1,3 JTD nestartuje zavada P0340 osciloskop hlasi ok priebeh

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
abeljozef
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 27 lis 2007, 00:32
Odpovědi: 0

1,3 JTD nestartuje zavada P0340 osciloskop hlasi ok priebeh

Příspěvek od abeljozef »

Ahojte pisem do sekcie Talianov aj ked sa jedna o opla (Corsa) ale je vnom talian 1,3 TDCI (JTD) 51 kW.

Jedneho dna auto odmietlo nastartovat a problem trva. Prvotne precitanie pamate zavad hlasy 2 zavady.

1. P0403 - recyrkulacia spalin - dlhodoby problem treba rozobrat a precistit

2. P0340 - Snimac polohy vackoveho hriadela - porucha funkcie nova zavada pravdepodobne zodpovedna za neschopnost motora nastartovat.

V prvom rade som preveril kabelz medzi RJ motora a cidlom polohy vackoveho hriadela je OK. Dalej som preveroval napajanie cidla polohy vackoveho riadela le medzi pinom 1 a 3 na konektore cidla 5V ako ma byt. Nasledovala pokusna vymena samotneho cidla taktiez bez uspechu. Potom prislo na meranie osciloskopom. Preukazalo ze signal z vystupu cidla polohy vackoveho hriadela ma spravny priebeh. Bolo to merane na konektore RJ motora a zaroven potvrdilo ze referencne napajenie 5V funguje spravne a tiez ze samotne cidlo polohy vackoveho hriadela reaguje spravne. Napriek tomu zavada P0340 pretrvava.

Moje hypotezy k problemu.

1. Vadna RJ motora konkretne vstupne obvody kore spracovavaju signal z cidla polohy vackoveho hriadela

2. Preskok rozvodovej retaze a tym padom posunuty priebeh pulzov cidla polohy vackoveho hriadela oproti halovmu snimacu na kluke. Kedze toto auto ma svoj "bezudrzbovy" a fakticky dozivotny rozvod tazsie sa k nemu pristupuje. Vedel by niekto z prilozeneho pribehu meraneho osciloskopom porovnat prebeh a tuto hypotezu bud potvrdit alebo vyvratit ? Moje hypotezy veduce k preskoku su aj na zaklade toho ze po odstaveni auta ktore bez problemov doslo do ciela bol ranny pokus o start neuspesny a tiez aj fakt ze majitel v blizkej minulosti prebehol vymenu oleja a z jednym olejom spravil 58 000 km a ked som ho vypustal tak z toho motora tiekol nechutne husty "sajrajt"

Meranie k je k dispozicii tu:
http://www.trnavanet.sk/sharan/corsa/

Este pre uplnost som vylucil problem z napajanim RJ motora omerane priamo na konektoroch napajacie naparie pocas startovania pri plne nabitej baterii cca 11V.

Takisto cidlo tlaku railu pocas startovania indikute tlak v raile 39 bar co zodpoveda pozadovanemu tlaku 38 bar.

Vaha vzduchu reaguje, cidlo atmosferickeho tlaku OK.

Dik za postrehy a pomoc.
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Re: 1,3 JTD nestartuje zavada P0340 osciloskop hlasi ok prie

Příspěvek od alfik »

Daju sa tie zavady smazat?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
abeljozef
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 27 lis 2007, 00:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od abeljozef »

Daju ale hned po pokuse o start sa objavia ...

To EGR ko je tam dlho ide mi hlavne o ten snimac polohy vacky ....

