Lehká kola

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

skus pozriet aj team dynamics
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Tak jestli to není kvůli závodům, tak bych se za váhou tolik nehnal. Spíš bych se pro ty naše silnice porozhlédnul po pevných kolech... :roll:
Ale samozřejmě třeba 13kg na 17" disk už je dost. Je to neodpružená hmota a pak i trpí podvozek.
I když u disku je to nejvíc znát- velká váha daleko od středu otáčení ( s gumou už se toho tolik nedá udělat ), tak podobný efekt udělají i brzdy.
Je sice moc pěkné si dát na auto brzdy z G5 GTI ( 345mm ), ale kotouč váží přes 12kg... :o
Takže to je třeba také promyslet. ;)
Před časem jsem googlil obrázky kol a vyrazily mi dech jedny BBS.
Tak hned dohledávám cenu ( už je vidím na autě :) ), ale cena cca 40000,-... :(
Za kus. :D
Mimochodem- váha 8,75x19" pouhých 7.4kg... :o
To si můžou i Ultraleggery jen nechat zdát ( 8x19" 9kg ).
No taky mě mohlo trknout, že při označení BBS F1 bude něco v nepořádku. (noteeth)
Ale jsou fantastické...
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
devonrex
Přispěvovatel
Příspěvky: 666
Registrován: 27 srp 2006, 09:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Jirkov

Příspěvek od devonrex »

SSR Competiton se už nevyrábí. SSR nyní místo nich dělá Type-C a ty stojí přibližně 2000 dolarů. K té částce si připočti dopravu a clo.

for Boďa..... 160 táců za 4 kola už je jiná třída (noteeth)

Žádné Evo Corse neváží pod 7kg/kolo v 17 rozměru.
Bez kouře není legrace.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

To bude tym ze tie 17" pod 7kg su prioritne urcene na okruhy kde chodia po koberceku cize na pevnost sa nemusi klast az taky doraz a s vahou mozu ist dole. Kdezto EVO Corse su konstruovane na rally kde dostavaju riadne na pysky takze pevnost je prvorada a odnej zavysi aj vaha. Ked si uvedomte ze nase cesty niesu nic moc tak by ma zaujimala zivotnost tych 17" pod 7kg. A celkovo sa tu bavime o sprostostiach. Aby sa clovek bal ze pre posrate kolesa mu ukradnu cele auto, ako sa to zvykne robit :(
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1714
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Rotující váha je hodně důležitá jak pro brzdy,tak pro akceleraci.
Pravda!
za 1. váhu kol musiš vézt
za 2. váhu kol musiš roztočit
za 3. kola jsou jediná neodpružená část na autě

Každé kilo v autě zvyšuje spotřebu, ale než kupovat o 10 tis dražší kola, která jsou dohromady lehčí o 10 kilo je asi levnější si v autě uklidit a nebo jezdit s 10 litry v nádrži méně- doposud je kilo jako kilo. Když ale vezmeš v úvahu za 2. a za 3. pak už není kilo jako kilo. Je obrovský rozdíl, jestli roztáčíš celkem 5O kilo nebo 3O kilo. Potřeba energie na roztočení 5O kil do 1200 otáček za minutu (zhruba 100km/hod) je vetší než těch 5O kilo jenom vézt. Navíc u kol jsou dva pohybu, jeden ve směru jízdy a druhý kolem své osy. Na tyhle dva pohyby musíš energii nejenom vydat pří akceleraci, ale i při brždění. Určitě se do závodních aut nedávají odlehčené setvačníky jenom proto, aby bylo auto celkově lehčí! A za poslední, představ si půl metru dlouhou násadu (tolik asi múže mít rameno nápravy s kolem) nakonec násady dej kladivo o váze 50g a veď úder, to samé zopakuj s 25Og a pocítíš rozdil a to je ona jediná neodpružená část auta.
Shrnuto, určitě bych místo kulatého nebo hranatého designu kol řešil, jestli májí o kilo víc nebo míň.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

