Mam takovy maly problem se starym Mondem (rv.93, 65kw v TD, takze diagnostika FAKT nepomuze u tohodle starocha). Pri kazdem startovani musim motor minimalne tak 15s tocit ne-li dyl nez chytne, z vejfuku se line husty bily dym. Po kazdem tomto nastartovani je z motoru slyset opravdu silny klepot, ktery az boli do usi. Po nastartovani nepadaji otacky ani nic takoveho, motor chytne svych 900 otacek a nehne se. Po cca 10ti minutach az se motor zahreje se ten silny klepot zacne ztracet az skoro uplne zmizi, jakmile vsak pridam plyn, tak se klepot znova objevi (ale uz ne takovy jako za studena) a kdyz chvili motor necham bezet opet ve svych otackach, tak se klepot zase postupne ztraci. Kdyz vsak motor chcipnu a nastartuju napodruhe, jde nastartovat hnedka, ale prijdu-li k nemu druhy den (cca 1Oh), tak je to zas tady (jako kdyby jste museli odvzdusnovat, nejdriv jede na jeden valec,druhej,treti a pak hrrrrrrrrrrn). Predemnou to mel clovek, ktery se o vozidlo podle me nijak moc nestaral a je to i videt. Musel sem cistit nadrz protoze takovej humus sem jeste nevidel
stařičký Mondák - 93.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
stařičký Mondák - 93.
Zdravim vsechny,
Mam takovy maly problem se starym Mondem (rv.93, 65kw v TD, takze diagnostika FAKT nepomuze u tohodle starocha). Pri kazdem startovani musim motor minimalne tak 15s tocit ne-li dyl nez chytne, z vejfuku se line husty bily dym. Po kazdem tomto nastartovani je z motoru slyset opravdu silny klepot, ktery az boli do usi. Po nastartovani nepadaji otacky ani nic takoveho, motor chytne svych 900 otacek a nehne se. Po cca 10ti minutach az se motor zahreje se ten silny klepot zacne ztracet az skoro uplne zmizi, jakmile vsak pridam plyn, tak se klepot znova objevi (ale uz ne takovy jako za studena) a kdyz chvili motor necham bezet opet ve svych otackach, tak se klepot zase postupne ztraci. Kdyz vsak motor chcipnu a nastartuju napodruhe, jde nastartovat hnedka, ale prijdu-li k nemu druhy den (cca 1Oh), tak je to zas tady (jako kdyby jste museli odvzdusnovat, nejdriv jede na jeden valec,druhej,treti a pak hrrrrrrrrrrn). Predemnou to mel clovek, ktery se o vozidlo podle me nijak moc nestaral a je to i videt. Musel sem cistit nadrz protoze takovej humus sem jeste nevidel
, vycistil sem kompletne cely palivovy vedeni a vymenil zhavici svicky za novy. Co jsem si tady tak vycetl spousty tech veci, tak to vypada na predvstrik ? Mimochodem auto netahne tak, jak by melo (zrejme se kvuli tech vecem z nadrze po***** vstriky. Muze to byt vse jimy ? Nebo i necem jinym ? Taky me napadlo ze Lucas na palivovym filtru muze pres delsi dobu stani jednoduse do vedeni nasat vzduch a pak bohuzel to musim jakoby cely znova odvzdusnovat tim tocenim) Sem uz z toho docela na vetvi a nevim co s tim..... Dekuju moc za kazdou radu, mejte se, Marek a dieslakum zdar 
Mam takovy maly problem se starym Mondem (rv.93, 65kw v TD, takze diagnostika FAKT nepomuze u tohodle starocha). Pri kazdem startovani musim motor minimalne tak 15s tocit ne-li dyl nez chytne, z vejfuku se line husty bily dym. Po kazdem tomto nastartovani je z motoru slyset opravdu silny klepot, ktery az boli do usi. Po nastartovani nepadaji otacky ani nic takoveho, motor chytne svych 900 otacek a nehne se. Po cca 10ti minutach az se motor zahreje se ten silny klepot zacne ztracet az skoro uplne zmizi, jakmile vsak pridam plyn, tak se klepot znova objevi (ale uz ne takovy jako za studena) a kdyz chvili motor necham bezet opet ve svych otackach, tak se klepot zase postupne ztraci. Kdyz vsak motor chcipnu a nastartuju napodruhe, jde nastartovat hnedka, ale prijdu-li k nemu druhy den (cca 1Oh), tak je to zas tady (jako kdyby jste museli odvzdusnovat, nejdriv jede na jeden valec,druhej,treti a pak hrrrrrrrrrrn). Predemnou to mel clovek, ktery se o vozidlo podle me nijak moc nestaral a je to i videt. Musel sem cistit nadrz protoze takovej humus sem jeste nevidel
tak sem vyhodil tu krabicku a bohuzel nafta porad pada, dal sem tam pruhledny hadicky od filtru do cerpadla pricemz se malickaty bublinky tvorili u filtru, takze vypada ze je lucas v riti...jakmile bude cas a chut tak to zkusim propojit jenom ciste z nadrze do cerpadla, jen nevim jak to poradne odvzdusnit....protoze cerpadlo to poradne samo navytahne.... mimochodem ten hnusnej zvuk....tak sem prisel na to ze 6 z 8 hydrostylu je v riti.....ted se jen bojim ze bude sat vzduch cerpadlo, pac to je na vyhozeni 
origoš píše:Dej dvouvývodový filtr a balonek z Peugeota. Ten má v sobě dva zpětné ventilky a tím napumpuješ a zabráníš naftě odtézt do nádrže.
