No to máš jednoduchý, tam se spaliny neměří, takže se to vybleje z velký části najednou, voňavka to určitě nebudeSmoke píše:jaká dýmovnice?
neznalí by si mohli uvědomit že na kouřivost (saze) nemá kat vliv
viděli jse někdo euro 5 s dpf? co z toho lítá při regeneraci??
pár TDi bez katu svět nezboří
Kat Off
Moderátoři: šulda, Moderátoři
G3 Variant synchro
No je vidět že tomu moc nerozumíš. Při regen eraci filtru pevných částic saze shoří - jinými slovy dochází k oxidaci uhlíku na neškodný CO2 a taky trochu HC. Ta trocha kouře při regeneraci neni nic proti tomu, kdyby bez filtru pevných částic mělo těch 500 - 700 g nejjemnějšího uhlíku lítat do ovzduší a do plic Tvých, mých i našich dětí. NECHÁPU, CO TOHLE MÁ SPOLEˇ%CNÝHO S GREENPEACE !!!bobG3 píše:No to máš jednoduchý, tam se spaliny neměří, takže se to vybleje z velký části najednou, voňavka to určitě nebudeSmoke píše:jaká dýmovnice?
neznalí by si mohli uvědomit že na kouřivost (saze) nemá kat vliv
viděli jse někdo euro 5 s dpf? co z toho lítá při regeneraci??
pár TDi bez katu svět nezboří
Navíc když vyhodíš oxidační katalyzítor, zvýšíš emise CO a HC na víc než dvojnásobek, Argumentace a srovnávání se Š120 je zcestná. Š120 byly homologovány ve zcela jiný době. Dneska máme 3x tolik aut a jezdí se - hlavěn vě městě - daleko víc než předtím.
Mi to připadá jako obhajovat pouštění splašků do studny nebo do trativodu a šetřit tak stočný.
KAT má velkej smysl. Proto tam je. Každej jednotlivej. Uˇž tim, že snižuje emise "smradu" (sloučeniny síry). Ve městě tak zbytečně neotravuju lidi.
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Pro zapálené ekology:Dani34el píše:No je vidět že tomu moc nerozumíš. Při regen eraci filtru pevných částic saze shoří - jinými slovy dochází k oxidaci uhlíku na neškodný CO2 a taky trochu HC. Ta trocha kouře při regeneraci neni nic proti tomu, kdyby bez filtru pevných částic mělo těch 500 - 700 g nejjemnějšího uhlíku lítat do ovzduší a do plic Tvých, mých i našich dětí. NECHÁPU, CO TOHLE MÁ SPOLEˇ%CNÝHO S GREENPEACE !!!bobG3 píše:No to máš jednoduchý, tam se spaliny neměří, takže se to vybleje z velký části najednou, voňavka to určitě nebudeSmoke píše:jaká dýmovnice?
neznalí by si mohli uvědomit že na kouřivost (saze) nemá kat vliv
viděli jse někdo euro 5 s dpf? co z toho lítá při regeneraci??
pár TDi bez katu svět nezboří
Navíc když vyhodíš oxidační katalyzítor, zvýšíš emise CO a HC na víc než dvojnásobek, Argumentace a srovnávání se Š120 je zcestná. Š120 byly homologovány ve zcela jiný době. Dneska máme 3x tolik aut a jezdí se - hlavěn vě městě - daleko víc než předtím.
Mi to připadá jako obhajovat pouštění splašků do studny nebo do trativodu a šetřit tak stočný.
KAT má velkej smysl. Proto tam je. Každej jednotlivej. Uˇž tim, že snižuje emise "smradu" (sloučeniny síry). Ve městě tak zbytečně neotravuju lidi.
Představuješ si to dost jednoduše, tož mame to v te brožuře, ne? -
- saze z nafty asi nejsou čistý uhlík, je tam spousta aromátů atd,
- byls u toho když se zapnulo čištění a auto stálo?? Asi ne, protože bys to takhle nepsal
Protože kat potřebuje ke své práci teplo, spaluje se v motoru bohatší směs, u nových naftových motorů se dokonce vstřikuje troška nafty na konci zdvihu
V tomhle případě vyndání katu emise zejména HC zvýší, u benzinu to ale ani nejde elektronika se 2 lambdama protestuje - proto jsem psal že je nutno upravit soft, aby byla spalována chudší směs, to ale asi nikdo dělat nebude...
Pokud vyndáš kat u staršího dieselu nebo 4bodového vstřiku zas tak hrozné škody neuděláš.
Pokud si vezmeš spotřebu 81kW rotačky a posledního typu Okty, je tam cca víc jak litr rozdíl. Bohužel stará oktávka spálí na 100km o litr nafty míň, kdyby sis spočítal kolik škodlivin vyprodukují obě auta a jakých, asi by ses dost divil.
Mimochodem kde jsi vzal že CO2 je neškodný? Jeho emise se přece docela sledují.
Podle některých studií je výhodnější z ekologického hlediska jezdit
20letým autem, než za 20 let vyměnit 2-5 aut. Ekologická zátěžje mnohem větší u výroby aut než ta kterou způsobí dvacetileté auto za dobu provozu.
