felicie 1.9D na RO
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
felicie 1.9D na RO
zdar, mám feldu a chtěl bych s ní jezdit na mix Ro a nafty 1:3. Chtěl bych se zeptat jestli je proto potřeba nějak upravit palivovou soustavu? a O kolik se přibližně zvýší riziko, že tím zničim motor,popřípadě jak toto riziko snížit? třeba vyhřívaným palivovým filtrem? A ještě druhá otázka můžu tam nalejt i slunečnicovej olej? předem díky za odpovědi
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33957
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
jj taky si myslim..a nebal bych se to davat ve tvem pripade i 1:1...ta nafta to rozredi jelikoz dnesni nafta neni to co byvala driv..je moc sucha, takze pro cerpadlo v tom pomeru to bude jen plus..slovacek.milos píše:no jestli chceš dávat díl oleje RO a tři díly nafty tak nic neřeš, od jara do podzimu jezdi, ohřívání tam máš,
lej to tam v klidu a jedzdi
havk old shaterhand tvůj rudý bratr miloš
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33957
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
čerpadlo lukas jede na RO normálně jestli chceš fotku zadřeného čerpadla boš na naftu mohu poskytnout mám ho v dílně,
ten poměr olej a nafta se dává podle strachu,
pokud je strach nepřekonatelný tak na to nejezdi vůbec,
pak přilévej naftu do té míry kdy ten strach mít nebudeš,
pokud strach nemáš lej tam ten olej napřímo od jara do podzimu a nic neřeš
tak to je miloš
ten poměr olej a nafta se dává podle strachu,
pokud je strach nepřekonatelný tak na to nejezdi vůbec,
pak přilévej naftu do té míry kdy ten strach mít nebudeš,
pokud strach nemáš lej tam ten olej napřímo od jara do podzimu a nic neřeš
tak to je miloš

moje míra strachu je někde mezi
. akorát by mě zajímalo jak k tomu zničení čerpadla dojde? Někde jsem tu čet žě za to může zavzdušnění, že to někde přisává vzduch díky hustému oleji a tím pádem vzniká podtlak, ale to by melo jit vyresit montazi ohrivace nebo podpurneho cerpadla ne? Když tu tak mluvíte kolik máte doma zničenejch čerpadel jen tak pro zajímavost kolik přibližně stojí čerpadlo do feliny?

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33957
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
staré čerpadlo do feliny seženeš i za pětikilo o novém vím za 8OOO, lešek zde řešil kdysi dávno ty šerpadla mu klekli, můj lucas má 44O.000 méj jsem jen problém s guferem, toho boše ukrouceného co mám ten jezdil na naftu, ten olej neviděl,Vinnetou píše:moje míra strachu je někde mezi. akorát by mě zajímalo jak k tomu zničení čerpadla dojde? Někde jsem tu čet žě za to může zavzdušnění, že to někde přisává vzduch díky hustému oleji a tím pádem vzniká podtlak, ale to by melo jit vyresit montazi ohrivace nebo podpurneho cerpadla ne? Když tu tak mluvíte kolik máte doma zničenejch čerpadel jen tak pro zajímavost kolik přibližně stojí čerpadlo do feliny?
řešit na čem se to čerpadlo podělá němá smysl až se podělá tak se to řeší, miloš
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33957
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25 čer 2009, 20:45
- Bydliště: Vysočina, Pelhřimov
Ahoj, měl jsem feldu 1,9D taky s Lucasem. Na RO najeto cca 30 tis. km. Začínal jsem na poměru 1 díl RO a 3 nafty, ale pak postupně to bylo 1:1 a v létě dokonce jenom čistej RO. Měl jsem taky obavu o čerpadlo a tak jsem si sehnal jednoho Lukáše do rezervy za 2000,-. Kč, ale použít jsem ho nemusel. Na autě jsem neměl žádné úpravy, žádný ohřev, nic. Akorát co bych doporučil, tak prvních pár km po nastartování motoru to moc netočit, jen tak piánko, než se ten olej drobet od motoru a vstřiků ohřeje a pak už ti proudí do filtru předehřátá zpátečka a odsud jde zas zpět do čerpadla a tuhle viskozitu čerpadlo v pohodě zvládne. Jinak je jasný, že předehřev je lepší, ale v létě to jde na samotnej RO i bez předehřevu. Pak s klesající teplotou jsem přidával trochu nafty a na 1:1 to šlapalo do cca - 10ti a pak uhodilo -16 a byl jsem v pr...
, naštěstí se přes den na slunci oteplilo a auto mi chytlo, pak jsem tam frknul pět litrů benálu a dotankoval do plný naftou a bylo to zase OK.

rostlinej olej je rostlinej olej a slunečnicovej je jeden z jeho druhů... pak řepka, soja apod. lešekVinnetou píše:jeste k tomu oleji je jedno jestli tam dam rostlinnej olej nebo slunečnicovej? slunečnice je taky rostlina ne
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33957
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
co štu tak taky v míchání oleje s naftou hrála hlavní roli křivka strachu a obavaspeedy800 píše:Ahoj, měl jsem feldu 1,9D taky s Lucasem. Na RO najeto cca 30 tis. km. Začínal jsem na poměru 1 díl RO a 3 nafty, ale pak postupně to bylo 1:1 a v létě dokonce jenom čistej RO. Měl jsem taky obavu o čerpadlo a tak jsem si sehnal jednoho Lukáše do rezervy za 2000,-. Kč, ale použít jsem ho nemusel. Na autě jsem neměl žádné úpravy, žádný ohřev, nic. Akorát co bych doporučil, tak prvních pár km po nastartování motoru to moc netočit, jen tak piánko, než se ten olej drobet od motoru a vstřiků ohřeje a pak už ti proudí do filtru předehřátá zpátečka a odsud jde zas zpět do čerpadla a tuhle viskozitu čerpadlo v pohodě zvládne. Jinak je jasný, že předehřev je lepší, ale v létě to jde na samotnej RO i bez předehřevu. Pak s klesající teplotou jsem přidával trochu nafty a na 1:1 to šlapalo do cca - 10ti a pak uhodilo -16 a byl jsem v pr..., naštěstí se přes den na slunci oteplilo a auto mi chytlo, pak jsem tam frknul pět litrů benálu a dotankoval do plný naftou a bylo to zase OK.

jak jde teplota kolem nuly je nejlepší se na to vyprdnout, já jsem za tuto zimu koupil tak za 1500 nyfty a za tisícovku meřa, jinak vlastní zásoby a před mrazem jsem se bránil na noc garáží cca lO stupnůi více jak kdy,
felda l.9 přežila celou zimu na esterifikátu, když byla velká kosa tak jsem nejezdil, dostala brutálně zabrat, má odkap u čerpadla po dojezdu je tam tak kolečko 8cm paliva doufám že jen hadiška zatím jsem neřešil miloš