presne takto : http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... a&start=30Subi píše:Jaký myslíš válečky? Jako axiálně vymezit vrtulku? Nebo něco kolem naklápěcích lopatek?
divnej zvuk u ASV
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nejsem si jistý,že to je to je ten samý zvuk,co myslel zakladatel příspěvku,ale podle té mp3 to bude ono.Na ASV octávii mi to dělalo taky a krátce na to se mi zadřely lopatky.Turbo vyčištěno,válečky o 0,15mm delší a ten zvuk už tam teď není.Jestli to je tím vypodložením nevím,ale každopádně ten zvuk tam byl a už není.
asv
No, s tím čištěním turba....
Nepíšeš tu, zda máš origo SW v jednotce nebo nějaký "laděný"... Ale dohromady je to i jedno. Podle mých zkušeností, jezdíš-li většinou "pohodovou jízdu" a pak tomu občas šlápneš, turbo se zanáší, pomalu. Vůle na stacionaru jsou skutečně malé a v pak se to v extrému kousne. Auto prožeň do kopce, zrychluj, zpomaluj, jakoby všechny režimy práce motoru, několikrát za sebou a upraví se to. Asi Ti to spadne do nouzáku, párkrát, ale uvidíš, že to bude lepší a lepší. Turbo i motor potřebují vědět, k čemu jsou vyrobeny...
Ale samozřejmě - není nad to, udělat měření hodnot za jízdy a jakoby se odpíchnout od toho, s někým, kdo ví, o co jde... 
Nepíšeš tu, zda máš origo SW v jednotce nebo nějaký "laděný"... Ale dohromady je to i jedno. Podle mých zkušeností, jezdíš-li většinou "pohodovou jízdu" a pak tomu občas šlápneš, turbo se zanáší, pomalu. Vůle na stacionaru jsou skutečně malé a v pak se to v extrému kousne. Auto prožeň do kopce, zrychluj, zpomaluj, jakoby všechny režimy práce motoru, několikrát za sebou a upraví se to. Asi Ti to spadne do nouzáku, párkrát, ale uvidíš, že to bude lepší a lepší. Turbo i motor potřebují vědět, k čemu jsou vyrobeny...


Jezdím hodně pohodově, ale zase spíš dálky a dálnice. Pohodově, ale rychle, čili pavouky z turba určitě vyháním.
Když jsem si toho zvuku všiml, tak jsem chvíli začal dávat turbu kapky, ale nepozoroval jsem změnu. Někdy to třeba trochu pomůže a někdy už může být pozdě.
SW mám origo. Teď právě čekám až se mi odborník mrkne na logy, ale nečekám žádný jasný závěry. Spíš podle vašich zkušeností a zkušeností z Galaxy fóra to opravdu směřuje na zvuky způsobené vyrovnáváním tlaků v sání po zaklapnutí plynu, které budou způsobeny buď horší regulací turba nebo zanesením některých částí potrubí.
Doufám, že můj motor ASZ má podobné turbo jako zde popisované a půjde taky vypodložit.
Edit1: tak podle odborníka mám prý seklé naklápění lopatek a velký tlak po zaklapnutí plynu se vrací přes turbo zpět, což zřejmě vyluzuje ty zvuky. Čili zatím vše do sebe zapadá a vyčištění, případně i zvětšení vůlí by mohlo pomoci.
Edit2: kontroloval jsem na neutrál (1000-4000rpm) podtlakovou regulaci naklápění a zdá se že funguje volně a hýbe se. Tak nevím
Když jsem si toho zvuku všiml, tak jsem chvíli začal dávat turbu kapky, ale nepozoroval jsem změnu. Někdy to třeba trochu pomůže a někdy už může být pozdě.
SW mám origo. Teď právě čekám až se mi odborník mrkne na logy, ale nečekám žádný jasný závěry. Spíš podle vašich zkušeností a zkušeností z Galaxy fóra to opravdu směřuje na zvuky způsobené vyrovnáváním tlaků v sání po zaklapnutí plynu, které budou způsobeny buď horší regulací turba nebo zanesením některých částí potrubí.
Doufám, že můj motor ASZ má podobné turbo jako zde popisované a půjde taky vypodložit.
