tak jsem nalil poprve

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Robbi
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 08 zář 2010, 19:28
Odpovědi: 0

tak jsem nalil poprve

Příspěvek od Robbi »

Zdar vsem olejarum.
Tak jsem se vasim forem prokousal k tomu ze to do nadrze hrcnu taky. A ejhle nekecali, ono to fakt jede! Jediny co me desi jsou studeny starty. Chytne to na drncnuti po prvnim nazhaveni, ale pak otacky brutalne kolisaj od volnobehu do 2 tis otacek a takhle trilkuje asi 30 vterin to vse za doprovodu coudu. V motorovym prostoru jsem si udelal testovaci 3l kanystrik s hadickama ve kterym ted testuju pomer olej:nafta, nebo olej:benzin.
Predehrev paliva mam vymysleny uz od vyrobce a je na palivovym filtru a intenzita ohrevu se da stelovat.
Ted k jizde: motor se lip vytaci a od cca 2 tis otacek je motor sametovej a znatelne tissi. Chod motoru v nizsich otackach ale ztvrdnul ( spis by to chtelo seridit ventily) jinak tady v cestlicich v bauhausu maj bezaromatik 0,7l za 65kc a 4l za 279kc. Koupil bych to ale jeste se musim dopatrat proc to tam vlastne lejete.Obrázek
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od peopleman »

A co tam leješ,čistej friťák?Já už ted při těch ranních teplotách dávám litr benálu na 10 RO a starty OK.
Jezdím na vše co teče..
Robbi
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 08 zář 2010, 19:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Robbi »

nn fritak je na me moc drsnej. leju ted cistej repkovej olej a mam pomer 1:1 s naftou. Starty jsou bez problemu ale stejne citim jemny kolisani. Jo a zvedla se mi spotreba. Na naftu je 5.3-5.7 cisty mesto a RO+MN 6,3-6,8 ted budu jezdit dellsi trasy tak uvidim
Do kolika stupnu to jde michat s tim benalem? a kolisani pri startu nic?
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od peopleman »

Tak to je škoda nafty-vážně zkus můj poměr benzínu a RO-mě to přijde jako nejideálnější palivo ;)
Jezdím na vše co teče..
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Robbi, pošli fotku toho filtru.
To je nějaký Pežout?
GIV Variant TDi ???kW
Robbi
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 08 zář 2010, 19:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Robbi »

ty mas co za motor? D, TD? Ten pomer zkusim. Proto mam kandak u motoru. kazdy den jina smes Mam v nem hozenej teplomer tak za jizdy koukam jak mi roste teplota v nadrzce zatim max byl 43 stupnu pri 14km jizde. Takze to docela topi
Robbi
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 08 zář 2010, 19:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Robbi »

slavkov. Je to pezotackej motor, hrozne divnej tip XUD9Y. ten filtr ma spesl pro sebe hadicky z chladice. co sem to osahaval tak filtr je teplej jako prvni i kdyz tlusty hadice jsou jeste studeny
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od peopleman »

Ty jo,měřit teplotu v nádržce musí jen někdo fakt zapálenej :-D
Na ten poměr jsem jezdil i v zimě s ZX 1.9D a jinak už několik let Zafira dti.
Jezdím na vše co teče..
Robbi
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 08 zář 2010, 19:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Robbi »

tak mam citroen ZX 1,9D 47KW najeto 80tis :) byl jsem ted ten filtr vyfotit
ObrázekObrázek :)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Díky za foto, XUD9 mám v P405, ale filtr klasický :(
GIV Variant TDi ???kW
Robbi
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 08 zář 2010, 19:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Robbi »

Muj motor je XUD9Y nebo taky DJZ je to nejakej ne moc rozsirenej tip. Davali to do BXek a do P205 a u me to zapomeli v ZX. Najit manual k mymu motoru je nadlidsky vykon takze kdyz neco delam tak je to improvizace. Jinak jestli ti to pomuze stejnej filtr jsem videl na fotkach u turbovych verzi do P 405
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od peopleman »

Já měl taky takovej takovej filtr,auto bylo dobrý,jen mě vadilo pořád ťukat code do immobilizéru :(
Jezdím na vše co teče..
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

robbi: Prosim te, muzes me sem hodit odkaz treba z auto kelly nebo z nekama jinama, co se tam dava za vlozku do toho filtru? Ja mam taky tu hlavici, ale bez vlozky a vubec nevim co tam do toho koupit :-( Diky
Petr.C
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc, Hradec Králové

Příspěvek od Petr.C »

Podle mě nebude problém v palivu,ale někde jinde.Nepadá ti nafta ....... ,jestli ti to na čistou naftu nedělá,tak by ti to na tenhle poměr nemělo dělat taky.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
Robbi
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 08 zář 2010, 19:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Robbi »

deflector: vlozkou myslis filtr? nejak nerozumim.
Petr c: ne nafta mi nepada, chyta to na drcnuti.
Ndes jsem rano udelal pokus: Ohral jsem si 2 litry oleje v mikrovlnce na zhruba 60 stupnu ( hodne horky ale ruka by sa na tom udrzet dala) a nalil to do nadrzky. Tam uz jeden litr olejonafty byl takze vzniknul pomer 5:1 ve prospech oleje. propumpoval jsem to do obehu a nadrbnul to. motor naskocil na 1* a otacky se temer nehly. po naliti horkyho oleje, po smiseni se studenym, byla teplota 43 C, nez se zahral motor kleslo to na 28 C a pak se to skrabalo az na 38. Kdyby to bylo takhle furt tak bych byl spokojenej.
Vec ktery sem si vsiml tak na cistou naftu mi to po startu toci 900 otacek a postupmne se snizuji na 700 a s olejem otacky neklesly ani jednou.
Z toho pro me vypliva jednoznacne dvounadrzovej system.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“