Ochrana hnaciho agregatu (Octavia 1U)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Ochrana hnaciho agregatu (Octavia 1U)

Příspěvek od TDI tech »

Po znizeni auta som neustale trpol kde skrtnem podvozok a uz len cakal kedy si poskodim motor ranou zo spodu. Ten origo plastovy kryt motora ma moc neutesoval, tak som sa poobzeral po origo ocelovom 2mm prelisovanom kryte motora. Len pre lepsiu predstavu jedna sa o origo prislusenstvo VW a u Octavii 1U sa pri objednavke noveho auta dal za priplatok 17.000CZK dokupit tzv. Paket pro spatne cesty, ktory obsahoval 23mm stabilizator (u benzinov naviac), o 27mm zvyseny podvozok a ocelovy kryt motora. Ja som si jeden taky "pekny" este moc nepohybany ocelovy kryt motora zohnal. Vyzeral dost hnusne cely zhrdzaveny ale ako plus boli knemu vsetky uska a ako bonus odhlucnenie. A to za fantasticku cenu 100eur :D Pre vsetkych tuningovych spekulantov som odvazil cely kryt aj s prislusenstvom a vazi to spolu nejakych 15,1 kg +/-. Aspon podla tej vahy co mame doma ale treba to brat s malou rezervou, pretoze urcite nevazy celkom presne.

Vyzeral takto: proste otrasne

Obrázek

Obrázek



Tak som ho nechal opieskovat a pozinkovat (stalo ma to 20eur). potom som si ho nastriekal a hned vyzeral ako zo skatulky.

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Nasledovalo dokupenie nutneho prislusenstva, ktore je nevyhnutne k montazi na vozidlo. Stalo ma to problizne 120eur. Pekne poporiadku, najsamprv supiska dielov:

01 - Ocelovy kryt motora (1ks) kat. c. 1J0 018 930 C (F, B ) pismeno sa lisi podla motora, ale vpricipe su vsetky rovneka akurat niektore maju vyrezane dieri na prudenie vzduchu a pod. Pre tych co maju motori TDI odporucam radsej z Golfa IV kat. c. 1J0 018 839 aj ja ho mam ;)
Obrázek


02 - drziaky (2ks) tzv. tecka kat. c. 1J0 018 885 A
03 - skrutky (2ks) AM10x50-SW16 kat. c. N 908 704 01
04 - spony na prichytenie odhlucnenia (9ks) ked nedavame odhlucnenie niesu potrebne kat. c. N 905 333 01
05 - zarazka pryzova (3ks) nieje nutna ale bez nej bude cerkat dekel kat. c. 1J0 018 977 A
06 - uska na pridrziavanie dekla o napravnicu (3ks) kat. c. 1J0 018 967 A
07 - matica trhacieho nitu (7ks) (taku chujovinu mozu vymyslet len soudruzi iziniri z NDR) kat. c. N 908 106 02
08 - skrutka M10x30 (7ks) kat. c. N 100 704 03

Obrázek


09 - odhlucnenie (1ks) nieje nutne ale u TDI nieje na skodu (nove stoji 70eur!!!) kat.c. 1J0 018 997

Obrázek


10 - plastove bocne kryty motoroveho priestoru s tzv. ochranou proti podjeti (1ks L, 1ks P) niesu nutne nakolko stoja 60eur/ks (povodne sa daju porezat podla potreby) pravy kat. c. 1J0 825 250 J (G, L) a lavy kat. c. 1J0 825 245 F (E) pismeno sa lisi podla typu motora.
Naposledy upravil(a) TDI tech dne 08 lis 2010, 11:26, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Takze ako som slubil tak sem davam presny podrobny postup montaze na auto. Potrebujeme k tomu hlavne teplu svetlu garaz a nitovacie klieste na matice M10 (ak ich nemame tak su potrebne poriadne blicky a dalsi par ruk), teplovzdusnu pistol, lupienkovu pilku a v neposlednom rade extra pevne nervi.

Takze najprv musime kompletne odstrojit spodok motora t.j. plastovy dekel a bocne plastove kryty (steny), odmontujeme rurku co ide popri PP kolese do IC. Pokial NEMAME nitovacie klieste na matice M10 tak je nutne dat dole aj predne podblatniky a odmontovat IC (to znamena nadrzku na ostrekovac vymontovat vonku) aby sme mali dostatok miesta pre blicky, golu a 4 ruky.

