kotouče 288mm vs.280mm

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Otázkou zůstává, jak je výhodná ta mezera mezi třecí plochou a tělem kotouče pro proudění vzduchu, zvášť pokud je ze strany od ráfku.

OctaviaII to chlazení má myslím už řešené z opačné strany od těhlice,
Pak si myslím, že je snažší zajistit chlazení kotouče tvarováním spodní hranou nárazníku a nebo plastovými křidélky na ramenech nápravy, které ženou vzduch pod autem přímo na kotouče, než když ta mezera je z opačné strany jak to je u 280mm u OctaviaI

Racing řešení vypadá takhle: (rofl)
Obrázek
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4995
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Obrázek Tady jsou ty kotouče,jak jsem sliboval.Jsou TRW,tyto prům.256 k.č.DF 2803,normálně se nedávají,tyto musejí lépe odvádět teplo než origo.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

tak já to zkusil, dal jsem je notorickýmu kroutiči, tak uvidíme, každopádně jsem to zkoušel a dost líp to brzdilo, ale to múže být jiným matrošem kotoučů
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4995
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Dobrý,ještě by to chtělo jiný desky a brzdiče,aby se plně využila brzdná plocha.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Radim205D píše:Otázkou zůstává, jak je výhodná ta mezera mezi třecí plochou a tělem kotouče pro proudění vzduchu, zvášť pokud je ze strany od ráfku.

OctaviaII to chlazení má myslím už řešené z opačné strany od těhlice,
Pak si myslím, že je snažší zajistit chlazení kotouče tvarováním spodní hranou nárazníku a nebo plastovými křidélky na ramenech nápravy, které ženou vzduch pod autem přímo na kotouče, než když ta mezera je z opačné strany jak to je u 280mm u OctaviaI

Racing řešení vypadá takhle: (rofl)
Obrázek
312mm kotuce maju odvetravanie tiez zo zadnej strany kotuca ;)
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

chlapi o kolko treba stocit tie 288 aby som ich zalozil?
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

To si robis srandu?
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

prečo srandu? skusim čo to povie :)
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

midnight_man píše:prečo srandu? skusim čo to povie :)
Myslel, ze si robis srandu, ked nevies kolko treba stocit aby z 288mm dostal 280mm... ;)
CAHA 125 kW TDI CR
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

no to ano, ale pozeral som ze tie 288 maju skor dovnutra vacsiu plochu...aby som nestočil 4 mm a bude mi doska vyčnievať..cize kludne tie 4mm no problem?
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

martinsidlo píše:Dobrý,ještě by to chtělo jiný desky a brzdiče,aby se plně využila brzdná plocha.
no to už bych to mohl celý předělat na 288mm, každopádně neřešil jsem to pro lepší brzdnej účinek, ale díky tomu, že po osazení novejma kotoučema, mu začly brzdy po chvíli třepat, všechno proměřený a ok, takže uvidíme co na to tyto
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Tak jak pane Huml ? :)
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

S kroucenim kotoucu a naslednym klepanim do volantu pri jemnym brzdeni mam svoji vlastni zkusenost.:

Zalozil jsem 280 mm predni kotouce+ desticky na rodinne octavii zn TRW, zadni kotouce a desticky jsem nechal puvodni. Po cca 1500 km se zacalo objevovat klepani do volantu pri jemnem pribrzdeni. Nevahal jsem a kotouce jsem uspesne vyreklamoval. Koupil jsem ty same kotouce zn TRW spolecne s destickama TRW a k tomu jsem jeste prikoupil i 232 mm zadni kotouce TRW + desticky TRW. Prvnich cca 2000 km jsme je opatrne zajizdeli. Ted kotouce maji nalitano okolo 12000 km a muzu vam rict, ze i pri razatnejsim brzdeni se volant ani trochu nezaklepe.

Otazka pro diskusi:
To ze jsem zalozil kotouce + desticky od stejneho vyrobce na predni + zadni napravu ma urcite mnou nevysvetlitelny prinos a to takovy, ze se prestal klepat volant pri brzdeni. Je to vubec mozne, ze se timto resenim eliminoval efekt klepajiciho se volantu pri brzdeni nebo to je jenom souhra nahod?

Vozidlo - Skoda octavia 1,9 TDI MR 2003 ASV 81 kw
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Radim205D píše:Tak jak pane Huml ? :)
na závěry je podle mě ještě moc brzo, on zas nenajezdí 1000km za týden, jinak zatím dobrý
yirka
Aktivista
Příspěvky: 1301
Registrován: 12 zář 2007, 18:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovy Vary už jinde

Příspěvek od yirka »

Tak sem si také nechal stočit 288 na 280 a dal si je na auto. Sice mi dali zabrat destičky ale jinak dobry. Tak sem zvědavý jak dlouho vydrží.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“