Prasklá olejová vana, a běh motoru 1minuta bez oleje.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
dada211
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 18 čer 2009, 06:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Mělník

Prasklá olejová vana, a běh motoru 1minuta bez oleje.

Příspěvek od dada211 »

Mám dotaz .
Došlo k poškození olejové vany a následnému úniku oleje, a motor byl odstaven z provozu ještě než přišla signalizace "minimálního tlaku oleje ".
Chtěl jsem se zeptat, zda by došlo k poškození při běhu motoru bez oleje, po dobu třeba minuty ?? To znamená že by trvale svítila signalizace " minimální tlak oleje ".
Tu minutu beru jako reakční dobu řidiče, než se vzpamatuje. Nyní se to stalo přes den a při pomalé jízdě a olej byl vidět jako čárka za autem. Nedovedu si představit, že by se to stalo za tmy a vyšší rychlosti , třeba na dálnici, kdy by se to projevilo až "signalizací minimálního tlaku oleje ".
Jde o to, zda by došlo k poškození motoru.
Škoda Octavie 1.9TDI 66 kW r.v 2004 A-4
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

může být načatý turbo...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
JohnyFlat
Přispěvovatel
Příspěvky: 882
Registrován: 23 črc 2008, 16:06
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od JohnyFlat »

podle mého je to buď a nebo. Jen jsem nepochopil, jestli jsi tu minutu jel nebo ne. Chápu to tak, že se to odstavilo po zjištění čáry za autěm ještě bez signalizace a jen se na to ptáš. Ale myslím, že pokud motor nebude ve velkejch točkách, tak nějakou chvíli bez oleje ještě vydrží. Ale nedoporučuju to :) znám člověka, co měnil olej, ale zapoměl ho tam trubka nalejt a pak bez oleje vycouval z garáže ráno než si to uvědomil a motor chodí jako víno dodneška. Pak jeden člověk se superbem, jel na dálnici asi 130-140 a najednou kouř, zadřelo se turbo, rupla hřídel a olej z mazání šel do sání, měl štěstí, že mu to zdechlo, ale ve vaně taky olej žádnej, všechno v sání a motor taky šlape.Takové jsou mé zkušenosti Ono to mastný zůstane a něco to snese, ale je to asi hodně o náhodě. Takové jsou mé zkušenosti
Octavia TOUR 1.9 TDI ALH
Uživatelský avatar
JohnyFlat
Přispěvovatel
Příspěvky: 882
Registrován: 23 črc 2008, 16:06
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od JohnyFlat »

Ladas píše:může být načatý turbo...
ale s tim turbem souhlas, ten první neměl turbínu a tomu druhýmu odešla, jak by na tom ale bylo turbo bez oleje z jinýho důvodu, to nevim, asi špatně, přece jen to má točky
Octavia TOUR 1.9 TDI ALH
dada211
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 18 čer 2009, 06:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvek od dada211 »

ano jen se na to ptám,jako na hypotetickou situaci . Nedošlo k tomu, naštěstí byl motor byl odstaven včas.
Škoda Octavie 1.9TDI 66 kW r.v 2004 A-4
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3786
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Myslím že pokud nesvítila kontrolka mazání,tak se nic nestalo.Mazací tlak byl.Pokud by se to hvízdlo,tak by to křápalo.To bys slyšel.Vanu stejně musíš sundat a uvidíš jestli tam nejsou nějaké poklady.Pokud ne,tak dát novou,druhou,nebo zavařenou olej,filtr a nastartovat.Uvidíš.S turbínou je to na dvě strany,buď a nebo...Jediná jistota je zdemontovat a nechat přezkoušet...
Uživatelský avatar
skoda405
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Registrován: 25 led 2006, 00:11
Odpovědi: 0
Bydliště: PD

Příspěvek od skoda405 »

Ahoj pred mesiacom som zle obisiel dlazobnu kocku co bola na ceste nieco buchlo zahresil som a siel dalej.po 1 km som pozrel ci mam spodny kryt cely a prekvapko zospodu tiekol olej ako s prasata.sadol som do auta a s lahkym plynom prasil smerom domov olej nepipal ale za mnou ciara.po asi 5 min jazdy zapipal nacerveno ze malo oleja.vypol som motor a auto sme dotiahli.na 2 den som vymenil vanu nalial novy olej filter a nastartoval klepali hydrosteli na volnobeh som sa trocha odviezol zohrial a bolo to gut.odvtedy asi 1000km a vsetko ok,turbo tlaci a piska. ;)
A ked som po pipani hladiny oleja vypol motor vytieklo s neho pod auto este cca 1.5litra takze neboj urcte sa to nezadre. 8)
toledo sport TDI PD upravy rok2009:kat off.
opel astra TDS


