Barometr - budík plnícího tlaku [jak to máte vy?]

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

na AHF sa to na N75 neda pripojit, teda da, ale bude to ukazovat len do minusu. Pripojenie na N75 plati iba pre motory s obtokovym turbom!
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

budeš mat dokonalý prehlad o regulácii turba :D
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
Uživatelský avatar
DDRagoo
Aktivista
Příspěvky: 1371
Registrován: 26 črc 2007, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od DDRagoo »

hele, taky jsem chtěl jsem sundat EGR, a dopadlo to tak, že to taky nešlo povolit, nezbývalo než sundat celé sání a pak jsem ále upadl, když jsem viděl jak je celý egr a sání ucpané, tak jsem pak narichlo musel dělat přírubu na nové 130 sání abych vůbec stihl jet na Mimoň
G3- AHF, 180 PS a 400Nm, (prodáno)
A3- ALH, 225 PS, 475NM (GTB1756VK)
A6 4F avant quattro ASB 261PS, 541Nm
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od borelli »

Prosím vás pěkně, opravdu nikdo neví jak utěsnit případně jak připojit hadičku na hadici co jde k egr jak jsem to psal na předešlé straně :cry: s egr fakt nehnu....
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Uživatelský avatar
DDRagoo
Aktivista
Příspěvky: 1371
Registrován: 26 črc 2007, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od DDRagoo »

ad 1) sice někteří budou mít námitky, ale stačilo by ti když si seženeš ventilkové šroubovací těleso na duši do kola, pak do hadice uděláš dírku, prostrčíš těleso a dotáhneš přiloženou matkou,no a pak už jenom stačí nasadit hadičku od budíku na šlaufek co jsi namontoval no a máš to, neeeee?
ad 2) stačí ti kousek brzdové trubičky, na tu uděláš závit, provrtáš menší dírku do plastové trubky vedení k chladiči, dáš drobek silikonu na závit trubičky ( z brzdové hadičky se závitem), našroubuješ, necháš zatuhnout a máš to
G3- AHF, 180 PS a 400Nm, (prodáno)
A3- ALH, 225 PS, 475NM (GTB1756VK)
A6 4F avant quattro ASB 261PS, 541Nm
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od borelli »

Díky DDRagoo, jen si říkám, vydrží to tlak cca 1 Bar ? Nebude to propouštět mezi stěnou vrtané trubky a toho ventilku ? Snad to ten silikon vydrží... Kanagomem to asi lepit nebudu ;)
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
milda
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 30 kvě 2006, 12:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od milda »

Obrázek

Tak to budu mít já,docela to byla piplačka.
jordi
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 06 dub 2008, 14:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Trencin

Příspěvek od jordi »

konecne ako tak hotove:)

Obrázek

akurat budik ukazuje kratkodobe max 1,2 baru a potom sa to ustali na 1Bare, a to nem dobre, kedze tlacim 1,7 :)

ma niekto nejaky napad, kde je chyba?
Ibiza FR 2.0TDI - Bocanegra
ex - Seat Leon TopSport 1,9 TDI 150 PS/320NM - upgradena 181PS/413NM ( chip + Milltek vyfuk )
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 14 čer 2009, 09:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od kibi »

pokud jsi někam dával molitan nebo něco, aby ti nevybrovala ručička, tak tam toho může být moc a pak to ukazuje menší hodnotu.....nebo ti to někde "uchází" ;)
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od borelli »

Obrázek-Obrázek
Stojánek na budík jsem vyrobil z toho co dům dal - objímka na budík k tvrdšího papíru, úchytku na boční sloupek z lepenky krabice od starých bot, kanagon, pak jsem to 2x natřel základní šedou barvou a cca 8x matným nitrolakem :) Není to sice nic moc ale lepší než drátem do oka.