Bocne plastove steny dame dolu tak ze strcime plochy srubovak do prichytky a budeme snou otacat proti smeru hod. ruciciek.
Obrázek
Obrázek

Teraz sa dostaneme k spodnej stene spodneho nosnika. Ocistime ju. Vidno dva diery do ktorych nanitujeme matice trhacieho nitu M10 o ktore neskor prichitime Tecka drziaky. Pokial nemame nitovacie klieste na matice M10 je situacia podstatne komplikovanejsia :( Nastastie som si nato vymyslel fintu fň :D

Aby sme nitovacie matice prichytili do nosnika bez nitovacich kliesti budeme ktomu potrebovat 1ks srubu M10 dlhu aspon 50mm, kusok trubky so stenou aspon 1.5mm s vnutornym priemerom 10.5mm a dlzkou tak 20 mm vid foto, samozrejme poriadne blicky (najlepsie Knipex Cobra) a dalsi par ruk (pomocnika). Na srubu prevlecieme ten kusok rurky a nakoniec zasrubujeme nitovaciu maticu tak aby sa dotkla rurky. Do bliciek uchytime HRANU LIMCA nitovacej matice samozrejme tak aby sa nam blicky dotykali o nosnik a pri dotahovani sruby sa "zakusovali" (drzime ich proti smeru).

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Teraz nitovaciu maticu ktoru pevne drzime v blickach vlozime do diery v nosniku. MUSIME JU NADORAZ STRCIT DO DIERI A DRZAT!!! Silno stlacime a snazime sa drzat nehybne aby sa nepootacala. Druha osoba zoberie racnu s dlhym nadstavcom a opatrne zacne srubu dotahovat. Nitovacia matica sa zacne stahovanim sruby deformovat cim sa napevno "zalisuje" do diery v nosniku. Potom srubu povolime a vysrubujeme. Nitovacia matica zostava pevne prichytena v nosniku vid. foto. Tento postup opakujeme este do dalsich dier. Celkom 7x t.j. 2x PP spodny nosnik, 2x LP spodny nosnik a 3x napravnica.

Obrázek
Obrázek

Najchujovejsiu robotu mame za sebou. Nitovacie matice su na miestach, ale pred prichytenim T-drziakov musime najprv upravit bocne plastove steny (dalej BPS). Kto ma origo bocne plastove steny pre plechovy kryt motora "s ochranou proti podjeti"ma o robotu menej. Kedze pochybujem ze sa niekomu bude chciet vyhodit 120 eur za obidve origo bocne plastove steny s ochranou proti podjeti tak sem dam postum na upravu tych povodnych.

Takze najsamprv si musime oznacit kde treba vyvrtat diery do bocnej plastovej steny pre uchytenie Tecka do nosnika. Na nosniku si centrofixou nakreslime ciarky (osi od stredu diery) vid. foto a prilozime bocnu plastovu stenu a oznacime si polohu dier na BPS.

Obrázek

Navrtame diery do BPS a prilozime si zhora Tecko a oznacime si usek kde vyrezeme do BPS vykus na rurku Tecka vid. foto. Cely postup aplikujeme aj na druhej strane (druhej BPS).

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Teraz si musime oznacit do BPS vyrezi pre prednu pricnu oceloveho krytu motora. Takze namontujeme obidve BPS aj s Teckami (tak aby naklonene rurky tecok smerovali dopredu) na nosniky a zlahka ich dotiahneme. Prichytime ocelovy kryt motora o napravnicu (zlahka dotiahneme sruby) a prednu cast krytu pritlacime k obidvom BPS tak aby sa ich ta pricna dotykala. Centrofixou obkreslime na BPS ciary kade budu prechadzat konce pricne a aj oznacime hlbku po koniec rurok Teciek vid. foto. Vsetko demontujeme naspat dole.

Obrázek
Obrázek


Do BPS opatrne vyrezeme prip. noznicami na plech vystrihneme otvori pre konce pricne krytu vid foto.

Obrázek
Obrázek

Vsetko este raz len tak letmo poskladame a skontrolujeme ci je to OK. Ak hej tak zase vsetko kompletne demontujeme. Ty bystrejsi si pri skusobnej montazi iste vsimnu ze BPS su koli Teckam na dlzku poodtiahnute od nosnika asi na 5mm. Aby nam cez tuto sparu zbytocne nekydal bordel od kolies do motoroveho priestoru je nutne prilepit na vrchny limec BPS kejdrovu pasku ktora perfektne vyplni medzeru. Aby poriadne drzala tak limec BPS dokladne odmastnime a za pomoci teplovzdusnej pistole ohrejeme lepkavu stranu kejdrovej pasky. Postupne ju prilepime k limcu BPS a zvysok odrezeme vid foto.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Do ZAVITOV NITOVACICH MATIC a aj na SRUBY fajne nastriekame medenej pasty prip. natrieme grafitovej vazeliny. Vsteko poskladame t.j. nasadime BPS spolu s Teckami a s CITOM DOTIAHNEME SRUBY (netreba zabudat ze nitovacia matica sa moze pri povolovani srubi zacat pretacat!!!). Poskladame podblatniky nahodime IC, rurku co ide od turba do IC, nadobku na ostrekovac, svetlo atd. Bude to vyzerat asi takto:

