
"vanocni stromecek " ...
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ty zakladni jsem prosel .. ,ale muzu se na ne podivat jeste jednou ..Slavkov píše:Hele možná trochu mimo, ale když už jsi zkoušel všemožné a nic... přece jenom je to trapná elektronika... co zkusit pořádně projít kostřící body
dokaze nekdo poradit,kde vsude se kostrici bidy nachazi .. ??
P.S. preci jen jsem elektrikar nikdy nebyl a asi nikdy nebudu ..

Řešení od Škoda.
Spojení offline
Technická produktová informace Číslo případu: 2014649/2
Výpadky funkce panelu přístrojů Datum zveřejnění: 14.4.2008
Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny
Výpadky funkce panelu přístrojů (4.7-520.1)
Při volnoběhu, za jízdy nebo při zapnutí stěračů dojde k výpadku ukazatelů a vynulování denního počítadla km a hodin. Vynulování denního počítadla km a hodin je důležitým průvodním projevem této závady.
Tato instrukce se týká pouze vozidel Fabia s motorizacemi 1,0/37 kW, 1,4/44 kW a 1,4/50 kW. Instrukce slouží pouze jako vodítko při hledání příčin závady. Každá závada panelu přístrojů nemusí být odstraněna zde uvedeným způsobem, jedná se pouze o nejčastější námi zjištěné příčiny popisovaného projevu.
Technické pozadí
A) Podpětí na napájení panelu přístrojů, způsobené např. zapnutím stěračů.
B) Přepětí na napájení panelu přístrojů, způsobené indukcí napětí v palubní síti vozidla.
Panel přístrojů je vybaven ochranou proti napěťovým špičkám z důvodu možného poškození elektronických součástek. Pokud napěťová ochrana vyřadí panel přístrojů z funkce, dochází k podobnému projevu, jako by byl panel odpojen od napájecího napětí (dojde k vynulování hodin a denního počítadla km).
Zavedení v sérii
Opatření
A) Kontrolou, popř. zkušební jízdou zjistit, v jakém režimu nebo při zapnutí kterého spotřebiče k podpětí v napájení panelu přístrojů dochází. Obvyklou příčinou je závada motorku stěračů. Pokud se tato příčina skutečně prokáže, doporučujeme nahradit původní motorek stěračů motorkem s varistorem (číslo dílu s indexem „A“). Jestliže se výměnou motorku závada neodstraní, doporučujeme kontaktovat formou žádosti o technickou radu oddělení TSC.
B) K přepětí v palubní síti dochází vlivem indukce napětí z vysokonapěťových komponentů zapalování motoru. Dle provedených analýz je projev způsoben zapalovacími svíčkami před koncem jejich životnosti nebo jinak vadnými, případně použitím neoriginálních zapalovacích svíček. Doporučujeme výměnu všech zapalovacích svíček. Je nutno použít výhradně svíčky schválené pro daný typ motoru (viz níže uvedená tabulka). Pokud se výměnou zapalovacích svíček závada neodstraní, doporučujeme výměnu zapalovací lišty a jestliže je i nadále výsledek opravy negativní, doporučujeme kontaktovat formou žádosti o technickou radu oddělení TSC.
Pokyny k originálním dílům
Schválené typy zapalovacích svíček:
1,0/37kW NGK BKR6ETA-10 101 000 065AA
1,4/44,50 kW Champion RC89PYC
Brisk DR15TC 101 000 049AC
101 000 060AA
Spojení offline
Technická produktová informace Číslo případu: 2014649/2
Výpadky funkce panelu přístrojů Datum zveřejnění: 14.4.2008
Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny
Výpadky funkce panelu přístrojů (4.7-520.1)
Při volnoběhu, za jízdy nebo při zapnutí stěračů dojde k výpadku ukazatelů a vynulování denního počítadla km a hodin. Vynulování denního počítadla km a hodin je důležitým průvodním projevem této závady.
Tato instrukce se týká pouze vozidel Fabia s motorizacemi 1,0/37 kW, 1,4/44 kW a 1,4/50 kW. Instrukce slouží pouze jako vodítko při hledání příčin závady. Každá závada panelu přístrojů nemusí být odstraněna zde uvedeným způsobem, jedná se pouze o nejčastější námi zjištěné příčiny popisovaného projevu.
Technické pozadí
A) Podpětí na napájení panelu přístrojů, způsobené např. zapnutím stěračů.
B) Přepětí na napájení panelu přístrojů, způsobené indukcí napětí v palubní síti vozidla.
Panel přístrojů je vybaven ochranou proti napěťovým špičkám z důvodu možného poškození elektronických součástek. Pokud napěťová ochrana vyřadí panel přístrojů z funkce, dochází k podobnému projevu, jako by byl panel odpojen od napájecího napětí (dojde k vynulování hodin a denního počítadla km).
Zavedení v sérii
Opatření
A) Kontrolou, popř. zkušební jízdou zjistit, v jakém režimu nebo při zapnutí kterého spotřebiče k podpětí v napájení panelu přístrojů dochází. Obvyklou příčinou je závada motorku stěračů. Pokud se tato příčina skutečně prokáže, doporučujeme nahradit původní motorek stěračů motorkem s varistorem (číslo dílu s indexem „A“). Jestliže se výměnou motorku závada neodstraní, doporučujeme kontaktovat formou žádosti o technickou radu oddělení TSC.
B) K přepětí v palubní síti dochází vlivem indukce napětí z vysokonapěťových komponentů zapalování motoru. Dle provedených analýz je projev způsoben zapalovacími svíčkami před koncem jejich životnosti nebo jinak vadnými, případně použitím neoriginálních zapalovacích svíček. Doporučujeme výměnu všech zapalovacích svíček. Je nutno použít výhradně svíčky schválené pro daný typ motoru (viz níže uvedená tabulka). Pokud se výměnou zapalovacích svíček závada neodstraní, doporučujeme výměnu zapalovací lišty a jestliže je i nadále výsledek opravy negativní, doporučujeme kontaktovat formou žádosti o technickou radu oddělení TSC.
Pokyny k originálním dílům
Schválené typy zapalovacích svíček:
1,0/37kW NGK BKR6ETA-10 101 000 065AA
1,4/44,50 kW Champion RC89PYC
Brisk DR15TC 101 000 049AC
101 000 060AA
kluciiiii,takze ujeto dalsich cca 50 km a zatim v pohode ..
zeptam se ale na jinou vec .. budu asi nasledne bojovat s tim ABK .. jak uz jsem psal v jinem postu - ta chybova hlaska nam nejde vymazat .. ale zkusim zajet do skodovky a nechta ji vymazat tam ..
a ted k otazce .. pokud bych neuspel , co by to znamenalo .. ?? novy volnat s bagem ?? novy pouze bag ?? nova ridici jednotka bagu ??
diky moc za rady ..

