Ahoj borci,
můžete mi někdo poradit, čím je způsobena nerovnoměrnost chodu na volnoběh? Vím , že je to v normě. Na prvním válci je ale patrné, že má jiné hodnoty než ostatní. Mám to řešit ? Nedávno jsem zaslepoval EGR ventyl a měl sundané sání. Na tom prvním válci byl oproti ostatním víc zanesen. Sání jsem vyčistil a tyto hodnoty pak naměřil. Děkuji za rady a vaše zkušenosti.
co to je,nerovnoměrnost chodu? jako,že to neustále kolísá,nebo to někdy běží na vyšší otáčky a někdy,třeba po zahřátí na nižší?
Může to způsobovat špatné teplotní čidlo vody.
Zkontroluj přes VAG jestli čidla ukazují při studenném motoru cca stejnou teplotu.
pepiknet píše:pokud ti lítaj otáčky v rozmezí 900-1100 tak je to nejčastěji čidlo teploty chl.kapaliny,já ho měnil cca. před 2 měsícama
tak, tak pak jedine el. vrch cerpadla KO, nebo hrozne malý vstrikovaný množství na volnobeh. Pokud běží na volnobeh plynule a jen se zvedaj ty otacky tak to bude cidlo, pokud na volnobeh chrochta a houpe volnobeh tak vrsekKO.
to Zdeněk M: co myslíš tím el.vrch čerpadla? To je to jakoby víko s elektronikou od čerpadla? Chápu to správně? Pokud ano, můžu vyměnit kus za kus, nebo je k tomu pak třeba diagnostika a nějakým způsobem to spárovat s ŘJ?
Dík
Pavel
pavelxrv750 píše:to Zdeněk M: co myslíš tím el.vrch čerpadla? To je to jakoby víko s elektronikou od čerpadla? Chápu to správně? Pokud ano, můžu vyměnit kus za kus, nebo je k tomu pak třeba diagnostika a nějakým způsobem to spárovat s ŘJ?
Dík
Pavel
TTT123 píše:Mám stejný problém s chodem na volnoběh. Pouze u ohřátého motoru a s vypnutou klimatizací. Vstřikovací dávka je malá. Jinak se zdá, že jede normálně.
Skontroluj davku paliva na volnobeh za tepla, nejspis bude mala.
zdenouch píše:Ahoj borci,
můžete mi někdo poradit, čím je způsobena nerovnoměrnost chodu na volnoběh? Vím , že je to v normě. Na prvním válci je ale patrné, že má jiné hodnoty než ostatní. Mám to řešit ? Nedávno jsem zaslepoval EGR ventyl a měl sundané sání. Na tom prvním válci byl oproti ostatním víc zanesen. Sání jsem vyčistil a tyto hodnoty pak naměřil. Děkuji za rady a vaše zkušenosti.
Pokud Ti to drží stálé otáčky volnoběhu, tak to neřeš. Ty hodnoty jsou výborné.
Nerovnoměrnost je dána většinou nestejnou kompresí ve válcích. Některý válec je takzvaně silnější, jiný zase slabší. ŘJ motoru porovnává rychlost otáčení klikového hřídele mezi jednotlivými výbuchy ve válcích. Silnější válec více urychlí klikovou hřídel po výbuchu než slabší válec. ŘJ proto ubere palivo silnějšímu válci a tomu slabšímu zase přidá.
Já mám třeba nejslabší třetí válec, Ty zase první.
TTT123 píše:Mám stejný problém s chodem na volnoběh. Pouze u ohřátého motoru a s vypnutou klimatizací. Vstřikovací dávka je malá. Jinak se zdá, že jede normálně.
Skontroluj davku paliva na volnobeh za tepla, nejspis bude mala.
Dávka je malá, pohybuje se v rozmezí 0,8 - 1,6. Proběhl pokud dynamicky nastavit předvstřik, kromě klidnějšího chodu žádná změna.
TTT123 píše:Mám stejný problém s chodem na volnoběh. Pouze u ohřátého motoru a s vypnutou klimatizací. Vstřikovací dávka je malá. Jinak se zdá, že jede normálně.
Skontroluj davku paliva na volnobeh za tepla, nejspis bude mala.
Dávka je malá, pohybuje se v rozmezí 0,8 - 1,6. Proběhl pokud dynamicky nastavit předvstřik, kromě klidnějšího chodu žádná změna.
Nak mi nejni jasný co si napsal, nesrozumitelný pro mě.