Teče nafta skrz přívod

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Kurblajchan
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 17 dub 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Teče nafta skrz přívod

Příspěvek od Kurblajchan »

Zdravíčko všem.
Řeším takový problém na svém autě a to, že mi protíká nafta někde u vstřiků. Co jsem tak sledoval mám i podezření, že je to spoj trubička-vstřik případně i vstřik-hlava motoru.
Co s tím a nebo co se na mě chystá? Občas to teče víc občas se to trochu jakoby přicpe a teče to míň, ale pořád utíká nějaká nafta. Momentálně utíká celkem dost.
Napadlo mě mezi spoj trubička-vstřik na tu matičku nanést nějaké silikonové těsnění, ale nevím zda to půjde. Něco jak je motorový silikon např. na vany motorů, který by měl vydržet větší teploty a tak, ale stejně pořád nevím co se spojem vstřik-hlava motoru. Ani nevím jak vstřik vyndat.
Motor je starší komůrkový 2,4TDS pětiválec
Non1
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 11 čer 2008, 20:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od Non1 »

Treba to riadne utrieť a potom naštartovať a presne zistiť, kde to kydá. Povedal by som, že je zalomená trúbka pod matičkou. Na silikón a podobné veci zabudni, sú tam veľké tlaky, bolo by to na nič. Trúbku vymeníš ( ak je to ona ), každopádne to chce zistiť presne miesto úniku.
Pokiaľ to má kolesá alebo kozy, tak s tým budú čoskoro problémy...
Kurblajchan
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 17 dub 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kurblajchan »

To je to co se mi nedaří. Vysušoval jsem to už víckrát a nevím kudy přesně to protíká nejvíc to vypadá na spoj vstřik-hlava i z toho důvodu, že když už je tam krásná hladina nafty tak je vidět jak ze spodu jdou bublinky.

Takže utěsnění nepůjde kurnik a já v to doufal.

Na jaký moment nebo jakou zhruba silou se má utahovat ta matička? Doufám, že je to u většiny vozů podobná hodnota
Jaroslav1
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 26 úno 2010, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Jaroslav1 »

Pod vtřikovačem (vstřik-hlava) je těsnění,tam ti muže unikat komprese ale máš zřejmě vlivem vibrací na vstřikovacím potrubí trhlinu pod převlečnou maticí,hned u toho pertlu. U Dizlu častá závada. Oprava jen výměnou za jinou vstřikovací trubku. Jak píše Non1. Muže být i povolený spoj na vstřikovači.Natřít tech. Benzinem vysušit a nastartovat a prstem zjistit odkud to prolíná. A co odpadní hadička taky muže prolínat.
Naposledy upravil(a) Jaroslav1 dne 06 kvě 2010, 18:40, celkem upraveno 2 x.
Jaroslav1
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 26 úno 2010, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Jaroslav1 »

Jakou silou nebo momentem ti nikdo neřekne to utáhneš od oka jako kteroukoliv matku podle velikosti a s citem.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Může se ti stát,že sákne vstřikovač mezi závitem...Stává se to po výměně trysek ve vstřikovači...Ale nejdřív řešit přep.hadičky..
nepropadat panice...
Kurblajchan
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 17 dub 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kurblajchan »

Děkuji za rady a pomoc.

Po práci jsem se snažil na to kde je problém.
Jsou tu zmíněné přepadové hadičky ty jsem už dvakrát pro jistotu měnil těm nevěřím že by to teklo tama.
Povolil jsem tu převlečenou matici a trubku znovu zkoušel usadit jak nejlépe to jde a utáhnut co nejvíc, ale s citem abych nepoškodil závit.
Je tu zmíněno i potrubí a trhliny v něm tomu bych i celkem věřil z důvodu, že ze tří vstřiků- přívodů teče zjevně palivo od té převlečené matice. Na vstřiku pod matici je vidět vlhkost od paliva. Takže výměna trubiček mě asi nemine. Chjo. Na e-katalogu je cena 1500 za sadu trubiček no co se dá dělat na to, že to je jen kousek trubiček.
Průšvih bude, ale asi čtvrtý vstřik tam nebylo vlhko od paliva a přitom tam byla loužička takže to asi bude někde jinde
Kurblajchan
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 17 dub 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kurblajchan »

jericho-3 píše:Může se ti stát,že sákne vstřikovač mezi závitem...Stává se to po výměně trysek ve vstřikovači...Ale nejdřív řešit přep.hadičky..
Tak toto je pro mě španělská vesnice doteď jsem měl jen škodovku a favo takže ani nevím že se dá vstřikovač nějak dělit a měnit po částech. Myslel jsem, že je to v podstatě takto trubička-vstřikovač (celek)-hlava. Ale stejně do toho nikdo nezasahoval. Úplně poprvé začalo trochu protékat palivo když se vyměnilo palivové čerpadlo. Pak se měnilo znovu za původní co tam bylo, ale únik pořád pokračuje
Kurblajchan
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 17 dub 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kurblajchan »

Ještě musím dodat, že jak se měnila ona palivová pumpa tak se to znatelně zhoršilo i po druhé výměně za tu původní takže by toto nahrávalo teorii o špatných trubičkách a jejich potřebě vyměnit je
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No jestli se vstřikovače nerozebíraly,tak to může téct pouze přepady nebo okolo kuželek trubek pod převlečnou matkou..Je to dost zvláštní, někdo to musel utahovat jako blázen..Asi tě to nemine,nebo dojed na vrakáč pro jiné...
nepropadat panice...
Non1
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 11 čer 2008, 20:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od Non1 »

