překopání brzd na OI 66 KW - co vše je potřeba?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
speedy800
Přispěvovatel
Příspěvky: 184
Registrován: 25 čer 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina, Pelhřimov

překopání brzd na OI 66 KW - co vše je potřeba?

Příspěvek od speedy800 »

Zdravím, chtěl bych předělat brzdy na větší průměr kotoučů např z modelu 1,8 T a zajímá mě, co všechno mimo kotoučů a brzdičů budu muset vyměnit a na kolik mě celá úprava vyjde. Mám OI 66 Kw + čip od Cimbu na 84,5 Kw a ty brzdy jsou fakt slabší a už mě neba měnit zvlněné kotouče.
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Dělal jsem to minulý týden. Potřebuješ: těhlice, třmeny, kotouče. Na kolik to vyjde ti neřeknu. Já to měnil s bratrem. On má nějaký podivný auto protože ty brzdy na něm byly a to je to 81kw verze. Záleží ja to seženeš a taky jestli budeš chtít 288mm nebo rovnou 312mm kotouč. Mrkni do sekce bazar k Laďasovi ať máš představu.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Jamal.1
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 08 črc 2010, 23:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-mistek

Příspěvek od Jamal.1 »

kup so bremba max desticky textar a nemusis nic menit nic se nebude vlnit a bude brzdit jak pizda.....odskouseno na 110kw puvodne 66kw
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Jamal.1: Tak konkretne tuto kombinaciu som mal na FS-III brzdach a bolo to fajn na bezne jazdenie po meste a okreskach....... na dialnicne brzdenie z vyssich rychlosti, alebo nejaky sprint z/do kopca je to nedostacujuce...
Zmenou typu kotucov a oblozenia pri tych istych brzdach mozes zrychlit nastup a mozno trochu predlzit ucinok, ale ziadny zazrak to nie je ;)
Vsetko je vec vkusu - niekomu stacia aj seriove brzdy...
Takze speedy800 len do toho :-)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
speedy800
Přispěvovatel
Příspěvky: 184
Registrován: 25 čer 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina, Pelhřimov

Příspěvek od speedy800 »

Nebude pak problém, že na předku budou větší kotouče a na zadku zůstanou bubnovky? Nebude se auto třeba nějak blbě chovat při brzdění?
Jamal.1
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 08 črc 2010, 23:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-mistek

Příspěvek od Jamal.1 »

subz3ro_tdi : jo jo to mas recht na dalnice a sprint to neni a je to o hubu obcas diky starsim panum :),ale zalezi na vkusu jak rikas a taky na financich hlavne u me.....ale hlavne zalezi jak moc bude ladit dale...jestli mu vyhovuje takhle konfigurace tak je to jen podle meho osobniho nazoru zbytecne
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

případně mám i kotoučovku 239mm/256mm
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

239 je ze 4x4 ne?
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

sory 232
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
hans.piche
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 06 led 2010, 22:02
Odpovědi: 0
Bydliště: brandys n_

Příspěvek od hans.piche »

zakladem je vymena zadni bubnovky za kotoucovku prace pro uplny nemehla na hodku pro profiky 20min .lip to vypada ,brzdi rucka ,lip to brzdi ,a netecou valecky , nedavno sem delal 2 OI 66 ALH A JEDNU FI tdi AGU co mela este bubny pac to byl nakej rok 2000 vsechny z vraku za 3tis se vsim a jedna za 4 z uplne z novyho tura co mel najeto 600km
lukas1
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 15 lis 2009, 15:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukas1 »

Jestli dáš 312mm kotouče, tak na auto minimálně 16" kola, 15" tam už nenarveš.
OI 1.9TDi PD 96kw ASZ - 404,3Nm 175,02PS by TDIfun
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Nic proti zvětšování brzd, ale musím se zastat Jamal.1. Na 84,5kW opravdu stačí lepší materiály. Nebo mi chcete tvrdit, že všechny 81kW verze (a potažmo i jiné koncernové modely s 85kW motory) vyjížděly z fabriky s poddimenzovanými brzdami? Nedám dopustit na moje bývalé GIV AHF. Brzdilo nesrovnatelně líp než kdejaký 288. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Odpovědi: 0
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

Mal som tiež pôvodne na mojej O1 vpredu malé kotúče a vzadu bubny a teraz viď popis a je to neporovnatelné. Raz som sa na starých brzdách so sériovým výkonom nahánal s Formanom a pri brzdení dolu kopcom som sa po druhom skočení na brzdy začal modliť a rval som tam dvojku cez zuby, len aby som mu nezaparkoval v zadku. A tak Forman naháňačku vyhral.
Ale čo mi je teraz čudné je, že teraz pozorujem, že pri prudkom brzdení a naklonení auta mi ide mierne do šmyku zadné odľahčené koleso.Vzadu sú teraz brzdiče s priemerom piestika 41 mm. Neviem, či to je inými (ostrejšími) doskami na zadku??? Zatiaľ mi to žiadnu kritickú situáciu nespôsobilo, čo som rád. ale v tomto prípade by už malo prehovoriť ABS.

Takže upgrade brzd odporúčam ešte pred zvýšovaním výkonu.
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

No je to přesně, jak psal subz3ro a další...

... prostě fyziku neokecáš: kinetická (pohybová) energie roste s druhou mocninou rychlosti
Samozřejmě tuto energii pak při brzdění musí brzdy pohltit, tudíž je zřejmé, že při blbnutí brzda/plyn do kila je to ještě dostatečné (pouze lepší materiál), nicméně, když to pak chceš "zahamovat" ze dvou kli, tak už je to slabota 8) Zejména opakovaně apod.

IMHO ty kotouče vzadu jsou základ...
GIV Variant TDi ???kW
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“