
Demontáž a oprava turba vrchem
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak musím taky napsat pár zážitků s rozebíránám turba, ať taky něco přispěju
. Pro ty, co to čeká, dobře nasunout imbus klíč při povolování sání. Poprvé se mi protočil a pak pyl problém s jeho povolením. Ale po naklepání klíče kladívkem se to podařilo. Jinak nevím, jaký máte způsob na spony, co drží hadice, dolů to jde, ale zpět to je boj, hlavně, když tam není moc místa. Rozebrání turba - povolit šroubky, co drží baňku děs, 10-tka klíč byl volný - orezavěný. Proto dobré kleště a trpělivost, jo a vše se stříkal uvolňovačem. Po oddělání šroubků jsem asi 3 min bojoval kladívkem, marně. Autogen je paráda, turbo trošku do červena a jde to nádherně ven. Po vyšroubování těch třech torxů bylo překvapení. Váleček, který jsem měl připravený nový, vyšší o 0,15, tak jeden z nich nebyl pod šroubkem, ale těsně vedle. Je to dobře stáhnuté, tak nevypadl. Nicméně, lopatky byly na obou stranách přidřené. Vše jsem jemným brusným papírem pod vodou vyleštil. Měřil jsem spároměrkou mezeru původní s původními válečky, vešla tam jen 0,05, s novýma 0,2 - 0,25, někde málem i 0,3. Pak jsem to poskládal, dal jsem si pozor, ať je váleček na šroubku. Montáž zpět byla mnohem rychlejší, vše celkem vpoho, až na zmíňované spony. Také jsem dal nové těsnění a některé šrouby, ty orezlé. Regulace teď chodí nádherně, původně se zadrhávala a padalo to do nouzáku. Teď je předjíždění bezpečnější
.
Jede to krásně, jen je náběh turba pomalejší, i podle LOGu. Máte s tímto stejné zkušenosti? Je to vpořádku či jsou válečky moc vysoké a mezera velká? Ale říkám si, že lepší pomalejší náběh než nouzák. Přikládám LOG.
Tady je tedy mých par poznatků, pro další odvážlivce demontáže turba vrchem.
Obrázky: před opravou a pak dva po opravě.




Jede to krásně, jen je náběh turba pomalejší, i podle LOGu. Máte s tímto stejné zkušenosti? Je to vpořádku či jsou válečky moc vysoké a mezera velká? Ale říkám si, že lepší pomalejší náběh než nouzák. Přikládám LOG.
Tady je tedy mých par poznatků, pro další odvážlivce demontáže turba vrchem.
Obrázky: před opravou a pak dva po opravě.



Všecko šlo nadherně jedina věc ty tři torxy uvnitř turba.To mi řekněte jak se vam sjedou jak to řešite dal.Na odvrtani bych si asi netroufnul.Ale jiny zpusob asik ani neni což? 

Audi 80 1.8i-První vůz 
Audi A3 1.8T AGU 142Kw-Bejvalka2
Škoda Octavia 1.8T 4x4-Zatím základ.
Život některých ožívá při rychlosti kde životy jiných končí.

Audi A3 1.8T AGU 142Kw-Bejvalka2
Škoda Octavia 1.8T 4x4-Zatím základ.
Život některých ožívá při rychlosti kde životy jiných končí.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: 14 zář 2006, 10:15
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
No, tak som vďaka tomuto fóru nabral odvahu vyčistiť turbo sám. Všetko komplet zhora na parkovisku. Momentálne mám všetko rozobrané, avšak som si nachystal nerezové podložky hrúbky 0.1mm a mám dilemu, či dať iba jednu, alebo až dve. Totižto tá pôvodná vôľa pre lopatky je iba okolo 0.05mm, takže už 0.1mm podložka zväčší pôvodnú vôľu trojnásobne. Príliš veľká vôľa zrejme zmenší pravdepodobnosť zadretia, ale určite aj obmedzuje tlak spalín na lopatky turbíny a teda aj otáčky turbíny a tým sekundárne aj tlak kompresora a rýchlosť nábehu tlaku. Poradíte?
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
No presne toto som urobil ja. Dnes ráno som to bol odskúšať a nieje to dobre
. Turbo už nepíska od nízkych otáčok ako predtým, takisto mu chýba ten kopanec - nabieha plynule, pomalšie. Ťah má auto až od 1900 - 2000, predtým to išlo skôr takže mi to vadí. Ale podložky som musel dať, lebo pri vyčistenom turbe mi 2 lopatky zadrhávalo. Hrúbka podložiek - 0,18 - 0,20 mm. Dúfam že teraz aspon nebude problém so zatuhnutou reguláciou ...
Auto mám v podpise.

