Teplý start...návod na odpor

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jukinoo
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 14 bře 2009, 20:42
Bydliště: ziar nad hronom

Příspěvek od jukinoo »

prka píše:
jukinoo píše:
misoVW píše:cez leto to nevadi nicomu, cez zimu budes velmi tazko startovat.
to mi je jasne v zime to zapojim spet len som chcel vediet ze ked su odpojene ci to nema na nieco vplyv.vdaka
Nevadí to ničemu, ale není to v pořádku. Pokud tam připojíš správně odpor do 4000 Ohmů, tak by předžhavení mělo trvat teď v létě maximálmě tak 6 sec. Pokud Ti to žhaví maximální dobu, tak může být problém se žhavicím relé/109/. Bylo by třeba přepájet uvolněné kontakty uvnitř nebo vyzkoušet nové. Mě to na Octávii 81KW také dělalo. Pak mi jednoho dne za jízdy na setinku vteřiny cuknul/vysadil/ motor. Po čtvrt hodině jsem vypnul u marketu motor a když jsem ho chtěl po chvíli zase nastartovat, tak se vůbec nerozsvítila signálka žhavení a motor nešel spustit. Rozdělal jsem relé109, přepájel uvolněný kontakt a již dva roky vše OK.
ved ono to ani dlho nezhavy tak max. ako píšeš tych 6sek.ale chcel som to odpojit hlavne preto nech to zbytocne nezhavy ked len zapnem kluc a nenastarujem
VW Sharan 96 kw 2005
ronej
Přispěvovatel
Příspěvky: 72
Odpovědi: 0
Registrován: 02 led 2010, 15:35

Příspěvek od ronej »

ronej píše:
Janosik93 píše:štartovacia dávka sa zvyšuje len u EDC15.
ked máš to auto, čo máš v popise, máš EDC16. na 95 percent to zvýšenie nepomôže....
Ahoj a u motoru AVQ 1,9 TDI 74 kW to pomůže? Mnělo by to ještě být EDC15.
Dík.
Nikdo neví ??
Touran 1,9 TDI,74kW PD
solvo
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 30 črc 2010, 08:16

Příspěvek od solvo »

ronej píše:
ronej píše:
Janosik93 píše:štartovacia dávka sa zvyšuje len u EDC15.
ked máš to auto, čo máš v popise, máš EDC16. na 95 percent to zvýšenie nepomôže....
Ahoj a u motoru AVQ 1,9 TDI 74 kW to pomůže? Mnělo by to ještě být EDC15.
Dík.
Nikdo neví ??
Napíš SZ "Janosik93" a on ti poradi. Dal som si to urobiť a mne to beží úplne v poho.
Škoda Octavia II 1.9TDI / 77kW
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

treba to skusiť. Ak máš vis pozri sa ako na to, vyskušaj. Ak to nepomože, tak len hlladať chybu.
za tepla štartuje dobre, a za tepla zle? aky máš problem?
ronej
Přispěvovatel
Příspěvky: 72
Odpovědi: 0
Registrován: 02 led 2010, 15:35

Příspěvek od ronej »

Za studena úplně v pohodě,po výměně byterky jsem odstranil problém teplé starty, ale ještě to není ono, asi by chtělo udělat generálku i na startéru. Jak jsem mněl původní baterii tak za tepla jsem točil i 5 s. Jinak u PD to přes VAG podle visu nejde. Jde to jen Super Vagem, ale hlavně jsem chtěl vědět, jestli to někomu pomohlo.
Touran 1,9 TDI,74kW PD
sandy158
Nováček
Příspěvky: 11
Odpovědi: 0
Registrován: 09 kvě 2010, 22:26

Příspěvek od sandy158 »

takže aj ja sa pripájam k tým (ne)štastným s problematickým dlhým štartovaním za tepla za studena to bolo fajn ale za tepla to bolo niečo strašne točilo , točilo motorom ako keby nešla ani nafta a kdesi tusi po x sekundách to naštartovalo ani som nepočítal kolko to bolo ale dost dlho nato aby mi bolo lúto toho štartéra. Takže po nájdený schemy na tomto fore na opravu teplých štartov som hned začal zhánat vecičky ktoré k tomu budem potrebovat a tu nastal problém v mojom okolí bol velký problém nájst prepínacie rele ked tak mali len spínacie alebo namna pozerali jako na zjavenie že čo chcem (noteeth) ale podarilo sa a včera som sa dotoho pustil bolo to velmi jednoduché a prehladné na schéme takže super žiadny problém pritom nebol a nasledovalo odskúšanie ktoré bolo nad moje očakávania len som otočil klúčom a motor hned naštartoval po viacerých štartoch za tepla stále na brnk takže som nadmieru spokojný a vdaka za super návod a hlavne za málo penazi :)
Uživatelský avatar
lucky.jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 655
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2010, 16:49
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od lucky.jack »

