První nalití
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Tenhle samej jev delal muj Ford Escort je ale zajimave ze na naftu to nedelalo. Tenkrat na prvnich zkouskach oleje jako palivo jsem jel do Jihlavy a bylo me hned divny proc mam porad plnou nadrz i kdyz uz jsem najel 200km po dalsich cca 50 km prestavalo auto jet a ja si tak rikam fajn 250 km od baraku a auto nechce jet tak jsem zajel na benzinku ze dotankuju naftu aby se to naredilo o ono ejhle jdu otevrit nadrz a nemohl jsem sundat vicko po chvili zapaseni se jen ozvalo ssssss a me to bylo hned jasny rucicka palivomeru spadla na 3/4 nadrze a auto zase jelo jako z praku a ani jsem tam tu naftu nenatankoval a v pohode dojel domu. Udelal jsem dirku do vicka a od te doby byl pokoj.
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG
nyní T4 long 2.4D syncro - nafta

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33652
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
taky bych to tak viděl akuvrtačku dvojku vrtáček a je po starostech milošmynames píše:Tenhle samej jev delal muj Ford Escort je ale zajimave ze na naftu to nedelalo. Tenkrat na prvnich zkouskach oleje jako palivo jsem jel do Jihlavy a bylo me hned divny proc mam porad plnou nadrz i kdyz uz jsem najel 200km po dalsich cca 50 km prestavalo auto jet a ja si tak rikam fajn 250 km od baraku a auto nechce jet tak jsem zajel na benzinku ze dotankuju naftu aby se to naredilo o ono ejhle jdu otevrit nadrz a nemohl jsem sundat vicko po chvili zapaseni se jen ozvalo ssssss a me to bylo hned jasny rucicka palivomeru spadla na 3/4 nadrze a auto zase jelo jako z praku a ani jsem tam tu naftu nenatankoval a v pohode dojel domu. Udelal jsem dirku do vicka a od te doby byl pokoj.
Tohle s tim chcípáním mi dělal kdysi starý BX a bylo to takovym tim mačkacím balonkem - pumpičkou (systém Lucas) na naftu před palivovym filtrem. Vyhodil jsem ho a bylo po starostech. Je tam teď filtr s pumpičkou Bosch a jezdi do dneška super.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 43
- Registrován: 30 dub 2010, 06:59
Když ho ale vyhodíš, tak už ničím nenapumpuješ naftu. Já měl v BX ještě dodělávaný filtr Bosch ze starší verze P205 i s pumpičkou nahoře, takže jsem ho bez obav vyhodil. Jestli máš motor už ten novější, s tim černym plastovym válcem - palivovym filtrem nad termostatem tak si tam klidně dej ten filtr Bosch a jezdi. Ten balonek buď rozeber a vyčisti, nebo prostě jezdi a až ti to chcípne, tak na něj koukni, jestli je scuclej do sebe. Já ho měl úplně scuclej bez nafty. Asi 3x se mi stalo, že jsem jel tak 130-150 po dálnici a najednou to začalo ztrácet výkon, jakoby docházela nafta, tak jsem ubral a myslel jsem si, že mám bordel v nádrži. Pak se to vždy najednou zase rozjelo. No a pak už se to jednou nerozjelo a chcíplo to a pod haubnou jsem objevil ten scuclej černej balonek, vyhodil ho a bylo po problému.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
výňatek z odborného časopisu pro automechaniky AUTO EXPERT
Provoz vznětových motorů na rostlinné oleje se vyznačuje problémy spojenými s úsadami vysokomolekulárních látek (napékáním, karbonizací) na vstřikovacích tryskách, pístech, ventilech a dalších plochách ve válci motoru. Úsady způsobují zhoršení výkonových parametrů a vedou i k poškození motoru. Rostlinný olej za vyšších teplot polymeruje a tvoří shluky polotuhých látek, které ucpávají palivový systém.
Významný rozdíl proti provozu na naftu vykazuje provoz vznětového motoru na rostlinný olej i z hlediska stavu motorového oleje. Rostlinný olej, který pronikne do motorového oleje, urychluje snižování alkality motorového oleje. V důsledku polymerace rostlinných olejů dochází k zahušťování motorového oleje až ke ztrátě jeho čerpatelnosti. Rostlinné oleje tak způsobují rychlejší znehodnocování motorových olejů.
Po přechodu z nafty na rostlinný olej dochází obvykle ke snížení výkonových parametrů motoru. Při režimech vnější otáčkové charakteristiky bývá snížení větší než 10 %.
test 111ti vozidel na rostlinné oleje
