Omega "C"-2.0 DTI-výpadky výkonu-přidána live data

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Omega "C"-2.0 DTI-výpadky výkonu-přidána live data

Příspěvek od zizalak »

Ahoj všem,
mám problém s Omegou "C". Motor zřejmě občas v průběhu jízdy spadne do nouzového režimu. Obvykle při rozjezdu na jedničku a dvojku (při vyšlápnutí spojky motor nejde do víc než do 4000 rpm, auto netáhne), většinou se rozjede až na trojku a začne táhnout normálně. Nejhorší na tom je, že je to poněkud sporadická závada, obvykle jede normálně, ale občas z ničeho nic kousanec a nejede.
Díky za každou radu Zoun.
Naposledy upravil(a) zizalak dne 17 lis 2009, 13:41, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Další poznatky, třeba něco někoho napadane

Příspěvek od zizalak »

Dneska jsem se konečně dostal trochu k experimetnování.

Ještě pro doplnení závady, auto při brždění hrozně kopalo do brzdového pedálu.

Odpojil jsem podtlakovou hadičku regulace turba (wastegate) a auto se chovalo téměř stejně jako když dojde k výpadku tahu. Prošel jsem tedy všechny podtalkové hadičky a gumové "účko" na tandemovém čerpadle, kam vede jedna z potlakových hadiček bylo absolutně prodřené. Místo něj jsem dal 3mm hadičku na přepady, které jsem při té příležitosti udělal taky.

Kopání do brzdy se značně utlumilo, ale pořád je to znát, všimnul jsem si, že hadice mezi válcem a tandemovým čerpadlem.- ta silnější, má vůli v konconvce - nacvakávací koncovka na čerpadlo. Předpokládám, tedy že to bude tím. Umí někdo popsat jak tandemové čerpadlo pomáhá brzdit? Resp jaký je vztah a funce podtlakové hadičky přicházenící od turba přes ventil do čerpadla?

Výpadek výkonu se za testovací jízdy dostavil jen jednou, opět to samé - motor zvadnul, točil se max do 4000 otáček.

Může výpadek způsobovat netěsná hadice mezi tandemových čerpadlem a brzdovým válcem?

Jinak závada se vyskytuje pouze za studena, za tepla jede auto jako čert. [/b]
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tyhle motory neznám, ale na dieselu máš podtlakovou pumpu, která dělá podtlak na brzdy + všude kde se využívá, tedy na regulaci turba ( když není přetlaková ), EGR ventil atd atd.

Jestli máš někde díru a podtlak se ztrácí můžou ti blbnout jak brzdy tak regulace turba.
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

Pokud to tedy chápu správně tandemové čerpadlo, ten váleček z boku hlavy vyrabí podtlak? Tady je obrázek (je z Vectry, ale motor je stejný). Obrázek
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tady je tandem jak u VW TDi PD?
Každopádně je to podtlaková pumpa, nejdří utěsni systém a pak řeš další závady.
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Systém utěsněn

Příspěvek od zizalak »

Tak jsem prošel podtlakové hadičky, vše co byl podezřelé jsem nahradil hadičkou na přepady. Závada se zlepšila, ale pořád to občas přestane táhnout. Včera jsem demontoval EGR ventil, vyčistli jsem ho, vyzkoušel, pohybuje se na silnější stisk mezi rukama.

Závada je to skutečně zákeřná. Včera už jsem myslel, jak je vyhráno, ujel jsem 10 km, auto šlo krásně za plynem. Dneska ráno průtrž mračen cesta 42 km ani jeden výpadek. Cesta zpět zase 42 km, cca od 1/3 cesta jak traktorem. Zastavil jsem chvilku rozpojil hadičku od přetlaku profouknul ústy sem tam a zase domů dobré. Vypadá to , že by mohlo mít vliv delší působení tepla.

Podezírám tedy podtalové ventily? viz fotka. Ještě dva jsou dole pod airboxem.

Víte někdo, jak ventil funguje?

Zda-li na 12+ se má otevřít nebo uzavřít?

Co má vydržet? Při foukání pusou a vypnutém motoru ho profouknu tam i zpět, při sání vzduchu dovnitř (směr od tandemu) jde podstatně hůř.


Obrázek
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

to neni tandemovy cerpadlo, ale vyveva...
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

Aha, takže vývěva vyvváří podtlak jednak pro brzdový válec a druhak pro systém regulace EGR ventilu, turba atd. OK z toho vy vyplývalo, že ventily se na 12+ otevřou, nebo je tam nějaká plynulá napěťová regulace?
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Ta regulace je napájením napěťovými obdélníky s proměnnou střídou.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

takže bez osciloskopu jsem v ... Ted se to uklidnilo, tak to snad přestane.
Ludra
Přispěvovatel
Příspěvky: 298
Registrován: 08 říj 2007, 11:21
Odpovědi: 0
Bydliště: u Brna

jaký motor

Příspěvek od Ludra »

motor je od bmw NEBO isuzu, V TÉ oMEZE?
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

Motor je Isuzu, BMW jsou 6valy TDS přiškrcené na 96KW.
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

Už to to tu zase, jednička nejde, dvojka nejede, trojka chytne otáčky táhne jak má. Existuje nějaká možnost jak proměřit vývěvu a zkontorlovat podtlakové ventily? Díky za každou radu. Z.
1NIO1
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 08 kvě 2007, 07:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od 1NIO1 »

zaprve je potreba na diag a vycist zavadu a pak laborovat. muze to byt vadny selenoidni ventil ovladani nebo vaha vzduchu nebo zakarbonovane leopatky turba ktere se zatepla pridrou a auto aby se nepreplnilo hodi do nouzaku a odpoji se vykon naft. cerpadla.

1nio1@seznam.cz
stefi
Přispěvovatel
Příspěvky: 803
Registrován: 14 pro 2008, 16:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od stefi »

u tohto auta sa mi 2-krat stalo ze presne toto robi podtlakova vyveva nova je draha jak svina tusim 300-400E diagnostiku spravis takym budickom na podtlak mozes pouzit napr z zariadenia na dojeni krav (noteeth) (LOL) alebo za jazdy niekolkokrat vyslapnes rychle za sebou brzdovy pedal a sledujes kontrolku na pristrojovke ci sa rozsvieti a live data inak pamet zavad ta bude zavadzat nezmyslami ako erg ventil a pod
Odpovědět

Zpět na „Opel“