
Jaký dáváte olej do TDI?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 41
- Registrován: 19 dub 2006, 19:53
- Bydliště: Slovensko-Kapišová
Odpovědi: 0
Dufam ze nie mam na nom uz 40000 km a kamos zhruba 120000km menime ho po 12000km a zda sa ze pohodka nedolievam do vimeni ani kvapku a auto ma nabehane 170000kmbobG3 píše:Cena odráží kvalitu - Mercedesa za cenu Trabanta neseženeš, nezadře se Ti to, ale opotřebení......pokud najedeš 3 - 5000 ročně a nemáš načipováno
ať to nemusím psát víckrát, tak tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 3&start=30
V tom případě když je Magnatec 5W-40 v mojí Octavii takovou dobu podle servisky tak už musí motor podle tvých poznatků uvnitř vypadat katastrofálně. Já jsem ale četl na Castrol hromadu opačných recenzí jak naopak zbytky starého karbonu ještě rozpouští. Tak nevím...Huml píše:ať to nemusím psát víckrát, tak tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 3&start=30

TDi
já ti jeho používání nevyvracím, je to prostě můj názor a tak katastrofální to třeba nebude, on diesel je na tom o dost líp než benzín.David-pv píše:V tom případě když je Magnatec 5W-40 v mojí Octavii takovou dobu podle servisky tak už musí motor podle tvých poznatků uvnitř vypadat katastrofálně. Já jsem ale četl na Castrol hromadu opačných recenzí jak naopak zbytky starého karbonu ještě rozpouští. Tak nevím...Huml píše:ať to nemusím psát víckrát, tak tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 3&start=30
Teď hlavně nevím jestli zůstat dál u Magnatecu, který maže motor Octavie už přes 100000 km nebo olej změnit:Huml píše:já ti jeho používání nevyvracím, je to prostě můj názor a tak katastrofální to třeba nebude, on diesel je na tom o dost líp než benzín.David-pv píše:V tom případě když je Magnatec 5W-40 v mojí Octavii takovou dobu podle servisky tak už musí motor podle tvých poznatků uvnitř vypadat katastrofálně. Já jsem ale četl na Castrol hromadu opačných recenzí jak naopak zbytky starého karbonu ještě rozpouští. Tak nevím...Huml píše:ať to nemusím psát víckrát, tak tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 3&start=30

TDi
A co tak Shell? O tom nikto nepise ani muk. Ja som rozmislal ci kupit Shell alebo Castrol Magnate, nakoniec som sa rozhodol pre Castrol, lebo mi vraveli, ze pri Shell "vela platim za meno" a ked kupim napriklad Castrol v tej istej cene ako je Shell tak Castrol bude kvalitnejsi. Ale podla toho co som cital tu a na www.oleje.cz tak na buduce asi kupim radsej Shell.
Ohledně přidávání přípravků (aditiv) do oleje nemáš pravdu,protože to je ten základní rozdíl,který dělá cenu toho oleje. Zatím co Mobil 1 ,Shell apod. tyto aditiva mají důkladně odzkoušená z testování a přesně namíchaná už při koupi,tak neznačkové oleje jako Divinol,Starline a bůh ví co,v sobě ty aditiva nemají,pokud ano,tak ošizená a bez vývoje,proto je takový rozdíl v ceně mezi kvalitou a kvantitou. Samozřejmě pak má smysl si přikoupit a dát do levného shit oleje nějaká aditiva,ale kolik a co tam dáváš se nedozvíš. Na druhou stranu,kvalitní oleje se projeví při provozu s určitým počtem kilometrů,zátěži,tuningu a tak podobně a proto jak již někdo napsal,pokud jezdíš 5 000 km za rok,netuníš a nedáváš tomu sodu,tak si kup olej,jakej chceš. Jinak příklad z praxe: BMW M3 při zátěži (na sprintech
),jednou olej normál - cena 200,- /l a podruhé kvalitní 600,- /l ,tak byl rozdíl v teplotě oleje téměř 15 stupňů
.


FABIA 1,6tdi - soft dieselpower
No ja bych se teda zeptal, jaky olej do PD? Podle VW je to olej normy 505.01, ale treba u Mobil1 jsem olej teto specifikace nenasel.. Pouzivam Castrol 505.01 (5W40), ktery jak pisou, je delany pro PD motory.. Takze jaky olej teda do Passatu, resp. do PD? Je v tom docela zmatek.. V papirech mam tusim psano, ze muzu davat olej 505.00, ale kdyz uz dneska delaj i oleje 505.01, tak proc tam davat ten prvni?