Konečně jsem to zbastil, funguje to ale mám jeden dotaz... Ručička se třepotá jen na neutrál (nic nedrnčí viz. dále), to by nevadilo ale co vadí je akustický projev když tomu dávám čočku - od cca 0,3-0,4 baru v záběru v budíku něco drnčí, ručička se ale zdá být stabilní, mám podezření právě na ni, setkal se někdo z vás s tímto drnčením ? S narůstajícím tlakem narůstá drnčení... Asi tam narvu molitan jak píšete ale jak říkám, ručička nekmitá ( a nebo kmitá tak rychle, že vypadá stabilně :? ) Edit => řešení asi na straně 6 tohoto vlákna co...)

Nakonec jsem to napojil na hadici co jde k EGR, ventil :x
Obrázek
snad to vydrží (ventilkové těleso + těsnění zevnitř + z venku + silikon)... EGR bylo prostě nedobytné.

Někdo tady ještě bojoval s nadměrnou svítivostí budíků v noci, já to budu řešit přes potenciometr
Obrázek
Naposledy upravil(a) borelli dne 28 říj 2010, 13:11, celkem upraveno 4 x.
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

nechápu jak byl egr nereálný?? že jsi musel takhle do hadice :-)
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Uživatelský avatar
DDRagoo
Aktivista
Příspěvky: 1371
Registrován: 26 črc 2007, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od DDRagoo »

měl jsem uplně stejný problém s drnčením při tlaku a kmitáním na volnoběh u budíků RAID. Vše vyřešeno vatou v hadičce a zmáčklou ( jenom malinkatá skulinka pro vzduch) brzdvou trubičkou nasunutou do hadičky. Tý vaty nesmí být moc jinak se strašne pomalinku vrací ručička
G3- AHF, 180 PS a 400Nm, (prodáno)
A3- ALH, 225 PS, 475NM (GTB1756VK)
A6 4F avant quattro ASB 261PS, 541Nm
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od borelli »

Zkusil jsem to jak říkáš, toto mě radili i ostatní, 3 kousky molitanu do hadičky těsně před budík. Je to podstatně zvukově lepší ale furt to není ono. Je to fakt metoda pokusů a omylů. Na neutrál nic nevibruje, s rostoucím tlakem to začíná lehce klepat... Stalo se přesně co říkáš, nacpal jsem tam molitanu asi víc než bylo zdrávo a pak čuměl, jak pomalu klesá tlak po vyšlápnutí plynu, takový extrémně primitivní BLOW - OFF ventil ;)

Zkusím tam ještě nějak nacpat injekční jehlu, vyrábějí se v různých vnitřních průměrech tak snad to pomůže... Posařilo se někomu zcela potlačit zvukové tikání ručičky při max. záběru a přitom zachovat přesnost měření a "padání" ručičky ?

Pak mě napadá už jen leda elektrický barometr Autogauge boost gauges - electrical vs mechanical na youtube :roll:

Jo ještě jedna věc, máte někdo zkušenosti z rozděláváním těchto budíků ? Při vyplém zapalování mě to neukazuje přesně 0 ale tak o desetinu baru míň a rád bych to seřídil ale taky bych to nerad dokurvil na což jsem expert... Dá se to seřídit ? Budík je od FK Automotive (fotka o 4 příspěvky víš)
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Uživatelský avatar
DDRagoo
Aktivista
Příspěvky: 1371
Registrován: 26 črc 2007, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od DDRagoo »

hele já uplně potlačil veškerý zvuk i klepání ručičky, dej tam vatu!!!! a zmáčklou trubičku a uvidíš že vše bude OK
G3- AHF, 180 PS a 400Nm, (prodáno)
A3- ALH, 225 PS, 475NM (GTB1756VK)
A6 4F avant quattro ASB 261PS, 541Nm
milda
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 30 kvě 2006, 12:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od milda »

Taky mi ručička spadla pod nulu (mám ten s tmavým sklíčkem).Zkusím to někdy rozdělat silou :-) ,stejně potřebuju přemalovat ručičku na bílo.Jinak to ukazuje dobře AHF 1,2 bar.EGR jsem vyndal,řádně očistil a na horní díře udělal M6 závit a použil jsem ovzdušnovací šroub z brzd felicie.Pak dám nějaké foto.S pozdravem Milda
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“