felicie 1.9D na RO

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Vinnetou
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 04 dub 2010, 16:32
Odpovědi: 0

felicie 1.9D na RO

Příspěvek od Vinnetou »

zdar, mám feldu a chtěl bych s ní jezdit na mix Ro a nafty 1:3. Chtěl bych se zeptat jestli je proto potřeba nějak upravit palivovou soustavu? a O kolik se přibližně zvýší riziko, že tím zničim motor,popřípadě jak toto riziko snížit? třeba vyhřívaným palivovým filtrem? A ještě druhá otázka můžu tam nalejt i slunečnicovej olej? předem díky za odpovědi
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

Jde videt, ze sis to tu vubec necetl..na vsechny tve otazky tu najdes odpovedi...kazdopadne, myslis ze se ti to v takovem pomeru redeni vyplati?
Vinnetou
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 04 dub 2010, 16:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vinnetou »

Dost jsem toho tady pročet, ale přímo o feldě na RO jsem se tu nedozvěděl nic. Možná jsem jenom špatněhledal. Uvažoval jsem o přestavbě na dvounádrž, ale každý dva roky na STK to celý vyndavat se mi nechce tak mě napadlo že bych to jenom takhle ředil a myslim si že každá kačka dobrá.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33957
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

no jestli chceš dávat díl oleje RO a tři díly nafty tak nic neřeš, od jara do podzimu jezdi, ohřívání tam máš,

lej to tam v klidu a jedzdi

havk old shaterhand tvůj rudý bratr miloš ;)
Vinnetou
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 04 dub 2010, 16:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vinnetou »

někde jsem tu čet že u feldy čerpadlo lukas neni moc vhhodný na RO a já tam lukase mam tak abych ho neoddělal i když na druhou stranu když to budu ředit jenom 1:3 tak by to mohlo bejt v pohode ale nejsem odbornik vim o tom prd.tak jsem se chtel radsi poradit.
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

slovacek.milos píše:no jestli chceš dávat díl oleje RO a tři díly nafty tak nic neřeš, od jara do podzimu jezdi, ohřívání tam máš,

lej to tam v klidu a jedzdi

havk old shaterhand tvůj rudý bratr miloš ;)
jj taky si myslim..a nebal bych se to davat ve tvem pripade i 1:1...ta nafta to rozredi jelikoz dnesni nafta neni to co byvala driv..je moc sucha, takze pro cerpadlo v tom pomeru to bude jen plus..
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33957
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

čerpadlo lukas jede na RO normálně jestli chceš fotku zadřeného čerpadla boš na naftu mohu poskytnout mám ho v dílně,

ten poměr olej a nafta se dává podle strachu,

pokud je strach nepřekonatelný tak na to nejezdi vůbec,
pak přilévej naftu do té míry kdy ten strach mít nebudeš,
pokud strach nemáš lej tam ten olej napřímo od jara do podzimu a nic neřeš


tak to je miloš ;)
lesek
Přispěvovatel
Příspěvky: 679
Registrován: 01 črc 2007, 21:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od lesek »

a já mám v garáži dva ukroucený Lukasy, kdyby někdo chtěl foto :D ... Lešek
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
Vinnetou
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 04 dub 2010, 16:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vinnetou »

moje míra strachu je někde mezi :D . akorát by mě zajímalo jak k tomu zničení čerpadla dojde? Někde jsem tu čet žě za to může zavzdušnění, že to někde přisává vzduch díky hustému oleji a tím pádem vzniká podtlak, ale to by melo jit vyresit montazi ohrivace nebo podpurneho cerpadla ne? Když tu tak mluvíte kolik máte doma zničenejch čerpadel jen tak pro zajímavost kolik přibližně stojí čerpadlo do feliny?
Vinnetou
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 04 dub 2010, 16:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vinnetou »

jeste k tomu oleji je jedno jestli tam dam rostlinnej olej nebo slunečnicovej? slunečnice je taky rostlina ne :D
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33957
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Vinnetou píše:moje míra strachu je někde mezi :D . akorát by mě zajímalo jak k tomu zničení čerpadla dojde? Někde jsem tu čet žě za to může zavzdušnění, že to někde přisává vzduch díky hustému oleji a tím pádem vzniká podtlak, ale to by melo jit vyresit montazi ohrivace nebo podpurneho cerpadla ne? Když tu tak mluvíte kolik máte doma zničenejch čerpadel jen tak pro zajímavost kolik přibližně stojí čerpadlo do feliny?
staré čerpadlo do feliny seženeš i za pětikilo o novém vím za 8OOO, lešek zde řešil kdysi dávno ty šerpadla mu klekli, můj lucas má 44O.000 méj jsem jen problém s guferem, toho boše ukrouceného co mám ten jezdil na naftu, ten olej neviděl,