Nehledě na to, že tyhle nové systémy znamenají jen peníze navíc a jejich vývoj není z důvodu ekologie, ale pro prachy. Pokud by se posuzoval provoz aut z pohledu skutečných škod na ŽP a ne z pohledu konzumního, bylo by to asi trochu jinak. Celý problém je o dost složitější, není na diskusi tady, ale určitě není tak jednoznačný jak píšeš.
G3 Variant synchro
No tak trochu zcestná argumentace. Stačí porovnat znečišťování ovzduší a vodních zdrojů před rokem 1989 a nyní. Auta včetně laků jsou dnes mnohem šetrnější už od výroby k životnímu prostředí, každý díl je označen tak, aby jej šlo recyklovat, což se dnes už děje. Snižování emisí u spalovacích motorů celý proces dovršuje.fabiátor píše:Ekologie je jen velmi vhodný prostředek, jak odůvodnit tlak na spotřebitele, který nakonec vede k tomu, že zahodí starý a koupí si nový auto. Jinak by to totiž neudělal, protože to starý pořád jezdí.
Hlavně ve městech, kde je velká koncentrace aut, bychom na tom byli dnes bez katalyzátorů i emisních limitů mnohem hůře.
Takže paušálně odsuzovat kat. a spol. je na hlavu. Jiná věc je ovšem, že ilegálně bez katalyzátoru jezdí tak málo lidiček, že to reálně v celkovym součtu nehraje roli. Přesto bych se tim tady nechlubil, a už když se tu radim, jak ten kat vyndat (od toho holt anonymní internet taky je) tak bych o tom kecal ale ty kroky moc neobhajoval.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Svatá prostoto, kde žiješ? Na Marsu? Kolik Ti je, že víš kak se kdy znečišťovalo ovzduší a řeky? Ve srovnání s okolím jsme na tom byli +- podobně, ve srovnání s USA byla celá Evropa jednička...Kuba píše:No tak trochu zcestná argumentace. Stačí porovnat znečišťování ovzduší a vodních zdrojů před rokem 1989 a nyní. Auta včetně laků jsou dnes mnohem šetrnější už od výroby k životnímu prostředí, každý díl je označen tak, aby jej šlo recyklovat, což se dnes už děje. Snižování emisí u spalovacích motorů celý proces dovršuje.fabiátor píše:Ekologie je jen velmi vhodný prostředek, jak odůvodnit tlak na spotřebitele, který nakonec vede k tomu, že zahodí starý a koupí si nový auto. Jinak by to totiž neudělal, protože to starý pořád jezdí.
Hlavně ve městech, kde je velká koncentrace aut, bychom na tom byli dnes bez katalyzátorů i emisních limitů mnohem hůře.
Takže paušálně odsuzovat kat. a spol. je na hlavu. Jiná věc je ovšem, že ilegálně bez katalyzátoru jezdí tak málo lidiček, že to reálně v celkovym součtu nehraje roli. Přesto bych se tim tady nechlubil, a už když se tu radim, jak ten kat vyndat (od toho holt anonymní internet taky je) tak bych o tom kecal ale ty kroky moc neobhajoval.
G3 Variant synchro
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Re: kat off
kolik taková sranda stojí?čarli píše:Co říkáte na sportovní katalyzátor. Je to kompromis, neničí se ovzduší a motoru prospěje lepší průchodností. Má ho někdo z vás namontovaný na TDI? Taky uvažuji o koupi.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Tohle snad nemyslíš vážněKuba píše:No tak trochu zcestná argumentace. Stačí porovnat znečišťování ovzduší a vodních zdrojů před rokem 1989 a nyní. Auta včetně laků jsou dnes mnohem šetrnější už od výroby k životnímu prostředí, každý díl je označen tak, aby jej šlo recyklovat, což se dnes už děje. Snižování emisí u spalovacích motorů celý proces dovršuje.fabiátor píše:Ekologie je jen velmi vhodný prostředek, jak odůvodnit tlak na spotřebitele, který nakonec vede k tomu, že zahodí starý a koupí si nový auto. Jinak by to totiž neudělal, protože to starý pořád jezdí.
Hlavně ve městech, kde je velká koncentrace aut, bychom na tom byli dnes bez katalyzátorů i emisních limitů mnohem hůře.
Takže paušálně odsuzovat kat. a spol. je na hlavu. Jiná věc je ovšem, že ilegálně bez katalyzátoru jezdí tak málo lidiček, že to reálně v celkovym součtu nehraje roli. Přesto bych se tim tady nechlubil, a už když se tu radim, jak ten kat vyndat (od toho holt anonymní internet taky je) tak bych o tom kecal ale ty kroky moc neobhajoval.

OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
Re: kat off
Nemůžete někdo dát odkaz na nějakej pořádnej? JMJ za 2k nějak nevěřim... Nebo se někdo víc rozepište, kdo jste s tím už laboroval, o sportovním katu pro diesel (většinou jsem našel spíš benzínový)..turbo kamna power píše:kolik taková sranda stojí?čarli píše:Co říkáte na sportovní katalyzátor. Je to kompromis, neničí se ovzduší a motoru prospěje lepší průchodností. Má ho někdo z vás namontovaný na TDI? Taky uvažuji o koupi.