Omega "C"-2.0 DTI-výpadky výkonu-přidána live data
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Omega "C"-2.0 DTI-výpadky výkonu-přidána live data
Ahoj všem,
mám problém s Omegou "C". Motor zřejmě občas v průběhu jízdy spadne do nouzového režimu. Obvykle při rozjezdu na jedničku a dvojku (při vyšlápnutí spojky motor nejde do víc než do 4000 rpm, auto netáhne), většinou se rozjede až na trojku a začne táhnout normálně. Nejhorší na tom je, že je to poněkud sporadická závada, obvykle jede normálně, ale občas z ničeho nic kousanec a nejede.
Díky za každou radu Zoun.
mám problém s Omegou "C". Motor zřejmě občas v průběhu jízdy spadne do nouzového režimu. Obvykle při rozjezdu na jedničku a dvojku (při vyšlápnutí spojky motor nejde do víc než do 4000 rpm, auto netáhne), většinou se rozjede až na trojku a začne táhnout normálně. Nejhorší na tom je, že je to poněkud sporadická závada, obvykle jede normálně, ale občas z ničeho nic kousanec a nejede.
Díky za každou radu Zoun.
Naposledy upravil(a) zizalak dne 17 lis 2009, 13:41, celkem upraveno 4 x.
Další poznatky, třeba něco někoho napadane
Dneska jsem se konečně dostal trochu k experimetnování.
Ještě pro doplnení závady, auto při brždění hrozně kopalo do brzdového pedálu.
Odpojil jsem podtlakovou hadičku regulace turba (wastegate) a auto se chovalo téměř stejně jako když dojde k výpadku tahu. Prošel jsem tedy všechny podtalkové hadičky a gumové "účko" na tandemovém čerpadle, kam vede jedna z potlakových hadiček bylo absolutně prodřené. Místo něj jsem dal 3mm hadičku na přepady, které jsem při té příležitosti udělal taky.
Kopání do brzdy se značně utlumilo, ale pořád je to znát, všimnul jsem si, že hadice mezi válcem a tandemovým čerpadlem.- ta silnější, má vůli v konconvce - nacvakávací koncovka na čerpadlo. Předpokládám, tedy že to bude tím. Umí někdo popsat jak tandemové čerpadlo pomáhá brzdit? Resp jaký je vztah a funce podtlakové hadičky přicházenící od turba přes ventil do čerpadla?
Výpadek výkonu se za testovací jízdy dostavil jen jednou, opět to samé - motor zvadnul, točil se max do 4000 otáček.
Může výpadek způsobovat netěsná hadice mezi tandemových čerpadlem a brzdovým válcem?
Jinak závada se vyskytuje pouze za studena, za tepla jede auto jako čert. [/b]
Ještě pro doplnení závady, auto při brždění hrozně kopalo do brzdového pedálu.
Odpojil jsem podtlakovou hadičku regulace turba (wastegate) a auto se chovalo téměř stejně jako když dojde k výpadku tahu. Prošel jsem tedy všechny podtalkové hadičky a gumové "účko" na tandemovém čerpadle, kam vede jedna z potlakových hadiček bylo absolutně prodřené. Místo něj jsem dal 3mm hadičku na přepady, které jsem při té příležitosti udělal taky.
Kopání do brzdy se značně utlumilo, ale pořád je to znát, všimnul jsem si, že hadice mezi válcem a tandemovým čerpadlem.- ta silnější, má vůli v konconvce - nacvakávací koncovka na čerpadlo. Předpokládám, tedy že to bude tím. Umí někdo popsat jak tandemové čerpadlo pomáhá brzdit? Resp jaký je vztah a funce podtlakové hadičky přicházenící od turba přes ventil do čerpadla?
Výpadek výkonu se za testovací jízdy dostavil jen jednou, opět to samé - motor zvadnul, točil se max do 4000 otáček.
Může výpadek způsobovat netěsná hadice mezi tandemových čerpadlem a brzdovým válcem?
Jinak závada se vyskytuje pouze za studena, za tepla jede auto jako čert. [/b]
Systém utěsněn
Tak jsem prošel podtlakové hadičky, vše co byl podezřelé jsem nahradil hadičkou na přepady. Závada se zlepšila, ale pořád to občas přestane táhnout. Včera jsem demontoval EGR ventil, vyčistli jsem ho, vyzkoušel, pohybuje se na silnější stisk mezi rukama.
Závada je to skutečně zákeřná. Včera už jsem myslel, jak je vyhráno, ujel jsem 10 km, auto šlo krásně za plynem. Dneska ráno průtrž mračen cesta 42 km ani jeden výpadek. Cesta zpět zase 42 km, cca od 1/3 cesta jak traktorem. Zastavil jsem chvilku rozpojil hadičku od přetlaku profouknul ústy sem tam a zase domů dobré. Vypadá to , že by mohlo mít vliv delší působení tepla.
Podezírám tedy podtalové ventily? viz fotka. Ještě dva jsou dole pod airboxem.
Víte někdo, jak ventil funguje?
Zda-li na 12+ se má otevřít nebo uzavřít?
Co má vydržet? Při foukání pusou a vypnutém motoru ho profouknu tam i zpět, při sání vzduchu dovnitř (směr od tandemu) jde podstatně hůř.

Závada je to skutečně zákeřná. Včera už jsem myslel, jak je vyhráno, ujel jsem 10 km, auto šlo krásně za plynem. Dneska ráno průtrž mračen cesta 42 km ani jeden výpadek. Cesta zpět zase 42 km, cca od 1/3 cesta jak traktorem. Zastavil jsem chvilku rozpojil hadičku od přetlaku profouknul ústy sem tam a zase domů dobré. Vypadá to , že by mohlo mít vliv delší působení tepla.
Podezírám tedy podtalové ventily? viz fotka. Ještě dva jsou dole pod airboxem.
Víte někdo, jak ventil funguje?
Zda-li na 12+ se má otevřít nebo uzavřít?
Co má vydržet? Při foukání pusou a vypnutém motoru ho profouknu tam i zpět, při sání vzduchu dovnitř (směr od tandemu) jde podstatně hůř.

jaký motor
motor je od bmw NEBO isuzu, V TÉ oMEZE?
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
zaprve je potreba na diag a vycist zavadu a pak laborovat. muze to byt vadny selenoidni ventil ovladani nebo vaha vzduchu nebo zakarbonovane leopatky turba ktere se zatepla pridrou a auto aby se nepreplnilo hodi do nouzaku a odpoji se vykon naft. cerpadla.
1nio1@seznam.cz
1nio1@seznam.cz
u tohto auta sa mi 2-krat stalo ze presne toto robi podtlakova vyveva nova je draha jak svina tusim 300-400E diagnostiku spravis takym budickom na podtlak mozes pouzit napr z zariadenia na dojeni krav
alebo za jazdy niekolkokrat vyslapnes rychle za sebou brzdovy pedal a sledujes kontrolku na pristrojovke ci sa rozsvieti a live data inak pamet zavad ta bude zavadzat nezmyslami ako erg ventil a pod