Auto mám v podpise.
Leon 1M Sport r.v. 2000 motor - ASV 81kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: 14 zář 2006, 10:15
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Ja som ten prstýnkáč ani nerozrezával, ten je len pre šťastlivcov, čo majú šesťhran priechodky a šesťhran prevlečenej matice v zatiahnutom stave pekne zrovnané. Ale ten obrúsený vidlicový v pohode stačí, aj v najnepriaznivejšom prípade (vždy je to menej ako 1/6 otáčky) sa trubka ešte nepoškodí.octa8 píše:Mám dotaz, jak široký je ten prstýnkáč od Humla? Mám už ho dost zbrusený, ale nejde nasadit. Ty šestithrany totiž nejsou naproti a tudíž nejde přesunout až dolů. Nemáte nějaký nápad? Možná mám pořád klíč dost tlustý...
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: 14 zář 2006, 10:15
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Ja by som sa bál žhaviť turbo až do červena, mne stačila teplovzdušná pištoľa 2000W, uvoľňovací spray a trpezlivé poklepkávanie. Keby som to mal robiť často, asi si urobím sťahovák.octa8 píše:Tak musím taky napsat pár zážitků s rozebíránám turba, ať taky něco přispěju. Pro ty, co to čeká, dobře nasunout imbus klíč při povolování sání. Poprvé se mi protočil a pak pyl problém s jeho povolením. Ale po naklepání klíče kladívkem se to podařilo. Jinak nevím, jaký máte způsob na spony, co drží hadice, dolů to jde, ale zpět to je boj, hlavně, když tam není moc místa. Rozebrání turba - povolit šroubky, co drží baňku děs, 10-tka klíč byl volný - orezavěný. Proto dobré kleště a trpělivost, jo a vše se stříkal uvolňovačem. Po oddělání šroubků jsem asi 3 min bojoval kladívkem, marně. Autogen je paráda, turbo trošku do červena a jde to nádherně ven. Po vyšroubování těch třech torxů bylo překvapení. Váleček, který jsem měl připravený nový, vyšší o 0,15, tak jeden z nich nebyl pod šroubkem, ale těsně vedle. Je to dobře stáhnuté, tak nevypadl. Nicméně, lopatky byly na obou stranách přidřené. Vše jsem jemným brusným papírem pod vodou vyleštil. Měřil jsem spároměrkou mezeru původní s původními válečky, vešla tam jen 0,05, s novýma 0,2 - 0,25, někde málem i 0,3. Pak jsem to poskládal, dal jsem si pozor, ať je váleček na šroubku. Montáž zpět byla mnohem rychlejší, vše celkem vpoho, až na zmíňované spony. Také jsem dal nové těsnění a některé šrouby, ty orezlé. Regulace teď chodí nádherně, původně se zadrhávala a padalo to do nouzáku. Teď je předjíždění bezpečnější
.
Jede to krásně, jen je náběh turba pomalejší, i podle LOGu. Máte s tímto stejné zkušenosti? Je to vpořádku či jsou válečky moc vysoké a mezera velká? Ale říkám si, že lepší pomalejší náběh než nouzák. Přikládám LOG.
Tady je tedy mých par poznatků, pro další odvážlivce demontáže turba vrchem.
Obrázky: před opravou a pak dva po opravě.
Hadicové spony - opačná skúsenosť, skôr som mal problém to sňať tam dole, hlavne výstup z kompresora. Nasadzovanie bolo jednoduché, lebo som si sponu nachystal v rozovrenom stave mimo auta (sverák, hasák) a stláčacie špičky som zaistil strmeňom (pásik zo silnejšieho Al plechu v tvare C). Potom to stačí nasadiť voľnou rukou a keď je všetko namieste, strmeň strhnúť preč.
Ja som nameral (po vyčistení nánosov aj z dolnej strany lopatiek) výšku lopatiek 5,35mm a výšku valčekov 5,45mm, teda vôľa čistého turba je 0.1mm. Pridal som 0.1mm podložku - aj tak je to zväčšenie vôle o 100%.
Všetky plochy, ktoré sa zúčastnili na zadretí som vyleštil do zrkadlova s diamantovou brúsnou pastou. Som zvedavý, ako dlho to vydrží.
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
- Mongo
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 949
- Registrován: 16 dub 2007, 16:43
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
tak dnes sme na kamaratovej cupre tdi vycistili turbicko... najprv boli iste obavy a pochybnosti ale setko zdarne dopadlo.. a nahrievanie je asi to naj aby povolila vyfukova cast.... a jednoplatnicka tomu pekne pomohla
prikladam par foto rozobrateho VBcka






Octavia Combi AGR face- Faza 1 in progress (288/232) co nevidiet VA, S764 , Bilstein B4
Passat B5.5 2.8 V6 4motion so skromným nájazdom 574000km
Passat B5.5 2.8 V6 4motion so skromným nájazdom 574000km