
Výměna stabilizátoru golf IV (octavia?)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výměna stabilizátoru golf IV (octavia?)
Zdravím, nemá někdo typ jak vyměnit přední stabilizátor na golf IV (mělo by to být stejné s Octavií). Potřebuju to udělat v domácích podmínkách a hodila by se mi rada - mám sundaný držák pod převodovkou (je tam spojený s nápravou), povolené dva šrouby nápravy co jsou u ramen, stabík je na koncích u kostí už taky volný, dokonce mám povolené i 4 šrouby co jsou zespod na nápravě (k servu) a náprava ne a ne klesnout níž, abych mohl dostat ven ten stabík. Musím povolit ještě něco? Dva šrouby na nápravě co jsou na konci pod řidičem a spolujezdcem se taky povolují? To by se mělo vyvěsit v mezích silentbloků, ne? Nebo se mýlím? Kdyby měl někdo chuť mi popsat jak dál, bylo by to fajn. Díky... 

Jelikož mi tu nikdo moc neporadil a podobný problém jako já má, nebo bude mít určitě ještě někdo, tak píšu přesný postup jak na stabilizátor, jelikož už jsem to zmáknul. Takže, jak na výměnu stabilizátoru u golfa IV v domácích podmínkách:
Zvednout auto na špalky tak, aby to bylo bezpečné a přitom dost vysoko na to, aby tam člověk mohl zalézt a aby měl dost prostoru kolem sebe (ideální je zašpalkovat si zadní kola a pod prahy si ještě dát raději něco, kdyby náhodou...). Pak sundat obě kola a hned si povolit šrouby, kterými je stabilizátor přidělán na "kosti". Zalézt pod auto a povolit si 4 šrouby, co drží servo (jsou zespodu nápravy) a dál držák pod motorem co je uprostřed (dvěma šrouby je na nápravě, dvěma v převodovce) - ideální je ho úplně vyndat (bacha, šrouby jsou tam většinou zarostlé a kupodivu praskají). Když máme vyndaný držák, tak povolíme 4 velké šrouby co drží nápravu (přední dva úplně vyndat, zadní nemusí být úplně venku, ale je dobré je povolit co nejvíc, kvůli prostoru pro vyndání stabíku). Nápravu je dobré si podložit. Když máme už víc prostoru, povolíme na každé straně držák gumového pouzdra stabíku a když už je máme venku, sundáme gumy ze stabíku. Tím máme stabilizátor volný a nastává fáze "ježek v kleci" kdy musí dotyčnej laborovat tak dlouho, až se mu povede stabík vysunout ven. No a když máme stabík venku, tak novej se tam dává úplně stejným způsobem, jako se ten původní stabilizátor dostával ven, akorát opačně. Je to jebačka, ale když už člověk ví co a jak, tak to jde snáze.
Trošku mě překvapilo, jak nekvalitní šrouby tam VW dává - když jsem chtěl povolit šroub na držáku, tak mi zůstala hlavička šroubu v ruce, ačkoliv nebyl v místě zlomu rezatý a zarostlý byl až v hliníkové části držáku, který pak šel dost blbě dolů z nápravy, jelikož držel na zbytku nápravy.
Ale už je vyměněno a snad tenhle návod pomůže i ostatním, kteří se do toho chtějí pustit.
Zvednout auto na špalky tak, aby to bylo bezpečné a přitom dost vysoko na to, aby tam člověk mohl zalézt a aby měl dost prostoru kolem sebe (ideální je zašpalkovat si zadní kola a pod prahy si ještě dát raději něco, kdyby náhodou...). Pak sundat obě kola a hned si povolit šrouby, kterými je stabilizátor přidělán na "kosti". Zalézt pod auto a povolit si 4 šrouby, co drží servo (jsou zespodu nápravy) a dál držák pod motorem co je uprostřed (dvěma šrouby je na nápravě, dvěma v převodovce) - ideální je ho úplně vyndat (bacha, šrouby jsou tam většinou zarostlé a kupodivu praskají). Když máme vyndaný držák, tak povolíme 4 velké šrouby co drží nápravu (přední dva úplně vyndat, zadní nemusí být úplně venku, ale je dobré je povolit co nejvíc, kvůli prostoru pro vyndání stabíku). Nápravu je dobré si podložit. Když máme už víc prostoru, povolíme na každé straně držák gumového pouzdra stabíku a když už je máme venku, sundáme gumy ze stabíku. Tím máme stabilizátor volný a nastává fáze "ježek v kleci" kdy musí dotyčnej laborovat tak dlouho, až se mu povede stabík vysunout ven. No a když máme stabík venku, tak novej se tam dává úplně stejným způsobem, jako se ten původní stabilizátor dostával ven, akorát opačně. Je to jebačka, ale když už člověk ví co a jak, tak to jde snáze.
Trošku mě překvapilo, jak nekvalitní šrouby tam VW dává - když jsem chtěl povolit šroub na držáku, tak mi zůstala hlavička šroubu v ruce, ačkoliv nebyl v místě zlomu rezatý a zarostlý byl až v hliníkové části držáku, který pak šel dost blbě dolů z nápravy, jelikož držel na zbytku nápravy.
Ale už je vyměněno a snad tenhle návod pomůže i ostatním, kteří se do toho chtějí pustit.

Jericho-3: Tak na zdviži to je sranda, to umí každej
Měl jsem možnost si to přehodit v práci na zdviži, ale jelikož jsem to spojil i s nátěrem spodku, tak jsem tam nechtěl dělat bordel, navíc bych na to neměl tolik času, jako když si k práci můžu lehnout doma
. A hever jsem měl jenom jeden, auto stálo normálně na stojkách + ještě jako pojistka fakt ty špalky, jak jsem říkal
Nerad bych ležel pod autem na dvou heverech...
Navíc svoje auta už asi 10let nesvěřuju nikomu jinému, než sobě, ono je to totiž občas o ústa, dát auto do servisu....




Navíc svoje auta už asi 10let nesvěřuju nikomu jinému, než sobě, ono je to totiž občas o ústa, dát auto do servisu....
