OII 2.0 TDI-PD (BMM s DPF) občas cukne

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

OII 2.0 TDI-PD (BMM s DPF) občas cukne

Příspěvek od dhfool »

Prosím zase o radu...
Řeším Scouta 4x4, který občas po přeřazení škubne. Někdy málo, někdy hodně. Většinou z 1. na 2. stupeň. Dlouho mi to zákazník říkal, ale nikdy to nebyl schopen "nasimulovat" ,až dneska se to stalo i mně.

Motor na zlomek sekundy škubne, jako by vypnul vstřik.
V drtivé většině je to po přeřazení a následné akceleraci z 1 na 2 (podle síly akcelerace se odvíjí i síla škubnutí) méně často z 2 na 3.
ŘJ bez chyb. Nemá někdo nápad čím to může být?
Chtěl jsem odpojit EGR, ale má to DPF a je potřeba s tím pár dní jezdit, aby se to projevilo. Popř. mě napadl samotný DPF... Netušíte, jak se projevuje jeho regenerace, nebo jak vagem zkontrolovat jeho stav?

Haldex to nedělá, po tom jsme šli první, protože slyšel při tom škubnutí zachrastit něco vzadu, ale to byl asi kardan, nebo rozvodovka, jak se vymezily vůle. Každopádně to dělá i bez kardanu...

Díky za nápady a rady (crazy)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Pokial sa ukonci aktivna regeneracia filtra pevnych castic (DPF) tak v momente ukoncenia s autom skubne resp. cukne. Ale aktivnu (riadenu) regeneraciu DPF RJ motora zahaji iba pri dodrzani urcitych specifickych podmienok (pokial je ten filter naplneny) napr. vozidlo sa musi pohybovat ustalenou rychlostou min. nad 64km/h a pod. Co v tvojom pripade nieje dodrzane kedze pri preradzovani z 1 do 2 nemas ustalenu rychlost a uz vobec nie nad 64km/h. Takze DPF by som zatial vylucil.
Naposledy upravil(a) TDI tech dne 06 říj 2009, 19:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

spinac na spojkovom pedali ? mne tiez obcas takto cukne, zvycajne pri prudsom rozbiehani a preradovani a vysledoval som ze vtedy vacsinou nepustim spojk. pedal uplne a spinac nezopne...
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Ale to by asi prebliklo ASR :? kazdopadne sa mi tato teoria vidi ako mozna pricina toho skubnutia.
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

TDI tech píše:Ale to by asi prebliklo ASR :? kazdopadne sa mi tato teoria vidi ako mozna pricina toho skubnutia.
zas az take prudke nie aby reagovalo ASR :) ono staci skor slapnut na plyn nez pustit spojku uplne na doraz..tusim aj v nejakom SSP od tychto motorov je popisane ze ten spinac je tam aj na to ze zabranuje sklbaniu/traseniu (shudder..) motora pri preradovani..a z 1 do 2 to ide vcelku rychlo :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

a vysledoval som ze vtedy vacsinou nepustim spojk. pedal uplne a spinac nezopne...
To je přesně ono! Taky jsem měl podezření na spínač spojky, ve VAGu se tváří funkční, ale když ve vagu hlásí již sepnutí spojky, tak spojka je ještě v tahu/prokluzu. Taky jsem někde četl, že při sešlápnutí spojky se optimalizují i další hodnoty vstřikování i kvůli emisím a spotřebě. Můžu ho zkusit vyměnit, nebo seřídit tak, aby hlásil správný stav. A uvidíme. Metoda pokus omyl (crazy)
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

je tam hallov snimac, na tej spojke.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Aha, inovace? Takže to seřídit nepůjde?
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

dhfool píše:Aha, inovace? Takže to seřídit nepůjde?
ee, ten snimac dost presne zistuje polohu zoslapnutia spojky.. funguje na hallovom principe.

Obrázek
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Tím "dost přesně" myslíš, že snímá přesnou polohu? Protože pak bych tam čekal spíš nějaký potenciometr, než Hall.
Předpokládám, že ten hall snímá spíš signál rozepnuto-sepnuto.

Co když ten spínač odpojím?
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

dhfool píše:Tím "dost přesně" myslíš, že snímá přesnou polohu? Protože pak bych tam čekal spíš nějaký potenciometr, než Hall.
Předpokládám, že ten hall snímá spíš signál rozepnuto-sepnuto.

Co když ten spínač odpojím?

snima presne polohu. nie stav 1/0
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

dhfool píše:Tím "dost přesně" myslíš, že snímá přesnou polohu? Protože pak bych tam čekal spíš nějaký potenciometr, než Hall.
Předpokládám, že ten hall snímá spíš signál rozepnuto-sepnuto.

Co když ten spínač odpojím?
ked ho odpojis - nudzovy stav. zacnu trvalo svietit brzdove svetla :)
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Taky asi vyhlásím "nouzový stav" .... (wallbash)

Tak jinak, když teda snímá přesnou polohu, tak by se měla dát někde ve vagu přečíst, eventuelně by mohlo jít nějaké "základní nastavení" ,kdy řj řeknu, že teď je spojka v nulové poloze... Co myslíš?

Díky za trpělivost. Mně už dochází (crazy)
karadžo
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 19 bře 2009, 19:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Doksy

Příspěvek od karadžo »

Tak to se budu po tom snímači podívat a popřípadě sehnat,mám tem samej problém na mém PD 85kw,rv,99-jen s tou vyjímkou že mě to dělá od přeřezení z 2 na 3 a víš.1 a 2 prostě nic. :? Jen sem spozoroval že když přeřadím tak pustím spojku a nechám klesnout otáčky a pak mu naložím tak to většinou neškubne (wallbash) ale takhle se jezdit nedáje to jak na houpačce (crazy)
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

karadžo píše:Tak to se budu po tom snímači podívat a popřípadě sehnat,mám tem samej problém na mém PD 85kw,rv,99-jen s tou vyjímkou že mě to dělá od přeřezení z 2 na 3 a víš.1 a 2 prostě nic. :? Jen sem spozoroval že když přeřadím tak pustím spojku a nechám klesnout otáčky a pak mu naložím tak to většinou neškubne (wallbash) ale takhle se jezdit nedáje to jak na houpačce (crazy)
ty mas iny snimac ;) mas klasiku zap \ vyp na spojkovom pedaly
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“