhledem k reakcím jakými KKLem opovrhujete...

Může mi teda, prosím, někdo v tom udělat trochu jasno? Samozřejmě můžu začít studovat veškeré ISO normy v angličtine a podobně a "učit" se tak, o čem vlastně že ty kabely jsou... ale muslím že nepotřebuju bít letecký inženýr na to abych se dozvědel jestli ze 737 boeingem doletím do USA (snad chápete co tím chci říct).

Dik moc za info i za ostatní kterým jistě případná odpověď pomůže mít trochu přehled v těch všech možných kabelech a jejich účelech a funkcích a spchopnostech.

Edit: Příspěvek asi vyznívá jako docela arogantně nebo "agrsivně" ale ve skutečnosti je to spíš prosba o pomoc, tak se prosím, nelekejte pokud to na někoho zapůsobilo provokativně. Nebylo to v tomto duchu zamýšleno ani psáno
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Ale co mi není jasné, proč nějaký kabel který umí spojit PC a vůz, není schopen některých operací, když má umět všechny protokoly ODB-II
Když to řeknu laicky, tak to není jen o protokole. Např modem. Můžeš mít modem se správným protokolem a na druhém konci tel. linky bude číňan, bude mít stejný modem a stejný protokol. Sice se to spojí, ale pokud nebude umět česky, tak se nedomluvíte. Komunikace je vlastně dialog. Ty pošleš instrukci ( dotaz) a jednotka vátí odpověď. Jde o to, umět se zeptat a taky o to, jestli ta otázka je zodpověditelná. OBD protokol se p podstatě zabývá záležitostmi týkajícími se emisí a nějaká ta "bižuterie" k tomu, aby to bylo trochu zajímavější, některé programy umí i pár live dat. Náročnější věci, jako kódování klíčků, nastavení startovací dávky a pod. je pro něj velká neznámá. Pokud chceš opravovat auta, tak na OBD diagnostiku zapomeň, tím se toho moc udělat nedá. Platí zde dvojnásob za málo peněz málo muziky. Určitě je to lepší než nic, ale nakonec to stejně skončí někde dole v šuplíku.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
madley
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 09 črc 2009, 14:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od madley »

Ok uz je mi to jasnejsi, takze i se spravnym kabelem je mi to k nicemu bez spravneho SW.

Jde mi v podstate jen o cteni live dat, klicky muzu pridavat pres ridici jednotku a dalkove ovladani. Pomoci sekvence ruznych ukonu muzu pridat dalsi klice nebo dalsi dalkova ovladani.

Na ty Live data mi ten KKL kabel bude stacit, v kombinaci se spravnym SW?

Diky moc za info... je to sice jen par vet, ale uz ted sem se dozvedel vic nez za 8 hodin procitani fora.... ;)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

joe píše:idealne by bolo, keby ministerstvo skolstva preplacalo KTS 502 ako skolsku pomocku :)
Kolegům se podařilo si pořídit VAG 8.04CZ na katedru radiolokace (noteeth)... to zdůvodnění nákupu muselo být asi dost masakr 8)
GIV Variant TDi ???kW
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

joe píše:idealne by bolo, keby ministerstvo skolstva preplacalo KTS 502 ako skolsku pomocku :)
To by ti isli ksefty co? :D
Kupim elektroinstalaciu na Octu 1U TDI z L&K http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... 846#602846
Tomin
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 29 čer 2009, 12:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha/Kamenne Zehrovice

Příspěvek od Tomin »

To madley:

rozdil mezi KL kabelem a ELM je v tom, ze KL kabel dela jen prevodnik napeti. Samotne generovani jednicek a nul pro prenos do auta uz resi software v pc.
Zatimco kabel s ELM (coz je PIC mikroprocesor) ma vlastni inteligenci. ELM si umi sam "hledat" dostupnou jednotku na ruznych sbernicich (CAN, KL-line, J1850), umi spocitat kontroln cislo, ....
Aby tech zkratek nebylo malo, tak kdyz se nekde napise KL nebo KKL line, mysli se tim zkratky ISO9141 a KWP2000. :-)

Logicky tedy softy ktere jsou pevne navazane na ELM nemuzes pouzit s KL kabelem a naopak.

ELM v sobe "zahrnuje" kabel KL-line, ale data z auta pak pro PC prezentuje uplne jinak, nez holy KL kabel bez procesoru.

Tak nevim, jestli po me odpovedi budes moudrejsi. :)
Tomas
kraken44
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 19 črc 2009, 12:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od kraken44 »

vobec nechapem :D
Neviete kde su tieto veci popisane viac po kope a prehladnejsie? :)
myslim pre uplnych zaciatocnikov :D
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

a co viac by si chcel??vsak je tu vsetko..ak to nechapes tak na to zabudni,,,to znamena ze nemas na to aby si to robil...nic v zlom...mozno si v inych veciach macher ale na toto asi mat nebudes..
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

kraken44 píše:vobec nechapem :D
Neviete kde su tieto veci popisane viac po kope a prehladnejsie? :)
myslim pre uplnych zaciatocnikov :D
Je to tu napisane tak polopate ze to musi pochopit aj gynekolog!
Kupim elektroinstalaciu na Octu 1U TDI z L&K http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... 846#602846
kraken44
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 19 črc 2009, 12:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od kraken44 »

to co napisal tomin hej, ale tie skratky a pod
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

TDI tech píše:
kraken44 píše:vobec nechapem :D
Neviete kde su tieto veci popisane viac po kope a prehladnejsie? :)
myslim pre uplnych zaciatocnikov :D
Je to tu napisane tak polopate ze to musi pochopit aj gynekolog!

100 bodov (rofl) (rofl) (rofl) (rofl) (rofl)
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
Odpovědět

Zpět na „Autodiagnostika - Software - Elektro svět“