vznětové motory měly různé systémy vstřikování (řadová vstřikovací čerpadla, rotační čerpadla s rozdělovačem, systém common rail a čerpadlo-tryska). Motory byly seřízeny pro provoz na řepkový olej, vstřikovací trysky, vstřikované dávky a počátky vstřiku byly přizpůsobeny vlastnostem rostlinného oleje ohřátého na teplotu 70-80 °C. Většina motorů byla provozována na řepkový olej, přičemž spouštění a ohřev na provozní teplotu probíhaly na naftu. Motory ostatních vozidel byly provozovány pouze na řepkový olej.
Z celkového počtu 111 vozidel neměly motory 30 vozů žádné závady, u 35 vozů se vyskytly závady motorů vyžadující opravy nákladem menším než 2 tis. EURO, u 36 vozů závady vyžadující opravy nákladem od 2 tis. do 6 tis. EURO a u 10 vozů těžké závady s náklady na opravy vyššími než 15 tis. EURO. Závady vstřikovacích čerpadel byly odstraňovány u 37 vozů, vstřikovacích trysek u 26 vozů, palivového systému u 71 vozů, pístů u 13 vozů a výfukových ventilů u 15 vozů.
Co na to Miloš?
Provoz vznětových motorů na rostlinné oleje se vyznačuje problémy spojenými s úsadami vysokomolekulárních látek (napékáním, karbonizací) na vstřikovacích tryskách, pístech, ventilech a dalších plochách ve válci motoru. Úsady způsobují zhoršení výkonových parametrů a vedou i k poškození motoru. Rostlinný olej za vyšších teplot polymeruje a tvoří shluky polotuhých látek, které ucpávají palivový systém.
Významný rozdíl proti provozu na naftu vykazuje provoz vznětového motoru na rostlinný olej i z hlediska stavu motorového oleje. Rostlinný olej, který pronikne do motorového oleje, urychluje snižování alkality motorového oleje. V důsledku polymerace rostlinných olejů dochází k zahušťování motorového oleje až ke ztrátě jeho čerpatelnosti. Rostlinné oleje tak způsobují rychlejší znehodnocování motorových olejů.
Po přechodu z nafty na rostlinný olej dochází obvykle ke snížení výkonových parametrů motoru. Při režimech vnější otáčkové charakteristiky bývá snížení větší než 10 %.
test 111ti vozidel na rostlinné oleje
vznětové motory měly různé systémy vstřikování (řadová vstřikovací čerpadla, rotační čerpadla s rozdělovačem, systém common rail a čerpadlo-tryska). Motory byly seřízeny pro provoz na řepkový olej, vstřikovací trysky, vstřikované dávky a počátky vstřiku byly přizpůsobeny vlastnostem rostlinného oleje ohřátého na teplotu 70-80 °C. Většina motorů byla provozována na řepkový olej, přičemž spouštění a ohřev na provozní teplotu probíhaly na naftu. Motory ostatních vozidel byly provozovány pouze na řepkový olej.
Z celkového počtu 111 vozidel neměly motory 30 vozů žádné závady, u 35 vozů se vyskytly závady motorů vyžadující opravy nákladem menším než 2 tis. EURO, u 36 vozů závady vyžadující opravy nákladem od 2 tis. do 6 tis. EURO a u 10 vozů těžké závady s náklady na opravy vyššími než 15 tis. EURO. Závady vstřikovacích čerpadel byly odstraňovány u 37 vozů, vstřikovacích trysek u 26 vozů, palivového systému u 71 vozů, pístů u 13 vozů a výfukových ventilů u 15 vozů.
Co na to Miloš?
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33652
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Co na to Miloš?[/quote]
věci se dají hororizovat i bagatelizovat, třeba oprava čerpadla za l5.OOO eur se dá shrnout že dáš do paliva chemické čistění za 8 eur a jedeš,
čistění tysek to se dá zhororozovat na leaserové čistění nebo raději rovnou výměna, nebo taky jen vytáhnout trysky a ořezat nožíkem jak píštalku
najdeš tímata kdy nědo jezdí bez problémů a druhému to nejede, o tom je téma jak se jezdí na těchto stránkách,
máš různé blázny někteří platí daně, šuká borec s borcem, někdo sedí na posedu a střílí po tom co se pohne
a někteří prostě lejou sajrajt do nádrže
miloš
věci se dají hororizovat i bagatelizovat, třeba oprava čerpadla za l5.OOO eur se dá shrnout že dáš do paliva chemické čistění za 8 eur a jedeš,
čistění tysek to se dá zhororozovat na leaserové čistění nebo raději rovnou výměna, nebo taky jen vytáhnout trysky a ořezat nožíkem jak píštalku
najdeš tímata kdy nědo jezdí bez problémů a druhému to nejede, o tom je téma jak se jezdí na těchto stránkách,
máš různé blázny někteří platí daně, šuká borec s borcem, někdo sedí na posedu a střílí po tom co se pohne
a někteří prostě lejou sajrajt do nádrže

