Vymennik tepla na vyfuku

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

TTom
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2006, 09:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od TTom »

Na bioauto.sk píšou, že měď není vhodná na provoz olejem. Vzniká tam nějaká reakce.
Skype Me: lerunka
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

No trubku muzu mit dlouhou 70 cm, takze ty tenci pak budou 2x 70=150 a to je dost.Kdyz tak je mohu dat tlustejsi, cimz zpomalym prutok.Pristi tyden bych to chtel dat do kupy, pak reknu co a jak.
MareC3k
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 06 úno 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sabinov

Příspěvek od MareC3k »

Neskusal niekto predhrev oleja vyriesit len vyhrievanym palivovym filtrom? Ja taky mam v pezotke a naftu dokaze bez problemov zohriat na teplotu aka je v chladiacom okruhu, skusal to niekto aj s olejom? alebo na olej je to prilis slabe?
pumix
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 26 led 2006, 19:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od pumix »

Tak mne napadá,jestli tuhne olej ve filtru, tak co nádrž?Co strčit spirálu s vodou do nádže + orig vyhř. filtr.
transit 2.5td.sharan 1.9 pd
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

No ja myslim, ze strkat jeste ohrivani do nadrze je uz trochu komplikovane.Nejdulezitejsi je ohrivat olej aby sel horky do cerpadla, kvuli jeho spravne funkci, rozpraseni paliva, atd.Ja to mam namysleno tak, ze pres zimu bude olejova nadrz ta mensi, umistena v motorovem prostoru (resp. za prepazkou pod celnim sklem) a v lete to prohodim, tzn. hlavni nadrz bude na olej.Si totiz myslim, ze i kdybych ohral nadrz, tak to budu mit stuhly v palivovych trubkach, ktere vedou pod vozem a jsem tam, kde jsem byl.
MareC3k
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 06 úno 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sabinov

Příspěvek od MareC3k »

dat do nadrze spiralu nieje zly napad... ale ci to bude vobec dostatocne zohrievat... kto vie. Embecky mali podobne vyriesene chladenie, ropovodmi po spodku podlahy do predu ku chladicu, vzdy v zime pravidelne zamrzaju kvoli tomu ze voda v tych trubkach zamrzne.
Pri podobnom zohrievani nadrze by som povedal ze voda sa rychlo ochladi vo vedeni do nadrze a v samotnej nadrzi a spirale bude mat uz velmi nizku teplotu a schopnost ohrevu...
Teoreticky by to slo pouzitim bud tepelno izolacneho materialu na trubkach, a takisto pouzitim plastovych hadic, alebo pouzit elektricky ohrev, ten vsak neposkytuje dostatocny vykon na ohrev takeho mnozstva oleja
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

Ja si myslim ze ohrivat nadrz na vyssi teploty je zbytecny. Jde jen o to aby se z tuku stala kapalina. A na to by bohate stacila el. spirala.
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
pumix
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 26 led 2006, 19:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od pumix »

to je to co jsem myslel. K čemu ti bude teplý olej v čerpadle, když v nádrži budeš mít sítko obalené sádlem?
transit 2.5td.sharan 1.9 pd
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

presne tak,pokud bude obaleny saci kos sadlem tak to auto ani nenastartuju abych to dostal k ohrevu. to je dalsi vec jak bych musel doresit,protoze uz jsem jednou cistil saci kos u tipa kde bylo v nadrzi asi rok bionafta a ta sracka z toho nechtela pryc jak to pres zimu zatruhlo
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

Právě proto hodlám využívat pomocnou nádrž přes zimu na olej.Prvak bude blízko zdroje tepla - motoru, včetně všech hadic.Druhak budu moci dolejt olej, který budu mít doma třeba u radiátoru nebo kamen.Do hlavní nádrže budu lít olej až se teploty ustálí nad 10 st. C.Nebude to sice tak komfortní, ale na ježdění do práce si myslím to bude OK.
pumix
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 26 led 2006, 19:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od pumix »

To : Alda 164. Víš co udělá olej v -10C za 8 hod. co budeš v práci? Nebo po příjezdu olej vypustíš a vezmeš k radiátoru? Dejme tomu v létě, ale teď????? Lituji ty Vaše auta ,Vás až bude mrznout a Vy(šetřílkové ) půjdete na autobus..
transit 2.5td.sharan 1.9 pd
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

Tak ja uz dlouho chodim na autobus a tramvaj :( ale uz se blizi cas kdy prijde auto :) Novy motor je ulozen :)
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
pumix
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 26 led 2006, 19:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od pumix »

To Tkevlar: ulož nový motor ,přes zimu lej naftu a autobus potřebovat nebudeš... ;) ;) ;)
transit 2.5td.sharan 1.9 pd
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

pumix píše:To : Alda 164. Víš co udělá olej v -10C za 8 hod. co budeš v práci? Nebo po příjezdu olej vypustíš a vezmeš k radiátoru? Dejme tomu v létě, ale teď????? Lituji ty Vaše auta ,Vás až bude mrznout a Vy(šetřílkové ) půjdete na autobus..
Neboj sa nic.Pokud to mám do práce cca 50 km, tak si do pomocné nádrže naleju 3l a když pojedu z práce tak zase 3 litry, které budu mít v kanclu.Jestliže vysleduji i tak problém, tak pojedu na naftu a basta.
pumix
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 26 led 2006, 19:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od pumix »

To alda 164 : Tedy já se tvému nadšení pro věc divím.Jo, asi jsem zlenivněl.Ale všechna čest,máš to vykoumaný... :idea:
transit 2.5td.sharan 1.9 pd
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“