Yamaha FZ6S
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

skoda405 píše:Ahoj pred mesiacom som zle obisiel dlazobnu kocku co bola na ceste nieco buchlo zahresil som a siel dalej.po 1 km som pozrel ci mam spodny kryt cely a prekvapko zospodu tiekol olej ako s prasata.sadol som do auta a s lahkym plynom prasil smerom domov olej nepipal ale za mnou ciara.po asi 5 min jazdy zapipal nacerveno ze malo oleja.vypol som motor a auto sme dotiahli.na 2 den som vymenil vanu nalial novy olej filter a nastartoval klepali hydrosteli na volnobeh som sa trocha odviezol zohrial a bolo to gut.odvtedy asi 1000km a vsetko ok,turbo tlaci a piska. ;)
ty si iny sialenec..tecie ti olej a ides dalej....vsak rovno zastavim a uz sa ani nepokusam z motorom pohnut..rovno na lano ci odtahovku ,spravit to naliat olej a ist to vyskusat....potom sa necuduj ked ti nieco odide..
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
Uživatelský avatar
skoda405
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Registrován: 25 led 2006, 00:11
Odpovědi: 0
Bydliště: PD

Příspěvek od skoda405 »

No nie som sialeny ja mam svoje auto velmi rad a si ho sanujem a umyvam lestim ale niekedy je lespie si to tolko nevsimat asi.ale zase to tolko netieklo trocha mi prerazilo vanu hned za srobom. ved som siel asi 60km/h a hovorim ked zapipal vypol som.no zatial ide keby sa nieco posralo urcite dam vediet
toledo sport TDI PD upravy rok2009:kat off.
opel astra TDS


Yamaha FZ6S
Uživatelský avatar
brankar30
Aktivista
Příspěvky: 1282
Registrován: 06 led 2009, 16:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Vranov nad Topľou,SK

Příspěvek od brankar30 »

si ale extremista kua.... (noteeth) (crazy)
AUDI A4 AVANT 3,0TDI QUATTRO EX golf IV TDI 188ps 402nm...
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Jen pro představu. 1.4TDI, sjížděli z podvalu, podivným způsobem prorazili vanu. Bez oleje běžel opravdu jen chvílku. Odnesla to klika a turbo. Uvidíš, tohle taky ještě asi 100km najezdilo než to turbo kleklo definitivně. ;) Repas kliky cca 4tKč. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
adryk
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 18 pro 2008, 10:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Ivanka pri Dunaji

Příspěvek od adryk »

1,9 Tdi octavia 81kw vana prasknuta na troch miestach po zisteni som prešiel ešte 10 km potom so to odstavil rovno v servise ,celou cestou kontrolka tlaku ani neblikla je to rok dozadu najazdil som takych 10000 km no problem (LOL)
dada211
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 18 čer 2009, 06:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvek od dada211 »

já ani nevím , zda to byla vana , ale jel jsem v Maďarsku z kopce na neutrál a pomalu , byl na cestě výmol, tak jsem ho projel a malinko škrtnul. žádná velká rána, nic takového , a než jsem sjel dolů tak koukám do vnitřního zpětného zrcátka a to je rozděleno na dvě poloviny ..... :x . Vypnu motor a vyjdu ven a tam byla olejová čára kouknu pod a vytékal olej. Tak jsem odchytnul nějakého madara , < zastavilo hned první auto - Miscolc- Tapolca ....ochota mě velice překvapila, odtáhnul mě , a po telefonu mi zajistil i ubytování a s rodinou a základními věcmi odvezl k danému penzionu, a nechtěl ani forint !!!, od úniku oleje uplynula si 20 minut a vše bylo zařízeno .>, a ten mě odtáhnul tranzitem do servisu. Jenže on uměl německy , tka to bylo v pohodě, ovšem když došlo na odbornou terminologii tak komunikace byla více méně strohá. Vypadalo to na vanu, ale říkal , že pokud to bude vana a bude nutno svařovat , tak 4tis, + olej tak jsem si připravil za 10 tis. forinty. Nakonec to bylo s olejem za 3,2 tis i s olejem . Nebyl překladatel tak ani nevím co to bylo budu muset kouknout pod dekl.
Škoda Octavie 1.9TDI 66 kW r.v 2004 A-4
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“