zeptam se ale na jinou vec .. budu asi nasledne bojovat s tim ABK .. jak uz jsem psal v jinem postu - ta chybova hlaska nam nejde vymazat .. ale zkusim zajet do skodovky a nechta ji vymazat tam ..
a ted k otazce .. pokud bych neuspel , co by to znamenalo .. ?? novy volnat s bagem ?? novy pouze bag ?? nova ridici jednotka bagu ??

diky moc za rady ..

Tak smazat chyby se samozřejmě nepodařilo. Auto má jen jeden pytel. Ihned po smazání vypíše znova tyto chyby:
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 6Q0 909 605 H
Komponent a/nebo - verze: 03 AIRBAG VW5 0004
Kódodvání softwaru: 12339
Kód opravny: WSC 13765
3 Nalezeny chyby:
01299 - Diagnosticke rozhrani datove sbernice (J533)
49-10 - bez komunikace - Sporadicky
65535 - rid.jedn. vadna
00-10 - - - Sporadicky
00588 - Roznetka airbagu (strana ridice) (N95)
32-10 - hodnota odporu prilis velka - Sporadicky
Takže to vypadá na ten známej problém s jednotkou pytlů 65535. Zajímavý je, že sme tu jednotku načetli asi dvacetkrát, chyby byly odmazány a no problem. A po jednadvacáty bum.
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 6Q0 909 605 H
Komponent a/nebo - verze: 03 AIRBAG VW5 0004
Kódodvání softwaru: 12339
Kód opravny: WSC 13765
3 Nalezeny chyby:
01299 - Diagnosticke rozhrani datove sbernice (J533)
49-10 - bez komunikace - Sporadicky
65535 - rid.jedn. vadna
00-10 - - - Sporadicky
00588 - Roznetka airbagu (strana ridice) (N95)
32-10 - hodnota odporu prilis velka - Sporadicky
Takže to vypadá na ten známej problém s jednotkou pytlů 65535. Zajímavý je, že sme tu jednotku načetli asi dvacetkrát, chyby byly odmazány a no problem. A po jednadvacáty bum.
Oct asv 2000, DieselPower
takze jsem trosku patral po netu a dosel jsem k nasledujicimu zaveru ..
65535 - rid.jedn. vadna - tato serie byla pry vadna .. 6Q0 909 605 H (A)? ... je to serie bagu z let 2000 - 2001 .. coz by odpovidalo ..
chyba se projevi az po nacteni akcnich clenu , pri klasickem scanovani jednotky je vse v poradku az do zminovaneho nacteni akcnich clenu - Pajo,tusis,zda jsme neco takoveho delali .. ??
reseni : jedine preflashovat jednotku bagu,ale na to asi budem s kamosem kratky ..
Paja 19 mi psal,ze na to existuje nejaky programek,ktery jede pod DOSem - jakysi airbag.exe .. a jede pod kabelem kkl vag-com .. co vy na to .. ??
tady jsem nasel odkaz ..
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 1f4d92df1b
jelikoz ale mam myslim notas pouze s USB a ne COM portem tak to asi nedam .. nekdo z okoli Pardubic se nenasel .. ?? diky moc ..
65535 - rid.jedn. vadna - tato serie byla pry vadna .. 6Q0 909 605 H (A)? ... je to serie bagu z let 2000 - 2001 .. coz by odpovidalo ..