Edit1: tak podle odborníka mám prý seklé naklápění lopatek a velký tlak po zaklapnutí plynu se vrací přes turbo zpět, což zřejmě vyluzuje ty zvuky. Čili zatím vše do sebe zapadá a vyčištění, případně i zvětšení vůlí by mohlo pomoci.
Edit2: kontroloval jsem na neutrál (1000-4000rpm) podtlakovou regulaci naklápění a zdá se že funguje volně a hýbe se. Tak nevím

Ford Galaxy II 1.9 TDi PD ASZ 96kW Ghia r.v.2005
Ahoj,
mam uplne stejny problem jako Subi. Uplne stejny zvukovy projevy, motor stejnej, akorat mam Alhambru. Jakmile se odpojila regulace turba (rozpojily se hadicky) tak to ztichlo. Tak se postupem casu menil ventil N75, delala se repase turba, vymenovaly se podtlakovky za silikonovy takze vse na regulaci by melo byt vymeneno, ale zvuk je tam stejnej, mozna o malinko slabsi. Podotykam, ze auto jede hezky a do nouzaku nepada. Uz fakt nevime. Nepokrocil nekdo v tomto? Neni mozny aby na to mel vliv EGR? Nemam zaslepenej a asi bude uz dost zakakanej. Ale jak jsem psal auto jezdi fakt v pohode. Spis me to stve, protoze bych to auti mel rad v poradku.
Diky za kazdou radu
G
mam uplne stejny problem jako Subi. Uplne stejny zvukovy projevy, motor stejnej, akorat mam Alhambru. Jakmile se odpojila regulace turba (rozpojily se hadicky) tak to ztichlo. Tak se postupem casu menil ventil N75, delala se repase turba, vymenovaly se podtlakovky za silikonovy takze vse na regulaci by melo byt vymeneno, ale zvuk je tam stejnej, mozna o malinko slabsi. Podotykam, ze auto jede hezky a do nouzaku nepada. Uz fakt nevime. Nepokrocil nekdo v tomto? Neni mozny aby na to mel vliv EGR? Nemam zaslepenej a asi bude uz dost zakakanej. Ale jak jsem psal auto jezdi fakt v pohode. Spis me to stve, protoze bych to auti mel rad v poradku.
Diky za kazdou radu
G
Seat Alhambra 1.9 TDI PD, 96kW, r.v. 2003, zvana tez Alzheimra ;o)
Já už jsem se s tím naučil žít a brát to jako vlastnost. rozhodně to asi opravdu nebude žádná závada (jak píšou i vývojáři ze Škodovky).
Zřejmě to souvisí s celkovým zajetím (schválně nepíšu "opotřebením") turba a veškerého potrubí.
EGR mám odpojený (nezaslepený) a dělalo to před tím i po tom.
To, že to souvisí s regulací turba je jasný, protože když ji odpojíš, tak turbo neudělá takový tlak a ty zvuky jsou způsobeny právě vracejícím se tlakem vzduchu skrz turbo zpět po zaklapnutí plynu, kdy to množství stlačenýho vzduchu motor nepobere (když de rychle z otáček) a zřejmě dochází ke zpětnýmu proudění skrz lopatky turba a hadice. To pak vyluzuje ty zvuky.
Dá se to dobře nasimulovat na stojícím autě když se sundá filtr (aby to bylo líp slyšet), vytočí motor a pak ručně zavře chcípací klapka. To je pak ze sání ten pazvuk slyšet úplně zřetelně.
Prostě nám turba asi dobře tlačí
Jenom mají holt trochu setrvačnost.
Zřejmě to souvisí s celkovým zajetím (schválně nepíšu "opotřebením") turba a veškerého potrubí.
EGR mám odpojený (nezaslepený) a dělalo to před tím i po tom.
To, že to souvisí s regulací turba je jasný, protože když ji odpojíš, tak turbo neudělá takový tlak a ty zvuky jsou způsobeny právě vracejícím se tlakem vzduchu skrz turbo zpět po zaklapnutí plynu, kdy to množství stlačenýho vzduchu motor nepobere (když de rychle z otáček) a zřejmě dochází ke zpětnýmu proudění skrz lopatky turba a hadice. To pak vyluzuje ty zvuky.
