
vyhřívání chladící kapaliny
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 546
- Registrován: 24 úno 2007, 09:22
- Bydliště: Zruč
Re: vyhřívání chladící kapaliny
tomch píše:Mne by to také zajímalo.Rudolf píše:Čauky Jak se aktivuje v ŘJ přídávné vyhřívání ?
Je to auto dovezené z jihu bez přihřívání a když se tam dodělá, bude třeba ho aktivovat v ŘJ. Ví někdo jak na to . Dík
Motor AGR, dovoz Francie, rok 2000, bez přídavného topení.
Přihřívání doděláno, žhavící svíčky, relátka, napojení na řídící jednotku motoru PIN 17 a 34.
Při kontrole akčních členů vše OK.Spíná rele nízkého topného výkonu, i rele vysokého topného výkonu.
Za provozu nesepne ani jedno.![]()
Teplota vody 0,9°C
Teplota nasávaného vzduchu 0,9°C
Teplota paliva 2,7°C.
Po nastartování napětí alternátoru 14,1V
Zkrátka řídící jednotka to fláká.
--------------------------------
Octavia 1.9TDi 66KW
Tak to je fakt zajímavé, že to začne samo fungovat po namontování. Prosím tě, zkus pro zajímavost vytáhnou ty relé a jestli naskočí chyba v paměti závad. Dík
Jinak důvod proč ti to nezapnulo byla teplota nasávaného vzduchu. Zapíná to při 0,0 , ale musíš ještě čekat cca 5 minut než se dobije po startu akumulátor. Potom teprve zapne přídavný ohřev.
to s tym spinanim pri 0.0 je tak trocha kachna ktoru tu stale niekto siri lebo si to precital vo velmi velmi starej knihe od Boschu (Vstrikovani EDC 1.3.3)
uz som to tu x krat napisal ze mne to zopne aj pri +10C..tu skor rozhoduje verzia a vek softwaru v RJ a taktiez zatazenie alternatoru 
a kodovanie na to nie je ziadne (kodovanie automat/manual ? mal som pocit ze su to vacsinou dva rozdielne SW s roznymi cislami pre man/aut).


a kodovanie na to nie je ziadne (kodovanie automat/manual ? mal som pocit ze su to vacsinou dva rozdielne SW s roznymi cislami pre man/aut).
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik 

Octavie spínají při 0.0 teplotě nasávaného vzduchu.tomiisp píše:to s tym spinanim pri 0.0 je tak trocha kachna ktoru tu stale niekto siri lebo si to precital vo velmi velmi starej knihe od Boschu (Vstrikovani EDC 1.3.3)uz som to tu x krat napisal ze mne to zopne aj pri +10C..tu skor rozhoduje verzia a vek softwaru v RJ a taktiez zatazenie alternatoru
a kodovanie na to nie je ziadne (kodovanie automat/manual ? mal som pocit ze su to vacsinou dva rozdielne SW s roznymi cislami pre man/aut).
V knize EDC 1.3.3 str. 40 je napsáno, že to sepne při teplotě pod cca 3 stupně a navíc chladící kapaliny - nevím jaké auta tak spínají, ale octavia z roku 2000 určitě NE.
Pozor, něco jiného je přídavné elektrické topení, které je zabudované přímo v topení. (např.Fabia). To skutečně i při +10 jede. Tam to zřejmě nemá vliv na teplotu nasávaného vzduchu, tak jak u topení do vody.
a tak co stym mám udělat. píše to bud vadny altík nebo regulátor napětí v altíku nebo vedení kabelu. kabely jsem měl venku všechny konce očištěny a pořát to tam naskočí de to smazat ale za nějakou chvilku to tam chybu hodíZdeněk M píše:Signal DF, nema s nabijením nic spolecnýho, když ten kabel prestipnes tak nabijet 14,4v bude porad. Je to signal do řj. motoru, podle kterýho vyhodnotí zatížení alternatoru.libor.98 píše:co když mě to taky furt píše chybu zatížení DF svorky - nesmyslný signál? a altík normálně dobijí 14,4 když vše zapnu tak to pod 14V nejde?
Re: vyhřívání chladící kapaliny
Rudolf píše:tomch píše:Mne by to také zajímalo.Rudolf píše:Čauky Jak se aktivuje v ŘJ přídávné vyhřívání ?
Je to auto dovezené z jihu bez přihřívání a když se tam dodělá, bude třeba ho aktivovat v ŘJ. Ví někdo jak na to . Dík
Motor AGR, dovoz Francie, rok 2000, bez přídavného topení.
Přihřívání doděláno, žhavící svíčky, relátka, napojení na řídící jednotku motoru PIN 17 a 34.
Při kontrole akčních členů vše OK.Spíná rele nízkého topného výkonu, i rele vysokého topného výkonu.
Za provozu nesepne ani jedno.![]()
Teplota vody 0,9°C
Teplota nasávaného vzduchu 0,9°C
Teplota paliva 2,7°C.
Po nastartování napětí alternátoru 14,1V
Zkrátka řídící jednotka to fláká.
--------------------------------
Octavia 1.9TDi 66KW
Tak to je fakt zajímavé, že to začne samo fungovat po namontování. Prosím tě, zkus pro zajímavost vytáhnou ty relé a jestli naskočí chyba v paměti závad. Dík
Jinak důvod proč ti to nezapnulo byla teplota nasávaného vzduchu. Zapíná to při 0,0 , ale musíš ještě čekat cca 5 minut než se dobije po startu akumulátor. Potom teprve zapne přídavný ohřev.
