katalyzator
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
no zas tak moc jich nebylo a kdyz tak ty katalyzatory odchazeli rychlejs nez trubky od vejfuku jinak pokud si ten prispevek precet celej tak jsem psal,ze do auta na litani jo jinak ze ne ja jsem ten posledni ktery by chtel nicit zivotni prostredi jinak to ze ty katalizatory stali za prd si nevymislim v 1.semestru v aplikovane ekologii se to bere v celku podrobne v souvisosti s Losangelskym smogem to je totiz mnesto ktere s tim ma nejvetsi problemy na svete a delali tam statistiky osobnich automobilu a u toho prave zjistovali problem efektivnosti katalizatoru u ruzne starych aut jinak je pravdou ze v zapadni evrope a japonsku sice ekologii venuji vetsi pozornost,ale take to driv az tak moc neresili samozrejmne katalizator je fajn vec a u dnesnich aut skutecne hodne pomahaji zlepsovani zivotniho prostredi(no jo no vim to,ale prez to dyt auta na blbnuti ujedou max 2000km rocne to je temner nic)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
O emisich LPG nevim skoro nic, krom toho, ze pri spalovani plynu vznika mene spalin nez pri spalovani kapalin. Vicemene jsem zil v presvedceni, ze na LPG se prestavuje z duvodu ekonomickych nez ekologickych. Ale tohle neni predmetem debaty. Pro mne osobne ekologie znamena nicit prostredi v ramci moznosti co nejmene. Cili KAT nechat nebo dat novy, ale napriklad s omezenim rychlosti na 120, protoze se snizi vyfukove plyny o x% uz povazuju za ekoterorismus. Pokud jsi kat nevymlatil, tak beru svuj komentar na tvoji adresu samozrejme zpetMarek77 píše:Mýlíš se a pochopil jsi to úplně blbě - ostatně jako typický Čech.lt.kubosh píše:A musim uznat, ze ses typickej Cech. Podle hesla: "Dokud tady bude aspon jedna S120, tak ja mam pravo to vsechno kurvit stejne."
Měl jsem na mysli něco zcela jiného. Co je nám ekologicky smýšlejícím platné, že dbáme na životní prostředí, když po nás projede po silnici jeden, který má v pístu díru a hulí jak komín z fabriky a emise mu seděly naposledy na první garančce. Může projet tisíc - milion aut s katalyzátorem a Euro 4, když potom projede jediný takový smraďoch, je to k ničemu a snažíme se zbytečně. Ostatně i proto mám své druhé (30 let staré) auto přestavěné na LPG a navíc v něm nový špičkový motor, abych v rámci možností přírodu neničil.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

lt.kubosh píše: Pokud jsi kat nevymlatil, tak beru svuj komentar na tvoji adresu samozrejme zpet
Dokážeš si představit na žigulíku z roku 1977 katalyzátor ???



Nemohl jsem žádný KAT vymlátit, i kdybych třeba sebevíce chtěl, protože prostě žádný nemám. A omlouvat se nemusíš, není k tomu žádný důvod.
Jinak k ekologii v zásadě přistupuji podobně jako Ty, tedy v rámci možností ničit přírodu co nejméně. Proto mám motor, který má najeto 46.000 km od nova, poslední model karburátoru s nesrovnatelnou úsporou paliva oproti původnímu, elektronické zapalování (emise na benzin tvrdě pod limity a na LPG pochopitelně ještě níže), pět rychlostí a další vymoženosti moderní doby. Víc (v rámci takových možností) opravdu dělat nemůžu.
Jinak souhlasím, že ekoterorismus není na místě. Přijde mi to, jako kdyby pánové chytří najednou procitli a honem fofrem se snažili něco zachránit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
lt.kubosh píše:Ech, psal jsi o Felicii. Žígo si do huby neberu.
............ ta byla uvedena jen jako příklad. Svůj vozový park mám v podpisu pod každým příspěvkem. Mimochodem - Felicia 1,3 není právě můj šálek kávy.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
mě po vyndání katu vzrostl výkon v celém spektru otáček, zmizeli díry ve výkonu, nečoudí mi to tolik a spotřeba šla dolů skoro o litr. Ale měl jsem ho tím pádem vyloženě ucpanej, protože tohle vylo znát hned po sundání.
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Trošku se to tu zvrtlo a odpověď žádná
takže já mám kat pryč a musím říct že hlavně od spodu to jde lépe za plynem a malinko se změnil zvuk výfuku (je slyšet turbo jak hvízdá do potrubí) co se týká spotřeby tak jsem na tom stejně 


OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
laboroval jsem s katy u té zmiňované felicie 1,3MPi i u svého Sharana
V obou případech jsem kat nahradil rourou odpovídajícího průměru.
Výsledky: u feldy, co měla tenkrát najeto asi 400 tis na LPG ze spodu to pak nejelo, vrch možná trochu lepší ale nic moc a smrad jaxsvině. u sharana jsem na výkonu nepoznal vůbec nic, jen to začlo víc pískat a na volnoběh z výfuku to syčelo jak hejno hadů. Smrad jak z ávie a to mám najeto 320 tis. V obou případech šel kat zpět, dobrovolně se sám trávit se nebudu
V obou případech jsem kat nahradil rourou odpovídajícího průměru.
Výsledky: u feldy, co měla tenkrát najeto asi 400 tis na LPG ze spodu to pak nejelo, vrch možná trochu lepší ale nic moc a smrad jaxsvině. u sharana jsem na výkonu nepoznal vůbec nic, jen to začlo víc pískat a na volnoběh z výfuku to syčelo jak hejno hadů. Smrad jak z ávie a to mám najeto 320 tis. V obou případech šel kat zpět, dobrovolně se sám trávit se nebudu

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


U nafty nevím, ale u benzínu se 4bodovým vstřikem pokud je vše ostatní ve vzorném pořádku po vysekání spečeného katu majzlem, byl výsledek emisní kontroly Kat nic moc, je ale ještě v normě.
U P309 4bod při kontrole emisí - auto konstrukčně bez KATu stejný výsledek.
Pro mě je to poznání, že u starších benz. aut je stejně důležitý dobrý tech. stav jako kat.
U P309 4bod při kontrole emisí - auto konstrukčně bez KATu stejný výsledek.
Pro mě je to poznání, že u starších benz. aut je stejně důležitý dobrý tech. stav jako kat.
G3 Variant synchro
ten muj by mozna uz taky chtel prycmisa.89 píše:mě po vyndání katu vzrostl výkon v celém spektru otáček, zmizeli díry ve výkonu, nečoudí mi to tolik a spotřeba šla dolů skoro o litr. Ale měl jsem ho tím pádem vyloženě ucpanej, protože tohle vylo znát hned po sundání.

O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika