Nerovnoměrnost chodu na volnoběh O1 TDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zdenouch
Přispěvovatel
Příspěvky: 377
Registrován: 02 srp 2006, 19:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Nerovnoměrnost chodu na volnoběh O1 TDI

Příspěvek od zdenouch »

Ahoj borci,
můžete mi někdo poradit, čím je způsobena nerovnoměrnost chodu na volnoběh? Vím , že je to v normě. Na prvním válci je ale patrné, že má jiné hodnoty než ostatní. Mám to řešit ? Nedávno jsem zaslepoval EGR ventyl a měl sundané sání. Na tom prvním válci byl oproti ostatním víc zanesen. Sání jsem vyčistil a tyto hodnoty pak naměřil. Děkuji za rady a vaše zkušenosti.

Obrázek
PRODANÁ: Octavia 1.9 TDI, AGR, MR99 , VA + Fratelli Bosio 764 ,chip 125kw ,ATD+HDS57+VR6 přítlačák, EGR OFF, sání komplet ASZ ,brzdy 312/256,podvozek + interier RS
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

hodnoty jsou O.K.
Julinaa
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 09 říj 2009, 17:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Julinaa »

co to je,nerovnoměrnost chodu? jako,že to neustále kolísá,nebo to někdy běží na vyšší otáčky a někdy,třeba po zahřátí na nižší?
Může to způsobovat špatné teplotní čidlo vody.
Zkontroluj přes VAG jestli čidla ukazují při studenném motoru cca stejnou teplotu.
FORD Galaxy TDI AVG
pepiknet
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 07 kvě 2008, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepiknet »

pokud ti lítaj otáčky v rozmezí 900-1100 tak je to nejčastěji čidlo teploty chl.kapaliny,já ho měnil cca. před 2 měsícama
SEAT Toledo II,1.9 TDI AHF 81kw,EGR off
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

pepiknet píše:pokud ti lítaj otáčky v rozmezí 900-1100 tak je to nejčastěji čidlo teploty chl.kapaliny,já ho měnil cca. před 2 měsícama
tak, tak pak jedine el. vrch cerpadla KO, nebo hrozne malý vstrikovaný množství na volnobeh. Pokud běží na volnobeh plynule a jen se zvedaj ty otacky tak to bude cidlo, pokud na volnobeh chrochta a houpe volnobeh tak vrsekKO.
pavelxrv750
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 05 čer 2009, 08:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelxrv750 »

to Zdeněk M: co myslíš tím el.vrch čerpadla? To je to jakoby víko s elektronikou od čerpadla? Chápu to správně? Pokud ano, můžu vyměnit kus za kus, nebo je k tomu pak třeba diagnostika a nějakým způsobem to spárovat s ŘJ?
Dík
Pavel
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

pavelxrv750 píše:to Zdeněk M: co myslíš tím el.vrch čerpadla? To je to jakoby víko s elektronikou od čerpadla? Chápu to správně? Pokud ano, můžu vyměnit kus za kus, nebo je k tomu pak třeba diagnostika a nějakým způsobem to spárovat s ŘJ?
Dík
Pavel
Spárovat ne. Vyměnit kus za kus a nastavit dávku.
Elektronika auta a technika........
776 829390
TTT123
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 17 čer 2009, 09:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od TTT123 »

Mám stejný problém s chodem na volnoběh. Pouze u ohřátého motoru a s vypnutou klimatizací. Vstřikovací dávka je malá. Jinak se zdá, že jede normálně.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

TTT123 píše:Mám stejný problém s chodem na volnoběh. Pouze u ohřátého motoru a s vypnutou klimatizací. Vstřikovací dávka je malá. Jinak se zdá, že jede normálně.
Skontroluj davku paliva na volnobeh za tepla, nejspis bude mala. ;)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Re: Nerovnoměrnost chodu na volnoběh O1 TDI

Příspěvek od prka »

zdenouch píše:Ahoj borci,
můžete mi někdo poradit, čím je způsobena nerovnoměrnost chodu na volnoběh? Vím , že je to v normě. Na prvním válci je ale patrné, že má jiné hodnoty než ostatní. Mám to řešit ? Nedávno jsem zaslepoval EGR ventyl a měl sundané sání. Na tom prvním válci byl oproti ostatním víc zanesen. Sání jsem vyčistil a tyto hodnoty pak naměřil. Děkuji za rady a vaše zkušenosti.

Obrázek
Pokud Ti to drží stálé otáčky volnoběhu, tak to neřeš. Ty hodnoty jsou výborné.
Nerovnoměrnost je dána většinou nestejnou kompresí ve válcích. Některý válec je takzvaně silnější, jiný zase slabší. ŘJ motoru porovnává rychlost otáčení klikového hřídele mezi jednotlivými výbuchy ve válcích. Silnější válec více urychlí klikovou hřídel po výbuchu než slabší válec. ŘJ proto ubere palivo silnějšímu válci a tomu slabšímu zase přidá.
Já mám třeba nejslabší třetí válec, Ty zase první.
TTT123
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 17 čer 2009, 09:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od TTT123 »

Zdeněk M píše:
TTT123 píše:Mám stejný problém s chodem na volnoběh. Pouze u ohřátého motoru a s vypnutou klimatizací. Vstřikovací dávka je malá. Jinak se zdá, že jede normálně.
Skontroluj davku paliva na volnobeh za tepla, nejspis bude mala. ;)
Dávka je malá, pohybuje se v rozmezí 0,8 - 1,6. Proběhl pokud dynamicky nastavit předvstřik, kromě klidnějšího chodu žádná změna.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

TTT123 píše:
Zdeněk M píše:
TTT123 píše:Mám stejný problém s chodem na volnoběh. Pouze u ohřátého motoru a s vypnutou klimatizací. Vstřikovací dávka je malá. Jinak se zdá, že jede normálně.
Skontroluj davku paliva na volnobeh za tepla, nejspis bude mala. ;)
Dávka je malá, pohybuje se v rozmezí 0,8 - 1,6. Proběhl pokud dynamicky nastavit předvstřik, kromě klidnějšího chodu žádná změna.
Nak mi nejni jasný co si napsal, nesrozumitelný pro mě. :?
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

A navíc,je to pokaždé jinak.
OCTAVIA- ALH
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“