řešit na čem se to čerpadlo podělá němá smysl až se podělá tak se to řeší, miloš
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33957
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ještě mi tak napadlo když koupíš olej na 17 a naftu za 28 tak ti vyjde ta tvoje míchanice na 22.5O, není lepší zajet k unicornu a natočit tam ekologickou naftu za 21.9O :? :? :? miloš ;)
speedy800
Přispěvovatel
Příspěvky: 184
Registrován: 25 čer 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina, Pelhřimov

Příspěvek od speedy800 »

Ahoj, měl jsem feldu 1,9D taky s Lucasem. Na RO najeto cca 30 tis. km. Začínal jsem na poměru 1 díl RO a 3 nafty, ale pak postupně to bylo 1:1 a v létě dokonce jenom čistej RO. Měl jsem taky obavu o čerpadlo a tak jsem si sehnal jednoho Lukáše do rezervy za 2000,-. Kč, ale použít jsem ho nemusel. Na autě jsem neměl žádné úpravy, žádný ohřev, nic. Akorát co bych doporučil, tak prvních pár km po nastartování motoru to moc netočit, jen tak piánko, než se ten olej drobet od motoru a vstřiků ohřeje a pak už ti proudí do filtru předehřátá zpátečka a odsud jde zas zpět do čerpadla a tuhle viskozitu čerpadlo v pohodě zvládne. Jinak je jasný, že předehřev je lepší, ale v létě to jde na samotnej RO i bez předehřevu. Pak s klesající teplotou jsem přidával trochu nafty a na 1:1 to šlapalo do cca - 10ti a pak uhodilo -16 a byl jsem v pr... (wallbash) , naštěstí se přes den na slunci oteplilo a auto mi chytlo, pak jsem tam frknul pět litrů benálu a dotankoval do plný naftou a bylo to zase OK.
lesek
Přispěvovatel
Příspěvky: 679
Registrován: 01 črc 2007, 21:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od lesek »

Vinnetou píše:jeste k tomu oleji je jedno jestli tam dam rostlinnej olej nebo slunečnicovej? slunečnice je taky rostlina ne :D
rostlinej olej je rostlinej olej a slunečnicovej je jeden z jeho druhů... pak řepka, soja apod. lešek
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33957
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

speedy800 píše:Ahoj, měl jsem feldu 1,9D taky s Lucasem. Na RO najeto cca 30 tis. km. Začínal jsem na poměru 1 díl RO a 3 nafty, ale pak postupně to bylo 1:1 a v létě dokonce jenom čistej RO. Měl jsem taky obavu o čerpadlo a tak jsem si sehnal jednoho Lukáše do rezervy za 2000,-. Kč, ale použít jsem ho nemusel. Na autě jsem neměl žádné úpravy, žádný ohřev, nic. Akorát co bych doporučil, tak prvních pár km po nastartování motoru to moc netočit, jen tak piánko, než se ten olej drobet od motoru a vstřiků ohřeje a pak už ti proudí do filtru předehřátá zpátečka a odsud jde zas zpět do čerpadla a tuhle viskozitu čerpadlo v pohodě zvládne. Jinak je jasný, že předehřev je lepší, ale v létě to jde na samotnej RO i bez předehřevu. Pak s klesající teplotou jsem přidával trochu nafty a na 1:1 to šlapalo do cca - 10ti a pak uhodilo -16 a byl jsem v pr... (wallbash) , naštěstí se přes den na slunci oteplilo a auto mi chytlo, pak jsem tam frknul pět litrů benálu a dotankoval do plný naftou a bylo to zase OK.
co štu tak taky v míchání oleje s naftou hrála hlavní roli křivka strachu a obava :)

jak jde teplota kolem nuly je nejlepší se na to vyprdnout, já jsem za tuto zimu koupil tak za 1500 nyfty a za tisícovku meřa, jinak vlastní zásoby a před mrazem jsem se bránil na noc garáží cca lO stupnůi více jak kdy,

felda l.9 přežila celou zimu na esterifikátu, když byla velká kosa tak jsem nejezdil, dostala brutálně zabrat, má odkap u čerpadla po dojezdu je tam tak kolečko 8cm paliva doufám že jen hadiška zatím jsem neřešil miloš
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“