Vecer este ak stihem omeram priebehy priamo na vstrekoch ci vobec nieco vstrekuje .....
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Merali ste osciloskopom aj cidlo kliky?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 11 lis 2009, 12:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od RS »

Ano to by mohl byt problem. Pokud na nem budes mit signal tak jelikoz jsem si vsiml, ze osciloskop je dvoukanalovy tak ty signaly nasnimej najednou do jednoho prubehu. Prosim zvys casovou zakladnu oscilu at je videt ten prubeh najednou.
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

zkus v měřených hodnotách najít sinchronizaci - vačka klika (proběhla , neproběhla )


jinak na osciloskopu je ta jenička co ?? doufám že né klikovka :o

jakej tam je egr ?? pokud je elektrickej tak ho odpoj
změř opor na drátech jednotka - snímač a podívej se zda nejsou někde vodiče opřený třeba o kabely od staréru , zkoušeli ste to rozstrčit ???
jinak na jake diag to je ?? origo opel ?? nebo něco univerzal
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1429
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

To Abeljosef:
Neni nahodou 39 bar pri startu nejak malo?U commonrailu obecne plati +- pri startu 260 bar, jinak jednotka nepusti vstriky.
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

no většinou platí 1V na snímači tlaku pak ecu začně časovat palivo
abeljozef
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 27 lis 2007, 00:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od abeljozef »

1 ka je priebeh na kluke a 2 ka je priebeh na vacke.


Pozadovana hodnota tlaku va raile bola 38 bar, realna indikovana bola 39 bar. Z toho predpokladam ze tlaky v raile su OK.


EGR je odpojeny ......


KTS ka mi v meranych hodnotach synchronizaciu kluky proti vacke nevie indikovat :(

Tu je vypis z KTS: http://www.trnavanet.sk/sharan/corsa/Va ... 20RAIL.pdf

Pardon tie hodnoty tlaku v raile su v MPa.
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

(rofl) nic neřeš a vyměň snímač na klice !!! jinak tobě ten pruběh signálu připadá normální ?? :D
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 11 lis 2009, 12:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od RS »

Aha tak to jsem prehlid, ze tam ty signaly mas i spolu. Pripojeni pres modem mi rychlosti branilo projit vsechny obrazky a nahoda tomu chtela abych se netrefil do spravnych.
Ted k problemu.
Startovaci tlak je v poradku.
Na prubehu zobrazenem treba na 6.jpg je videt dosti velky posun oproti cidle na klice. Ted se opru o mereni na 1.9JTD a myslim ze by to melo byti stejne. Cidlo na vacce a klice by se melo prekryvat. Abych byl presny sestupna hrana cidla na vacce by mela presne kopirovat nabeh po vynechanem zubu na klice. V tvem pripade je to dost posunute.
Osobne mi to pripada jako by byly skocene rozvody.
Podobny problem udela i pricpany vyfuk, ale ten posun je moc velky. Zkusit ho odpojit nebo alespon proklepat samozrejme nic nestoji.
RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 11 lis 2009, 12:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od RS »

bombastiq píše:(rofl) nic neřeš a vyměň snímač na klice !!! jinak tobě ten pruběh signálu připadá normální ?? :D
A meril jsi ho nekdy?
Mne pripada zcela normalni 58 zubu a dva vynechane. 6V pik pik je take v norme.
RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 11 lis 2009, 12:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od RS »

Jak to dopadlo z opravou?
abeljozef
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 27 lis 2007, 00:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od abeljozef »

Ahojte, kontaktoval ma pepem s tym ze ma rovnaku corsu a rad by pomohol a zaroven by sa omeralo jeho auto aby bolo referencne merania pre 1,3 CDTI tu na fore. Vysledok merania jednoznacne potvrdzuje tie rozvody.

Graf pepemovej corsy je tu:

http://www.trnavanet.sk/sharan/corsa/Fu ... or0001.jpg
http://www.trnavanet.sk/sharan/corsa/Fu ... or0002.jpg
http://www.trnavanet.sk/sharan/corsa/Fu ... or0003.jpg
http://www.trnavanet.sk/sharan/corsa/Fu ... or0004.jpg
http://www.trnavanet.sk/sharan/corsa/Fu ... or0005.jpg

Meranie bolo robene pocas startovania, startovacie otacky +/- 210 rpm.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

RS -klobouk dolů... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“