palmovy olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

mtapaj
Přispěvovatel
Příspěvky: 983
Registrován: 26 led 2007, 23:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trstena

palmovy olej

Příspěvek od mtapaj »

Mam moznost zohnat palmovy olej,ale pri normalnej teplote je ztuhnuty,ale ked je teply tak ma nadhernu farbu.
Da sa neako upravit aby bol pri 10 -15 stupnoch tekuty? Neako ho zriedit alebo nieco podobne-nechcem vymyslat nieco,co uz je vymyslene.
Pouziva ho tu niekto ako palivo?
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...:)
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33833
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: palmovy olej

Příspěvek od slovacek.milos »

mtapaj píše:Mam moznost zohnat palmovy olej,ale pri normalnej teplote je ztuhnuty,ale ked je teply tak ma nadhernu farbu.
Da sa neako upravit aby bol pri 10 -15 stupnoch tekuty? Neako ho zriedit alebo nieco podobne-nechcem vymyslat nieco,co uz je vymyslene.
Pouziva ho tu niekto ako palivo?
s palmovým olejem se dá jezdit kolem palem v africe přes den, spalovat palmový olej jde jen že máš dvounádrž bojler ohřívaný na noční rpoud miloš
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Nicmene, kdyby se povedlo udelat takovy system, tak si vysmaty ;) Palmovy olej je jeden z nejkvalitnejsich ;) Ma velmi dobrou oxidacni stabilitu za vysokych teplot, atp :-)
mtapaj
Přispěvovatel
Příspěvky: 983
Registrován: 26 led 2007, 23:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trstena

Příspěvek od mtapaj »

radluk píše:Nicmene, kdyby se povedlo udelat takovy system, tak si vysmaty ;) Palmovy olej je jeden z nejkvalitnejsich ;) Ma velmi dobrou oxidacni stabilitu za vysokych teplot, atp :-)
nakopni bunky a vymysli nieco..... 8)ja ich po vcerajsku moc nemam... (noteeth)
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...:)
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

To je hlavne otazka financi. Udelat by to nebyl zase takovy problem, ale otazka je, kolik do toho chce clovek vrazit penez a casu (noteeth)
Asi jedna z nejschudnejsich variant je teplovodni ohrev potrubi (trubka v trubce), vyhrivana nadrz a filtry. Technicky providitelne, ale financne dost narocne...
Kdyby se dala umistit nadrz hned nekde u motoru, tak by to bylo o dost jednodussi pro vyhrev chladici kapalinou.
mtapaj
Přispěvovatel
Příspěvky: 983
Registrován: 26 led 2007, 23:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trstena

Příspěvek od mtapaj »

hmm.....jasne keby som chcel krmit s tym sadlom iba neake briblizovadlo tak to by nebol problem vyrobit neaky rychloohrev na napr 5 litrov toho sadla.
Ale skor by som chcel ten tuk upravit tak,aby bol tekuty aj pri tych 10-15 stupnoch bez ohrevu,napr neakym rozpustadlom napr.petrolej alebo neakou chem reakciou ako napr. vyroba mera
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...:)
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33833
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Ale skor by som chcel ten tuk upravit tak,aby bol tekuty aj pri tych 10-15 stupnoch bez ohrevu,napr neakym rozpustadlom napr.petrolej alebo neakou chem reakciou ako napr. vyroba mera[/quote]


chtít můžeš ale to je asi jedině co s palmákem uděláš ;) miloš
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

A esterifikovat to nejde ten palmak? Kdyz ho treba ohrejes a teply smichas?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33833
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

radluk píše:A esterifikovat to nejde ten palmak? Kdyz ho treba ohrejes a teply smichas?

radlu to se zde probíralo před rokem někdo to zkoušel a nešlo to ohřeješ seterifukuš a zase je z toho trochu lepšé majda

, i když esterifikuješ vyfrit a necháš tam sádlo prostě tu hustou složku, tak to ohřeješ máš krásný řídký olej esterifikuješ a na druhý den tam ten spodek zas je tak zbytečná príce,

já ten palmák jsem měl taky možnost no vyprdnul jsem se na to esterifikuju pořád, pak ještě jeden z lučiny, uživatel etylek a pár lidí co jsem je to naučil střídavě oblačno, vesměs tam každý zavádí svoje prvky výpočty a pak se mu dějou majdy, jediné co nedělím tak neperu vodou

miloš :)
etylek
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 27 zář 2008, 11:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od etylek »

Milošu, tys ten palmák esterifikoval a i po té to bylo pořád hustý? Na palmák bude asi potřeba jiný poměr těch dalších 2 složek, aby ze zcela oddělil glycerin od esterů.
FR4NK!3
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27 čer 2007, 11:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od FR4NK!3 »

na palmu sem najezdil cca 50000km ... jedina moznost je dvojnadrž nebo michat hodne s naftou ale neni to 100 procentni, že se to dole nesrazi a ucpe filtr. Mel sem druhou nadrz v motorovym prostoru udelanou ze staryho hasičáku 8 nebo 10 litru (padl tam jak prdel na hrnec) kterej byl vyhrívanej vodou z motoru... (nedala se na tom skoro udrzet ruka jak to hřálo) v zime stačilo cca 15 km aby se to sadlo rozpustilo ... a v zime je vyhoda ze se doma topi takze sem mel kanistrama obskladanej radiator aby se ta bramborova kase dala nakydat do toho hasicaku a v lete sem to musel rozehřívat ... takze start na naftu, pak prepnout na palmu a cca 5 km pred cilem zase na naftu aby se proplachlo cerpadlo. Filtr sem tam mel jen ten malej plastovej co se prodava na benzinkach jedil sem denne 150 km a skoro zadarmo. Joooo to byly casy :)
ex Seat Ibiza 1,9 TDI
Audi A6 2.5 TDI 103kw ... polazeno pry na 125 kw :D
DON'T STOP SMOKING :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33833
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

etylek píše:Milošu, tys ten palmák esterifikoval a i po té to bylo pořád hustý? Na palmák bude asi potřeba jiný poměr těch dalších 2 složek, aby ze zcela oddělil glycerin od esterů.
dáš jiný poměr tě jiných složek a vyrobíš tak pudink,

jak se bude chladit esterifák zbělá miloš
Radar
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 23 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Radar »

Palma lze bez problémů esterifikovat. Nejhorší je jí rozpustit a zahřát na 60 stupňů. Taky chce míň louhu než olej.
Octavia 110PS AHF+Sprint 764 EGR+CAT OFF+jednohmota
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33833
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Radar píše:Palma lze bez problémů esterifikovat. Nejhorší je jí rozpustit a zahřát na 60 stupňů. Taky chce míň louhu než olej.

a dělal jsi to ? máš to osobně vyzkoušené, já ne jen jsem to tady četl že to nebylo ono,

já esterifikoval něco jako palmový olej nevím co to bylo byla to kapalná fáze ta šla super,

pak přišlo na tu hustou bílou ohřál jsem to na kapalinu esterifikoval a ráno to bylo jak mléko z dvacky tak pět litrů jak meřo jinak mléko po mírném ohřátí krásný esterifikát,

mám i fotku jak se to po ránu kalí miloš
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33833
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jestli to byla nebo nebyla palma nemohu tvrdit protože nevím,

pokud jsem přidal louhu nebo metanolu, vyrobil jsem rosol a pak takovou majdu, cca 3OO litrů jsem pak za stálého míchání filtroval přes rastl kanálu :D miloš
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“