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33652
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Mně se teda zvedá, hlavně z těch úchylnejch cen. Vrátil jsem se ze Španělska. Tam, i ve Francii nebo v Německu se dá natankovat (nafta) levněji než u nás. Proč to u nás tak šponujou...? Olej ve španělskym marketu je za 0.84 centu, v 5ti litrovkách, dobře se to nalejvá... 

VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Speeder píše:Dyť ten článek je taky pěknej blábol.
71 aut problem s palivovym systemem...tak to hadam se jim asi ucpal filtr


Taky by me zajimalo presne jake auta to byli..ale predpokladam, ze nejake novejsi PD,JTD atd...tak at se pak nedivi ze se jim to posere..na to je potreba mit D nebo TD..ikdyz nevyvracim pouziti v jinych autech

Znamy ma 1,5 DCi a redi naftu s rostlinnym olejem a jak si posmakuje ze je motor tizsi a ma kultivovanejsi chod...
Další případ mi byl popsán:
stalo se to,že motor postupně začal zvonit a mět tvrdý chod.poté začal vynechávat 3ti válec,ale sem tam.takhle majitel jezdil asi půl roku a postupně se to zhoršovalo až včera malé lupnutí a motor zdech.
takhle mi to vysvětloval majitel.je to člověk který pracuje v lese,prostě zemědělec jako poleno.prý ten olej leje i do trakturu UKT.
byl jsem se na to podívat a hned mě bylo jasné,když startoval a netočila se řemenice.
spalovací prostor se tak zakarbonoval,že se dramaticky zvedla komprese(proto problémy s protočením chladného motoru i když se udělala repase startéru a proto ten tvrdý chod motoru).karbon co byl usaděný na ventilech se dokonce potkával s pístem(musel sem ho oškrábat abych píst našel).
karbon tak zaškvařil trisku na 3tim válci,že triska přestala dávkovat palivo.tím došlo k vynecháváním válce a nadměrnému nepravidelnému namáháni klikové hřídele.když auto jelo terénem v lese,čili v zátěži,tak klika praskla.
jelikož při prasknutí kliky dojde k vyosení bloku,není možné takový motor generálkovat.
kdybysme všechny díly objednávali přímo u výrobce,tak cena motoru převýší cenu vozu,např jeden ventil stojí 1618,- a polomotor výjde na 8531,80 euro.
nejlevnější je koupit buchlé santaféčko a přehodit motor
kousek ode mě dělají v servisu u huberta zalepené potrubí na perkinsově motoru v ladě nivě
každý ať si udělá obrázek sám.je fakt že převážně takhle jezdí zemědělci a nimrodi
stalo se to,že motor postupně začal zvonit a mět tvrdý chod.poté začal vynechávat 3ti válec,ale sem tam.takhle majitel jezdil asi půl roku a postupně se to zhoršovalo až včera malé lupnutí a motor zdech.
takhle mi to vysvětloval majitel.je to člověk který pracuje v lese,prostě zemědělec jako poleno.prý ten olej leje i do trakturu UKT.
byl jsem se na to podívat a hned mě bylo jasné,když startoval a netočila se řemenice.
spalovací prostor se tak zakarbonoval,že se dramaticky zvedla komprese(proto problémy s protočením chladného motoru i když se udělala repase startéru a proto ten tvrdý chod motoru).karbon co byl usaděný na ventilech se dokonce potkával s pístem(musel sem ho oškrábat abych píst našel).
karbon tak zaškvařil trisku na 3tim válci,že triska přestala dávkovat palivo.tím došlo k vynecháváním válce a nadměrnému nepravidelnému namáháni klikové hřídele.když auto jelo terénem v lese,čili v zátěži,tak klika praskla.
jelikož při prasknutí kliky dojde k vyosení bloku,není možné takový motor generálkovat.
kdybysme všechny díly objednávali přímo u výrobce,tak cena motoru převýší cenu vozu,např jeden ventil stojí 1618,- a polomotor výjde na 8531,80 euro.
nejlevnější je koupit buchlé santaféčko a přehodit motor
kousek ode mě dělají v servisu u huberta zalepené potrubí na perkinsově motoru v ladě nivě
každý ať si udělá obrázek sám.je fakt že převážně takhle jezdí zemědělci a nimrodi
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33652
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice