Teplý start...návod na odpor
Moderátoři: šulda, Moderátoři
chtel bych si tuhle vcicku zapojit i do jineho nekoncernoveho auta. Presneji do Omegy 2.5TD. tam je klasika, ze teply start je problem, je to take hlavou cerpadla. Chtel bych se ale zeptat, na to cidlo teploty. U BMW (tj. v te omeze) ma cidlo dva vyvody, jak poznam na ktery to dat? A nebo to je jedno? a jeste dotaz ohledne toho altiku, ven z neho vedou pouze dva vyvody a ne tri jako u VW. Poradil by mi nejaky elektrikar jak na toto? Byl bych Vam moc vdecny, nechci odpalit starter a novou hlavu za 20k se mi taky kupovat nechce:(
Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Dneska sem si s tim pohrál taky, ale měl sem jen spínací relé. Odpor 1,8kOhmu a je to znát. Na vagu to ukazuje před startem 20 stupňů celsia při 70ti stupních. Startovací dávka se zvedla z cca 20mg na 25mg. Může tohle zapojení mít vliv na dobíjení nebo jinej špatnej vliv na cokoli?


Oct asv 2000, DieselPower
teď jsem to dělal s přepínacím relé a funguje supr. Toto řešení jen se spínacím relé má výhodu v tom,že při sepnutí relé nedojde k mžikovému odpojení čidla. Ale zase při poruše tohoto zapojení (relé, vodičů....) se připojí odpor nastálo a bude fixlovat teplotu stále, což u systému s přepínacím relé není,tam když se něco podělá, tak to jen bude jako dřív.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 
Na druhou stranu sem se setkal se spínacíma relátkama, který při vypnutí neodskočej častějc než s relátkama, který nesepnou.
Pro kontrolu funkce relé by to chtělo zapojit přes relé i drát, kterej vede do budíků, aby mi "upravenou" teplotu ukazovala i ručička. Bylo by to možný udělat jen prostým připojením ke stávajícímu relé?
Pro kontrolu funkce relé by to chtělo zapojit přes relé i drát, kterej vede do budíků, aby mi "upravenou" teplotu ukazovala i ručička. Bylo by to možný udělat jen prostým připojením ke stávajícímu relé?
Oct asv 2000, DieselPower
spinacie rele NC .. (logika fail-safe) pri poruche ostane zopnute stale = stale skratuje odpor = normalny stav .MirekX píše:teď jsem to dělal s přepínacím relé a funguje supr. Toto řešení jen se spínacím relé má výhodu v tom,že při sepnutí relé nedojde k mžikovému odpojení čidla. Ale zase při poruše tohoto zapojení (relé, vodičů....) se připojí odpor nastálo a bude fixlovat teplotu stále, což u systému s přepínacím relé není,tam když se něco podělá, tak to jen bude jako dřív.
netreba o tom polemizovat proste klasicke prepinacie autorele aj s diodou a dat odpor na zopnuty kontakt . alebo uprava RJ.
s tym rele to je cca 100kaciek ci 4ura :O))
riesil som uz x-krat vlastne ima riesene cez rozpojenie x veci v aute s logikou a klop klop klop ...problemi s rele nezaznamenane. (pouzivam autorele ake sozeniem 30/40A a rele 4x prepinaci kontakt Finder)
GIV var asz 4mot upraveny
Schema spinaciho rele
Zdarec mohl by jste to prosim sem nekdo namalovat diky moc klucí.
Bosch kts 570,vcds,Beeprog
No ja mam zase takyto problem:
Ked sa motor zohreje tak pri vypnuti a znovu natoceni do 10 minut mi ide motor akoby vyhodit,proste roztrasie mi s celym autom?
Uz to riesim vzdy tak ze hned vypnem a nato zatocim druhy krat a chyti hned.Dost ma to hneva lebo viem ze by to tak nemalo byt,tak sa chcem len spytat ci niekto nemal taky problem a ako to vyriesil?
Diky za kazdu radu
Ked sa motor zohreje tak pri vypnuti a znovu natoceni do 10 minut mi ide motor akoby vyhodit,proste roztrasie mi s celym autom?
Uz to riesim vzdy tak ze hned vypnem a nato zatocim druhy krat a chyti hned.Dost ma to hneva lebo viem ze by to tak nemalo byt,tak sa chcem len spytat ci niekto nemal taky problem a ako to vyriesil?
Diky za kazdu radu
Pája 19 píše:Dneska sem si s tim pohrál taky, ale měl sem jen spínací relé. Odpor 1,8kOhmu a je to znát. Na vagu to ukazuje před startem 20 stupňů celsia při 70ti stupních. Startovací dávka se zvedla z cca 20mg na 25mg. Může tohle zapojení mít vliv na dobíjení nebo jinej špatnej vliv na cokoli?
podle této schemy vidím,že Ti to jede přes odpor pořád,ne jen před startem a po startu se ti spojí jakoby pouvodní vodíč,ktery máš ale obklemovany stejně odporem....
jenže el proud teče menším odporem tudíž přez releRe-volt píše:Pája 19 píše:Dneska sem si s tim pohrál taky, ale měl sem jen spínací relé. Odpor 1,8kOhmu a je to znát. Na vagu to ukazuje před startem 20 stupňů celsia při 70ti stupních. Startovací dávka se zvedla z cca 20mg na 25mg. Může tohle zapojení mít vliv na dobíjení nebo jinej špatnej vliv na cokoli?
podle této schemy vidím,že Ti to jede přes odpor pořád,ne jen před startem a po startu se ti spojí jakoby pouvodní vodíč,ktery máš ale obklemovany stejně odporem....
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Jo,to je vlastně fakt,ale i tak máš po celou dobu běhu motoru relé seplé...přepínací je přepínací1pavel píše:jenže el proud teče menším odporem tudíž přez releRe-volt píše:Pája 19 píše:Dneska sem si s tim pohrál taky, ale měl sem jen spínací relé. Odpor 1,8kOhmu a je to znát. Na vagu to ukazuje před startem 20 stupňů celsia při 70ti stupních. Startovací dávka se zvedla z cca 20mg na 25mg. Může tohle zapojení mít vliv na dobíjení nebo jinej špatnej vliv na cokoli?
podle této schemy vidím,že Ti to jede přes odpor pořád,ne jen před startem a po startu se ti spojí jakoby pouvodní vodíč,ktery máš ale obklemovany stejně odporem....