chyba se projevi az po nacteni akcnich clenu , pri klasickem scanovani jednotky je vse v poradku az do zminovaneho nacteni akcnich clenu - Pajo,tusis,zda jsme neco takoveho delali .. ??

reseni : jedine preflashovat jednotku bagu,ale na to asi budem s kamosem kratky ..
Paja 19 mi psal,ze na to existuje nejaky programek,ktery jede pod DOSem - jakysi airbag.exe .. a jede pod kabelem kkl vag-com .. co vy na to .. ??

tady jsem nasel odkaz ..
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 1f4d92df1b
jelikoz ale mam myslim notas pouze s USB a ne COM portem tak to asi nedam .. nekdo z okoli Pardubic se nenasel .. ?? diky moc ..

Re: "vanocni stromecek " ...
Vadne servoriadenie-skrat can bus.knedlik píše:Ahojda vsem,vim,ze toto je forum o naftovych motorech,ale uz jsem se tady hodne dozvedel a to mam Fabii 1.4 Mpi ..takze zkusim dotaz a doufam,ze dokazete poradit ..
predem podotykam,ze jsem si tady o tom problemu precetl vse,hodne veci jsem zkusil,ale vysledek porad zadny .. a uz jsem vazne zoufaly ..
takze asi pred rokem mi zacal svitit bag .. po vymazu vagem vzdy chvili sekal dobrotu,ale po nejake dobe se zase rozsvitil .. zacal jsem se na tento problem soustredit a zjistil jsem,ze se rozsvecuje pri tzv. " restartu " komplet palubky .. cili,ze se rozsviti najednou skoro vsechny kontrolky,rucicky spadnou a a zase se vse vrati do normalu .. nekdy bag zhasnul,nekdy ne .. vinu jsem prikladal jednoznacne kabelovemu svazku .. jiz tou dobou byl vyvesen a odmotan .. znamy me ho jeste komplet prtekontroloval a opravil nejake vetve,ktere se mu zdaly spatne .. jezdil jsem asi dva dny a opet " vanocni stromecek " .. situace se postupne zhorsovala .. po zkratu zustalo svitit mazani a kontrolka servorizeni .. ,ktere po nejake dobe prestavalo fungovat .. a podobne .. pokud jsem ale zhazl motor a znovu nastartoval,vse bylo v poradku .. jinak pristrojova deska vymenena,takze ta v neporadku nebude .. ted o vikendu jsem s kamradem rozdelal celou palubku,zkontroloval vsechny kabely,konektory,zda neni nekde neco vyklepaneho,vyjiskreneho a podobne .. nikde jsme nic nenasli .. a dela to porad ..
dokazete prosim nekdo poradit,co delat dal .. ?? v aute je dodelany originalni central,okenka v elektrice,tempomat,ale vse od lidi,kteri tomu rozumi a neverim,ze by nekde udelali chybu ..
jsem z Pardubic,kdyby nahodou nekdo vedel o nekom sikovnem z okoli ..
diky moc vem za rady a poznatky ..
Knedlik ..
Re: "vanocni stromecek " ...
Co tě k tomu závěru vede ?? Vypisuje to jednotka ABG.amigo píše:Vadne servoriadenie-skrat can bus.knedlik píše:Ahojda vsem,vim,ze toto je forum o naftovych motorech,ale uz jsem se tady hodne dozvedel a to mam Fabii 1.4 Mpi ..takze zkusim dotaz a doufam,ze dokazete poradit ..
predem podotykam,ze jsem si tady o tom problemu precetl vse,hodne veci jsem zkusil,ale vysledek porad zadny .. a uz jsem vazne zoufaly ..
takze asi pred rokem mi zacal svitit bag .. po vymazu vagem vzdy chvili sekal dobrotu,ale po nejake dobe se zase rozsvitil .. zacal jsem se na tento problem soustredit a zjistil jsem,ze se rozsvecuje pri tzv. " restartu " komplet palubky .. cili,ze se rozsviti najednou skoro vsechny kontrolky,rucicky spadnou a a zase se vse vrati do normalu .. nekdy bag zhasnul,nekdy ne .. vinu jsem prikladal jednoznacne kabelovemu svazku .. jiz tou dobou byl vyvesen a odmotan .. znamy me ho jeste komplet prtekontroloval a opravil nejake vetve,ktere se mu zdaly spatne .. jezdil jsem asi dva dny a opet " vanocni stromecek " .. situace se postupne zhorsovala .. po zkratu zustalo svitit mazani a kontrolka servorizeni .. ,ktere po nejake dobe prestavalo fungovat .. a podobne .. pokud jsem ale zhazl motor a znovu nastartoval,vse bylo v poradku .. jinak pristrojova deska vymenena,takze ta v neporadku nebude .. ted o vikendu jsem s kamradem rozdelal celou palubku,zkontroloval vsechny kabely,konektory,zda neni nekde neco vyklepaneho,vyjiskreneho a podobne .. nikde jsme nic nenasli .. a dela to porad ..
dokazete prosim nekdo poradit,co delat dal .. ?? v aute je dodelany originalni central,okenka v elektrice,tempomat,ale vse od lidi,kteri tomu rozumi a neverim,ze by nekde udelali chybu ..
jsem z Pardubic,kdyby nahodou nekdo vedel o nekom sikovnem z okoli ..
diky moc vem za rady a poznatky ..
Knedlik ..
TO Knedlik: Tu sběrnici bych ale zkontroloval. Vzhledem k tomu, že je tam i závada jednoho pytle, tak se ta jednotka o něco snaží a úplně kožená asi nebude. Může to být ale i závada, která je tam zapsána už nějakou dobu a s tou aktuální nesouvisí. Zkus někoho sehnat, kdo ti ji přepíše, pokud to nebude dražší, než nová / starší leč báječná

