Touran 77kw chcípnul a nejde nastartovat - foto pístu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

formis85
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 08 lis 2009, 20:49
Odpovědi: 0

Touran 77kw chcípnul a nejde nastartovat - foto pístu

Příspěvek od formis85 »

Zdravím, potřeboval bych od vás radu na co by jsme se měli zaměřit při hledání závady. Jedná se o VW Touran 1,9 TDI 77Kw + čip r.v.06. Jeli jsme do táhlého kopce rychlost cca 140, najednou auto lehce zacukalo, vyšlápli jsme spojku a motor chcípnul. Po zastavení jsme si všimli teploty cca 120C, nechali jsme auto vychladnout, voda OK, rozvody OK, ale nejde nastartovat, motor divně točí (jako benzín bez svíček) diagnostika nic nenašla. Nesetkal jste se s tím už někdo? Dík za vaše nápady.
Naposledy upravil(a) formis85 dne 24 čer 2010, 16:07, celkem upraveno 1 x.
mlhasbrnas
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 14 úno 2010, 21:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od mlhasbrnas »

Tzv. zapečené pístní kroužky,při velké teplotě se písty rozmázly přes drážky na kruhy,ty nemohou pružit ,takže motor nemá tlaky.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a vařilo to opravdu? že by bylo špatný těsnění pod hlavou, chybějící chl. kapalinu to nehlásilo? jen bych pro jistotu kouknul, jestli nezůstala zaseknutá zdechací klapka v zavřený poloze, ale to by asi hodilo chybu
formis85
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 08 lis 2009, 20:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od formis85 »

dík za rady, ted se jen tak provizorně oddělaly žhavící svíčky a 3 válec zleva je uplně bez tlaku. Zdechávací klapka nás napadla ještě než přijel odtah - byla OK, voda nechyběla. Teplota byla pod kopcem Ok po chcípnutí auta bylo na teploměru cca 12OC. Divil jsem se spíš že auto nějak zvukově nesignalizovalo tu vysokou teplotu... :?
formis85
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 08 lis 2009, 20:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od formis85 »

Tak motor vyndán z auta, po sundání hlavy nemilý pohled, přikládám pár fotek pro představu. Jeden píst totálně KO. Mohli by jste mi napsat pravděpodobnou příčinu této zkázy? Ostatní písty jsou OK.

Obrázek
Obrázek
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4905
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

tak to je mazec :lebka:
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Že by dobrej čip ? ... (crazy)
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

asi vadnej vstřik...
Audi 80 1,9tdi 81kw-ABT
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

samozřejmě bez kouře zaklepání prostě zničeho nic...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

:) Samozřejmě...a pod kopcem byl ten píst ještě jak novej ;)
Tomu motoru už hezky dlouho něco chybělo...
A hlava na 3.válci je ok?
***VAG,PSA,Renault***
formis85
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 08 lis 2009, 20:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od formis85 »

No dík za rady, vidíme to na ten vadnej vstřik...

Ladas:
auto zacukalo a chcíplo, do tý doby nebyl znát žádnej znatelnej úbytek na výkonu, spotřeba OK (měli jsme za sebbou cca 350km), pochybuju že by byl vidět kouř (DPF + "fotokomora") jinak v tom kopci to určo nečudilo, protože jsme se snažili ujet Impreze a čučeli jsme na ni pořád do zrcátek

chosepm:
a můžeš mi říct co by tomu motoru chybělo tak dlouho? (myslím to v dobrým)
jinak jak by asi mohla vypadat hlava když takhle vypadá píst. Navíc je všude i v turbu "hliníkovej" povlak...
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

a přitom stačilo koukat na budíky... ten úbytek výkonu musel bejt znatelnej takhle se píst nerozmrdá běhen "chvilky" už jsem nějakej motor viděl a i jsem dostal ojnici z bloku ven (na TDI) a to bys koukal co to dostávalo za nesmyslnej kouř než se to povedlo...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14441
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Setkal jsem se u AHU, píst podobnej jak na obrázku, ojnice ohlá a přelomená, v bloku díra.
Majitel říkal že jel po D1 160, vzrostla teplota voda, rána a konec.
formis85
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 08 lis 2009, 20:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od formis85 »

Já to chápu, mám SPŠ + několik let na VŠ technický, tak mi je jasný že se to nestane za pár vteřin. Ta teplota tam nemohla být víc jak 8minut. Spíš mi napiš jestli je normální že to nesignalizuje zvukově tu vysokou teplotu, zahlásí to i blbou žárovku, chybějcí vodu ale tohle ne? A myslíš že je to teda opravdu tím vstříkem? Už strojíme další motor, tak aby to nedopadlo stejně. Jinak opravdu dám ruku do ohně, že pod kopcem jsme vypalili jako by nic, auto hezky táhlo :?
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

jak na to koukam myslim si ze to bude vadne rozprasovat naftu.pist je cely opaleny az se zadrel a prasknul.koukni na vstriky.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“