Barometr - budík plnícího tlaku [jak to máte vy?]

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od borelli »

Mildo, ohledně navrácení ručičky na 0 - nevím co máš za budík, já to na tom svém FK Automotive a vyřešil jsem to tak, že jak se dává ze zadu nádstavec se zárovkou, tak na horní část toho nádstavce jsem narval špejli která se opřela do nějaké pružiny :-D a po zasunutí do budíku můžu přesně rektifikovat nastavení ručičky hloubkou zasunutí nádstavce (nehledat v zasunutí žádný dvojsmysl (crazy) ) jak je libo. Horší je to s podtlakem při vypnutí motoru ale vzhledem k tomu, že mám odstaveno EGR tak to neřeším...

Jestli chceš tak ti to nafotím ale co funguje na konkrétní značce budíku, nemusí fungovat na jiném... Napadlo mě ještě navrtat do budíku ze zadní části šroubek a rektifikovat to takto ale pokud funguje dřívko nebudu to řešit, nemluvě o případné reklamaci, to by se na mě dívali s provrtaným budíkem jak na vola...
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
milda
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 30 kvě 2006, 12:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od milda »

Mám led budík od tune-x a je připojený na EGR,takže to ukazuje i podtlak při vypnutí.Je divné,že to tlak ukazuje správně,ale asi se unavilo perko(nebo něco takového).Kolik ti to tlačí?Fotka by pomohla,stejně to bude vevnitr stejné.
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od borelli »

Je to vidět na tom prvním obrázku jak ukazuje ta šipka, tato pružina nebo co to je ovládá ručičku. Narval jsem párátko do nádstavce a zasunu jak je potřeba :)

Obrázek-Obrázek

a rázem je vyrovnáno.
Obrázek

Tlačím při max tak 1,2-1,3 baru, což je na AHF nějak podezřele moc, buď zkresluje budík nebo nefunguje regulace jak má....
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
milda
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 30 kvě 2006, 12:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od milda »

Mě to taky tlačí 1,2-1,3 bar.Ze Škoda servisu origo to má tlačit celkem 2200-2250 mbar(1,2-1,25).Takže to je v toleranci.Já to mám vzadu cely plastový a zadělaný(jedině to říznout) a jde mi to i do mínusu při vypnutí,takže to asi nebudu řešit,abych nezničil budíček.Foto dodám
Alhambra II 85kw+hopa
milda
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 30 kvě 2006, 12:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od milda »

Obrázek
Alhambra II 85kw+hopa
Uživatelský avatar
SLIVATOR
Přispěvovatel
Příspěvky: 326
Registrován: 14 dub 2009, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Litomerice

Příspěvek od SLIVATOR »

pekne pekne..zajimave vymysleny
Seat ToledoII ASV, Camouflage look, -70 cely dole, 18", vykonove seriovy louda
niup
Přispěvovatel
Příspěvky: 215
Registrován: 20 úno 2009, 12:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Jaroměř

Příspěvek od niup »

je to hezký, ale nevim kudy nejlépe mám hadičku protáhnout do kabiny pro budík na A sloupek...poradí někdo? audi a3 2000.
milda
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 30 kvě 2006, 12:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od milda »

Já jsem to řešil ze dveří tak,že jsem to vytáhl z gumové přechodky, přes vnitřek blatníku ke stěračům a pak do motoru.Jednoduché arychlé.
Alhambra II 85kw+hopa
sap123
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04 zář 2010, 21:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Opavska riviéra

Příspěvek od sap123 »

Ahoj
Pro rychlé změny tlaku ( zákmity od turba - hodně lopatek v rychlosti ?) se používají glycerýnové náplně do budíku)
Tím molitanem, nebo filtrem se to odfiltruje, jen se o nesmí přehnat ať to ukazuje jak má = > bádat a zkoušet a hlavně ať to nevcucne turbo (noteeth)

Pane Huml i ostatní povedené - nice ;-)
FABIA RS r03 131k (dle financí poroste)
sap123
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04 zář 2010, 21:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Opavska riviéra

Příspěvek od sap123 »

tomáš karbus píše:aby jste to nedohnali dál než amíci ve starejch mustangach , camarech, atd... , kdy se to vevnitř od kabiny letadla ani moc nelišilo, ale ten tlak je skutečně dobré tam mít
Ahoj, mohu se zeptat proč si myslíš že je to dobré ?
FABIA RS r03 131k (dle financí poroste)
Uživatelský avatar
SLIVATOR
Přispěvovatel
Příspěvky: 326
Registrován: 14 dub 2009, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Litomerice

Příspěvek od SLIVATOR »

no asi proto aby si videl /vedel kolik turbo tlaci...kdyz tlaci moc je neco spatne-muzes ho popravit. Nbeo ti to muze pomoct i pri diagnostice nejky zavady.... + dobra vec pri odladovani motoru
Seat ToledoII ASV, Camouflage look, -70 cely dole, 18", vykonove seriovy louda
sap123
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04 zář 2010, 21:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Opavska riviéra

Příspěvek od sap123 »

A nestačí to jenom s VAGem ? prostě to nepotřebuje sledovat každou jízdu.
Je to věc názoru, já bych radši sledoval teplotu oleje :) Proto se ptám.
Ten tlak člověk sleduje prvních 20 minut a pak jen když někoho veze, nebo maximálně když slyší divné zvuky :)
FABIA RS r03 131k (dle financí poroste)
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Tak sleduj teplotu oleje. A pak nám řekni, jestli se přehřívá. Tipnu, že na 99% ne. Takže konkrétně u tvého motoru je tlak turba podstatně důležitější.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
sap123
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04 zář 2010, 21:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Opavska riviéra

Příspěvek od sap123 »

nogis píše:Tak sleduj teplotu oleje. A pak nám řekni, jestli se přehřívá. Tipnu, že na 99% ne. Takže konkrétně u tvého motoru je tlak turba podstatně důležitější.
Myslel jsem třeba sledovat zahřátí motoru ( ne vody).....
Každého věc :)
FABIA RS r03 131k (dle financí poroste)
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Nemáte někdo tenhle?

http://highperformanceparts.cz/stack-st ... -psi.11974

Všude píšou mechanický budík, speciálně vyvinutý pro auta s žádným nebo nízkým elektrickým pohonným systémem.

Co si pod tím představit?
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“