Re: "vanocni stromecek " ...
myslim,ze Amigo neodpovidal na ten BAG,ale na ten problem s budikama ..m_toy píše:Co tě k tomu závěru vede ?? Vypisuje to jednotka ABG.amigo píše:Vadne servoriadenie-skrat can bus.knedlik píše:Ahojda vsem,vim,ze toto je forum o naftovych motorech,ale uz jsem se tady hodne dozvedel a to mam Fabii 1.4 Mpi ..takze zkusim dotaz a doufam,ze dokazete poradit ..
predem podotykam,ze jsem si tady o tom problemu precetl vse,hodne veci jsem zkusil,ale vysledek porad zadny .. a uz jsem vazne zoufaly ..
takze asi pred rokem mi zacal svitit bag .. po vymazu vagem vzdy chvili sekal dobrotu,ale po nejake dobe se zase rozsvitil .. zacal jsem se na tento problem soustredit a zjistil jsem,ze se rozsvecuje pri tzv. " restartu " komplet palubky .. cili,ze se rozsviti najednou skoro vsechny kontrolky,rucicky spadnou a a zase se vse vrati do normalu .. nekdy bag zhasnul,nekdy ne .. vinu jsem prikladal jednoznacne kabelovemu svazku .. jiz tou dobou byl vyvesen a odmotan .. znamy me ho jeste komplet prtekontroloval a opravil nejake vetve,ktere se mu zdaly spatne .. jezdil jsem asi dva dny a opet " vanocni stromecek " .. situace se postupne zhorsovala .. po zkratu zustalo svitit mazani a kontrolka servorizeni .. ,ktere po nejake dobe prestavalo fungovat .. a podobne .. pokud jsem ale zhazl motor a znovu nastartoval,vse bylo v poradku .. jinak pristrojova deska vymenena,takze ta v neporadku nebude .. ted o vikendu jsem s kamradem rozdelal celou palubku,zkontroloval vsechny kabely,konektory,zda neni nekde neco vyklepaneho,vyjiskreneho a podobne .. nikde jsme nic nenasli .. a dela to porad ..
dokazete prosim nekdo poradit,co delat dal .. ?? v aute je dodelany originalni central,okenka v elektrice,tempomat,ale vse od lidi,kteri tomu rozumi a neverim,ze by nekde udelali chybu ..
jsem z Pardubic,kdyby nahodou nekdo vedel o nekom sikovnem z okoli ..
diky moc vem za rady a poznatky ..
Knedlik ..
TO Knedlik: Tu sběrnici bych ale zkontroloval. Vzhledem k tomu, že je tam i závada jednoho pytle, tak se ta jednotka o něco snaží a úplně kožená asi nebude. Může to být ale i závada, která je tam zapsána už nějakou dobu a s tou aktuální nesouvisí. Zkus někoho sehnat, kdo ti ji přepíše, pokud to nebude dražší, než nová / starší leč báječná

jinak ty mluvis asi k tomu BAGU,ze .. ?? jak to myslis zkontrolovat tu sbernici .. ??