To, že sa so vstrekovačmi nehýbalo neznamená, že tam nemôže byť únik. A navyše vyššie jasne píše, že ak je tam určitá hladina nafty nad vstrekovačom, bublinkuje mu to. Takže to je jedna z možností.
Pokiaľ to má kolesá alebo kozy, tak s tým budú čoskoro problémy...
Kurblajchan
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 17 dub 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kurblajchan »

S výměnou trubek už počítám jen musím počkat do pondělí pak zajít do fiatu zeptat se jestli je mají oni řeknou ne, ale seženeme a pak počkat zas pár dní. Na vrakec nemám kam zajít. Pamatuju si když jsem sháněl poslední věc na vrakecu na tohle auto a snad na celé jižní moravě nikdo neměl nakonec jsem koupil až z prahy. Navíc na jižní moravě vrakec kde mají tohle auto je snad jen Eurovrak Holubice a tam mají hodně nadsazené ceny.
S tím utahováním to mám možná na svědomí já jelikož nevím jak moc tak to dělám tak nějak aby to dle mě drželo ale ještě se nezničil závit.
S tou hladinou a bublinama je to pravda u pátého vstřiku je to hladina a od hlavy je vidět proud bublinek je to sice zajímavá podívaná, ale i deprimující
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jestli si rozumíme-vstřikovač,dokud se nerozšroubuje /a neuvolní se rez/ by neměl téct..kolikrát jsou obalené rezem a nic se neděje..Ale když měním vstřik.trysku a po vymytí jej stáhnu ,přezkouším ,namontuji ,tak třeba až po pár kilometrech začne sáknout...Jediná oprava spočívá buď v novém vstřikovači ..,nebo co dělám já,již preventivě natočím na závit teflonovou pásku./samozřejmě trysku nepřetahovat.../.Zkoušel jsem dotykové plochy lapovat..končil jsem cigaretovým popelem atd.,všechno k ničemu....Tohle se mi osvědčilo...Takže jestli trysky nikdo nerozdělával,neměl by z ní být únik nafty....Ale vlastně kdo ví.. :)
nepropadat panice...
Jaroslav1
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 26 úno 2010, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Jaroslav1 »

Vstřikovací trubky musí být mezi sebou spojené např bukovou latičkou a nebo nějakou pásovinou a pod. aby vlivem střídání tlaků nevibrovaly, to se potom tou vibrací nalomí u kužele pod převlečnou matkou.Ty nemusíš kupovat originál,můžeš tam dát jakoukoliv vstřik.trubku která má stejný závity a délku.Ta délka muže být i delší a trubku v pohodě natvaruješ. Zajdi někam kdo má autodopravu a pozeptej se snad něco seženeš.(snad by něco pasovalo i z traktoru.Ty potřebuješ asi jen jednu.)
Kurblajchan
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 17 dub 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kurblajchan »

jericho-3: Kdepak na vstřiky se nesahalo co to auto mám. Zajímavé nápady jak to zatěsnit. Ono už jsem se chystal i ty vstřiky vytáhnout, ale naštěstí na to nemám nářadí možná i moje štěstí bych něco dojebal.

Jaroslav1: Aha tak to jsem netušil že je to z tohoto důvodu spojené. Já mám nebo spíš měl jsem spojené ty trubičky nejdřív od čerpadla když to šlo přes sání tak tam bylo všech pět spojených dohromady pak se to dělí na dvě větve. Napravo jdou dvě trubičky ty jsou po chvilce spojené spolu a levá část kde jsou tři trubičky tak ty jsou také spolu spojené. Takže origo tam byly tři spojení. Jelikož jsem se v tom hrabal tak jsem dal zatím zpět jen dvě poslední spojení. To spojení je praktikované gumou s výřezy pro trubky a pak je to v takovém plechu spojeném šroubem.

Dnes jsem si s tím hrál a všechny trubky jsem oddělal i od čerpadla a hezky pomalu a důkladně je začal nasazovat a pak spojil k sobě krom posledního pospojování. Přitom jsem teda zjistil, že na posledním vstřiku kde je záslepka odvodu tak ta záslepka že je špatná no prozatím jsem to vyřešil tak, že jsem tam dal hadičku a do ní šroubek snad to nebude vadit. No po operaci se sundáním a opatrným nasazováním vše zatím vypadá že těsní, ale nevím. Snažil jsem se prostor vysušit tlakovým vzduchem, ale nějaká vlhkost tam ještě zůstala zítra bude pokračování.

Mám ještě dvě otázky na vstřiku jsou vždy dvě trubičky pro přepad je jedno který kam vede? Myslím jako směr kudy kam to má vést. Asi ano že.
Druhá s tím trochu související otázka záleží na délce těch přepadových hadiček? Na e-katalogu jsem totiž našel, že hadičky prodávají po kusech už nařezané na přesnou délku což mě překvapilo. Mimochodem cena jedné hadičky mezi vstřiky je kolem 200kč. Fujtajbl taky už neví co by za to chtěli.

Ještě se vrátím k tomu co píše Jaroslav. Pokud bych potřeboval jen jednu trubku asi bych to řešil tímhle stylem co píšeš tedy shánět alternativu a natvarovat to, ale pokud bych musel kupovat vícero trubek tak bych stejně už asi koupil hotové balení kde to bude natvarované a tedy nic nezlomím a nezničím. Ony jsou ty trubky docela tuhé, ale přitom mi přijdou křehké bych se bál, že je zlomím.

Pánové každopádně moc Vám děkuji za rady a zítra se uvidí co bude dál
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“