no nutno podotknout že kola a gumy nejsou z daleka jediná neodpružená hmotnost :!: neodpružené jsou taky brzdy, náboj, těhlice, ramena a vlastně i tlumič a pružina... ne nadarmo jsou sportovní více pístkové brzdy vyrobeny z duralu a jiných lehkých slitin, jsou mnohonásobně lehčí než klasické litinové.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Chalani, sorry ale riesite hovadiny.... ci je koleso 1-2kg tazsie ti je pri 19-20kg prakticky jedno... kupim 7kg super-drahe koleso a obujem na neho 11kg gumu - kde je tu efekt??? Tak ako uz naznacil TDItech, na okruhu ta to stoji cenne desatinky => ma vyznam to riesit, ale tam sa na to neobuvaju bezne gumy ;) Na bezne jazdenie to pocitis len s nutnou davkou predstavivosti... A otazka neodpruzenej hmotnosti a zivotnosti?? Na nasich cetach? Ale prosim vas.... skor by som sa bal o zivotnost tych kolies, ako ci mi to bude viac setrit loziska a ramena s ulozeniami, ktore budu dostavat supy tak ci onak ;) Aby kolesa tvorili 1/4-1/3 ceny auta mi uz pride poriadne pritiahnute za vlasy :-)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
RomanF
Přispěvovatel
Příspěvky: 162
Registrován: 22 zář 2009, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od RomanF »

Třeba nejlepší poměr hmotnost/cena mají plecháče? (noteeth)

subz3ro_tdi píše:Chalani, sorry ale riesite hovadiny....
Superb III 2018 CRLB, Superb II 2015 CFGB, ex-Rapid 2014 CBZB, ex-Passat 3C 2007 BLS,
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

To urcite nie... ako vzdy bude dobra ta zlata stredna cesta :)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
jordi
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 06 dub 2008, 14:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Trencin

Příspěvek od jordi »

subz3ro_tdi píše:Chalani, sorry ale riesite hovadiny.... ci je koleso 1-2kg tazsie ti je pri 19-20kg prakticky jedno... kupim 7kg super-drahe koleso a obujem na neho 11kg gumu - kde je tu efekt??? Tak ako uz naznacil TDItech, na okruhu ta to stoji cenne desatinky => ma vyznam to riesit, ale tam sa na to neobuvaju bezne gumy ;) Na bezne jazdenie to pocitis len s nutnou davkou predstavivosti... A otazka neodpruzenej hmotnosti a zivotnosti?? Na nasich cetach? Ale prosim vas.... skor by som sa bal o zivotnost tych kolies, ako ci mi to bude viac setrit loziska a ramena s ulozeniami, ktore budu dostavat supy tak ci onak ;) Aby kolesa tvorili 1/4-1/3 ceny auta mi uz pride poriadne pritiahnute za vlasy :-)

ma to vyznam, kamarat na Ibize menil 16" disky, nejake tazke OZ Cobra za Allegerita, z 9,9 kg na koleso siel na 6,1445 kg na koleso, a ten rozdiel bol neporovnatelny.. .
Ibiza FR 2.0TDI - Bocanegra
ex - Seat Leon TopSport 1,9 TDI 150 PS/320NM - upgradena 181PS/413NM ( chip + Milltek vyfuk )
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

4kg je dost.. ja pisem o 1-2kg :-) vacsina kvalitnejsich 17" diskov ma vahu okolo 8kg... napr. moje dvojdielne kovane BBS RKII maju 9.4kg... v odlievanej verzii (RK) iba 7,5kg, ale uprednostnil som vacsiu pevnost a luxusnejsi vzhlad ;)
Inak prajem kamaratovi vela stastia na nasich tankodromoch... a davam kontakt na firmu, ktory urcite vyuzije: http://www.profipneuservis.sk/kontakty/
:-)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

někdo tu nabízel nedávno speedline corse za solidní peníz..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
maxking
Přispěvovatel
Příspěvky: 151
Registrován: 25 pro 2009, 21:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od maxking »

subz3ro_tdi píše:4kg je dost.. ja pisem o 1-2kg :-) vacsina kvalitnejsich 17" diskov ma vahu okolo 8kg... napr. moje dvojdielne kovane BBS RKII maju 9.4kg... v odlievanej verzii (RK) iba 7,5kg, ale uprednostnil som vacsiu pevnost a luxusnejsi vzhlad ;)
Inak prajem kamaratovi vela stastia na nasich tankodromoch... a davam kontakt na firmu, ktory urcite vyuzije: http://www.profipneuservis.sk/kontakty/
:-)
kamárat zatiaľ problém nemá a s diskami som maximálne spokojný..... :D jazdím dosť opatrne a by sa mi žiadny problém s diskami nestal
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Ked budes robit 50.000km rocne tak ako moje auto tak problem mat budes :kol1:
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

TDI tech píše:Ked budes robit 50.000km rocne tak ako moje auto tak problem mat budes :kol1:
no ale na plechacich nejezdis ne ? :D
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“