Dá se to dobře nasimulovat na stojícím autě když se sundá filtr (aby to bylo líp slyšet), vytočí motor a pak ručně zavře chcípací klapka. To je pak ze sání ten pazvuk slyšet úplně zřetelně.
Prostě nám turba asi dobře tlačí

Ford Galaxy II 1.9 TDi PD ASZ 96kW Ghia r.v.2005
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 210
- Registrován: 06 čer 2011, 07:45
- Bydliště: Košice
Odpovědi: 0
Ked ma podobný vzuk ako na videu, tak je to vymlateny katalizator, pripadne diera na vyfuku pred katom.
http://www.youtube.com/watch?v=H3Wb-O76 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=H3Wb-O76 ... re=related
S pozdravom : Jano
Skoda Octavia 1 Combi 2004, 1.9 TDI 81Kw, ASV-AHF
Skoda Octavia II Combi 2012, 2.0TDI CFHC L&K
Skoda Octavia 1 Combi 2004, 1.9 TDI 81Kw, ASV-AHF
Skoda Octavia II Combi 2012, 2.0TDI CFHC L&K
1) dělá mi to už skoro dva roky a stále beze změn, ani se to nezhoršuje a motor jede pořád perfektně. Tak turbo snad vadný nebude.
2) tenhle nakřáplej zvuk to rozhodně není, poslechni tu mp3 co jsem sem dával o několik příspěvků dříve. A rozhodně už to není slyšet od výfuk. potrubí, ale spíš ze sání!
Jinak jsem sem zapomněl napsat, že cca před rokem jsem měl turbo kuchnutý, bylo úplně čistý, lopatky a regulace šla lehce. Trochu jsem ho stejně pročistil, ale chovalo se to pak úplně stejně.
Zřejmě to krom zatuhávání regulace lopatek můžou být i nějaké jiné vůle a někdy pomůže vyčištění, někdy výměna turba, atp. Prostě záleží asi jak si to celý sedne.
Když jsem měl sundaný tapecy v motoru, tak jsem to dost slyšel, ale po tom co jsem je dal zpátky a ještě je trochu vylepšil, tak už to skoro neslyším. Čili i to je možná oprava
2) tenhle nakřáplej zvuk to rozhodně není, poslechni tu mp3 co jsem sem dával o několik příspěvků dříve. A rozhodně už to není slyšet od výfuk. potrubí, ale spíš ze sání!
Jinak jsem sem zapomněl napsat, že cca před rokem jsem měl turbo kuchnutý, bylo úplně čistý, lopatky a regulace šla lehce. Trochu jsem ho stejně pročistil, ale chovalo se to pak úplně stejně.
Zřejmě to krom zatuhávání regulace lopatek můžou být i nějaké jiné vůle a někdy pomůže vyčištění, někdy výměna turba, atp. Prostě záleží asi jak si to celý sedne.
Když jsem měl sundaný tapecy v motoru, tak jsem to dost slyšel, ale po tom co jsem je dal zpátky a ještě je trochu vylepšil, tak už to skoro neslyším. Čili i to je možná oprava

Ford Galaxy II 1.9 TDi PD ASZ 96kW Ghia r.v.2005
Sice jiný auto,ale zvuk podobnej.. nevíte co by to mohlo být?
http://www.youtube.com/watch?v=MpOxO610R4Y
http://www.youtube.com/watch?v=MldGJjEpSnk
Jde to od turba.Když se sundá hadice turbo - intercooler,tak ten zvuj je ještě o 100% hlasitější..
Ráno do práce to ještě nedělalo a z práce už jo. Dělá to teplý i studený..
Nějaký nápady?
http://www.youtube.com/watch?v=MpOxO610R4Y
http://www.youtube.com/watch?v=MldGJjEpSnk
Jde to od turba.Když se sundá hadice turbo - intercooler,tak ten zvuj je ještě o 100% hlasitější..
Ráno do práce to ještě nedělalo a z práce už jo. Dělá to teplý i studený..
Nějaký nápady?
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER