Vymennik tepla na vyfuku
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
No ja myslim, ze strkat jeste ohrivani do nadrze je uz trochu komplikovane.Nejdulezitejsi je ohrivat olej aby sel horky do cerpadla, kvuli jeho spravne funkci, rozpraseni paliva, atd.Ja to mam namysleno tak, ze pres zimu bude olejova nadrz ta mensi, umistena v motorovem prostoru (resp. za prepazkou pod celnim sklem) a v lete to prohodim, tzn. hlavni nadrz bude na olej.Si totiz myslim, ze i kdybych ohral nadrz, tak to budu mit stuhly v palivovych trubkach, ktere vedou pod vozem a jsem tam, kde jsem byl.
dat do nadrze spiralu nieje zly napad... ale ci to bude vobec dostatocne zohrievat... kto vie. Embecky mali podobne vyriesene chladenie, ropovodmi po spodku podlahy do predu ku chladicu, vzdy v zime pravidelne zamrzaju kvoli tomu ze voda v tych trubkach zamrzne.
Pri podobnom zohrievani nadrze by som povedal ze voda sa rychlo ochladi vo vedeni do nadrze a v samotnej nadrzi a spirale bude mat uz velmi nizku teplotu a schopnost ohrevu...
Teoreticky by to slo pouzitim bud tepelno izolacneho materialu na trubkach, a takisto pouzitim plastovych hadic, alebo pouzit elektricky ohrev, ten vsak neposkytuje dostatocny vykon na ohrev takeho mnozstva oleja
Pri podobnom zohrievani nadrze by som povedal ze voda sa rychlo ochladi vo vedeni do nadrze a v samotnej nadrzi a spirale bude mat uz velmi nizku teplotu a schopnost ohrevu...
Teoreticky by to slo pouzitim bud tepelno izolacneho materialu na trubkach, a takisto pouzitim plastovych hadic, alebo pouzit elektricky ohrev, ten vsak neposkytuje dostatocny vykon na ohrev takeho mnozstva oleja
- Tomas-Oaza
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 420
- Registrován: 24 led 2006, 12:28
- Bydliště: Nikol-City
presne tak,pokud bude obaleny saci kos sadlem tak to auto ani nenastartuju abych to dostal k ohrevu. to je dalsi vec jak bych musel doresit,protoze uz jsem jednou cistil saci kos u tipa kde bylo v nadrzi asi rok bionafta a ta sracka z toho nechtela pryc jak to pres zimu zatruhlo
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
Renault Master
Iveco daily 2,3
Právě proto hodlám využívat pomocnou nádrž přes zimu na olej.Prvak bude blízko zdroje tepla - motoru, včetně všech hadic.Druhak budu moci dolejt olej, který budu mít doma třeba u radiátoru nebo kamen.Do hlavní nádrže budu lít olej až se teploty ustálí nad 10 st. C.Nebude to sice tak komfortní, ale na ježdění do práce si myslím to bude OK.
Neboj sa nic.Pokud to mám do práce cca 50 km, tak si do pomocné nádrže naleju 3l a když pojedu z práce tak zase 3 litry, které budu mít v kanclu.Jestliže vysleduji i tak problém, tak pojedu na naftu a basta.pumix píše:To : Alda 164. Víš co udělá olej v -10C za 8 hod. co budeš v práci? Nebo po příjezdu olej vypustíš a vezmeš k radiátoru? Dejme tomu v létě, ale teď????? Lituji ty Vaše auta ,Vás až bude mrznout a Vy(šetřílkové ) půjdete na autobus..