z nadrze (naprosto vycisteni a s doufam kvalitni naftou) sem hadicku od privodu nafty napojil primo do cerpadla, nasal pusou a zapojil primo do cerpadla.....odpojil sem vstriky, pockal az se odvzdusni a pak napojil.....po absolutnim odvzdusneni sem trysky zpatky prisrouboval prevlecnejma maticema ale bohuzel auto porad hur startuje.....nastartuje....ale po opravdu dlouhe chvili....relatka by mela byt v poradku, kontroloval sem jestli cvakaji...a pri vyndani relatek auto nechytne uz vubec....s nima ano ale po delsi chvili...takze jsou zrejme v poradku, protoze pokud by relatko bylo spatny tak jednoduse nesepne...ne ? bud SEPNE nebo NESEPNE.....zhavici svicky a napeti do zhavicich svicek by melo byt spravne (i kontrolka zhaveni funguje,ikdyz kontrolka neni vse).......nemuze to byt tema ZREJME spatnyma vstrikama ??? ale jak sem rikal...pokud auto dyl trapim, nastartuje a necham chvili bezet a ohreje se na provozni teplotu....tak zase nastartovat jde a hned....ale druhy den musim zase tocit......
diky moc za rady mimochodem
Vypadá to,že máš čerpadlo na hranici chodu/malý předvstřik/ ,povol 3 šrouby na čerpadle a šrouby/nebo střední šroub/ natoč po směru otáčení /doprava/ o kousíček....Seřízení rozvodů podle návodu /na vrtáky/ někdy nestačí na správný předvstřik...Ten motor má totiž zvláštní zákonitosti... 
nepropadat panice...
jericho-3 píše:Vypadá to,že máš čerpadlo na hranici chodu/malý předvstřik/ ,povol 3 šrouby na čerpadle a šrouby/nebo střední šroub/ natoč po směru otáčení /doprava/ o kousíček....Seřízení rozvodů podle návodu /na vrtáky/ někdy nestačí na správný předvstřik...Ten motor má totiž zvláštní zákonitosti...
a prosimte mohl bys mi ukazat na tom obr.ktery srouby myslis ?? prikladam foto....jen to znazorni a uploudni zpatky....

Re: stařičký Mondák - 93.
MarekTD píše:Zdravim vsechny,
Mam takovy maly problem se starym Mondem (rv.93, 65kw v TD, takze diagnostika FAKT nepomuze u tohodle starocha). Pri kazdem startovani musim motor minimalne tak 15s tocit ne-li dyl nez chytne, z vejfuku se line husty bily dym. Po kazdem tomto nastartovani je z motoru slyset opravdu silny klepot, ktery az boli do usi. Po nastartovani nepadaji otacky ani nic takoveho, motor chytne svych 900 otacek a nehne se. Po cca 10ti minutach az se motor zahreje se ten silny klepot zacne ztracet az skoro uplne zmizi, jakmile vsak pridam plyn, tak se klepot znova objevi (ale uz ne takovy jako za studena) a kdyz chvili motor necham bezet opet ve svych otackach, tak se klepot zase postupne ztraci. Kdyz vsak motor chcipnu a nastartuju napodruhe, jde nastartovat hnedka, ale prijdu-li k nemu druhy den (cca 1Oh), tak je to zas tady (jako kdyby jste museli odvzdusnovat, nejdriv jede na jeden valec,druhej,treti a pak hrrrrrrrrrrn). Predemnou to mel clovek, ktery se o vozidlo podle me nijak moc nestaral a je to i videt. Musel sem cistit nadrz protoze takovej humus sem jeste nevidel, vycistil sem kompletne cely palivovy vedeni a vymenil zhavici svicky za novy. Co jsem si tady tak vycetl spousty tech veci, tak to vypada na predvstrik ? Mimochodem auto netahne tak, jak by melo (zrejme se kvuli tech vecem z nadrze po***** vstriky. Muze to byt vse jimy ? Nebo i necem jinym ? Taky me napadlo ze Lucas na palivovym filtru muze pres delsi dobu stani jednoduse do vedeni nasat vzduch a pak bohuzel to musim jakoby cely znova odvzdusnovat tim tocenim) Sem uz z toho docela na vetvi a nevim co s tim..... Dekuju moc za kazdou radu, mejte se, Marek a dieslakum zdar
Stran toho starotvání zkus zkontrolovat podltakovu trubku mezi čerpadlem a turbem, umí se prodřít (byť je kovková) a potom to dělá neplechy. Odkud vychází ten silný klepot? Zkus popsat ten zvuk trochu.
-
červený drak
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 13 úno 2010, 15:42
- Bydliště: Praha západ