Dovoz Francie. Rele jsou dodělány, Bez záznamu chyb před tím i teď.
Při -5°C a stání asi 14 hod příhřívání nenaskočí.
____________________
Octavia 1.9TDi 66KW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 546
- Registrován: 24 úno 2007, 09:22
- Bydliště: Zruč
tak ten drat promer, bejva schnilel poblíž toho dvoupin stekru.libor.98 píše:a tak co stym mám udělat. píše to bud vadny altík nebo regulátor napětí v altíku nebo vedení kabelu. kabely jsem měl venku všechny konce očištěny a pořát to tam naskočí de to smazat ale za nějakou chvilku to tam chybu hodíZdeněk M píše:Signal DF, nema s nabijením nic spolecnýho, když ten kabel prestipnes tak nabijet 14,4v bude porad. Je to signal do řj. motoru, podle kterýho vyhodnotí zatížení alternatoru.libor.98 píše:co když mě to taky furt píše chybu zatížení DF svorky - nesmyslný signál? a altík normálně dobijí 14,4 když vše zapnu tak to pod 14V nejde?
Nevím jak u tvého engine, ale např. u AHF je to tady:
Blok naměřených hodnot 16 (přídavné topení)
1. Zatížení alternátoru
(5...95 %)
2. Přídavné topení
X X X X X X X 1 teplota chladicí kapaliny vyšší než 70 °C...80 °C nebo teplota nasávaného
vzduchu vyšší než +5 °C
X X X X X X 1 X alternátor vadný
X X X X X 1 X X napětí akumulátoru nižší než 9 V
X X X X 1 X X X otáčky motoru nižší než 875/min
X X X 1 X X X X nastartování motoru během posledních 10 sekund
X X 1 X X X X X snímač teploty chladicí kapaliny -G62 nebo snímač teploty v sacím potrubí -G72
vadné
X 1 X X X X X X nevšímejte si
1 X X X X X X X nevšímejte si
3. Aktivace topných prvků
0 1 relé malého topného výkonu -J359 buzeno
1 0 relé velkého topného výkonu -J360 buzeno
4. Napájení řídicí jednotky
(13,5...14,5 V)
Blok naměřených hodnot 16 (přídavné topení)
1. Zatížení alternátoru
(5...95 %)
2. Přídavné topení
X X X X X X X 1 teplota chladicí kapaliny vyšší než 70 °C...80 °C nebo teplota nasávaného
vzduchu vyšší než +5 °C
X X X X X X 1 X alternátor vadný
X X X X X 1 X X napětí akumulátoru nižší než 9 V
X X X X 1 X X X otáčky motoru nižší než 875/min
X X X 1 X X X X nastartování motoru během posledních 10 sekund
X X 1 X X X X X snímač teploty chladicí kapaliny -G62 nebo snímač teploty v sacím potrubí -G72
vadné
X 1 X X X X X X nevšímejte si
1 X X X X X X X nevšímejte si
3. Aktivace topných prvků
0 1 relé malého topného výkonu -J359 buzeno
1 0 relé velkého topného výkonu -J360 buzeno
4. Napájení řídicí jednotky
(13,5...14,5 V)
Passat 4motion AVF
Bezva práce, Díky.majkl1 píše:Nevím jak u tvého engine, ale např. u AHF je to tady:
Blok naměřených hodnot 16 (přídavné topení)
1. Zatížení alternátoru
(5...95 %)
2. Přídavné topení
X X X X X X X 1 teplota chladicí kapaliny vyšší než 70 °C...80 °C nebo teplota nasávaného
vzduchu vyšší než +5 °C
X X X X X X 1 X alternátor vadný
X X X X X 1 X X napětí akumulátoru nižší než 9 V
X X X X 1 X X X otáčky motoru nižší než 875/min
X X X 1 X X X X nastartování motoru během posledních 10 sekund
X X 1 X X X X X snímač teploty chladicí kapaliny -G62 nebo snímač teploty v sacím potrubí -G72
vadné
X 1 X X X X X X nevšímejte si
1 X X X X X X X nevšímejte si
3. Aktivace topných prvků
0 1 relé malého topného výkonu -J359 buzeno
1 0 relé velkého topného výkonu -J360 buzeno
4. Napájení řídicí jednotky
(13,5...14,5 V)
Akorát zatížení alternátoru mi hlásí 100%.
Budu muset přejít vedení, kde je chyba.
tomch píše:Mám. Včera jsem zjistil, že existují dvě verze kabeláže, s přihříváním a bez. Bez přihřívání má na 22pin ŘJ motoru trvale připojenou kostru. Tudíž proudové zatížení alternátoru 100%.majkl1 píše:A máš na altíku vůbec svorku DF?
Já mám octavku BEZ vyhřívání a zatížení alternátoru normálně ukazuje
Jasně, a kterej máš rok výroby? Tuhle opičárnu vymysleli kolem roku 2000. Ve schématu rok 1998 neni.Rudolf píše:tomch píše:Mám. Včera jsem zjistil, že existují dvě verze kabeláže, s přihříváním a bez. Bez přihřívání má na 22pin ŘJ motoru trvale připojenou kostru. Tudíž proudové zatížení alternátoru 100%.majkl1 píše:A máš na altíku vůbec svorku DF?
Já mám octavku BEZ vyhřívání a zatížení alternátoru normálně ukazuje