Tomas.cz píše:Udělám to tak jak píšeš, ale ještě kde najdu svorku 15...? :)
Dal jsem to na stop ventil co je na čerpadle, ale nejsem si jistej jestli je to OK. Je ještě nějaký osvěčený místo kde jednoduše 15+ napojit u Octavky?
motomx
Nováček
Příspěvky: 14
Odpovědi: 0
Registrován: 21 črc 2008, 21:33

Příspěvek od motomx »

taky řeším špatné teplé starty a chci se zeptat jde použít originalní rele číslo 53..??mám jich několik doma a ted už mi nikde nic neprodají a jde pro něj použít to schéma co tu je..??2. ten kabel od alternátu přerušujete nebo se na nej jen napíchnete..??Díky moc..!!
Uživatelský avatar
lucky.jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 655
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2010, 16:49
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od lucky.jack »

Relé číslo 53 nevím co je zač, ale používá se klasický přepínací relé. A jestli to dobře chápu, na kabel od alt. se napojíš(nepřerušíš). Má to fungovat na principu jak je napsáno ve schematu, jen ještě dodatek:když se roztočí altík a začne dávat proud vypne se přidaný odpor(proto to napojení na modrý kablik od alt.). Jestli se pletu pak jsem trotl a někdo napiště jak to vlastně je :P
mattock
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2006, 21:33

Příspěvek od mattock »

vsetko je fajn,len ma trocha štve, že pristojovka pri vypnuti motora svieti ako vianočný stromček a zaroven sa prepina palubák
len čakám kedy mi ta prístojovka začne trvale blbnúť, velmi totiž pri tomto zapojení trpí elektronika v budikoch
Uživatelský avatar
skoda
Aktivista
Příspěvky: 1182
Odpovědi: 0
Registrován: 11 bře 2008, 16:31

Příspěvek od skoda »

mattock píše:vsetko je fajn,len ma trocha štve, že pristojovka pri vypnuti motora svieti ako vianočný stromček a zaroven sa prepina palubák
len čakám kedy mi ta prístojovka začne trvale blbnúť, velmi totiž pri tomto zapojení trpí elektronika v budikoch
Ale ale (LOL)
Bosch kts 570,vcds,Beeprog
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

velmi totiž pri tomto zapojení trpí elektronika v budikoch
A to Ti kto vravel?
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Je několik způsobů, spínám relátko přes tranzistor z čidla oleje.
G3 Variant synchro
kptr
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 27 bře 2006, 17:54
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kptr »

Chtěl bych se zeptat na jednu věc. Měl jsem v létě taky problém s teplým startem. Pokud byl motor studený tak chytal hned a při teplem byly problémy. Tak jsem udělal to relátko s odporem a bylo po problémech. Ale teď pro změnu začaly se studeným startem.
Nemůže mít ten odpor vliv na ty studené starty když se venku ochladí??
Vycházím z toho, že v létě je venku okolní teplota vyšší a že čidlo má určitý odpor. Tím relátkem se tomu odporu ještě pomůže a ono to funguje.
Ale pokud se sníží venkovní teplota, tak samotný odpor čidla je zase jiný + odpor na relátku. Takže je to zase někde jinde.
Já si tam dal odpor 2K7. Nemůže to teď mít vliv na ty studené starty??

Octavia Combi-1,9TDi-66kW-2002
Uživatelský avatar
Kuko
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2008, 16:08
Bydliště: Znojmookolo

Příspěvek od Kuko »

kptr píše:Chtěl bych se zeptat na jednu věc. Měl jsem v létě taky problém s teplým startem. Pokud byl motor studený tak chytal hned a při teplem byly problémy. Tak jsem udělal to relátko s odporem a bylo po problémech. Ale teď pro změnu začaly se studeným startem.
Nemůže mít ten odpor vliv na ty studené starty když se venku ochladí??
Vycházím z toho, že v létě je venku okolní teplota vyšší a že čidlo má určitý odpor. Tím relátkem se tomu odporu ještě pomůže a ono to funguje.
Ale pokud se sníží venkovní teplota, tak samotný odpor čidla je zase jiný + odpor na relátku. Takže je to zase někde jinde.
Já si tam dal odpor 2K7. Nemůže to teď mít vliv na ty studené starty??

Octavia Combi-1,9TDi-66kW-2002
podle me by ti to melo startovat jeste lip , protoze ten odpor naroste jeste vic a cerpadlo by melo dat jeste vetsi davku paliva , zkus zkontrolovat zhavice...jo a jen pro info,kdykoliv jsem to zapojeni delal,tak prozatim vzdy jen s odporem 2K7 a zatim to stacilo a to i u okty co tocila 8s.... ;)
BMW X5 3.0D. Dovoz vozidel EU ...... 777973224.
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“