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Teraz nas caka velke finale. Konecne uz mozeme namontovat plechovy kryt pod motor. Zo zadu ho drizia 3 sruby na uskach s pryzovymi zarazkami a v predu 2 dlhe sruby v dierkach na konci Teciek. Spodne limce BPS prichytimme cez dierky v plechovom kryte motora malymi samorezkami na 25ku torx (co drzali povodny plastovy kryt). Nasadime do spodnych rohov naraznika tie take plastove trojuholniky a prisrubujeme ich o spodnu hranu podblatnika. Vyzera to nasledovne:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

A hotovo! Uz len spustit motor zo zdihaka dole na zem, start a vela statsnych kilometrov. Clovek je stym taky istejsi aj na neistych cestach ;) :D
Naposledy upravil(a) TDI tech dne 17 říj 2010, 23:15, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Matvej
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 30 dub 2009, 07:12
Bydliště: Trencin

I like this !

Příspěvek od Matvej »

I like this !
AUDI A3, RV98, AGR 66kw, seriovka
yirka
Aktivista
Příspěvky: 1275
Registrován: 12 zář 2007, 18:46
Bydliště: Karlovy Vary už jinde

Příspěvek od yirka »

pěkná práce, ale jestli mohu dopručit tak já jsem si ještě udělal víčko na vypouštění oleje, když to máš potom sundavat celý tak je to pěknej vopruz, ale jinak moc dobrá věc
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

ee,ja ziadnu dieru do neho rezat nebudem, tolko ho dam dole ked bude treba. Akurat sa snim tazko manipuluje lebo je tazky jak svina.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

když jsem měl O1, tak jsem nad ním taky uvažoval, ale montáž na auto je trochu porod, to vymýšlel nějakej debil, kdybych si ho dával na auto, tu přední příčku bych z něho odřezal, přišrouboval ji na auto a ten plech pak šrouboval k ní, jak je to na O2, tam už nad tím někdo zapřemýšlel, manipulace při montáži a demontáži je pak o mnoho snažší
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Jo, porod to je. Hllavně, když je ten rám krapet "hnutý" a člověk to tam dává sám . By člověk nevěřil jak je těch 15kg těžkých (LOL)
STRÝCO
Přispěvovatel
Příspěvky: 181
Registrován: 14 úno 2008, 20:30
Bydliště: Košice

Příspěvek od STRÝCO »

Naozaj pekná a pedantne urobená práca.
Gratulujem!
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Taky to mám super věc ale sundavat to je na kokot a schánění kdo ti půjčí nýtovací kleště na M10 matice je taky dobrý...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
yary1
Aktivista
Příspěvky: 1050
Registrován: 08 říj 2007, 21:56
Bydliště: ZL

Příspěvek od yary1 »

Pekna prace a opiskovani se zinkem za 20 € je zadara.
Nepanikarim,v tichosti prihlizim.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ladas píše:Taky to mám super věc ale sundavat to je na kokot a schánění kdo ti půjčí nýtovací kleště na M10 matice je taky dobrý...
Sak som tam spomenul ze to vymyslel chuj. Kedze nemam tie nitovacie klieste, tak som si nato vymyslel fintu. Ale to rozberiem ked sem dam postup montaze. Je to porod jezka proti srsti.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

šak píšu, podle mě by bylo nejlepší tu přední příčku odříznout, našroubovat na auto a ten plech pak šroubovat na tu příčku, tak to má O2 a montuje se dobře
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Nemyslel som ten dekel to sa este da aj ked mas pravdu ze keby bola ta pricna napevno by to bolo jednoduchsie a netrebalo by toho tolko rezat. Ja hlavne nadavam na tie nitovacie matice. Kedze nemam na ne nitovacie klieste tak som vymyslel figel ako nato, ale som si okolo toho riadne zapicoval a zabohoval kym som ich tam dostal (podobne ako ten co opravoval eLKaTecko). :x
Uživatelský avatar
brankar30
Aktivista
Příspěvky: 1282
Registrován: 06 led 2009, 16:45
Bydliště: Vranov nad Topľou,SK

Příspěvek od brankar30 »

velmy pekna praca... :shock: da sa takyto stit zohnat aj na golfa?? ;)
AUDI A4 AVANT 3,0TDI QUATTRO EX golf IV TDI 188ps 402nm...
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ano uplne rovnaky ide aj na GIV, aj ta supiska dielov je identicka len pri tych bocnych plastoch je viacej indexov lebo GIV mal v ponuke viacej motorizacii ako O1.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“