zvýšení výkonu 1Z

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43
Odpovědi: 0

zvýšení výkonu 1Z

Příspěvek od Golf-GT »

Zdravím, měl bych dotaz ohledně zvýšení výkonu motoru u VW Golf III 1.9 tdi, jak je to s upravováním tohoto motoru? z jedný strany slyším že tento motor není vhodný upravovat kuli měkkým pístům a z druhé zase že je to nesmysl a dá se upravit jako ostatní motory, tak nevím co si mám myslet :( chtql bych tam dát trisky S 764 tak nevím jestli by to motor snesl, a jak dlouho by to vydrželo? dostal sem radu dát tam S 502, ale cena není moc rozdílná a když bych se do toho pouštěl tak radši víc než míň, děkuji za rady
Nms
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 11 srp 2008, 20:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Zábřeh

Příspěvek od Nms »

To jsme ma tom tejně (noteeth)
Golf 4 TDI 120KW, 6gang komplet Rieger.
Golf 2 1,9 TDI Poslední model koní moc
Brouk rozřířený 1,2 mazel
Závodní kára vw 1,6 16v 230ps
Uživatelský avatar
Red
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 21 kvě 2008, 14:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Red »

Ja mam 1Z 81 vstrikama a cipem a musim zaklepat, pohoda a jede to krasne (rofl) doporucuju - 1Z prej do 120-130 poniku uplne v pohode, vejs uz radsi ne.
Pokud chces dat jen trisky tak bych se toho nebal ;)
VW GOLF III_1.9 TDI, 66kW_1Z, *1995
LibangVW
Aktivista
Příspěvky: 1087
Registrován: 11 čer 2008, 18:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od LibangVW »

taky budu davat vstriky z 81kw tak uvidim co na to rekne motor kdyz ma najeto 350tis (LOL)
Nms
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 11 srp 2008, 20:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Zábřeh

Příspěvek od Nms »

Já mám taky trysky 81kw a bez problemu, jede to lip, ale sezen si ty ze staršího modelu co maji oteviraci tlak 190b ty jeste neplnili normu a jede to lip (LOL)
Golf 4 TDI 120KW, 6gang komplet Rieger.
Golf 2 1,9 TDI Poslední model koní moc
Brouk rozřířený 1,2 mazel
Závodní kára vw 1,6 16v 230ps
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od Golf-GT »

z 81 kw bych nechtěl, to mi příjde málo :) když už, tak FB S764 a chtěl jsem se zeptat proč se zaslepuje erg na turbu? projížděl jsem forum ale všude jsem našel jen popis, a jestli by to šlo na 1Z
Peťa34
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 03 zář 2008, 06:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Peťa34 »

Golf-GT píše:............ proč se zaslepuje erg na turbu? projížděl jsem forum ale všude jsem našel jen popis, a jestli by to šlo na 1Z
řešilo se to tu, zasírá se ti sání, si ho zkus rozdělat a uvidíš překvapení ;)
Jakýsi bílý flek :)
O1 ALH - Sprint 764 + GT1749VA + EGR OFF (soft) + MAF OFF (soft)+ KAT OFF + chip by Chipf. + puky TT + tlumiče Bilstein B4 - už minulost
Volvo V50 1,6D - už minulost
Škoda Superb 1.8 TSi
Uživatelský avatar
babajara
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 02 pro 2007, 21:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od babajara »

Golf-GT píše:z 81 kw bych nechtěl, to mi příjde málo :) když už, tak FB S764 a chtěl jsem se zeptat proč se zaslepuje erg na turbu? projížděl jsem forum ale všude jsem našel jen popis, a jestli by to šlo na 1Z
U mě po zaslepení se začalo turbo plnit o 100 až 150 otáček motoru dříve , za mnou méně kouře,ale dýl se motor ohřívá
GIII 1998 1.9TDI 66KW ALE. Bílej a v kombajnu. sprint 764, EGR OF.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

babajara píše:
Golf-GT píše:z 81 kw bych nechtěl, to mi příjde málo :) když už, tak FB S764 a chtěl jsem se zeptat proč se zaslepuje erg na turbu? projížděl jsem forum ale všude jsem našel jen popis, a jestli by to šlo na 1Z
U mě po zaslepení se začalo turbo plnit o 100 až 150 otáček motoru dříve , za mnou méně kouře,ale dýl se motor ohřívá
Je to logické, jelikož se nevrací ohřátý a bezkyslíkatý vzduch (z výfuku po spalovacím procesu) zpět do sání.
Studeného vzduchu se ti do válce vejde více než teplého (ostatně proto máme IC) a zde navíc s větším podílem kyslíku (potřebný k hoření).
Z merita věci vyplývá i to pomalejší zahřívání.
Jinak funkci EGR lze téměř eliminovat i VAG-em :D

K původnímu tématu, S764 jsou na 1Z v pohodě. V létě trochu briketek, když mu naložíš, jinak pohoda.
Myslím si, že je víc prasklých pístů na PD, než utavených 1Z 8)
GIV Variant TDi ???kW
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Studenyho vzduchu se tam vleze uplně stejně jako teplyho. Jde o to že studenej vzduch ma daleko vyšší hustotu a tim padem i hmotnost při stejnym oběmu a při zahřatí se daleko vic muže roztahnou a zvyšit tlak ve spalovacim prostoru,nehledě na to že je v něm i vice kyslíku.A vyjadřovat se o vyfukovych plynech jak o vzduchu taky neni zrovna přesny, z vyfuku by jsi se vzduchu moc nenadychal :D
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

tuner píše:Studenyho vzduchu se tam vleze uplně stejně jako teplyho. Jde o to že studenej vzduch ma daleko vyšší hustotu a tim padem i hmotnost při stejnym oběmu a při zahřatí se daleko vic muže roztahnou a zvyšit tlak ve spalovacim prostoru,nehledě na to že je v něm i vice kyslíku.A vyjadřovat se o vyfukovych plynech jak o vzduchu taky neni zrovna přesny, z vyfuku by jsi se vzduchu moc nenadychal :D
Rád slovíčkaříš? Tak jo, objemově se ho tam vejde stejně, molárně více :D Ještě můžeš zamachrovat se stavovou rovnicí plynu (ideálníhio) aplikovanou na reálnou směs (vzduch 78% N, 21% O,...), máš prostor 8)
Velmi se Ti omlouvám, že jsem si dovolil nazvat výfukové plyny bezkyslíkatým vzduchem, myslím si, že normální borci to pochopili.
Příště si asi i o půlnoci budu muset dávat pozor a vyjadřovat se jako na akademické půdě (rofl)

Nějaký reálný přínos na téma trysky do 1Z, či zaslepení EGR jako "tuner" k tématu nemáš?

Jinak aby ta diskuse měla také reálný přínos, tak tím VAGem by to mělo být takto:
motor, login 12233, specialní nastavení, kanál 3 a zvedat hodnotu (základ je 32768, strop 33768). Při maximu je EGR téměř stále uzavřen.
GIV Variant TDi ???kW
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Není to o machrovaní ani slovíčkařeni jen o upřesnění,protože pak spousta lidi někde vyklada jak když je vzduch studenej se ho do valce vleze vic, a pak jsou za trubky.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Tu nejakej ten přínos tedy. Píst 1ZObrázek
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od Golf-GT »

tuner píše:Tu nejakej ten přínos tedy. Píst 1ZObrázek
tak takovýhle píst bych v autě nechtěl (LOL)
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Však už je jen v regale a blok zahazenej v kopřivach
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“